ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 19 Γενάρη 2007
Σελ. /28
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
«Ωρα» για κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου
  • Εκμεταλλευόμενη τη δράση των κουκουλοφόρων η κυβέρνηση στήνει στο απόσπασμα το πανεπιστημιακό άσυλο και προωθεί τον αντιδραστικό νόμο - πλαίσιο που ανοίγει το δρόμο στην ιδιωτικοποίηση των ΑΕΙ
  • Θ. Ρουσόπουλος: Το άσυλο δεν υπάρχει για να κατασκευάζονται μολότοφ!

Αυτό που ενοχλεί την κυβέρνηση είναι το περιεχόμενο του αγώνα στα πανεπιστήμια
Αυτό που ενοχλεί την κυβέρνηση είναι το περιεχόμενο του αγώνα στα πανεπιστήμια
Θέμα λίγων βδομάδων φαίνεται ότι είναι η κατάθεση του νέου νόμου - πλαίσιο, που ανοίγει το δρόμο για την ιδιωτικοποίηση των ΑΕΙ και καταργεί το πανεπιστημιακό άσυλο, καθώς η κυβέρνηση εκμεταλλεύεται την προβοκατόρικη δράση των κουκουλοφόρων και επιταχύνει τις αντιδραστικές αλλαγές στην ανώτατη παιδεία.

Στη βάση της εκτίμησης ότι έχει διαμορφωθεί το κατάλληλο κλίμα στην «κοινή γνώμη» αλλά και ότι υπάρχει μια ισχυρή συμμαχία με το ΠΑΣΟΚ, η κυβέρνηση επικεντρώνει τις δυνάμεις της στην επιβολή των «μεταρρυθμίσεων» στην Παιδεία. Στο πλαίσιο αυτό άδραξε την ευκαιρία με τα προχτεσινά επεισόδια στο κέντρο της Αθήνας, με πρωταγωνιστές τους «γνωστούς» κουκουλοφόρους, προκειμένου να δικαιολογήσει τις αντιδραστικές αλλαγές που προωθεί με αιχμή την κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου. Παράλληλα, επιχειρεί να συκοφαντήσει τις κινητοποιήσεις για δημόσια και δωρεάν Παιδεία, αφήνοντας υπονοούμενα για «υπόθαλψη»(!) των κουκουλοφόρων. Βέβαια, την ίδια στιγμή δε λέει κουβέντα για τη δράση κουκουλοφόρων αστυνομικών, όπως καταδείχτηκε στην περίπτωση του άγριου ξυλοδαρμού του Κύπριου σπουδαστή στη Θεσσαλονίκη αλλά και στα προχτεσινά συλλαλητήρια, σύμφωνα και με δημόσιες καταγγελίες.

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος ξεπέρασε χτες κάθε όριο στην προσπάθειά του να ενοχοποιήσει το άσυλο για τη δράση των κουκουλοφόρων. Αξιοποιώντας την «εικόνα» των καναλιών, δε δίστασε να εμφανίσει το πανεπιστήμιο ως χώρο όπου προσφέρεται άσυλο σε εγκληματίες και παρανομούντες (μέχρι και για βιαστές έκανε λόγο), χώρος όπου κατασκευάζονται μολότοφ και γενικά ορμητήριο για κουκουλοφόρους και «όλα τα κακά της μοίρας»! Στο «διά ταύτα», προανήγγειλε ότι επίκειται «σε σύντομο χρονικό διάστημα» η κατάθεση του αντιδραστικού νόμου -πλαίσιο καθώς ο «διάλογος» έχει κρατήσει πάνω από ένα χρόνο.

«Η χθεσινή είναι μια εικόνα που μιλά από μόνη της. Μιλά από μόνη της καθόσον βλέπουμε αστυνομικούς να γίνονται θύματα επίθεσης με βόμβες μολότοφ, οι οποίες βγαίνουν μέσα από πανεπιστημιακό ίδρυμα. Προφανώς(!) κατασκευάστηκαν μέσα στο πανεπιστημιακό ίδρυμα», ήταν η αρχική τοποθέτηση του Θ. Ρουσόπουλου όταν ρωτήθηκε για τα επεισόδια. Χαρακτηρίζοντας έγκλημα την κατάχρηση του ασύλου προχώρησε σε συκοφαντικούς ισχυρισμούς λέγοντας: «Το άσυλο στα πανεπιστήμια υπάρχει, ώστε να υπάρχει ελευθερία σκέψης και όχι για να κατασκευάζουν κάποιοι βόμβες μολότοφ και να επιτίθενται είτε σε αστυνομικούς, είτε σε οποιονδήποτε πολίτη, είτε στην περιουσία του πανεπιστημίου». Σε άλλο σημείο επανερχόμενος υποστήριξε ότι «η χθεσινή υπόθεση δείχνει μια ξεχωριστή "πολιτεία". Μια άλλη "πολιτεία" φτιάχνει βόμβες μολότοφ, τις πετάει είτε σε αστυνομικούς, είτε σε άλλους πολίτες και αυτή τυγχάνει ασυλίας». Δεν παρέλειψε μάλιστα να αναφερθεί σε κάποιο βιασμό κοπέλας που είχε γίνει στο παρελθόν στη Θεσσαλονίκη.

Αποποιήθηκε κάθε ευθύνη της κυβέρνησης για τη δράση των κουκουλοφόρων επικαλούμενος ότι «είναι θέμα της πανεπιστημιακής κοινότητας και των πρυτανικών αρχών» επειδή χρησιμοποίησαν ως ορμητήριο τους πανεπιστημιακούς χώρους. «Από το Πανεπιστήμιο βγήκαν, δε βγήκαν από κάπου αλλού», ισχυρίστηκε ξεχνώντας πώς «μπήκαν». Ταυτόχρονα κάλυψε στην πραγματικότητα τη δράση κουκουλοφόρων αστυνομικών, ενώ δικαιολόγησε τη μη ύπαρξη στοιχείων ως αποτέλεσμα της ύπαρξης του ασύλου. «Ο λόγος που δεν μπορεί κάποιος να γνωρίζει περισσότερα στοιχεία είναι γιατί υπάρχει το πανεπιστημιακό άσυλο»(!), αποφάνθηκε.

Ο Θ. Ρουσόπουλος απέφυγε να καταλογίσει ευθύνες σε πολιτικά κόμματα για «πολιτική κάλυψη» των κουκουλοφόρων, αλλά το έκανε ο βουλευτής της ΝΔ Κυρ. Μητσοτάκης. Παρατηρούμε, είπε στον «Αλφα 9,89», «μια ανεξήγητη ανοχή ειδικά από τον χώρο της Αριστεράς και έχει ευθύνες η Αριστερά στον τρόπο που ανέχεται το φαινόμενο και δεν το καταδικάζει με τον απερίφραστο τρόπο που πρέπει και αρνείται να συμμετάσχει στη συζήτηση για την αντιμετώπιση του προβλήματος».

Στο ...μαζικό κίνημα επέρριψε την ευθύνη για τη δράση των κουκουλοφόρων ο Β. Μεϊμαράκης, αξιώνοντας εμμέσως πλην σαφώς να αντιμετωπίσει τους «γνωστούς αγνώστους»! «Εγώ αυτή τη στιγμή θέτω τα μαζικά κινήματα προ των ευθυνών της περιφρούρησης όλων αυτών των θεμάτων για να μην υπάρχουν τέτοιες εκτροπές», δήλωσε εξερχόμενος από το Μέγαρο Μαξίμου. Εφτασε να επικαλεστεί τους αγώνες επί δικτατορίας κι ανέφερε ότι τότε «οι διαμαρτυρίες δε γίνονταν με κουκούλες και στα κρυφά. Εμείς θεωρούσαμε εκείνη την περίοδο ότι ο κουκουλοφόρος είναι προβοκάτορας». Δεν είπε όμως πως σήμερα η κυβέρνηση αξιοποιεί τους «προβοκάτορες» για να προωθήσει τις αντιδραστικές αλλαγές που οδηγούν την Παιδεία πιο πίσω από τη δικτατορία...

ΝΕΑ ΒΙΒΛΙΑ
Απ' τ' αυτί και στην πολυεθνική

Δε γνωρίζουμε αν το παράγγειλε η ίδια η πολυεθνική, το σίγουρο είναι ότι η διαφήμιση έγινε, γίνεται, είναι διαρκής. Αναφερόμαστε στη διαφήμιση πολυεθνικής που ανέλαβε να κάνει το ελληνικό υπουργείο Παιδείας, το οποίο συμπεριέλαβε στην ύλη του βιβλίου Γλώσσας της Ε' Δημοτικού μια ολόκληρη σελίδα (ενότητα 11, σελ. 78), με οδηγίες του ηλεκτρονικού ποδοσφαίρου για την κονσόλα Play Station 2 του γνωστού Μπιλ Γκέιτς, ο οποίος εσχάτως εμφανίζεται και ως φιλάνθρωπος - πάροχος - ιδρυτής του «σχολείου του μέλλοντος».

Στο μάθημα της Γλώσσας οι μαθητές «διδάσκονται» το πώς παίζεται το παιχνίδι, ενώ στις επόμενες σελίδες καλούνται να απαντήσουν σε ερωτήσεις πάνω στο κείμενο, το οποίο εντάσσεται σε μια ενότητα αφιερωμένη σε παιχνίδια μέσα από τα οποία τα παιδιά υποτίθεται πως διδάσκονται τις εγκλίσεις των ρημάτων, τα απρόσωπα ρήματα και τις κλίσεις των επιθέτων. Αυτό που κυριαρχεί όμως τελικά είναι η ίδια η φίρμα της πολυεθνικής.

Τα παραδείγματα διαφημίσεων διαφόρων προϊόντων είναι διάσπαρτα στα νέα σχολικά βιβλία, καθώς η γλώσσα προσεγγίζεται κυρίως μέσα από τέτοιου είδους «χρηστικά» κείμενα, αντί για πλούσια σε νόημα κείμενα τα οποία καλλιεργούν τη γλώσσα ως εργαλείο σκέψης. Αλλωστε, είναι φανερό ότι στα νέα βιβλία, στο πλαίσιο της ανάπτυξης πρώτα και κύρια δεξιοτήτων, η έμφαση δίνεται στη χρήση της γλώσσας αποκλειστικά ως επικοινωνιακό εργαλείο, παραγνωρίζοντας το ρόλο της στη συγκρότηση της σκέψης.

Ταυτόχρονα, πρέπει να σημειωθεί ότι η «αγορά» δεν περίμενε τα νέα σχολικά βιβλία, για να μπει για τα καλά μέσα στο σχολείο, αφού ήδη μια σειρά μέτρα, με αποκορύφωμα την «ευέλικτη ζώνη» έχουν ανοίξει διάπλατα την πόρτα στις επιχειρήσεις. Το νέο με το συγκεκριμένο παράδειγμα από το σχολικό βιβλίο, είναι πως ένα προϊόν προβάλλεται και αναδεικνύεται σε αντικείμενο μάθησης για τους μικρούς μαθητές, στο όνομα πάντα της καλλιέργειας των περίφημων δεξιοτήτων των μαθητών. Οταν μάλιστα είχε δημοσιοποιηθεί πρώτη φορά το θέμα της προβολής του ηλεκτρονικού παιχνιδιού, το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο - αποφεύγοντας να τοποθετηθεί για το αν πρόκειται για διαφήμιση ή όχι - υποστήριζε ότι έτσι συμβάλει στη διαμόρφωση του «κριτικού πολίτη». Αν όμως πράγματι θέλουν κάτι τέτοιο, τότε καλό θα ήταν να αξιοποιήσουν παιχνίδια που ευνοούν τη συλλογικότητα, την πρωτοβουλία, την αυτενέργεια και όχι τα τυποποιημένα προϊόντα που απομονώνουν και στριμώχνουν το παιδί μπροστά σε μια οθόνη. Μήπως τελικά ο «κριτικός» πολίτης της κυβέρνησης είναι αυτός που κάθεται στον καναπέ του;

Ερωτήματα & Απαντήσεις
Η επίθεση του κεφαλαίου είναι γενικευμένη

Γιατί μας αφορούν όλους οι αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις στην Παιδεία;

Για τις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις στην Παιδεία δουλεύουν όλοι οι μηχανισμοί του κεφαλαίου. Το αστικό κράτος και η ΕΕ, ο ΟΟΣΑ, ο ΣΕΒ και διάφορα «ευαγή» ιδρύματα και ινστιτούτα που έρχονται να ζητήσουν την επιτάχυνση της μετατροπής της Παιδείας σε ένα μηχανισμό συνεχόμενων καταρτίσεων. Ο λόγος είναι ότι μέσα από τις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις το κεφάλαιο επιδιώκει την ενίσχυση του συστήματος εκμετάλλευσης των εργαζομένων.

Οι αναδιαρθρώσεις στην Παιδεία συνδέονται άμεσα με τις αναδιαρθρώσεις στην εργασία. Οι επιχειρήσεις χρειάζονται εργατικό δυναμικό που με μικρότερο κόστος θα κάνει πιο αποδοτικά τη δουλιά, άρα θα αυξάνει την κερδοφορία των επιχειρήσεων. Σήμερα, η εφαρμογή της επιστήμης και της τεχνολογίας στην παραγωγή είναι διευρυμένη. Επειδή, όμως, το εργατικό δυναμικό με ολόπλευρη μόρφωση και κοστίζει στο κεφάλαιο αλλά και είναι επικίνδυνο για την εξουσία των μονοπωλίων, προωθείται η υποκατάσταση της γνώσης από ένα σύστημα διαδοχικών, συνεχών καταρτίσεων. Ο ευέλικτος εργαζόμενος - τον οποίο ήδη έχουν θεσμοθετήσει - έρχεται να πάρει ευέλικτη εκπαίδευση. Να λάβει δηλαδή δεξιότητες, που θα του επιτρέπουν την αποτελεσματική και γρήγορη δουλιά, που όμως θα του είναι άχρηστες μόλις η τεχνολογία εξελιχτεί. Και η τεχνολογία εξελίσσεται ραγδαία. Το σύστημα διά βίου κατάρτισης έρχεται να επανακαταρτίσει τον μη παραγωγικό εργαζόμενο σε κάποιον άλλο τομέα και να προσλάβει στη θέση του κάποιον άλλο, από τους χιλιάδες ανέργους - καλύτερα καταρτισμένο και πιο φτηνό.

Στόχος των αναδιαρθρώσεων, εκτός από την παραγωγή ευέλικτου και φτηνού εργατικού δυναμικού είναι ένα εργατικό δυναμικό που να μην αντιδρά στην εκμετάλλευση, αλλά να θεωρεί αναγκαία και αυταπόδεικτη την εκμετάλλευσή του, το ίδιο το εκμεταλλευτικό σύστημα. Στην κατεύθυνση αυτή προσαρμόζονται νέα βιβλία, νέα προγράμματα σπουδών, ώστε με πιο επιθετικό τρόπο να εμπεδώσουν οι νέοι πρότυπα χειραγωγημένης συμπεριφοράς και στερεότυπα αποδοχής του συστήματος. Ετσι ώστε, η νέα βάρδια της εργατικής τάξης, που θα έχει περάσει από το «μεταρρυθμισμένο» εκπαιδευτικό σύστημα, να αποτελεί μια κρίσιμη μάζα, εξοικειωμένη με τους χειρότερους όρους εργασίας και ζωής. Εργαζόμενοι, δηλαδή, με μειωμένες δυνατότητες να κατανοήσουν τη θέση τους στην κοινωνία, να αντιδράσουν και να παλέψουν ενάντια στο εκμεταλλευτικό σύστημα.

Η πάλη για Ενιαία Δημόσια Δωρεάν Παιδεία δεν αφορά μόνο τους αυριανούς εργαζόμενους. Δεν είναι ζήτημα ειδικών ούτε μόνο όσων έχουν παιδιά. Είναι υπόθεση όλων των εργαζομένων, όλων των κλάδων, ανεξάρτητα από το μορφωτικό τους επίπεδο. Ο λόγος είναι ότι η αντίσταση στην επίθεση στην Παιδεία, συνδέεται όλο και πιο στενά με την αντίσταση και την αντεπίθεση στον τομέα της εργασίας και της κοινωνικής ζωής γενικότερα. Ταυτόχρονα, ο τρόπος που θα σκέφτεται και θα δρα η νέα γενιά, παίζει καθοριστικό ρόλο για το μέλλον της κοινωνίας, στον αγώνα για ριζικές αλλαγές σ' αυτήν. Και την ανάπτυξη αυτού ακριβώς του αγώνα θέλει το κεφάλαιο να εμποδίσει.

Για όλους αυτούς τους λόγους, η πάλη για την Παιδεία αφορά όλους και πρώτα απ' όλα την εργατική τάξη. Γιατί, η εργατική τάξη, ως η τάξη που παράγει τον πλούτο χωρίς να καρπώνεται τα αποτελέσματα της εργασίας της, είναι εκείνη που μπορεί να διεκδικήσει την επαναστατική αλλαγή στον τομέα της Παιδείας, της εργασίας, να συνδέσει την πάλη αυτή με την πάλη για την κατάργηση της εκμετάλλευσης ανθρώπου από άνθρωπο.

ΠΑΣΟΚ
Το '95 δείχνει το δρόμο!

Τη στάση του ΠΑΣΟΚ το 1995, όταν αξιοποιώντας την προβοκάτσια που έστησαν αστυνομία και κουκουλοφόροι στην 22η επέτειο της εξέγερσης του Πολυτεχνείου, δίνοντας εντολή στα ΜΑΤ να προχωρήσουν σε παραβίαση του ασύλου, υπενθύμισε χτες ο εκπρόσωπος Τύπου του ΠΑΣΟΚ Π. Ευθυμίου, για να εξηγήσει ποια είναι και σήμερα η θέση του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης απέναντι στο πανεπιστημιακό άσυλο.

Το ΠΑΣΟΚ είναι «υπέρ ή κατά στο να ισχύει το άσυλο γι' αυτούς που βρίσκονται μέσα σε πανεπιστημιακό χώρο και πετούν μολότοφ προς τα έξω;», ρωτήθηκε χτες ο Π. Ευθυμίου, για να δηλώσει: «Η απάντηση του ΠΑΣΟΚ έχει δοθεί εμπράκτως. Είναι ο Νοέμβριος του 1995 που αποδεικνύει ότι είναι όλα θέμα κυβερνητικής βούλησης αξιοποιώντας τη νομοθεσία να προχωρήσει σε αυτά που η νομοθεσία και επιτρέπει και διευκολύνει να συμβούν».

Τότε ακριβώς στις 17 Νοεμβρίου του 1995, η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, έχοντας την «πολιτική εποπτεία» της προβοκάτσιας στην οποία συμμετείχαν η Αστυνομία, οι ομάδες των κουκουλοφόρων και τα αστικά ΜΜΕ, παίζοντας ο καθένας το δικό του γνωστό ρόλο, βρήκε την ευκαιρία να εφορμήσει κατά του πανεπιστημιακού ασύλου, το οποίο και κατέλυσε, χτυπώντας τους αγώνες του νεολαιίστικου κινήματος.

Μάλιστα, ο Π. Ευθυμίου θύμισε ότι τότε «με παρόμοιες συμπεριφορές είχαν συλληφθεί όλοι όσοι προχωρούσαν σε βανδαλισμούς, βιαιοπραγίες εναντίον και δημόσιας και ιδιωτικής περιουσίας και του αγαθού της ασφάλειας». Ο εκπρόσωπος Τύπου του ΠΑΣΟΚ κάλεσε ουσιαστικά την κυβέρνηση να... αξιοποιήσει τις σημερινές προβοκάτσιες που έχουν τους ίδιους «πρωταγωνιστές» με το 1995 και να προχωρήσει σε περιστολή του ασύλου.

Παράλληλα, ο υπεύθυνος Παιδείας του Κοινοβουλευτικού Συμβουλίου του ΠΑΣΟΚ Μ. Χρυσοχοΐδης, σχολιάζοντας τις δηλώσεις του κυβερνητικού εκπροσώπου για την εκπαίδευση, ξεκαθάρισε ότι η θέση του κόμματός του είναι υπέρ της προώθησης των αντιεκπαιδευτικών «μεταρρυθμίσεων» και της αναθεώρησης του άρθρου 16. «Η μεταρρύθμιση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποτελεί εθνική προτεραιότητα για το ΠΑΣΟΚ», είπε.

Ο ίδιος, ταυτιζόμενος πλήρως με το «νόμο - πλαίσιο» που προωθεί η κυβέρνηση και ζητώντας ουσιαστικά να ανοίξει το θέμα, δήλωσε ότι το ΠΑΣΟΚ είναι «έτοιμο να τοποθετηθεί και να αντιπαρατεθεί με τις κυβερνητικές επιλογές».

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ ΚΝΕ
Να περιφρουρηθούν οι αγώνες

Με αφορμή τις κινητοποιήσεις ενάντια στην αναθεώρηση του άρθρου 16 και την προώθηση του αντιδραστικού νόμου - πλαισίου για τα ΑΕΙ, το Γραφείο του Κεντρικού Συμβουλίου της ΚΝΕ εξέδωσε την παρακάτω ανακοίνωση:

«Για μια ακόμα φορά, την Τετάρτη 17 Γενάρη, σε δεκάδες πόλεις σε όλη την Ελλάδα χιλιάδες φοιτητές και σπουδαστές διαδήλωσαν ενάντια στην αναθεώρηση του άρθρου 16 και το νέο νόμο - πλαίσιο για τα Πανεπιστήμια που προωθεί η ΝΔ με την πλήρη στήριξη και συμφωνία του ΠΑΣΟΚ.

Χαιρετίζουμε τους μεγάλους αγώνες των φοιτητών, των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των εργαζόμενων που βρίσκονται σε εξέλιξη όλο το τελευταίο διάστημα και οι οποίοι στρέφονται κατά της πολιτικής της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ και της Ευρωπαϊκής Ενωσης, διεκδικώντας πραγματικά δημόσια και δωρεάν Παιδεία, στην υπηρεσία των λαϊκών αναγκών και όχι των αναγκών του κεφαλαίου.

Μέσα σε αυτές τις συνθήκες, όπως δείχνουν τα χτεσινά γεγονότα στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο στην Αθήνα, δρουν γνωστοί (και καθόλου άγνωστοι) προβοκατόρικοι μηχανισμοί που στόχο έχουν να αποπροσανατολίσουν το λαό και τη νεολαία από το κύριο σήμερα: Την ανάγκη της ανάπτυξης και της μαζικοποίησης της πάλης στην Παιδεία. Στόχος των μηχανισμών αυτών είναι να εστιάσουν την προσοχή σε ορισμένες ομάδες, η δράση των οποίων, σε συνδυασμό με τη στάση της Αστυνομίας και των ΜΑΤ, αξιοποιείται για να χτυπηθεί το πανεπιστημιακό άσυλο που αποτελεί λαϊκή κατάκτηση, αλλά και για να συκοφαντηθεί ο αγώνας των φοιτητών και των σπουδαστών, ο οποίος και δεν έχει καμία σχέση με αυτά τα γεγονότα.

Καλούμε όλους τους φοιτητές και τους σπουδαστές να περιφρουρήσουν την πάλη και τους αγώνες τους. Τώρα που η κυβέρνηση - εκμεταλλευόμενη και τα γεγονότα αυτά - σπεύδει, παράλληλα με την αναθεώρηση του άρθρου 16, να προωθήσει τον αντιδραστικό νέο νόμο - πλαίσιο, οι φοιτητές και οι σπουδαστές πρέπει να δυναμώσουν τις μαζικές διαδικασίες τους, να μαζικοποιήσουν τις γενικές συνελεύσεις τους, τις αγωνιστικές αποφάσεις, τις κινητοποιήσεις. Να ενωθούν με τους εργαζόμενους και όλο το λαό σε παλλαϊκό Μέτωπο Παιδείας ενάντια στην πολιτική ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΕΕ, για ενιαία λαϊκή Παιδεία, αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν, στην υπηρεσία των αναγκών του λαού και της νεολαίας».

Να αφήσουν τα σάπια

Ας αφήσουν τα σάπια... Δεν είναι η πρώτη φορά που με αφορμή την «πάταξη» των «κουκουλοφόρων» πέφτει σαν ώριμο φρούτο από κυβέρνηση και ΠΑΣΟΚ η κατάργηση του ασύλου.

Εκείνο που στην πραγματικότητα τους καίει είναι πώς θα ξεμπερδέψουν με μια σειρά λαϊκές κατακτήσεις, που στέκονται εμπόδιο στα σχέδιά τους για την ανώτατη εκπαίδευση. Που στέκονται εμπόδιο, δηλαδή, στο πανεπιστήμιο που θα λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια.

Οταν μια πολυεθνική επενδύει χρήματα σε ένα ερευνητικό πρόγραμμα, απαιτεί την εξάλειψη του ρίσκου. Δε θα επενδύσει ζεστό χρήμα κάποιος που θα φοβάται ότι αύριο μπορεί να γίνει μια γενική συνέλευση και να αποφασίσει μια συμβολική διαμαρτυρία, μια συμβολική κατάληψη στο ερευνητικό πρόγραμμα και να «παγώσει» την έρευνα. Δε ρισκάρει το κεφάλαιο τα κέρδη του για την ψυχή της επιστήμης. Ούτε κατά διάνοια δε δέχεται το κεφάλαιο την ελεύθερη διακίνηση ιδεών, την ελεύθερη συνδικαλιστική και πολιτική δράση. Θέλει ανοιχτό στην αστυνομία το πανεπιστήμιο, για να έχει λεύτερα τα δικά του χέρια.

Αλλωστε, σε ποια επιχείρηση υπάρχει άσυλο;



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ