Κυριακή 9 Ιούλη 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 29
«Φονιάς του κόστους»

Μετά από χιλιάδες απολύσεις, κλεισίματα εργοστασίων, εκβιασμούς σε βάρος των εργαζομένων, οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες προχωρούν τώρα στα σχέδιά τους για δημιουργία υπερκολοσσών του κλάδου.

Αυτήν τη βδομάδα έγινε γνωστό ότι βρίσκονται σε εξέλιξη συζητήσεις για τη συνεργασία τριών απ' τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες του κόσμου, της αμερικανικής «Τζένεραλ Μότορς», της γαλλικής «Ρενό» και της ιαπωνικής «Νισάν». Οι εκπρόσωποι των τριών εταιρειών εξετάζουν όλες τις μορφές σύμπραξης, ακόμη και τη συνένωση των εταιρειών.

Αν ευοδωθούν τα σχέδια συνένωσης, τότε θα προκύψει ένας κολοσσός αξίας 100 δισ. δολαρίων με συνολικές πωλήσεις 14,5 εκατ. οχημάτων, περίπου διπλάσιες από τις πωλήσεις της «Toyota», που είναι σήμερα η δεύτερη μεγαλύτερη - και η πιο κερδοφόρα - αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου.

Πρέπει να σημειωθεί ότι η «Ρενό» κατέχει ήδη το 44% της «Νισάν» και, επομένως, οι διαπραγματεύσεις γίνονται, ουσιαστικά, μεταξύ της «Ρενό» και της «Τζένεραλ Μότορς».

Εγκέφαλοι του σχεδίου εμφανίζονται ο μεγαλομέτοχος της «Τζένεραλ Μότορς», Κιρκ Κερκόριαν, και ο διευθύνων σύμβουλος των «Ρενό» - «Νισάν», Κάρλος Γκοσν. Είναι χαρακτηριστικό ότι και οι δύο θεωρούνται αρχιτέκτονες των «αναδιαρθρώσεων» στις επιχειρήσεις τους με χιλιάδες απολύσεις και κλείσιμο εργοστασίων.

Μάλιστα, ο Κάρλος Γκοσν, που διακρίθηκε για τις «επιδόσεις» του στις απολύσεις και τους εκβιασμούς για το πάγωμα των μισθών των εργαζομένων, ονομάστηκε από τα μέσα ενημέρωσης «killer- cost», δηλαδή «φονιάς του κόστους»! Εννοείται ότι πρόκειται γι' αυτό που οι επιχειρηματίες ονομάζουν «κόστος εργασίας». Ετσι, με έναν «killer» («δολοφόνο») επικεφαλής της προσπάθειας σύμπραξης, μπορούμε να καταλάβουμε πού θα καταλήξει το εγχείρημα.


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ