ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 9 Σεπτέμβρη 2003
Σελ. /32
ΠΑΙΔΕΙΑ
Από 15 Σεπτέμβρη οι εγγραφές σε Πανεπιστήμια - ΤΕΙ

Από 15 μέχρι και 26 Σεπτέμβρη θα πρέπει να πραγματοποιήσουν τις εγγραφές τους οι νεοεισαχθέντες στα Πανεπιστήμια, τα ΤΕΙ και στην ΑΣΠΑΙΤΕ. Το υπουργείο Παιδείας επισημαίνει ότι όλοι οι νεοεισαχθέντες πρέπει να φροντίσουν για την έγκαιρη εγγραφή τους μέσα στις παραπάνω προθεσμίες και σύμφωνα με το ειδικότερο πρόγραμμα κάθε σχολής ή τμήματος. Οσοι δεν εγγραφούν στο οριζόμενο χρονικό διάστημα, χάνουν οριστικά το δικαίωμα εγγραφής τους.

Ειδικά όσοι εισάγονται στο δεύτερο εξάμηνο των ΤΕΙ, αν δεν εγγραφούν μέσα στην παραπάνω προθεσμία, μπορούν να εγγραφούν μέσα στο τελευταίο δεκαήμερο του Γενάρη 2004. Για την εγγραφή τους οι επιτυχόντες ή νομίμως εξουσιοδοτημένο από αυτούς πρόσωπο, καταθέτουν στη γραμματεία της σχολής ή του τμήματος τα εξής δικαιολογητικά: Αίτηση για εγγραφή, απολυτήριο ή πτυχίο ή αποδεικτικό του λυκείου αποφοίτησης ή νομίμως επικυρωμένο αντίγραφο ή φωτοαντίγραφο αυτών των τίτλων, υπεύθυνη δήλωση στην οποία δηλώνεται ότι δεν είναι εγγεγραμμένοι σε άλλη σχολή ή τμήμα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα και 6 φωτογραφίες αστυνομικής ταυτότητας. Εκτός των παραπάνω δικαιολογητικών, και μόνο όσοι πέτυχαν με το σύστημα του ενιαίου λυκείου (90% και 10%), υποβάλουν και αντίγραφο της βεβαίωσης πρόσβασης.

Κατά την προσέλευσή τους για εγγραφή, οι εισαχθέντες πρέπει να έχουν μαζί τους την αστυνομική ταυτότητα ή άλλο δημόσιο έγγραφο, από το οποίο να αποδεικνύονται τα ονομαστικά τους στοιχεία και η ακριβής ημερομηνία γέννησης.

Από το υπουργείο Παιδείας σημειώνεται επίσης ότι η προθεσμία και η διαδικασία εγγραφής των επιτυχόντων στις Σχολές Τουριστικών Επαγγελμάτων Ρόδου και Αγίου Νικολάου Κρήτης θα οριστεί και θα ανακοινωθεί από τις ίδιες τις σχολές. Υπενθυμίζεται επίσης ότι όσοι εισήχθησαν σε σχολές και τμήματα του Πανεπιστημίου Κύπρου θα πρέπει να πραγματοποιήσουν το συντομότερο την εγγραφή τους, καθώς τα μαθήματα ξεκίνησαν από χτες, Δευτέρα 8 Σεπτέμβρη.

Εξαγγελίες για την ειδική αγωγή

Αφορμή για απολογισμό των ενεργειών για την ειδική αγωγή και για κυβερνητικές εξαγγελίες αποτέλεσε η χτεσινή έναρξη σεμιναρίου επιμόρφωσης εκπαιδευτικών για την ένταξη κωφών και βαρήκοων μαθητών στα κοινά σχολεία. Ο Π. Ευθυμίου εξήγγειλε ανάμεσα σε άλλα την επιμόρφωση μέσα από σεμινάρια 10.000 εκπαιδευτικών μέχρι το 2004, διορισμό 601 μελών ειδικού εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού στα Κέντρα Διάγνωσης, Αξιολόγησης και Υποστήριξης (ΚΔΑΥ) μέχρι το τέλος του έτους και λειτουργία 35 νέων τέτοιων κέντρων. Ωστόσο, ακόμα και αυτά τα μέτρα δεν μπορεί να είναι ξεκομμένα από την πολιτική που ακολουθείται τόσο στο χώρο της Παιδείας όσο και από τις γενικότερες επιλογές που αφορούν τα ΑμΕΑ. Η οποία έχει αποτέλεσμα, από τα 200.000 περίπου παιδιά στη χώρα μας, που έχουν ανάγκη ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, μόνο τα 14.000 να φοιτούν σε κάποιο δημόσιο ή ιδιωτικό ειδικό σχολείο ή ειδική τάξη.

Δεύτερο κύμα αντιδραστικών αλλαγών στην Παιδεία

Εναρξη χρονιάς από την Πέμπτη στα σχολεία και οι εργαζόμενοι θα 'ρθουν αντιμέτωποι με την ίδια αντιλαϊκή πολιτική

Ξεχωριστή θέση κατέχει η Παιδεία στο παιχνίδι των προεκλογικών εξαγγελιών με επιμέρους αποσπασματικά μέτρα, ενόψει της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς. Ωστόσο, η λειτουργία και το περιεχόμενο της εκπαίδευσης απομακρύνονται όλο και περισσότερο από τις σύγχρονες ανάγκες, με μία σειρά μέτρων που στόχο έχουν να την προσαρμόσουν στις επιθυμίες του μεγάλου κεφαλαίου.

Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και η αντιεκπαιδευτική μεταρρύθμιση που ξεκίνησε πριν πέντε χρόνια. Την ίδια στιγμή, η κατάργηση της επετηρίδας, τα καθηκοντολόγια, οι νέοι εκπαιδευτικοί θεσμοί και ο τρόπος λειτουργίας του σχολείου έχουν αλλοιώσει κατά γενική ομολογία το ρόλο του εκπαιδευτικού. Οι μαθητές επιδίδονται σε ένα κυνήγι βαθμών σε ένα ανταγωνιστικό σχολείο και επιπλέον οι εργαζόμενοι γονείς έχουν φτάσει να χρυσοπληρώνουν τη γνώση που γίνεται λιγότερη για να υποκατασταθεί από την κατάρτιση.

Σήμερα βρίσκεται σε εξέλιξη ένα δεύτερο κύμα αντιδραστικών αλλαγών στο χώρο της Παιδείας σε όλες τις βαθμίδες. Που δεν μπορούν να εκτιμηθούν σε επίπεδο νομοθετικών ρυθμίσεων, αλλά - κυρίως - μέσα από μία σειρά επιμέρους μέτρων που προωθούνται σήμερα στα σχολεία και - όπως συμβαίνει και στους υπόλοιπους τομείς της κοινωνίας και της οικονομίας - στόχο έχουν να την προσαρμόσουν στους βάρβαρους νόμους της αγοράς, πατώντας σε υπαρκτά προβλήματα.

Σήμερα, μέσα και από τη λεγόμενη αξιολόγηση, προωθείται το αγγλοσαξονικό πρότυπο κατηγοριοποίησης των ίδιων των σχολείων και της σύνδεσής τους με την τοπική κοινωνία. Αυτό που το υπουργείο ονομάζει «ανοιχτό σχολείο». Μέσα από επιμέρους επίσης προγράμματα, όπως αυτό της «ευέλικτης ζώνης», προωθείται η διαφοροποίηση του σχολικού προγράμματος, αλλά και η - οικονομική - συμμετοχή των γονιών, αλλά και επιχειρήσεων που καλούνται να λειτουργήσουν ως σπόνσορες εκδηλώσεων και προγραμμάτων. Την ίδια στιγμή αναπτύσσονται με τη συμβολή του Συνδέσμου Ελλήνων Βιομηχάνων τα λεγόμενα προγράμματα επιχειρηματικότητας, που ξεκάθαρο στόχο έχουν να δημιουργήσουν στους μαθητές, από μικρή ακόμα ηλικία, συνείδηση αυριανού εργαζόμενου, κομμένου και ραμμένου στα μέτρα του κεφαλαίου. Ιδιαίτερη βαρύτητα είδαμε να δίνεται και στην εισαγωγή νέων τεχνολογιών στα σχολεία. Και ενώ είναι αυτονόητη υποχρέωση του εκπαιδευτικού συστήματος να χρησιμοποιεί την εξέλιξη της τεχνολογίας, η ΕΕ βλέπει αυτό το ζήτημα μέσα από την επιταγή παροχής δεξιοτήτων χειρισμού της τεχνολογίας στους μελλοντικούς εργαζόμενους μέσα από το εκπαιδευτικό σύστημα. Ανάλογη είναι και η αντιμετώπιση της διδασκαλίας ξένων γλωσσών.

Επίσης, ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων, μέσα στα σχολεία προωθείται η ιδέα του «εθελοντισμού», που χρησιμοποιείται σήμερα ευρέως προκειμένου να εξασφαλίσει η κυβέρνηση τη συναίνεση και συμμετοχή του λαού στην εφαρμογή της αντιλαϊκής της πολιτικής, για τον εξωραϊσμό της Ευρωπαϊκής Ενωσης και τη συρρίκνωση των δαπανών για τομείς κοινωνικής πολιτικής.

Μία γενική εικόνα της πορείας που προδιαγράφεται για την Παιδεία έδωσε και η Ελληνική Προεδρία στην ΕΕ, που πρόσφατα έληξε, αφήνοντας ως παρακαταθήκη μία συμφωνία σύγκλισης των εκπαιδευτικών συστημάτων των χωρών - μελών, με τον καθορισμό κοινών δεικτών. Οι οποίοι θα ελέγχουν ουσιαστικά το κατά πόσο η εκπαίδευση θα ανταποκρίνεται στο ρόλο που της έχει ανατεθεί στο γενικότερο πλαίσιο πολιτικών εξυπηρέτησης του μεγάλου κεφαλαίου, όπως αυτές περιγράφονται στο περίφημο κείμενο της Λισαβόνας.

Τα λαϊκά στρώματα δεν μπορεί να περιμένουν αναγέννηση της Παιδείας μέσα από μία πολιτική που γεννά τη φτώχεια, την ανεργία, το ξεπούλημα του δημόσιου πλούτου, την ένταση της εκμετάλλευσης, την ανατροπή των εργασιακών σχέσεων. Καλούνται να κρίνουν την κατάσταση στην Παιδεία όχι με γνώμονα το παρελθόν ή τις πιθανές «εκπτώσεις» που τους υπόσχονται στο πλαίσιο ενός δικομματικού προεκλογικού καυγά. Κριτήριο είναι οι πραγματικές σύγχρονες ανάγκες τους και οι δυνατότητες που παρέχει σήμερα η επιστήμη. Που συμπυκνώνονται στα αιτήματα για πραγματικά ενιαίο δημόσιο και δωρεάν 12χρονο σχολείο για όλους, για ενιαία ανώτατη εκπαίδευση. Η Παιδεία των λαϊκών αναγκών χρειάζεται να επιβληθεί από την αγωνιστική παρέμβαση του ίδιου του λαού και της νεολαίας, μέσα από ένα κίνημα παλλαϊκό, για ριζικές αλλαγές στην Παιδεία και την κοινωνία.


Μ. Κ.

Διαμαρτυρία για τις εκπαιδευτικές άδειες

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Παιδείας πραγματοποιούν σήμερα στη 1 το μεσημέρι εκπαιδευτικοί των οποίων οι αιτήσεις για εκπαιδευτικές άδειες έχουν απορριφθεί. Σημειώνεται ότι σύμφωνα με την ΟΛΜΕ, σε ολόκληρη τη χώρα από 650 περίπου αιτήσεις εκπαιδευτικών εγκρίθηκαν 230, δηλαδή ποσοστό 35%, στερώντας έτσι τη δυνατότητα από εκπαιδευτικούς να κάνουν μεταπτυχιακές σπουδές ακόμα σε παιδαγωγικά αντικείμενα.

Η ΟΛΜΕ ζητά να εξασφαλιστούν οι αναγκαίες πιστώσεις για την έγκριση όλων των εκπαιδευτικών αδειών που πληρούν τις νόμιμες προϋποθέσεις και να προχωρήσει το υπουργείο, σε συνεργασία με την ΟΛΜΕ, στη διαμόρφωση ενός λειτουργικού και σύγχρονου πλαισίου για τις εκπαιδευτικές άδειες.

Προσλήψεις εκπαιδευτικών

Τις προσλήψεις 403 εκπαιδευτικών ειδικοτήτων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση ανακοίνωσε χτες το υπουργείο Παιδείας. Πρόκειται για καθηγητές των κλάδων ΠΕ09 (Οικονομολόγων), ΠΕ1210, ΠΕ1240, ΠΕ1410, ΠΕ1720, ΠΕ1730, ΠΕ1740, ΠΕ1808, ΠΕ1818, ΠΕ1823 (Τεχνικές Ειδικότητες), ΠΕ15 (Οικιακής Οικονομίας), ΠΕ19-20 (Πληροφορικής). Οι διοριζόμενοι καλούνται να παρουσιαστούν άμεσα στις οικείες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης για ανάληψη υπηρεσίας.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ