Παρασκευή 2 Αυγούστου 2019
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 7
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΕΠΙΒΑΤΗΓΟ - ΟΧΗΜΑΤΑΓΩΓΟ «ΟΛΥΜΠΟΥΣ»
Υπερήλικο και υποσυντήρητο πλοίο προσάραξε σε ξέρα

Ηχηρή προειδοποίηση για τη ζοφερή κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες

Το πλοίο στο λιμάνι του Αθηνιού
Το πλοίο στο λιμάνι του Αθηνιού
Πάνω σε ύφαλο, λίγο πριν περάσει την μπούκα του λιμανιού της Σαντορίνης, προσέκρουσε χτες το πρωί το επιβατηγό - οχηματαγωγό πλοίο «ΟΛΥΜΠΟΥΣ» (πρώην «ΕΛΛΗ Τ»), τρομοκρατώντας τους 52 επιβάτες του και τους 73 ναυτεργάτες του πληρώματος. Από την πρόσκρουση, στα ύφαλα του πλοίου προκλήθηκαν πολλαπλά ρήγματα, με το ένα πολύ σοβαρό, από την πλώρη ως τη μέση του σκαριού.

Το «ΟΛΥΜΠΟΥΣ» είχε αποπλεύσει το βράδυ της Τετάρτης από το λιμάνι του Πειραιά για Μήλο, Σαντορίνη, Ρέθυμνο. Μετά την πρόσκρουση το πλοίο κατάφερε να φτάσει στο λιμάνι και να αποβιβάσει επιβάτες και οχήματα και στη συνέχεια μεθόρμισε στο λιμάνι του Αθηνιού της Σαντορίνης, όπου έγινε επιθεώρηση από κλιμάκιο του Κλάδου Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων (ΚΕΕΠ) και έχει ακινητοποιηθεί εκεί, ενώ κάποια στιγμή είχε αναφερθεί και εισροή υδάτων.

Τα αίτια που το πλοίο έπεσε στην ξέρα και μάλιστα στο πρώτο του ταξίδι σε αυτό το δρομολόγιο και μετά από «εκτεταμένες επισκευές», σύμφωνα με την εταιρεία, δεν έχουν γίνει ακόμα γνωστά. Είναι όμως επιβεβαιωμένο ότι πρόκειται για υπερήλικο πλοίο, με έτος ναυπήγησης το 1976 και υποσυντήρητο. Από το 2012 βρισκόταν παροπλισμένο σε ναυπηγείο της Σαλαμίνας, με προορισμό το διαλυτήριο, καθώς το μηχανοστάσιό του ήταν σε άθλια κατάσταση, ενώ είχε παρουσιάσει σοβαρότατη βλάβη (στρόφαλος) που η επισκευή του θα στοίχιζε περισσότερο από τη συνολική αξία του πλοίου.

Παρ' όλα αυτά πριν από ένα χρόνο, αντί για το διαλυτήριο, με βάση το νόμο του 2006 της ΝΔ (μετά το ναυάγιο του «ΣΑΜΙΝΑ» είχε τεθεί όριο ζωής για τα ακτοπλοϊκά πλοία τα 30 χρόνια), ο οποίος παρά τις προειδοποιήσεις των ταξικών ναυτεργατικών σωματείων διατηρείται σε ισχύ ως σήμερα, το 43χρονο πλοίο εξαγοράστηκε από μία εταιρεία με την επωνυμία «Sea Speed Lines», με την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ να του εξασφαλίζει τη δρομολόγησή του στη συγκεκριμένη γραμμή!

Οι επισκευές του πλοίου, που έγιναν στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη, από μαρτυρίες εργαζομένων προκύπτει ότι ήταν πρόχειρες, επειδή η εταιρεία βιαζόταν να το ξεκινήσει. «Το μηχανοστάσιό του είναι ρημάδι», ειπώθηκε χαρακτηριστικά. Δεν είναι τυχαίο ότι στις επισκευαστικές εργασίες αυτού του πλοίου, λόγω ακριβώς ότι αυτές έπρεπε να γίνουν γρήγορα, καταγράφονταν διαδοχικά εργατικά ατυχήματα από την έλλειψη μέτρων προστασίας. Τα τελευταία έγιναν στις 12 και 18 Ιούνη, στέλνοντας στο νοσοκομείο δύο μεταλλεργάτες, τον έναν χτυπημένο στο κεφάλι από βαρύ αντικείμενο και τον δεύτερο με σπασμένο πόδι επειδή έπεσε από ακατάλληλη σκαλωσιά.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το περιστατικό αυτό, που είναι μία ακόμα ηχηρή προειδοποίηση για τη ζοφερή κατάσταση σε βάρος της ανθρώπινης ζωής που έχει διαμορφωθεί στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες από εφοπλιστές και τις κυβερνήσεις τους, σημειώθηκε ένα 24ωρο μετά τις δηλώσεις του υπουργού Ναυτιλίας Π. Πλακιωτάκη που χαρακτήρισε «συνήθεις» τις βλάβες που καταγράφονται κάθε μέρα στα ακτοπλοϊκά πλοία, δείχνοντας την εξουθένωση πληρωμάτων και πλοίων από την εντατικοποίηση και άγρια εκμετάλλευση και πόσο μάλλον όταν πρόκειται για πλοία τύπου «ΟΛΥΜΠΟΥΣ».

Επιπλέον, έρχεται να αναδείξει το ρόλο των ιδιωτικών εταιρειών των «Νηογνωμόνων», που ενίσχυσε παραπέρα η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, δίνοντάς τους - με νόμο το 2017 - αρμοδιότητες που είχε ο ΚΕΕΠ, που σταδιακά αποψιλώνεται. Το πλοίο αυτό έφερε πιστοποιητικά αξιοπλοΐας που του είχε εκδώσει ο ρωσικός «Νηογνώμονας», ο οποίος όμως έχει έναν μόλις επιθεωρητή!

ΚΟ Σαντορίνης του ΚΚΕ: Παράγοντας κινδύνου τα κέρδη των εφοπλιστών

Σε σχετική ανακοίνωση που εξέδωσε η Κομματική Οργάνωση Σαντορίνης του ΚΚΕ επισημαίνει ότι η «δρομολόγηση του συγκεκριμένου πλοίου στη γραμμή Πειραιάς - Μήλος - Θήρα - Ρέθυμνο σε νυχτερινό δρομολόγιο προβλήθηκε εδώ και μήνες ως ελάφρυνση του λιμανιού του Αθηνιού τις "ώρες αιχμής". Ωστόσο, το μεγάλης ηλικίας πλοίο (1976), παρά τις εκτεταμένες επισκευές, δεν κατάφερε να ολοκληρώσει το πρώτο του ταξίδι! Αν προσθέσουμε σε όλα αυτά τα εξαντλημένα πληρώματα, τις ταλαιπωρημένες μηχανές που δουλεύουν ασταμάτητα και τους ανταγωνισμούς των εφοπλιστών, αντιλαμβανόμαστε ότι όλα αποτελούν παράγοντες κινδύνου ατυχήματος» και αυτό όταν - όπως υπενθυμίζεται στην ανακοίνωση - το ναυάγιο του κρουαζιερόπλοιου «Sea Diamond» ακόμα «σαπίζει εδώ και 12 χρόνια στα νερά της Καλντέρας».

Στην ανακοίνωση σημειώνεται ακόμα πως το γεγονός ότι το πλοίο «ΟΛΥΜΠΟΥΣ» έχει δέσει στο λιμάνι του Αθηνιού εμποδίζει την ακτοπλοϊκή σύνδεση του νησιού, αφού σε αυτό το λιμάνι, που αποτελεί την κύρια «πύλη εισόδου», λόγω και των έργων που γίνονται στην προβλήτα, υπάρχει μόνο μία θέση για να δένει καράβι την οποία τώρα έχει «καταλάβει» το σαπάκι.

Καλεί το λαό της Σαντορίνης σε αγωνιστική εγρήγορση για να διατρανώσει τη θέλησή του για ικανοποίηση των αναγκών των νησιωτών κόντρα στα συμφέροντα των εφοπλιστών.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ