Παρασκευή 3 Γενάρη 2020
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΔΙΕΘΝΗ
ΓΑΛΛΙΑ
Δεν πρόκειται να εκδώσουν τον πρώην επικεφαλής της «Nissan - Renault»

ΠΑΡΙΣΙ - ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ - ΒΗΡΥΤΟΣ.--

Η Γαλλίδα υφυπουργός Οικονομίας, Ανιές Πανιέ - Ρινασέ, δήλωσε πως, αν τελικά ο Κάρλος Γκοσν, πρώην διευθύνων σύμβουλος της «Nissan - Renault» φτάσει στη Γαλλία, δεν πρόκειται να τον εκδώσει, «επειδή η Γαλλία δεν εκδίδει ποτέ τους πολίτες της». Η ίδια πρόσθεσε ότι «εφαρμόζουμε λοιπόν για τον κ. Γκοσν τους ίδιους κανόνες που ισχύουν για όλους, όμως αυτό δεν μας εμποδίζει να σκεπτόμαστε πως ο κ. Γκοσν δεν χρειαζόταν να διαφύγει από την ιαπωνική Δικαιοσύνη». Οι δηλώσεις της έγιναν, ενώ ο πρώην επικεφαλής του ιαπωνογαλλικού κολοσσού διέφυγε στις αρχές της βδομάδας από την Ιαπωνία - όπου τελούσε υπό κατ' οίκον περιορισμό - στον Λίβανο, ενώ εκκρεμούσε η δίκη του για κατάχρηση και άλλα οικονομικά αδικήματα. Σε δήλωση που διένειμε ο ίδιος ο Γκοσν στα ΜΜΕ, υποστήριξε ότι «δεν διέφυγα από τη Δικαιοσύνη - ξέφυγα από την αδικία και τον πολιτικό διωγμό» και ότι δεν μπορούσε «να παραμείνει άλλο όμηρος του μεροληπτικού συστήματος Δικαιοσύνης της Ιαπωνίας», που βασίζεται - όπως ανέφερε - «στο τεκμήριο της ενοχής», καταλήγοντας μεταξύ άλλων ότι πλέον θα μπορεί «να επικοινωνεί ελεύθερα με τα μέσα ενημέρωσης».

Χτες, έγινε γνωστό ότι η Ιντερπόλ εξέδωσε διεθνές ένταλμα σύλληψης σε βάρος του Γκοσν και ζήτησε την έκδοσή του από τις αρχές του Λιβάνου, ωστόσο τοπικά ΜΜΕ επικαλούνταν ντόπιους αξιωματούχους, σύμφωνα με τους οποίους ούτε η Βηρυτός είναι διατεθειμένη να εκδώσει τον επιχειρηματία.

Ο Γκοσν είχε συλληφθεί στην Ιαπωνία τον Νοέμβρη του 2018 και του είχαν απαγγελθεί κατηγορίες, μεταξύ άλλων, και για απόκρυψη μέρους των εισοδημάτων του, κατάχρηση εταιρικών πόρων κ.τ.λ. Η «Nissan - Renault» απέπεμψε τον Γκοσν, ο οποίος για πολλά χρόνια εμφανιζόταν ως πρότυπο επιχειρηματικού στελέχους και είχε ονομαστεί «Le Cost Killer» («Ο δολοφόνος του κόστους»), επειδή συνδέθηκε με την ανάκαμψη της (τότε) «Renault», από το 1996 που «μετακόμισε» στη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία από την ιταλική βιομηχανία ελαστικών «Michelin». O ίδιος ο Γκοσν ισχυρίζεται ότι η αποπομπή και δίωξή του είναι αποτέλεσμα ενδοεπιχειρηματικού «πραξικοπήματος» και κατηγορεί πρώην συνεργάτες του για «πισώπλατα μαχαιρώματα», επειδή ήταν υπέρμαχος μιας «στενότερης ολοκλήρωσης» της (ιαπωνικής) «Nissan» με τη (γαλλική) «Renault», που ξεκίνησαν πορεία συνένωσης το 1999.

Στο μεταξύ, χτες, η τουρκική αστυνομία έθεσε υπό κράτηση επτά πρόσωπα, ανάμεσα στα οποία τέσσερις πιλότους, στο πλαίσιο της έρευνας που διεξάγει σχετικά με καταγγελίες για διαφυγή του Γκοσν προς τον Λίβανο μέσω του αεροδρομίου της Κωνσταντινούπολης.

Σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο, ο Γκοσν (που έχει λιβανέζικη, γαλλική και βραζιλιάνικη υπηκοότητα) είχε δύο γαλλικά διαβατήρια, αλλά όταν συνελήφθη παρέδωσε μόνο το ένα.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ