Τετάρτη 9 Οχτώβρη 2019
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Διαχρονικές οι ευθύνες ΝΔ - ΠΑΣΟΚ - ΣΥΡΙΖΑ για τις καθυστερήσεις

Καταστροφική η απόσπαση και (αμφίβολη) επανατοποθέτηση των αρχαιολογικών ευρημάτων

Μέσα από μια κακοστημένη παράσταση - «συζήτηση» για το Μετρό, κυβέρνηση, διοίκηση της «Αττικό Μετρό» και διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης παρουσίασαν τα διλήμματα με τα οποία το επόμενο διάστημα θα επιχειρήσουν να εκβιάσουν το λαό της Θεσσαλονίκης για να αποδεχθεί την καταστροφική λύση της απόσπασης και αμφίβολης επανατοποθέτησης των αρχαίων στο σταθμό «Βενιζέλου». Στην ειδική συνεδρίαση που πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Δευτέρας στο Δημοτικό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης, έδωσαν τα «ρέστα τους» κόμματα και δημοτικές παρατάξεις (ΝΔ - ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ) που ευθύνονται, ως κυβερνήσεις, ισάξια και βαρύτατα, για την παγκόσμια «πρωτιά» καθυστέρησης και γελοιοποίησης των χρονοδιαγραμμάτων, για την εκτόξευση του κόστους που πληρώνουν τα λαϊκά στρώματα από την αιματηρή τους φορολογία σε όφελος των κατασκευαστικών ομίλων που έχουν στήσει «πάρτι» κερδών επί 13 χρόνια και με άδηλο μέλλον.

Ολοι τους προσπάθησαν να κρυφτούν πίσω από τη θλιβερή πραγματικότητα που δημιούργησαν, τους αυτοαπασχολούμενους που έκλεισαν τις επιχειρήσεις τους εξαιτίας των εργασιών του Μετρό, ενώ όλα τα προηγούμενα χρόνια αρνούνταν να πάρουν ουσιαστικά μέτρα για τη στήριξή τους ώστε να μην οδηγηθούν στο λουκέτο. Και ξαφνικά, μετά από 13 χρόνια και ενώ ήδη η ολοκλήρωση του έργου έχει παραπεμφθεί για το 2023, «ανακάλυψαν» ότι πρέπει επιτέλους το Μετρό να γίνει γρήγορα και με τον πιο φτηνό τρόπο.

Διοίκηση του δήμου, όλες οι δημοτικές παρατάξεις - μορφώματα της ΝΔ και οι επιχειρηματικοί «φορείς» της πόλης στήριξαν την πρόταση Μητσοτάκη για ανασχεδιασμό του σταθμού «Βενιζέλου» με απόσπαση και (αμφισβητούμενη) «επανατοποθέτηση» των αρχαίων που βρέθηκαν εκεί. Μάλιστα, οι εκπρόσωποι της «Αττικό Μετρό» έθεσαν ολοκάθαρα τα εκβιαστικά διλήμματα, ισχυριζόμενοι ότι με την παραμονή (in situ) των αρχαίων, η λειτουργία του σταθμού «Βενιζέλου» δεν θα πληροί τις προδιαγραφές ασφαλείας, θα είναι δυσλειτουργικός και επικίνδυνος για το κοινό, επίσης θα υπάρξει νέα μεγάλη καθυστέρηση στην κατασκευή του και θα εκτιναχθεί στα ύψη το κόστος.

Την κυβερνητική επιχειρηματολογία και τα εκβιαστικά διλήμματα αναπαρήγαγε και ο δήμαρχος, Κ. Ζέρβας, αν και στην αρχή εμφανίστηκε να λέει: «Αν είχε γίνει πρόοδος στη λύση in situ, δεν θα είχα καμία αντίρρηση να συνεχιστεί το έργο προκειμένου να τελειώσει».

Η εκπρόσωπος του Συλλόγου Αρχαιολόγων, Δ. Κουτσούμπα, αναφέρθηκε στα αρνητικά αποτελέσματα που θα έχει η απόσπαση και επανατοποθέτηση των ευρημάτων και προειδοποίησε ότι «ο μόνος τρόπος για να παραδοθεί ο σταθμός "Βενιζέλου" το 2023, είναι να μην επιστρέψουν ποτέ οι αρχαιότητες που θα αποσπασθούν».

Στις τοποθετήσεις τους, ο βουλευτής του ΚΚΕ Λεωνίδας Στολτίδης και οι δημοτικοί σύμβουλοι της «Λαϊκής Συσπείρωσης», Σωτήρης Ζαριανόπουλος και Μιχάλης Κωνσταντινίδης, ανέδειξαν ότι η πορεία του έργου κατασκευής του Μετρό αποδεικνύει ποιος ωφελείται και ποιος χάνει από την πολιτική όλων των κυβερνήσεων, τα «αναπτυξιακά» στοιχήματα του καπιταλισμού.

Τόνισαν ότι με τον ανασχεδιασμό που θέλει να επιβάλει η κυβέρνηση, το έργο θα οδηγηθεί σε νέα παράταση και επ' αόριστον ταλαιπωρία των δημοτών, νέα εκτόξευση του κόστους και επιβάρυνση των λαϊκών στρωμάτων, θα υπάρξει άμεσος κίνδυνος καταστροφής αρχαιολογικών ευρημάτων τεράστιας αξίας, παγκόσμιας απήχησης.

Ανέδειξαν τις ευθύνες διαχρονικά των κομμάτων ΝΔ - ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ, για το κόστος, τις καθυστερήσεις, την ταλαιπωρία. Και ξεκαθάρισαν ότι η επικέντρωση μόνο στο σταθμό «Βενιζέλου» δεν μπορεί να κρύψει τις κοινές, τεράστιες ευθύνες τους για την καθυστέρηση όλων των φάσεων του έργου, το «πάρτι» εκατομμυρίων που έχουν στήσει οι κατασκευαστικοί όμιλοι σε βάρος του λαού και των εργαζομένων του Μετρό, που εδώ και χρόνια βιώνουν την εργασιακή βαρβαρότητα με εκατοντάδες απολύσεις, μειώσεις μισθών, κατάργηση Συλλογικών Συμβάσεων και δικαιωμάτων.

Οι εκπρόσωποι του ΚΚΕ κάλεσαν τους εργαζόμενους, τον λαό της Θεσσαλονίκης και τους φορείς του να απαιτήσουν αγωνιστικά να τελειώνει επιτέλους το Μετρό, με διατήρηση της πολιτιστικής φυσιογνωμίας της πόλης, με διατήρηση των αρχαίων στο σταθμό «Βενιζέλου».


Κορυφή σελίδας

Τετρασέλιδα του «Ρ»
Διαβάστε στο «Ρ»
Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org