Με το βλέμμα ιδιαίτερα στην επέκταση εκπαιδευτικών συνεργασιών με τις ΗΠΑ
Ο Κυρ. Πιερρακάκης σε συνέντευξή του στην ψηφιακή εφημερίδα «Political» ανέφερε ότι «η ρύθμιση αυτή έρχεται να αξιοποιήσει τις δυνατότητες που μας δίνει τόσο το Σύνταγμα, όσο και το ενωσιακό δίκαιο, ώστε η Ελλάδα να ευθυγραμμιστεί με τη διεθνή πρακτική. Θέλουμε να ακολουθήσουμε το παράδειγμα της Κύπρου, η οποία με τις κατάλληλες θεσμικές μεταρρυθμίσεις αναδείχθηκε μέσα σε λίγα χρόνια σε περιφερειακό ακαδημαϊκό κέντρο».
Θυμίζουμε ότι με βάση το ενωσιακό δίκαιο που επικαλείται ο υπουργός λειτουργούν ήδη εδώ και πολλά χρόνια παραρτήματα πανεπιστημίων της ΕΕ στη χώρα μας, σε συνεργασία με ελληνικά κολέγια, τα πτυχία των οποίων αναγνωρίζονται επαγγελματικά, όχι όμως και ακαδημαϊκά. Είναι φανερό ότι με το νέο νομοσχέδιο η κυβέρνηση θέλει να «βάλει τάξη» σε αυτό το τοπίο γι' αυτό και δίνει έμφαση στα κριτήρια ίδρυσης και λειτουργίας, με βάση τα οποία θα κληθούν να επαναξιολογηθούν και τα ήδη λειτουργούντα ιδρύματα.
Το νομοσχέδιο αυτό η κυβέρνηση το προωθεί ως μια πρώτη κίνηση, με τον υπουργό Παιδείας να δηλώνει ξεκάθαρα ότι «θέλουμε φυσικά να αλλάξει και το άρθρο 16 για να μπορούν να ιδρυθούν και αυτοτελείς εθνικές πρωτοβουλίες μη κρατικών πανεπιστημίων αλλά σίγουρα μπορούμε να ξεκινήσουμε με μία πολύ ισχυρή κίνηση σε ό,τι αφορά τα παραρτήματα μεγάλων διεθνών πανεπιστημίων».
Παράλληλα, όμως, το ενδιαφέρον της κυβέρνησης για ξένα πανεπιστήμια στρέφεται ξεκάθαρα και στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Με τη Σύνοδο «Φάρος» πριν από έναν χρόνο σηματοδότησε την προσπάθεια για την επέκταση εκπαιδευτικών συνεργασιών μεταξύ των ΗΠΑ και της χώρας μας στον τομέα της Ανώτατης Εκπαίδευσης. Στο πλαίσιο αυτό, ο Αμερικανός πρέσβης στην Αθήνα, Τζ. Τσούνις, μίλησε στο «Βήμα της Κυριακής» για τη στενή συνεργασία της πρεσβείας του με την ηγεσία των ελληνικών δημόσιων πανεπιστημίων και σημείωσε μεταξύ άλλων: «Κάθε πανεπιστήμιο πρέπει να καθορίζει τις δικές του ανάγκες όσον αφορά τις διεθνείς συνεργασίες. Ορισμένα πανεπιστήμια ενδεχομένως επιθυμούν να αποκτήσουν κοινά πτυχία, άλλα πανεπιστήμια μπορεί να ενδιαφέρονται περισσότερο για βραχυπρόθεσμα προγράμματα ανταλλαγής φοιτητών ή για κοινή έρευνα. Τόσο το αμερικανικό όσο και το ελληνικό σύστημα επιτρέπουν αυτού του είδους την ευελιξία για την προσαρμογή της φύσης και της δομής κάθε ακαδημαϊκής συνεργασίας».
Στο ίδιο ακριβώς πνεύμα μίλησε και ο υπουργός Παιδείας, Κυρ. Πιερρακάκης, στον «Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής», για τη «διεθνοποίηση» των ελληνικών δημόσιων πανεπιστημίων, σημειώνοντας ότι θα σπρωχτούν να αναπτύξουν περισσότερα κοινά πτυχία και μεταπτυχιακά με μεγάλα ξένα πανεπιστήμια, ενώ προανήγγειλε και «ανάπτυξη προγραμμάτων περιορισμένου χρόνου φοίτησης σε αγγλόφωνα μαθήματα, ώστε να προσελκύσουμε κι άλλους φοιτητές από το εξωτερικό».
Με άλλα λόγια, και το νέο νομοσχέδιο θα έρθει να ενισχύσει τον νόμο - πλαίσιο για την Ανώτατη Εκπαίδευση, στο πλαίσιο της προσπάθειας δημιουργίας μιας μεγάλης αγοράς Ανώτατης Εκπαίδευσης με τίτλους και προγράμματα σπουδών πολλαπλών ταχυτήτων, για διαφορετικά βαλάντια, είτε από ξένα είτε από ελληνικά ιδρύματα.