Τετάρτη 21 Ιούλη 2021
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 10
ΝΕΟΛΑΙΑ
Αποκλείει μαζικά υποψηφίους η εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής

INTIME NEWS

Εκτός Ανώτατης Εκπαίδευσης οδηγεί χιλιάδες υποψηφίους η εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, όπως επιβεβαιώνεται και μετά την ανακοίνωση των βαθμολογιών των υποψηφίων, των ΕΒΕ που διαμορφώνονται για κάθε σχολή ή τμήμα της Ανώτατης Εκπαίδευσης και με τη διαδικασία της συμπλήρωσης του μηχανογραφικού να είναι σε εξέλιξη.

Με βάση τα παραπάνω, προδιαγράφεται πως ένας μεγάλος αριθμών υποψηφίων δεν θα μπορέσει να επιλέξει καν στο μηχανογραφικό τις σχολές προτίμησής του στην Ανώτατη Εκπαίδευση, ενώ εκτιμήσεις κάνουν λόγο για δεκάδες χιλιάδες που θα μείνουν εκτός πανεπιστημίων. Απέναντι σε αυτή την πραγματικότητα, το υπουργείο Παιδείας συνεχίζει να εμφανίζει την απαράδεκτη ρύθμιση, που από την πρώτη στιγμή απέρριψαν μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί, ούτε λίγο ούτε πολύ... προς όφελος των υποψηφίων.

Μιλώντας χτες στον «ΣΚΑΪ», η υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως, απέναντι στις εκτιμήσεις για χιλιάδες παιδιά εκτός ΑΕΙ και μάλιστα σε μία χρονιά με τεράστιες δυσκολίες στην προετοιμασία τους, δήλωνε πως «πλέον μπήκαν ακαδημαϊκά κριτήρια για την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο». «Τέθηκαν ελάχιστες προϋποθέσεις για να μην εγκλωβίζουμε τα παιδιά», είπε χαρακτηριστικά, ενώ ανέφερε ότι τέσσερις στους 10 φοιτητές δεν αποφοιτούν ποτέ «γιατί δεν πληρούν τις ελάχιστες ακαδημαϊκές προϋποθέσεις για να φοιτήσουν». Παρέπεμψε για μια ακόμα φορά στο παράλληλο μηχανογραφικό για εγγραφή σε δημόσια ΙΕΚ, μιλώντας για επαγγέλματα με ζήτηση στην αγορά εργασίας.

Την ίδια στιγμή, η δημοσιοποίηση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής ανά τμήμα δείχνει πως αποκλείονται μαθητές με βαθμολογίες που απέχουν πολύ από τη «λευκή κόλλα» και τις βαθμολογίες 2 και 3, τις οποίες επικαλούνταν υποκριτικά η κυβέρνηση για να προωθήσει μέσα στην πανδημία το μέτρο. «Εμείς θέλουμε αποφοίτους, όχι εισαχθέντες», δήλωσε, έχοντας θεσπίσει ήδη νέους φραγμούς για την ολοκλήρωση των σπουδών όσων καταφέρουν να εισαχθούν.

Το υπουργείο Παιδείας υποκριτικά επικαλείται ακαδημαϊκά κριτήρια, επιμένει να μην αναφέρεται στο τι φταίει για τις χαμηλές επιδόσεις στις εξετάσεις, στην πτώση του μορφωτικού επιπέδου που έρχεται να επιδεινώσει η υποκατάσταση της γνώσης από δεξιότητες που προωθούνται μέσα στο «νέο σχολείο». Στους πραγματικούς παράγοντες που οδηγούν τους φοιτητές να εγκαταλείπουν τις σπουδές τους, στις ελλείψεις μέτρων στήριξης στα παιδιά των λαϊκών στρωμάτων ώστε απρόσκοπτα να μπορέσουν να ανταποκριθούν, στην ανεπάρκεια της φοιτητικής μέριμνας, ζητήματα που εντάθηκαν μέσα στην πανδημία με τα πανεπιστήμια κλειστά για ενάμιση χρόνο.


Κορυφή σελίδας

Τετρασέλιδα του «Ρ»
Διαβάστε στο «Ρ»
Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org