Η πολιτική της ιδιωτικοποίησης, που ακολουθείται από ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, έχει μετατρέψει τις σιδηροδρομικές γραμμές σε επικίνδυνες παγίδες για εργαζόμενους και επιβάτες
Eurokinissi |
Οπως ανακοινώθηκε από τον ΟΣΕ, χτες λίγο πριν τις 4 τα ξημερώματα, η επιβατική αμαξοστοιχία 605 που εκτελούσε το δρομολόγιο Δίκαια - Αλεξανδρούπολη - Θεσσαλονίκη - Αθήνα, συγκρούστηκε μεταξύ των σταθμών Ασωπού και Ελευθεροχωρίου με βαγόνια εμπορικής αμαξοστοιχίας τα οποία είχαν αποκοπεί από τον υπόλοιπο συρμό για άγνωστη αιτία. Από τη σύγκρουση τραυματίστηκε πιο σοβαρά ο μηχανοδηγός της επιβατικής αμαξοστοιχίας, ο οποίος διακομίστηκε με κατάγματα στην κνήμη και τον αγκώνα, στο Νοσοκομείο Λαμίας. Πιο ελαφρά τραυματίστηκαν 14 επιβάτες, οι οποίοι διακομίστηκαν στο ίδιο νοσοκομείο, όπου τους παρασχέθηκαν οι πρώτες βοήθειες. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι δύο μηχανοδηγοί της εμπορικής αμαξοστοιχίας στις καταθέσεις τους δήλωσαν ότι δεν αντιλήφθηκαν την αποκοπή των 27 βαγονιών (ο συρμός είχε 34).
Η διοίκηση του ΟΣΕ, κατά την πάγια τακτική της, έσπευσε να αποδώσει τη χτεσινή σύγκρουση σε «σειρά ανθρώπινων λαθών».
Eurokinissi |
Τα στατιστικά στοιχεία του ίδιου του ΟΣΕ που έχουν τεθεί υπόψη των τελευταίων κυβερνήσεων είναι ιδιαίτερα ανησυχητικά, αλλά οι αρμόδιοι κωφεύουν. Σύμφωνα με αυτά, από το 2000 έως σήμερα, έχουν σημειωθεί περισσότεροι από 100 εκτροχιασμοί και συγκρούσεις αμαξοστοιχιών, με περισσότερα από 60 ανθρώπινα θύματα και εκατοντάδες τραυματίες.
Οι ισχυρισμοί των αρμοδίων ότι όλα τα σιδηροδρομικά ατυχήματα οφείλονται «σε ανθρώπινα λάθη» βέβαια, σε καμιά περίπτωση δεν μπορούν να «αθωώσουν» την εγκληματική πολιτική της ιδιωτικοποίησης που ακολουθείται και στο σιδηρόδρομο. Μια πολιτική, που έχει οδηγήσει τον ΟΣΕ σε δραστικές περικοπές του προσωπικού, αλλά και κατάργηση ορισμένων ειδικοτήτων (ελεγκτές γραμμών).
Είναι ενδεικτικό ότι τα τελευταία 10 χρόνια, ενώ τα δρομολόγια και οι ταχύτητες των τρένων έχουν αυξηθεί σημαντικά, αντίθετα το προσωπικό έχει μειωθεί δραστικά. Σημαντικότατες είναι σήμερα οι ελλείψεις στο προσωπικό «πρώτης γραμμής» (μηχανοδηγοί, σταθμάρχες, κλειδούχοι). Επακόλουθο αυτών των ελλείψεων είναι η εντατικοποίηση της εργασίας. Ο ΟΣΕ οφείλει χιλιάδες ρεπό στους εργαζόμενους «πρώτης γραμμής».
Ετσι, σήμερα, ένας μηχανοδηγός υποχρεώνεται να εργάζεται έως και 12 ώρες καθημερινά και πολλές συνεχόμενες μέρες χωρίς ρεπό. Και βέβαια, υπ' αυτές τις συνθήκες, ακόμα και οι πιθανότητες του «ανθρώπινου λάθους», που προβάλλουν οι αρμόδιοι, πολλαπλασιάζονται.
Περιοδεία κλιμακίου του Κόμματος στο νοσοκομείο
Οι άθλιες συνθήκες λειτουργίας του Νοσοκομείου του Ρίου, μετά και τη μεταφορά κλινικών αιχμής από το Νοσοκομείο «Αγ. Ανδρέας» σε αυτό, λόγω ακαταλληλότητας του κτιρίου από το σεισμό του Ιούνη, αναδείχτηκαν για μια ακόμη φορά κατά τη διάρκεια περιοδείας κλιμακίου της ΝΕ Αχαΐας του ΚΚΕ με επικεφαλής τον Νίκο Καραθανασόπουλο, βουλευτή του Κόμματος.
Τα νέα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί, έρχονται να προστεθούν στην ήδη άσχημη κατάσταση του νοσοκομείου, με σοβαρές επιπτώσεις τόσο στις παροχές υγείας προς τους ασθενείς όσο και στους εργαζόμενους που λυγίζουν από τους εξαντλητικούς ρυθμούς δουλιάς και τη στέρηση αδειών.
Συγκεκριμένα:
Ο Ν. Καραθανασόπουλος μιλώντας στους εργαζόμενους σημείωσε, μεταξύ άλλων, πως «το ΚΚΕ προτείνει στους εργαζόμενους και το λαό της Πάτρας τα εξής: Το κτίριο του Αγ. Ανδρέα θα πρέπει να εκκενωθεί για όσο χρονικό διάστημα χρειαστεί, ώστε να έρθει η αντισεισμική του ικανότητα σύμφωνα με τον τελευταίο κανονισμό. Να μη γίνουν μπαλώματα όπως σχεδιάζει η κυβέρνηση, καθώς είναι ξεκάθαρο πλέον ότι καμιά ουσιαστική επισκευή δεν μπορεί να γίνει μέχρι τις 15 Σεπτεμβρίου που είναι το χρονοδιάγραμμα. Για το διάστημα αυτό, που θα είναι προφανώς μεγάλο, το νοσοκομείο θα πρέπει να λειτουργήσει σαν ανεξάρτητο δεύτερο Νομαρχιακό - Περιφερειακό νοσοκομείο σε πλήρη ανάπτυξη».
Σήμερα Τρίτη στις 8 μ.μ. στην κεντρική πλατεία της Μάνδρας
Με συγκέντρωση διαμαρτυρίας στην κεντρική πλατεία της Μάνδρας, την Τρίτη 15 Ιούλη στις 8 μ.μ. συνεχίζει τον αγώνα το Συντονιστικό Φορέων Θριασίου, ώστε να ακυρωθούν οι καταστρεπτικές για το περιβάλλον και τους κατοίκους επιλογές βιομηχάνων και κυβερνήσεων. Ετσι μετά τη συγκέντρωση στην Ελευσίνα, έξω από την ΠΕΤΡΟΛΑ, ενάντια στην επέκτασή της, και στην Παραλία Ασπροπύργου για να μη γίνει εργοστάσιο βιολογικού καθαρισμού, η Συντονιστική καλεί το λαό και τους εργαζόμενους της περιοχής να διαδηλώσουν μαζί του στη Μάνδρα ενάντια στη χωματερή βιομηχανικών και τοξικών αποβλήτων στο Μελετάνι.
Στη σχετική ανακοίνωση - κάλεσμα το Συντονιστικό επισημαίνει: «Ο λαός της Μάνδρας, με την αγωνιστική του στάση, απέδειξε στο παρελθόν ότι μπορεί να σταματήσει και να αποτρέψει αρνητικές για τον τόπο επιλογές. Τώρα, αντιστέκεται στη δημιουργία χωματερής βιομηχανικών και τοξικών αποβλήτων στο Μελετάνι, γιατί οι μεγάλες δασικές εκτάσεις που περιλαμβάνονται στα όρια του δήμου Μάνδρας, αποτελούν ανάσα για ολόκληρη την Αττική». Και καλεί τους κατοίκους της Μάνδρας, τους εργαζόμενους και όλο το λαό του Θριασίου να συσπειρωθούν με τη Συντονιστική σε κοινή πορεία, ενάντια στις επιλογές βιομηχάνων, κυβέρνησης, της ΝΔ σήμερα, του ΠΑΣΟΚ χτες, καθώς και Νομαρχίας και Δήμων της περιοχής, που τις στηρίζουν.