Τετάρτη 21 Ιούλη 2021
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 11
ΝΕΟΛΑΙΑ (ΤΕΤΡΑΣΕΛΙΔΟ)
ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Στο στόχαστρο τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών των λαϊκών οικογενειών

Την απόσυρση του νομοσχεδίου απαίτησε το ΚΚΕ

Την απόσυρση εδώ και τώρα του εκτρωματικού νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας απαίτησε το ΚΚΕ χτες, με την έναρξη της συζήτησης στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, μεταφέροντας την ομόθυμη απαίτηση μαθητών, εκπαιδευτικών και γονιών, όπως εκφράζεται και από τις πολύμορφες αγωνιστικές κινητοποιήσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη.

Το νομοσχέδιο φέρει τον ψευδεπίγραφο τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις» και με τις ρυθμίσεις του, όπως ανέδειξε ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ Γιάννης Δελής, ενσωματώνει στρατηγικές κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ και της ΕΕ σε βάρος της Εκπαίδευσης, με πρώτη και κύρια την «αυτονομία» της σχολικής μονάδας που είναι το διαβατήριο για την κατηγοριοποίηση σχολείων, τη διεύρυνση των εκπαιδευτικών ανισοτήτων, για το σχολείο των επιχειρηματιών «χορηγών», ακόμα πιο εξαρτημένο από τα συμφέροντά τους και με τους εκπαιδευτικούς να βρίσκονται κάτω από τον ασφυκτικό έλεγχο για το αν εφαρμόζουν την αντιδραστική αυτή πολιτική.

Πρόκειται για άκρως αντιδραστικές μεταρρυθμίσεις, τις οποίες κατά τη συνήθη της τακτική η κυβέρνηση, όπως και η προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, φέρνει κατακαλόκαιρο ή στις γιορτές με τα σχολεία κλειστά.

Κατά τα άλλα, η υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως, παρουσιάζοντας το νομοσχέδιο στην Επιτροπή, προσπάθησε εκ νέου να κρύψει πίσω από βαρύγδουπες εκφράσεις ότι οι ρυθμίσεις του φέρουν τη σφραγίδα του ΣΕΒ, για σχολείο ακόμα πιο εξαρτημένο από την «αγορά», δηλαδή τους επιχειρηματικούς ομίλους, ωστόσο όταν έφτασε στο διά ταύτα ανέφερε ότι το διακύβευμα είναι η προετοιμασία «των παιδιών για την αγορά εργασίας».

Είπε ακόμα, επιβεβαιώνοντας ότι η κυβέρνηση και στην Εκπαίδευση ακολουθεί τις αντιδραστικές «βέλτιστες πρακτικές της ΕΕ», ότι «η χώρα έχει από τα πιο υπερσυγκεντρωτικά συστήματα στην ΕΕ. Το 80% των αποφάσεων λαμβάνεται σε κεντρικό επίπεδο», για να προσθέσει ότι «ο βασικός λόγος να απεμπολίσουμε εξουσίες από τους κεντρικούς φορείς, είναι υπέρ των σχολικών μονάδων», γιατί έτσι «απελευθερώνεται η ιδιωτική πρωτοβουλία των εκπαιδευτικών που γνωρίζουν τις ανάγκες των σχολείων» και «βγάζουμε εξουσίες από πάνω μας για να δώσουμε αρμοδιότητες στα σχολεία», προφανώς για να αναζητούν χορηγούς και δωρεές για τη λειτουργία τους.

Οσον αφορά την «αξιολόγηση» των εκπαιδευτικών ανέφερε καθαρά ότι αυτή αφορά το πόσο αποτελεσματικά προωθούν τις αντιδραστικές αυτές αλλαγές. Οπως είπε, η αξιολόγηση θα γίνεται και στο «μέσο της θητείας και στο τέλος για να δούμε πόσο ακριβώς ανταποκρίνονται στην αποστολή τους». Η θετική αξιολόγηση θα έχει ως επιβράβευση την επιπλέον μοριοδότησή τους για την ανέλιξή τους σε διευθυντικά στελέχη, ενώ η αρνητική θα έχει ως αποτέλεσμα την ...«επιπλέον επιμόρφωσή τους»...

Κριτική από τη σκοπιά των συμφερόντων και των στόχων που θέτουν κεφάλαιο και ΕΕ άσκησαν ο ΣΥΡΙΖΑ και τα άλλα αστικά κόμματα.

Χαρακτηριστικά, ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ, Ν. Φίλης, ανέφερε ότι η κυβέρνηση δεν λαμβάνει υπόψη ότι υπάρχει ανάγκη μεταρρυθμίσεων που να έχουν σχέση με «την κλιματική αλλαγή και την τεχνητή νοημοσύνη και διαφοροποιούν με ταχύτητα τους στόχους, μεθόδους και περιεχόμενο της Εκπαίδευσης, αλλά και τη σχέση της με τη γενικότερη ανάπτυξη», την καπιταλιστική δηλαδή.

Τάχθηκε υπέρ «της αποκέντρωσης για ένα δημοκρατικό και αυτόνομο σχολείο», που αποτελεί και τον κύριο άξονα του νομοσχεδίου και του στόχου για διαφοροποιημένο - κατηγοριοποιημένο σχολείο, λέγοντας πως αντί γι' αυτό η κυβέρνηση συγκροτεί έναν «ενδιάμεσο ιεραρχικό μηχανισμό με τον οποίο εξαρχής οικοδομούνται κομματικές και πελατειακές σχέσεις». Ο δε βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Χρ. Βερναρδάκης κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι η αξιολόγηση που προωθεί «είναι υπόδειγμα κακού μάνατζμεντ». Υπέρ της αυτονομίας υπό ...όρους τάχθηκαν και τα άλλα αστικά κόμματα.

Επίθεση στον ίδιο τον πυρήνα της Εκπαίδευσης

Ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ Γιάννης Δελής ανέφερε ότι όσο και αν η κυβέρνηση προσπαθεί να μακιγιάρει την εκπαιδευτική της πολιτική, οι επιδιώξεις δεν κρύβονται. Εφερε ως παράδειγμα τις ελάχιστες βάσεις εισαγωγής που «έκοψαν» περίπου 30 χιλιάδες παιδιά, που είναι όμως «μια ζηλευτή πελατεία για τα κάθε λογής ιδιωτικά κολέγια».

Επισήμανε ότι αντί η κυβέρνηση να ασχοληθεί με το πώς προετοιμάζει τα σχολεία για τη νέα σχολική χρονιά μπροστά και στο τέταρτο κύμα της πανδημίας - επισημαίνοντας ότι απαιτείται στήριξη του δημόσιου τομέα Υγείας αλλά και μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών για να καλυφθούν τα χιλιάδες κενά στα σχολεία, μόνιμες προσλήψεις στην καθαριότητα των σχολείων κ.ά. - «συνεχίζει στην Εκπαίδευση την ίδια δουλειά που έκανε το νομοσχέδιο του Χατζηδάκη για τα Εργασιακά. Μετά τα εργασιακά δικαιώματα των γονιών στο στόχαστρο τώρα βάζετε τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών τους».

Οπως επισήμανε, η κυβέρνηση συνεχίζοντας τις αντιδραστικές μεταρρυθμίσεις, τις δικές της και των προηγούμενων κυβερνήσεων, τώρα επιτίθεται «στον ίδιο τον πυρήνα της Εκπαίδευσης. Στο τι και πώς μαθαίνουν οι μαθητές, στο τι και πώς διδάσκει ο εκπαιδευτικός και σε τι εργασιακό περιβάλλον θα δουλεύει από εδώ και εμπρός».

Ενώ η λεγόμενη «αυτονομία» του σχολείου τόνισε ότι σημαίνει πως το αστικό κράτος «εδραιώνει και διασφαλίζει έτσι την υποχρηματοδότηση της Παιδείας, ενώ ταυτόχρονα επιτρέπει και ενθαρρύνει τις μεγάλες επιχειρήσεις να έχουν λόγο μέχρι και στο ίδιο το περιεχόμενο της μόρφωσης». Και επειδή τίποτα από όλα αυτά δεν μπορεί να γίνει χωρίς τους εκπαιδευτικούς, έρχεται από πάνω η «αξιολόγηση» και ο ασφυκτικός έλεγχος.

Ο Γ. Δελής ξεκαθάρισε ότι το ΚΚΕ δεν υπερασπίζεται το σημερινό σχολείο, αλλά τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, όπως καθορίζονται με βάση τις σύγχρονες ανάγκες και τις δυνατότητες της επιστήμης.

Σήμερα η πάλη για ένα τέτοιο σχολείο, «στο μπόι των ονείρων και των ανθρώπων», προϋποθέτει την εναντίωση στις αντιδραστικές ρυθμίσεις της κυβέρνησης, αλλά και των προηγούμενων κυβερνήσεων, επισήμανε, καλώντας σε θέση μάχης τον κόσμο της εκπαίδευσης, όλο τον λαό, για να μην περάσουν οι αρνητικές αλλαγές.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ