Είναι χαρακτηριστικό ότι στα μέτρα που ανακοίνωσε την περασμένη Πέμπτη ο υπουργός Πολιτικής Προστασίας, Νίκος Χαρδαλιάς, τάχα για να αντιμετωπιστεί η πιο νέα επιθετική μετάλλαξη, δεν περιλαμβάνεται καμιά ουσιαστική αυστηροποίηση των ελέγχων στις πύλες εισόδου της χώρας, αφού αυτοί π.χ. στα αεροδρόμια παραμένουν δειγματοληπτικοί (σε ένα 12% των ταξιδιωτών).
Οσο για τη μεταφορά στα νησιά, περίπου πενήντα μέρες μετά το «άνοιγμα» των μετακινήσεων (από τις 15 Μάη) και αφού ήδη έχουν μεταφερθεί χιλιάδες τουρίστες και εργαζόμενοι, αποφασίστηκε στις 5 Ιούλη, να μπει τέλος στα self test. Να ισχύουν μόνο τα rapid και τα PCR τεστ για την επιβίβαση στα πλοία της μετάβασης σε νησιά. Ενώ για την επιστροφή υπάρχει απλά μια «σύσταση» για self test.
Τι συμβαίνει στην πραγματικότητα; Tα υγειονομικά πρωτόκολλα παραμένουν κενό γράμμα, με «πανάκεια» το «πράσινο πιστοποιητικό», στο όνομα του οποίου απορρίπτεται κάθε επιπλέον και ουσιαστικό μέτρο προστασίας και αποτροπής της διάδοσης. Επιπλέον, η κυβέρνηση δεν είπε κουβέντα για τους μηχανισμούς ελέγχου κατά την επιβίβαση. Και παραμένει ως ...πρωτόκολλο, ένας γενικός αριθμός κενών θέσεων, με τον οποίο, οι εφοπλιστές παίζουν τα παιχνίδια τους σε βάρος της ασφάλειας των επιβατών...
Θυμίζουμε την καταγγελία αναγνώστη μας ο οποίος ταξίδεψε προς Κυκλάδες το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος. Εκτός από το γεγονός του συνωστισμού στην αναμονή για να ανέβει ο κόσμος στο πλοίο και εκτός από το γεγονός ότι δεν έγινε κανένας έλεγχος κατά την είσοδο στο καράβι σε έγγραφα όπως πιστοποιητικό εμβολιασμού, δήλωση self test κ.λπ., το πιο σοβαρό είναι αυτό που αντίκρισε όταν ανέβηκε στο πλοίο. Ο τομέας της οικονομικής θέσης ήταν γεμάτος, χωρίς καν να τηρείται το μέτρο της μιας άδειας θέσης ανάμεσα στους επιβάτες. Την ίδια στιγμή, υπήρχαν ζώνες στο καράβι που ήταν εντελώς άδειες. Και όταν ο αναγνώστης μας ρώτησε τον υπεύθυνο υποδοχής εάν αυτή η κατάσταση είναι λογική και τι ακριβώς προβλέπουν τα πρωτόκολλα, η απάντηση που έλαβε ήταν κυριολεκτικά ...αποστομωτική. «Το πρωτόκολλο προβλέπει συνολικά στο πλοίο μας 120 θέσεις άδειες. Και αυτήν τη στιγμή υπάρχουν 120 θέσεις άδειες», οι οποίες βέβαια δεν ήταν στην «οικονομική θέση», όπου ο κόσμος συνωστιζόταν... Ετσι, πολλοί επιβάτες που έβλεπαν την κατάσταση, άλλαζαν πάνω στο πλοίο το εισιτήριό τους, πλήρωναν κάτι παραπάνω για να αλλάξουν θέση, προκειμένου να νιώθουν ασφαλείς, και οι εφοπλιστές με τις ευλογίες της κυβέρνησης τσεπώνουν εν είδει «υγειονομικού χαρατσιού» το κάτι παραπάνω.
Αντίστοιχη κατάσταση επικρατεί και στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, όπου 1,5 χρόνο από το ξέσπασμα της πανδημίας ο συνωστισμός είναι αφόρητος και τα δρομολόγια αραιώνουν αντί να πυκνώνουν, κάνοντας αδύνατη την οποιαδήποτε «αυτοπροστασία» που προπαγανδίζει προκλητικά η κυβέρνηση.
Τα υγειονομικά πρωτόκολλα της κυβέρνησης, όχι μόνο δεν παίρνουν υπόψη την ασφάλεια και την υγεία του λαού, αλλά αντίθετα, είναι κομμένα και ραμμένα στα μέτρα και τις ανάγκες των εφοπλιστών, των πλοιοκτητών και των επιχειρηματιών του Τουρισμού.
Τελικά, αυτή η κατάσταση των αντιφάσεων στη διαχείριση της πανδημίας τροφοδοτεί τον ανορθολογισμό και τη δυσπιστία, όσα δηλαδή η κυβέρνηση τρέχει να αξιοποιήσει για να φορτώσει στον λαό το φταίξιμο της υπερδιάδοσης. Και το «γαϊτανάκι» συνεχίζεται με θύματα τους εργαζόμενους και κερδισμένους τους επιχειρηματικούς ομίλους.