Σε αναδίπλωση φαίνεται να προχωρούν τόσο το υπουργείο Υποδομών όσο και η «Αττικό Μετρό», αναγνωρίζοντας πλέον τη δυνατότητα ανάδειξης των αρχαιοτήτων μέσα στο Σταθμό του Μετρό στη Βενιζέλου, μετά την ανακοίνωση της πρότασης του ΤΕΕ/Τμήματος Κεντρικής Μακεδονίας που υποδεικνύει ότι υπάρχει τεχνικά εφικτή λύση για τη συνύπαρξη των σημαντικών αρχαιολογικών ευρημάτων και του Μετρό.
Στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που δόθηκε χτες στη Θεσσαλονίκη, παρουσιάσθηκε το πόρισμα - πρόταση της 8μελούς διεπιστημονικής ομάδας εργασίας του ΤΕΕ, σύμφωνα με την οποία τα αρχαιολογικά ευρήματα θα αποσπασθούν και στη συνέχεια θα επανατοποθετηθούν σε ποσοστό περίπου 90-95%, καθώς από το σύνολο των ευρημάτων έκτασης 1.600 τ.μ., δεν θα επανατοποθετηθεί ένα τμήμα έκτασης 45 τ.μ. Σύμφωνα με τους επιστήμονες του ΤΕΕ, το κόστος υλοποίησης της πρότασης δεν θα υπερβαίνει το 0,6 - 0,8 του συνολικού προϋπολογισμού του έργου, η επέμβαση που προτείνεται στις αρχικές μελέτες της «Αττικό Μετρό», εντοπίζεται στα όρια του υπάρχοντος σκάμματος και επιχειρεί πολύ μικρές αλλαγές και η καθυστέρηση που θα προκαλέσει θα είναι από μηδενική έως ελάχιστων μηνών.
Με την πρόταση του ΤΕΕ, η Βενιζέλου σε όλο της το μήκος και τις παράπλευρες οδούς μπορεί να αναδειχθεί σε Ανοιχτό Μουσείο και οι αρχαιότητες και τα μνημεία εντάσσονται στην καθημερινότητα των ανθρώπων. Οι αρχαιότητες μπορούν να είναι ορατές από τα πεζοδρόμια και τη νησίδα και να φωτίζονται και με φυσικό φωτισμό. Ο περιβάλλων χώρος επανασχεδιάζεται και αφορά και τα γύρω μνημεία (Χαμζά Μπέη Τζαμί, παλιό Δημαρχείο, Μπεζεστένι, Αγορά Εμπράρ).
Στη συνέντευξη παραβρέθηκαν εκπρόσωποι της «Αττικό Μετρό» και της αναδόχου του έργου. Ο Γ. Κωνσταντινίδης εκπρόσωπος της «Αττικό Μετρό» δήλωσε ότι πρόκειται για μια «καταρχήν εφικτή τεχνικά λύση», η οποία όμως «χρειάζεται παραπέρα εργασία», θύμισε ότι η απόφαση του ΚΑΣ προβλέπει απόσπαση και μεταφορά στο πρώην Στρατόπεδο Παύλου Μελά ή αλλού για να καταλήξει ότι «αυτό το αλλού θα μπορούσε να είναι και ο Σταθμός Βενιζέλου».
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της «Αττικό Μετρό», το κόστος υλοποίησης της πρότασης υπολογίζεται στα 6 - 8 εκ. ευρώ, ενώ οι επιστήμονες του ΤΕΕ εκτιμούν ότι θα είναι πολύ μικρότερο. Περισσότερο συναινετικός εμφανίσθηκε χθες και ο ΓΓ Υποδομών, Σ. Σιμόπουλος, που το Φλεβάρη, εν χορώ με τον διευθύνοντα σύμβουλο της «Αττικό Μετρό», Χ. Τσίτουρα, διατείνονταν ότι «δεν είναι τεχνικά και οικονομικά εφικτή η διατήρηση των αρχαιοτήτων στο σταθμό Βενιζέλου» και αν δε μεταφερθούν «ο σταθμός πρέπει να καταργηθεί». Μάλιστα, στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Θεσσαλονίκης, ο Σ. Σιμόπουλος επέμενε ότι «το εύρημα πρέπει να μεταφερθεί στο στρατόπεδο Παύλου Μελά όπου πρέπει να δημιουργηθεί Μουσείο».