Πέμπτη 10 Γενάρη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Νέα «κίνητρα» για τους εφοπλιστές

Νέα υπερκέρδη προς τους Ελληνες εφοπλιστές είναι έτοιμη να εξασφαλίσει η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, που σημαίνει ακόμα μεγαλύτερα βάρη στις πλάτες των εργαζομένων, συνολικά του ελληνικού λαού. Χτες ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας Ν. Χριστοδουλάκης, ο οποίος υποδέχτηκε στο γραφείο του το προεδρείο της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών με συνοδό τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας Γ. Ανωμερίτη, έσπευσε, όπως προκύπτει από τις σχετικές δηλώσεις, να ικανοποιήσει τις εξωφρενικές αξιώσεις που πρόβαλαν οι εφοπλιστές για την παροχή «νέων κινήτρων»! Το πρόσχημα για την αύξηση των εφοπλιστικών σκανδαλωδών υπερπρονομίων είναι η... γνωστή καραμέλα της «ισχυρής επιστροφής πλοίων ελληνικής ιδιοκτησίας, αλλά όχι δυστυχώς ελληνικής σημαίας, στο ελληνικό νηολόγιο»... Ο υπουργός απέφυγε να αποκαλύψει το περιεχόμενο των κινήτρων που είναι έτοιμη να δώσει η κυβέρνηση στους εφοπλιστές, ωστόσο είναι γνωστό ότι η κυβέρνηση έχει ήδη αποφασίσει γενναίες φοροαπαλλαγές και μάλιστα ακόμα καλύτερες από αυτές που είχε εξασφαλίσει προς τους εφοπλιστές η Χούντα!

Οι δηλώσεις του Ν. Χριστοδουλάκη αμέσως μετά τη συνάντηση ήταν κατατοπιστικότατες. «Η συζήτηση - είπε - επικεντρώθηκε στο πώς μπορούν να υπάρξουν διαδικασίες, κίνητρα» για την επιστροφή των πλοίων των Ελλήνων εφοπλιστών στην ελληνική σημαία. «Πιστεύω, είπε, ότι ιδιαίτερα τώρα που η Ευρωπαϊκή Ενωση με την κυκλοφορία του ευρώ θα αρχίσει να έχει μια συνεκτική πολιτική όχι μόνο γενικά στην οικονομία αλλά και σε κλάδους οικονομικής δραστηριότητας, είναι προς το συμφέρον όλων μας, το εθνικό συμφέρον, η Ελλάδα να έχει όσο το δυνατόν περισσότερα πλοία στη σημαία της». Αναγνώρισε ουσιαστικά ότι το νέο νόμισμα αποτελεί μηχανισμό για την αύξηση της κερδοφορίας και του εφοπλιστικού κεφαλαίου. Σύμφωνα με τον υπουργό, πολλά από τα... «κίνητρα» θα περιληφθούν στο υπό κατάθεση νομοσχέδιο περί επιχειρηματικότητας «και φυσικά - συμπλήρωσε - οι συζητήσεις αυτές θα συνεχιστούν προκειμένου να εξυπηρετήσουν καλύτερα τον κοινό στόχο.

Βέβαια, δεν παρέλειψε να «χρυσώσει και το χάπι» αναφέροντας ότι «η επιστροφή πλοίων στην ελληνική σημαία θα δώσει περισσότερες ευκαιρίες στην απασχόληση»... Αξίζει να σημειωθεί ότι εδώ και 21 χρόνια, οπότε εντάχθηκε η χώρα μας στην τότε ΕΟΚ σήμερα ΕΕ και παρά τις υποσχέσεις και προς τους Ελληνες ναυτεργάτες για... «αύξηση της απασχόλησης», το αποτέλεσμα ήταν οι Ελληνες εφοπλιστές από την άγρια εκμετάλλευση των ναυτεργατών και την παροχή «γη και ύδωρ» από τις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, να έχουν συσσωρεύσει αμύθητα πλούτη ώστε σήμερα ο στόλος τους να είναι ο μεγαλύτερος του κόσμου, καθώς αποτελεί το 9,6% του παγκόσμιου στόλου και το 18,6% της παγκόσμιας χωρητικότητας! Ενώ οι Ελληνες ναυτεργάτες αποδεκατίστηκαν (4 φορές μειώθηκαν από τις εκάστοτε κυβερνήσεις οι οργανικές συνθέσεις) αφού από 100.000 περίπου που μετρούσαν το 1980 σήμερα με το ζόρι φτάνουν τις... 30.000 και το εισόδημά τους μειώθηκε δραστικά. Να πούμε ακόμα ότι το 2001, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύτηκαν στο ναυτιλιακό Τύπο, παρά την παγκόσμια ύφεση και στη ναυτιλία, οι Ελληνες εφοπλιστές... «εντυπωσίασαν» καθώς ήρθαν πρώτοι στην αγορά πλοίων επενδύοντας 2 δισ. δολάρια, ποσό μάλιστα κατά πολύ μεγαλύτερο από αυτό που επένδυσαν το 2000!


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ