Χτες ο 32χρονος Κώστας Μπούρμπουλας άφησε την τελευταία του πνοή στην επέκταση του έργου προς το Περιστέρι
Απ' αυτό το χαμό το κεφάλαιο κερδίζει! |
Χτες το πρωί ο 32χρονος Κώστας Μπούρμπουλας, που δούλευε στην εταιρία «ΕΔΡΑΣΗ-Ψαλίδας», στην κοινοπραξία ΜΕΤΡΟ Περιστερίου, κάνοντας δουλιά που απαιτεί ειδικευμένο μηχανοτεχνίτη (αποσυναρμολόγηση γερανού) βρήκε φριχτό θάνατο, όταν καταπλακώθηκε από την μπούμα του γερανού. Ηταν μια ακόμα «δολοφονική» ενέργεια της εργοδοσίας, που, ενώ είναι υποχρεωμένη να βάζει εξειδικευμένα συνεργεία, προτιμά να χρησιμοποιεί ανειδίκευτους εργάτες ώστε να πληρώνει φθηνότερα μεροκάματα και έτσι να αυξάνει τα κέρδη της. Οπως αναφέρεται στην ανακοίνωση του Συνδικάτου, κατά την περίοδο κατασκευής του μετρό έχουν συμβεί συνολικά πάνω από 1.000 ατυχήματα!!! Συνεργός σε αυτά τα εκ προμελέτης εγκλήματα η ίδια η κυβέρνηση, που «κλείνει τα μάτια της» μπροστά στην ασυδοσία της εργοδοσίας - παρά τις επανειλημμένες προειδοποιήσεις και καταγγελίες του Συνδικάτου Οικοδόμων - και, επιπλέον, εφαρμόζει πολιτικές που την ενισχύουν.
Μόλις λίγες μέρες νωρίτερα οι εργαζόμενοι στα εργοτάξια του μετρό είχαν πραγματοποιήσει συγκέντρωση διαμαρτυρίας για τη μη τήρηση των μέτρων υγιεινής και ασφάλειας. Αφορμή αυτής της συγκέντρωσης στάθηκε ένα ακόμα, παρ' ολίγον θανατηφόρο, εργατικό «ατύχημα», που έγινε στο εργοτάξιο του μετρό στο Μοναστηράκι την Πέμπτη 3 του Γενάρη.
Φυσικά, σε ό,τι αφορά στο χτεσινό θανατηφόρο εργατικό «ατύχημα», οι υπεύθυνοι της εταιρίας «ΕΔΡΑΣΗ-Ψαλίδας» είχαν εξαφανιστεί όταν το Συνδικάτο Οικοδόμων Αθήνας μαζί με επιθεωρητές εργασίας από το υπουργείο Εργασίας έφθασαν λίγη ώρα μετά στον τόπο του δυστυχήματος. Ακόμα και οι εργαζόμενοι στο έργο είχαν σταλεί σπίτια τους. Αργότερα εμφανίστηκε κάποιος Γουρνάς που συστήθηκε ως διευθυντής προσωπικού της εταιρίας και υποστήριξε ότι ο Κώστας Μπούρμπουλας ήταν βοηθός χειριστή, εισπράττοντας από τα μέλη του Συνδικάτου την απάντηση ότι κάθε ανειδίκευτο εργάτη η εταιρία τον βαφτίζει ειδικευμένο προκειμένου να κάνει με μικρότερο κόστος τη δουλιά της. Ενα ακόμα στοιχείο που προέκυψε από την εξέταση που διενέργησαν οι επιθεωρητές εργασίας ήταν ότι δε βρέθηκε στο γερανό ούτε το βιβλίο συντήρησής του ούτε η άδεια χειριστού. Οι επιθεωρητές, από τη μεριά τους, έκλεισαν το συγκεκριμένο εργοτάξιο μέχρι νεωτέρας.
Το χτεσινό θανατηφόρο ατύχημα δεν πρέπει να θεωρείται ατύχημα αλλά συνειδητή εγκληματική ενέργεια του μεγάλου κεφαλαίου, που κάθε μέτρο προστασίας της ζωής των εργαζομένων το υπολογίζει σε οικονομικό κόστος που πρέπει να συμπιεστεί. Δεν μπορούν, λοιπόν, να θεωρούνται ατυχήματα οι 120 νεκροί που θρηνεί κατά μέσο όρο κάθε χρόνο η εργατική τάξη, ούτε οι 25.000 τραυματισμοί εργατών ανά έτος. Και εδώ πρέπει να τονιστεί ότι αυτή η αιματηρή πραγματικότητα, ιδιαίτερα στον κλάδο των κατασκευών, θα είχε λάβει ακόμα μεγαλύτερες διαστάσεις αν δεν υπήρχε ο έλεγχος από τα συνδικαλιστικά όργανα. Ακόμα πρέπει να επισημανθεί ότι ο αριθμός των εργατικών ατυχημάτων, ακόμα και των θανατηφόρων, που αναφέρονται είναι μικρότερος από αυτά που συμβαίνουν πραγματικά. Και αυτό γιατί οι αρμόδιοι κρατικοί μηχανισμοί ελέγχου είναι ελλιπείς και, παράλληλα, πολλές φορές γίνεται προσπάθεια από την εργοδοσία να κουκουλώνει τα ατυχήματα.