Τετάρτη 10 Ιούνη 2020
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 10
ΒΟΥΛΗ
ΜΑΝΩΛΗΣ ΣΥΝΤΥΧΑΚΗΣ
Αθλιο «ράβε - ξήλωνε» από ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ για Λατινικά και Κοινωνιολογία

Στο πώς όλες διαχρονικά οι αστικές κυβερνήσεις από τα μέσα του 1990 και ιδιαίτερα την τελευταία δεκαετία, στο όνομα της δημοσιονομικής πειθαρχίας, «ξηλώνουν το πουλόβερ της δημόσιας Εκπαίδευσης», αναφέρθηκε στην αρχή της ομιλίας του ο βουλευτής του ΚΚΕ Μανώλης Συντυχάκης, μιλώντας για τις σκληρές περικοπές στη χρηματοδότηση, την απαγόρευση προσλήψεων εκπαιδευτικών, τον λεγόμενο «εξορθολογισμό προσωπικού» σε Δημοτικό και Γυμνάσιο, την προώθηση της «αξιολόγησης» κι όλα αυτά έγιναν, όπως σημείωσε, με βάση τις συνταγές του ΟΟΣΑ, τις υποδείξεις του ΣΕΒ, υπό τη στενή παρακολούθηση των επιτελείων της ΕΕ.

Πίσω από τις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις στην Εκπαίδευση, επισήμανε, «κρύβεται ο διακαής πόθος αυτών των επιτελείων και των κυβερνήσεων να προσαρμοστούν πλήρως η δομή, το περιεχόμενο και η λειτουργία του σχολείου στις κάθε φορά προτιμήσεις του κεφαλαίου, με γνώμονα την εξασφάλιση του μέγιστου κέρδους και την ανταγωνιστικότητα των επιχειρηματικών ομίλων για την παραγωγή ενός διά βίου ευέλικτου, φτηνού εργατικού δυναμικού, χωρίς δικαιώματα».

Οι στόχοι αυτοί, τόνισε, εξυπηρετούνται πλήρως με το νέο νομοσχέδιο το οποίο συνεχίζει να διαμορφώνει το αναχρονιστικό σχολείο. «Ενα τέτοιο αναχρονιστικό σχολείο - πρόσθεσε - συνιστά και εξόντωση των ανθρωπιστικών - κοινωνικών επιστημών. Εξ ου και το άθλιο παιχνίδι του "ράβε - ξήλωνε" που παίζουν από κοινού η ΝΔ με τον ΣΥΡΙΖΑ για το ποιο από τα δύο μαθήματα, Λατινικά ή Κοινωνιολογία, θα εξοστρακιστεί ή θα ευνοηθεί έναντι του άλλου».

ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ, επισήμανε, «σκόπιμα προσδίδετε ιδεολογική διάσταση στη μεταξύ σας αντιπαράθεση για τη χρησιμότητα των δύο μαθημάτων, εστιάζοντας μόνο στο επίπεδο της εξεταστικής αρένας και μάλιστα με σαθρά και επικίνδυνα επιχειρήματα του τύπου ότι "τα Λατινικά δεν είναι χρήσιμα" ή ότι "η Κοινωνιολογία είναι μία αριστερή επιστήμη", παραβλέποντας σκόπιμα ότι σε μία ταξική κοινωνία μία κοινωνική επιστήμη δεν μπορεί παρά να έχει ταξικό περιεχόμενο» και πως «η αξία ενός μαθήματος κρίνεται από την προσφορά του στις γνώσεις και τη γενικότερη συγκρότηση του μαθητή».

Επανέλαβε την πρόταση του ΚΚΕ «για την παράλληλη διατήρηση Λατινικών και Κοινωνιολογίας. Το μάθημα της Κοινωνιολογίας να ενταχθεί ως πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα ανάλογα με το τμήμα ή τη σχολή που επιλέγει ο μαθητής» και κάλεσε εκπαιδευτικούς και μαθητές να μην παγιδευτούν στο ψευτοδίλλημα Λατινικά ή Κοινωνιολογία.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Εν αναμονή της εγκυκλίου για τα Θρησκευτικά (2022-08-27 00:00:00.0)
Οι αλλαγές που μεθοδεύει η κυβέρνηση για το Λύκειο (2018-09-08 00:00:00.0)
H «Διαθεματική» αποδιάρθρωση της γνώσης στην εκπαίδευση (2006-03-25 00:00:00.0)
Μόνιμες οι αλλαγές στο εξεταστικό (2004-09-25 00:00:00.0)
Συνεχίζονται οι εξετάσεις (2004-05-25 00:00:00.0)
Φιλοσοφία της Ιστορίας και Κοινωνιολογία (2001-12-04 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ