Παρασκευή 21 Απρίλη 2023
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 10
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΤΟΜΕΑΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ ΤΗΣ ΚΟ Κ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΤΟΥ ΚΚΕ
Χωρίς ολοκληρωμένο σχέδιο ένα ακόμα έργο που ο λαός πληρώνει πανάκριβα

Ανακοίνωση για την κυκλοφοριακή συμφόρηση από τα πρόδρομα έργα του έργου «flyover»

Τρόμο προκαλεί στους κατοίκους της Θεσσαλονίκης η ταλαιπωρία που αναμένεται να υποστούν από το μέγεθος της κυκλοφοριακής συμφόρησης η οποία θα προκληθεί τα επόμενα χρόνια με την κατασκευή του έργου της Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου (flyover). Καθώς, όπως αποδείχθηκε, δεν υπάρχει ολοκληρωμένο σχέδιο αντιμετώπισης της συμφόρησης που θα προκληθεί.

Το κυκλοφοριακό πρόβλημα ξεκίνησε ήδη από τις πρόδρομες εργασίες ερευνητικών γεωτρήσεων που πραγματοποιήθηκαν τις προηγούμενες μέρες από το ύψος του Νοσοκομείου «Παπαγεωργίου» μέχρι και τον κόμβο της Νεάπολης προς Ασβεστοχώρι, στο ρεύμα προς τα ανατολικά, στην εξωτερική λωρίδα κυκλοφορίας της Περιφερειακής Οδού.

Οι εργασίες για την κατασκευή του flyover αναμένεται να ξεκινήσουν το καλοκαίρι και θα διαρκέσουν τρία χρόνια, με τους συγκοινωνιολόγους να θέτουν το ζήτημα λήψης μητροπολιτικών λύσεων για την αντιμετώπιση του ολοένα και εντονότερου κυκλοφοριακού προβλήματος.

Σε ανακοίνωσή της η ΤΟ Κατασκευών της ΚΟ Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ σημειώνει ότι «η επιδείνωση του κυκλοφοριακού προβλήματος φανερώνει τις διαχρονικές πολιτικές ευθύνες όσων κυβέρνησαν και κυβερνούν αλλά και διοικήσεων σε Περιφέρεια και δήμους που στηρίζουν αυτόν τον σχεδιασμό, για την απαράδεκτη καθυστέρηση της κατασκευής του μετρό της Θεσσαλονίκης και την τραγική κατάσταση που βρίσκονται τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, όπου χωρίς την ουσιαστική αναβάθμισή τους είναι άτοπη η όποια συζήτηση περί πραγματικής μείωσης του κυκλοφοριακού φόρτου.

Σήμερα επί της ουσίας οι εργασίες ξεκινούν χωρίς να υπάρχει ολοκληρωμένο σχέδιο αντιμετώπισης της συμφόρησης που δημιουργείται από την κατασκευή ενός έργου που ο λαός μας το πληρώνει πανάκριβα μέσω ΣΔΙΤ».

Τονίζει, επίσης, ότι αποδεικνύεται για μια ακόμη φορά πως «όταν ο σχεδιασμός και η κατασκευή, ακόμα και απαραίτητων έργων, όπως η αναβάθμιση της Περιφερειακής Οδού, γίνονται με κριτήριο τη μεγιστοποίηση της κερδοφορίας, επιλέγονται λύσεις που βασικά συμφέρουν τους κατασκευαστικούς και άλλους ομίλους. Ο σχεδιασμός είναι ατελής και περιορισμένος, καθώς δεν μπορεί να ξεφύγει από την αναρχία της καπιταλιστικής παραγωγής και μια λογική που συχνά καταλήγει στο "πάμε και όπου βγει"».

Καλεί τους εργαζόμενους της περιοχής να διεκδικήσουν: «Να μη χρυσοπληρώσουμε τα έργα στην Περιφερειακή Οδό μέσω ΣΔΙΤ. Να μην προχωρήσουν παρεμβάσεις που θα οξύνουν το κυκλοφοριακό πρόβλημα, χωρίς να έχουν εξασφαλιστεί η ολοκλήρωση του μετρό, η ουσιαστική βελτίωση της κατάστασης του ΟΑΣΘ και η εκπόνηση μιας ολοκληρωμένης κυκλοφοριακής μελέτης. Να προχωρήσουν άμεσα άλλα κρίσιμα έργα πνοής για την ενίσχυση των εκπαιδευτικών υποδομών, την προστασία του πολεοδομικού συγκροτήματος από σεισμούς και πλημμύρες, την προστασία και αναβάθμιση του περιαστικού δάσους του Σέιχ Σου κ.ά.».

Στη συνέχεια ξεκαθαρίζει ότι «η ιεράρχηση έργων με κριτήριο τα συμφέροντα των λίγων, ο ανταγωνισμός των ομίλων και το κριτήριο του κέρδους φέρνουν καθυστερήσεις και φορτώνουν το αυξημένο κόστος στον λαό. Η απαλλαγή της κοινωνίας από αυτά τα "βαρίδια", η ολοκληρωμένη ικανοποίηση των σύγχρονων μεταφορικών αναγκών του λαού απαιτούν ριζικές αλλαγές σε επίπεδο εξουσίας και οικονομίας, που θα επιτρέψουν και αλλαγές στον τρόπο σχεδιασμού και παραγωγής των αναγκαίων μεγάλων έργων υποδομής.

Απαιτούν τον λαό πρωταγωνιστή, ένα πολύ πιο ισχυρό ΚΚΕ, για να αλλάξουμε πραγματικά πορεία».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ