«Οχι στις νέες αυξήσεις στα διόδια, που ετοιμάζουν κυβέρνηση και επιχειρηματικοί όμιλοι αυτοκινητόδρομων το 2024», λέει η «Λαϊκή Συσπείρωση» Θεσσαλίας, η οποία απαιτεί «να καταργηθούν όλα τα διόδια και οι συμβάσεις παραχώρησης των δρόμων στους επιχειρηματικούς ομίλους».
Οπως σημειώνει, οι αυξήσεις αυτές: «Θα προσθέσουν ένα ακόμα πλήγμα στο ήδη λεηλατημένο εισόδημα των ανθρώπων του μόχθου, που αναγκάζονται να χρησιμοποιούν τους αυτοκινητόδρομους για να πάνε και να επιστρέψουν στις δουλειές και τα σπίτια τους ή αλλιώς να συνεχίσουν να μετακινούνται από τους απαράδεκτους και επικίνδυνους παράδρομους βάζοντας σε κίνδυνο τη ζωή τους.
Να μια ακόμα απόδειξη τι σημαίνει καπιταλιστική ανάπτυξη. Οι εργαζόμενοι, οι βιοπαλαιστές αγρότες και επαγγελματίες πλήρωσαν και πληρώνουν πανάκριβα για την κατασκευή του οδικού δικτύου, αφού οι εταιρείες που το κατασκευάζουν και στη συνέχεια το εκμεταλλεύονται για πολλές δεκαετίες με τα δυσβάσταχτα διόδια, συμμετέχουν με το 10% περίπου και τα υπόλοιπα δίνονται από το κράτος, δηλαδή από τη βαριά φοροληστεία του λαού.
Και στη συνέχεια πληρώνουμε πανάκριβα διόδια. Πανάκριβα καύσιμα (πετρέλαιο, βενζίνη), 1,90 ευρώ περίπου το λίτρο, εκ των οποίων τα μισά περίπου είναι κρατική φορολογία και από το υπόλοιπο το 90% το καρπώνονται τα μονοπώλια του πετρελαίου. Υπέρογκους φόρους για αγορά αυτοκινήτου, για τέλη κυκλοφορίας, για ασφάλιστρα και τόσα άλλα. Δεν αντέχουμε άλλο!
Τα διόδια και οι διαρκείς αυξήσεις δεν έγιναν για καλύτερους δρόμους, όπως ισχυρίζονται διαχρονικά οι κυβερνήσεις ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ, περιφερειακές και δημοτικές αρχές που στηρίζονται απ' αυτά τα κόμματα, αλλά για να ωφεληθούν οι μεγαλοεργολάβοι.
Η "Λαϊκή Συσπείρωση" Θεσσαλίας υποστηρίζει ότι είναι δικαίωμα του λαού και υπάρχουν όλες οι δυνατότητες να έχει δημόσιες, σύγχρονες, φθηνές συγκοινωνίες και δωρεάν σύγχρονους και ασφαλείς αυτοκινητοδρόμους. Σε αυτό το πλαίσιο διεκδικεί μεταξύ άλλων:
-- Ελεύθερη διέλευση σε όλο το εθνικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο.
-- Δημόσιες, σύγχρονες, φθηνές και με δωρεάν χρονικές ζώνες συγκοινωνίες.
-- Να μειωθούν δραστικά οι τιμές στα καύσιμα και στα εισιτήρια.
-- Να φορολογηθούν τα κέρδη του μεγάλου κεφαλαίου με 45%, όπως και η μεγάλη ακίνητη περιουσία και όχι η πλειοψηφία του λαού που υποφέρει».