ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 16 Ιούλη 2011
Σελ. /32
ΝΕΟΛΑΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Φοιτητικός ... συνδικαλισμός με άδεια απ' τις σπουδές!

Θα φουντώσει η διαπλοκή και τα εκφυλιστικά φαινόμενα στα ιδρύματα με το νέο νόμο - πλαίσιο

Τη μετατροπή του πανεπιστημίου σε κέντρο αμάθειας και πεδίο επενδύσεων για τις επιχειρήσεις περιέγραψε, χτες, η υπουργός Παιδείας, σε συνέντευξή της, στο ραδιοφωνικό σταθμό «Real fm», επιβεβαιώνοντας για μια ακόμη φορά πως κάθε άρθρο του νομοσχεδίου είναι χειρότερο και απ' ό,τι φαίνεται!

Η υπουργός Παιδείας στάθηκε ιδιαίτερα στη συμμετοχή των φοιτητών στα όργανα διοίκησης, γνωρίζοντας πολύ καλά ότι χτυπάει, μέσω αυτού, κάθε λογική διεκδίκησης. Υπενθυμίζουμε πως η κυβέρνηση θέλει φοιτητικούς εκπροσώπους από «ενιαίο ψηφοδέλτιο» (χωρίς παρατάξεις και διεκδικήσεις). Η υπουργός είπε ότι «βεβαίως οι φοιτητές πρέπει να έχουν εικόνα του τι γίνεται, γι' αυτό και στο Συμβούλιο του Ιδρύματος οι φοιτητές συμμετέχουν με έναν εκπρόσωπο, ο οποίος όμως εκλέγεται με καθολική ψηφοφορία με μια λίστα, όχι με παρατάξεις και όχι με κομματικές συγκρούσεις»! Με άλλα λόγια, η συμμετοχή των φοιτητών είναι αποδεκτή στο βαθμό που θα είναι απολύτως σύμφωνη με την κυρίαρχη πολιτική που θα περνάει στο ίδρυμα.

Επιπλέον, ο εκπρόσωπος των φοιτητών θα είναι κάποιος ...επαγγελματίας πολιτευτής, για ένα χρόνο, αφού όπως είπε, δίνοντας παράδειγμα από πανεπιστήμια του εξωτερικού, όπου «όποιος εκλέγεται στα αντίστοιχα Συμβούλια, παίρνει ταυτόχρονα και ένα χρόνο άδεια από τις σπουδές του». Την ίδια ώρα, η κυβέρνηση καλεί τους φοιτητές να γίνουν και ...αξιολογητές των πανεπιστημιακών: Οι «φοιτητές παίζουν σημαντικό ρόλο στην αξιολόγηση των καθηγητών τους», είπε η υπουργός.

Είναι φανερό πως με όλο αυτό το πλέγμα, κάθε άλλο παρά θα παταχθεί η διαπλοκή μεταξύ των παρατάξεων ΔΑΠ - ΠΑΣΠ και μερίδας των πανεπιστημιακών που έχει οδηγήσει σε φαινόμενα ακραίου εκφυλισμού στα ιδρύματα και στο φοιτητικό κίνημα.

Κατά τα άλλα, η υπουργός υπερασπίστηκε το σχέδιο για Πανεπιστήμιο ΑΕ, υποστηρίζοντας πως «δε γίνεται τα προγράμματα σπουδών να μπαίνουν σε διαδικασίες ψηφοφορίας και να υπάρχουν Τμήματα που δεν αλλάζουν το πρόγραμμά τους για 10 χρόνια, γιατί δεν μπορεί να υπάρξει συμφωνία στη Σύγκλητο, ή στη Συνέλευση του τμήματος». Αντί αυτού τι προτείνεται; Η υπαγόρευση των προγραμμάτων σπουδών απ' τις επιχειρήσεις που θα χρηματοδοτούν τα πανεπιστήμια και θα συνεργάζονται μαζί τους, αλλά και από την Αρχή Διασφάλισης και πιστοποίησης της ποιότητας (ΑΔΙΠ) στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Τέλος, η υπουργός υποστήριξε πως υπάρχει πεδίο συναίνεσης με τη ΝΔ, αφού, όπως είπε, «πήγε πολύ καλά η συνάντηση και ο κ. Σαμαράς, είναι ένας άνθρωπος ο οποίος έχει διεθνείς εμπειρίες στο χώρο της Παιδείας και κατάλαβα ότι είναι γι' αυτόν μια πολύ σημαντική προτεραιότητα σε πάρα πολλά σημεία του νόμου».

Τα «παζάρια» με τις μεταβατικές διατάξεις

Το υπουργείο Παιδείας έχει στείλει στην ΠΟΣΔΕΠ και την ΟΣΕΠ - ΤΕΙ τις μεταβατικές διατάξεις του σχεδίου νόμου, που αφορούν τους διδάσκοντες. Υπενθυμίζουμε πως με το σχέδιο νόμου καταργείται η βαθμίδα του Λέκτορα και εισάγονται διάφορες ελαστικές εργασιακές σχέσεις. Οι μεταβατικές διατάξεις αφορούν και τους διδάσκοντες για τους οποίους δεν έχει ολοκληρωθεί η εξέλιξή τους, βρίσκονται στο βαθμό του Λέκτορα κ.ά. Σε κάθε αντίστοιχη περίπτωση, οι μεταβατικές διατάξεις γίνονται και αντικείμενο «παζαριού» απ' τις συμβιβασμένες συνδικαλιστικές πλειοψηφίες, ώστε να φανεί πως «κέρδισαν» κάτι. Το «παζάρι» αυτό δεν πρέπει να αποπροσανατολίσει τους διδάσκοντες που τους αφορούν οι μεταβατικές διατάξεις (και προφανώς δικαιούνται τα αυτονόητα και αγωνιούν για το μέλλον τους). Ολόκληρος ο νόμος - πλαίσιο είναι η καταδίκη της δημόσιας Ανώτατης Εκπαίδευσης και αυτό δε χωράει «παζάρια».


Στο «νόμο - πλαίσιο καμιά υποταγή»

Παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Παιδείας έκαναν χτες δυνάμεις του ΜΑΣ και της ΔΗΠΑΚ

Στιγμιότυπα από τη χτεσινή κινητοποίηση
Στιγμιότυπα από τη χτεσινή κινητοποίηση
Ο νόμος - πλαίσιο που προωθεί η κυβέρνηση δε χωρά διορθώσεις ούτε βελτιώσεις, αφού στρέφεται ενάντια στο δικαίωμα στη μόρφωση και μετατρέπει τα πανεπιστήμια σε επιχειρήσεις, δήλωσαν ξεκάθαρα, χτες, οι δυνάμεις του Μετώπου Αγώνα Σπουδαστών (ΜΑΣ) και της ΔΗΠΑΚ, με παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Παιδείας. Το υπουργείο Παιδείας «υποδέχτηκε» τους διαδηλωτές με ισχυρές αστυνομικές δυνάμεις και δύο κλούβες. Φοιτητές, σπουδαστές και διδάσκοντες φώναξαν συνθήματα: «Ο νέος νόμος πλαίσιο μας θέλει πελατεία, κάνει τις σχολές Ανώνυμη Εταιρεία», «Ελα με το ΜΑΣ στην πάλη σπουδαστή, στο νέο νόμο - πλαίσιο καμιά υποταγή» και κατέθεσαν την ανακοίνωση του ΜΑΣ για το νέο νόμο, το «μνημόνιο της Παιδείας».

Οι απαντήσεις που πήραν απ' το υπουργείο αναμενόμενες: Εχουμε τελείως διαφορετική αντίληψη. Οι δυνάμεις του ΜΑΣ και της ΔΗΠΑΚ δήλωσαν με κάθε τρόπο πως δε θα μπουν (όπως έκαναν απ' την αρχή) στο παιχνίδι του «διαλόγου» και των βελτιώσεων, αφού ο πυρήνας του σχεδίου και το περιεχόμενό του είναι εχθρικό στους φοιτητές, στους σπουδαστές, στους διδάσκοντες, στο δικαίωμα στη μόρφωση. Οι δυνάμεις του ΜΑΣ και της ΔΗΠΑΚ συνεχίζουν την πλατιά ενημέρωση για το περιεχόμενο του σχεδίου, θα πραγματοποιήσουν συγκέντρωση την ημέρα κατάθεσης του νομοσχεδίου, ενώ στις 20 Ιούλη θα συμμετάσχουν στις πανελλαδικές κινητοποιήσεις του ΠΑΜΕ, της ΠΑΣΕΒΕ, της ΠΑΣΥ και της ΟΓΕ για την Υγεία, αντιδρώντας στις σαρωτικές αλλαγές που προωθούνται στην Παιδεία.



Αθλια εκμετάλλευση της εθελοντικής προσφοράς

Η κυβέρνηση στρώνει το έδαφος, για να καλέσει τους εκπαιδευτικούς να δουλέψουν τσάμπα, ώστε να καλυφθούν τα κενά στα σχολεία!

Στις 20 Ιούνη, κατά τη διάρκεια της συζήτησης για την ψήφο εμπιστοσύνης στην κυβέρνηση, η υπουργός Παιδείας Α. Διαμαντοπούλου ...αναρωτήθηκε στη Βουλή: «Δεν χρειαζόμαστε τους νέους εκπαιδευτικούς που είναι στη σύνταξη σήμερα να προσφέρουν στο εκπαιδευτικό σύστημα»; Λίγο πριν είχε περιγράψει την κατάσταση στα σχολεία: «Στα δύο χρόνια 2010-2011 έχουμε είκοσι τρεις χιλιάδες συνταξιοδοτήσεις. Οι προσλήψεις δε θα είναι παραπάνω από τρεισήμισι χιλιάδες. Θα μειωθεί κατά έναν πολύ μεγάλο αριθμό, περισσότερο από το 50%, ο αριθμός των αναπληρωτών εκπαιδευτικών». Με λίγα λόγια είχε καλέσει τους εκπαιδευτικούς να δουλέψουν τσάμπα, για να καλύψουν τα τεράστια κενά.

Χτες, η υπουργός Παιδείας δημοσιοποίησε τη συγχαρητήρια επιστολή που έστειλε σε ομάδα συνταξιούχων και αδιόριστων καθηγητών στη Χίο, που πρόσφεραν στους μαθητές της Γ' Λυκείου υπηρεσίες «δωρεάν διδακτικής στήριξης και προετοιμασίας για τις πανελλαδικές εξετάσεις». «Υπάρχει ελπίδα! Η Ελλάδα, αν πιστεύουμε, είναι εδώ», έγραψε η υπουργός Παιδείας. Με λίγα λόγια, η κυβέρνηση εκμεταλλεύεται μια πρωτοβουλία εκπαιδευτικών, οι οποίοι προσφέρουν σε μαθητές που έχουν ανάγκη, για να «ρίξει γραμμή» πως τα κενά στην εκπαίδευση πρέπει να καλυφθούν με απλήρωτη εργασία! Δε θα σταθούμε στην υποκρισία της συγκεκριμένης κίνησης, αλλά στην ουσία του θέματος. Ποια είναι η ουσία; Εκοψαν κονδύλια και απ' τα σχολεία, τα διαλύουν με το σχολείο της «αγοράς» και τολμούν να καλούν τους εκπαιδευτικούς να δουλεύουν δωρεάν για το στοιχειώδες, που έπρεπε να προσφέρεται. Μετά τα εθελοντικά δωρεάν φροντιστήρια, θα ακολουθήσει η δωρεάν εθελοντική δουλειά και στα σχολεία.

Οι πρωτοβουλίες των εκπαιδευτικών δεν έχουν καμία σχέση με το «παιχνίδι» της κυβέρνησης. Η κυβέρνηση πατάει πάνω στην άθλια κατάσταση που έχει φτιάξει και στρώνει το έδαφος με ...εθνικά περήφανες επιστολές για απλήρωτη εργασία στα σχολεία!



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ