ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 18 Δεκέμβρη 2004
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΣΠΥΡΟΣ ΧΑΛΒΑΤΖΗΣ
Προέκταση της ΕΛ.ΑΣ. η Δημοτική Αστυνομία

Στο δρόμο «ξεχύνεται» η Δημοτική Αστυνομία του δήμου Αθηναίων, συμπληρώνοντας με τη δράση της την Ελληνική Αστυνομία. Αυτό ενισχύεται και από την πρόσφατη υπογραφή μνημονίου μεταξύ ΕΛ.ΑΣ. και Δημοτικής Αστυνομίας από τον αρμόδιο υπουργό Δημόσιας Τάξης Γ. Βουλγαράκη και τη δήμαρχο Αθηναίων Ντ. Μπακογιάννη. Η «Συμπαράταξη για την Αθήνα», από την πλευρά της, έχει κατ' εξακολούθηση διαφωνήσει με το νέο χαρακτήρα που επιδιώκει να δώσει η διοίκηση του δήμου στη Δημοτική Αστυνομία, με τον οποίο μετατρέπεται σε έναν ακόμη κατασταλτικό μηχανισμό.

«Ο χαρακτήρας της Δημοτικής Αστυνομίας αλλάζει. Μέρα με τη μέρα γίνεται όλο και περισσότερο προέκταση της ΕΛ.ΑΣ.». Τα παραπάνω σημείωσε ο Σπύρος Χαλβατζής, επικεφαλής της «Συμπαράταξης για την Αθήνα», στην τελευταία συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, αναφερόμενος στο μνημόνιο συνεργασίας. Και συμπλήρωσε: «Φαίνεται ότι ο προσανατολισμός είναι η ΕΛ.ΑΣ. να αναλαμβάνει την αντιμετώπιση του λαϊκού κινήματος και όλες οι άλλες δράσεις να ανατίθενται στη Δημοτική Αστυνομία».

Ωστόσο, εκείνο που στηλίτευσε ιδιαίτερα ήταν ότι το δημοτικό συμβούλιο όχι μόνο δε συζήτησε, αλλά ενημερώθηκε για το μνημόνιο που υπέγραψε η δήμαρχος από... την τηλεόραση! «Οχι μόνον δεν είναι καθόλου καλό», ανέφερε, «ίσα - ίσα, είναι πολύ κακό, το ότι το δημοτικό συμβούλιο, μαθαίνει από την τηλεόραση τέτοιες πρωτοβουλίες και δράσεις της δημάρχου».

Ο Σπ. Χαλβατζής σχολιάζοντας μάλιστα τις δηλώσεις της δημάρχου και του αρμόδιου υπουργού, τόνισε πως η Ντ. Μπακογιάννη, χρησιμοποιεί πιο «σκληρές» εκφράσεις από τον ίδιο τον υπουργό. Συγκεκριμένα, σχολίασε, ο Γ. Βουλγαράκης κάνει λόγο για «αντιμετώπιση της παραβατικότητας», ενώ η δήμαρχος για «πάταξη της παραβατικότητας» και για «ίδρυση των συμβουλίων πάταξης της εγκληματικότητας σε επίπεδο διαμερισμάτων»!

Ο επικεφαλής της «Συμπαράταξης», ζήτησε να συζητηθεί το θέμα στο επερχόμενο δημοτικό συμβούλιο, καθώς επίσης, να δοθεί στην παράταξη το μνημόνιο. Αξίζει πάντως, να αναφέρουμε ενδεικτικά, ορισμένα από όσα προβλέπει το μνημόνιο:

  • Η χαρτογράφηση των προβλημάτων στην περιοχή της Αθήνας αλλά και των αιτιών που τα δημιουργούν.
  • Ο κοινός προγραμματισμός στόχων, δράσεων αλλά και διάθεση πόρων (με την ΕΛ.ΑΣ.).
  • Η κοινή δράση σε θέματα όπως μεγάλες πολιτιστικές εκδηλώσεις, αστυνόμευση ευαίσθητων περιοχών, αντιμετώπιση παραεμπορίου, αστυνόμευση σταθμών ΗΣΑΠ, αντιμετώπιση μικροεγκληματικότητας, επαιτείας κλπ.
  • Από κοινού περιπολίες ή άλλες οργανωμένες δράσεις σε ευαίσθητες περιοχές.

Η διοίκηση απαντώντας στα ζητήματα που έβαλε ο Σπ. Χαλβατζής, επιχείρησε να υποβαθμίσει το θέμα. Ο αναπληρωτής δημάρχου, Θ. Σκυλακάκης, είπε χαρακτηριστικά ότι υπάρχουν ήδη πολλά θέματα που απαιτούν στενή συνεργασία με το υπουργείο Δημόσιας Τάξης. Χαρακτήρισε δε αποτρεπτικές για παραβάσεις τις από κοινού περιπολίες...

ΔΗΜΟΣ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ
Φορομπηχτική και αντιλαϊκή η δημοτική αρχή

Συνέντευξη Τύπου της «Αγωνιστικής Κίνησης Δημοτών Ηρακλείου» για το δημοτικό προϋπολογισμό του 2005

Τη φορομπηχτική και αντιλαϊκή πολιτική της δημοτικής αρχής Ηρακλείου κατήγγειλε σε χτεσινή συνέντευξη Τύπου η «Αγωνιστική Κίνηση Δημοτών Ηρακλείου», με αφορμή τον προϋπολογισμό του Δήμου για το 2005.

Οπως υπογράμμισε ο δημοτικός σύμβουλος Στέλιος Ορφανός που έκανε την εισηγητική ομιλία και ο προϋπολογισμός για το 2005 που ενέκριναν η προσκείμενη στο ΠΑΣΟΚ πλειοψηφούσα παράταξη, αλλά και η «Ηράκλεια Πρωτοβουλία», προσθέτει νέα βάρη στους εργαζόμενους της πόλης, γιατί επικεντρώνεται στις αυξήσεις των δημοτικών τελών και τη δανειοδότηση και είναι ευθυγραμμισμένος απόλυτα με την κυβερνητική πολιτική της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ στην Αυτοδιοίκηση. Επισήμανε ότι ο προϋπολογισμός είναι όχι μόνο πίσω από τις ανάγκες των δημοτών, αλλά, όπως συμβαίνει συνήθως, υλοποιείται μόνο σε ένα μικρό μέρος του (για το 2004 ήταν 59 δισ. δραχμές αλλά υλοποιείται μόνο κατά 38% - 40% δηλαδή 20 δισ. ενώ το 2003 είχε υλοποιηθεί στο 44%). Ενώ για τα Ολυμπιακά έργα το 2004, εξήγησε, δεν τα έκανε ο Δήμος αλλά απευθείας η κυβέρνηση. Ο Δήμος διεκπεραίωσε κάποιες απαλλοτριώσεις.

Ο Στ. Ορφανός, αφού σημείωσε πως η επιχορήγηση του Δήμου από το κράτος με τους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους έφτασε το 2004 μόλις στα 3,4 δισ. δρχ., όσο και τα δύο προηγούμενα χρόνια, σε μια πόλη που τα φορολογικά έσοδα του κράτους ξεπερνούν τα 350 δισ. δρχ. Ενώ από άλλες επιχορηγήσεις, αντί 26,5 δισ. δρχ. που υπολόγιζε το 2004, εισέπραξε μόνο 5 δισ. δρχ., τόνισε: «Η πολιτική των κυβερνήσεων ΝΔ και ΠΑΣΟΚ και των δημάρχων τους είναι σαφής: Οι Δήμοι θα έχουν έσοδα μόνο με νέα τέλη και φόρους στους δημότες και με την εκχώρηση τομέων σε ιδιωτικές επιχειρήσεις». Αυτή η πολιτική, συμπλήρωσε, έφερε το Δήμο Ηρακλείου στο τέλος του 2004 να έχει χρέη κοντά στα 10 εκατομμύρια ευρώ και για να καλύψει τα ελλείμματα άρχισε και τα δάνεια για να πληρώνουν και τα παιδιά μας. Κι αυτό παρά τη, δήθεν, «κοσμογονία» που διακηρύσσει ο δήμαρχος κ. Κουράκης.

Τα έσοδα από δημοτικά τέλη και φόρους έφτασαν το 2004 τα 9 δισ. δραχμές, ενώ, για το 2005 προϋπολογίζονται σε 13 δισ. δραχμές, που σημαίνει μια μέση αύξηση στα τέλη περίπου 40%!

Η «Αγωνιστική Κίνηση Δημοτών Ηρακλείου» μπορεί να συζητήσει για το ύψος μόνο εκείνων των τελών που αφορούν ενοικίαση δημοτικής περιουσίας, αλλά για όλα τα άλλα, τέλη και φόρους προτείνει την κατάργησή τους, τόνισε ο Στ. Ορφανός. Κλείνοντας κάλεσε τους Δημότες να αντιδράσουν, να αντισταθούν στην πολιτική της δημοτικής αρχής. Να συσπειρωθούν γύρω από την «Αγωνιστική Κίνηση Δημοτών Ηρακλείου», για την επιβολή μιας διαφορετικής πολιτικής αντιμετώπισης των προβλημάτων, προς όφελος των εργαζομένων και των λαϊκών στρωμάτων.

ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΠΑΤΡΩΝ
«Εορταστικό» χαράτσι για τη στάθμευση

Χαράτσι... χριστουγεννιάτικο, ύψους 1,2 ευρώ, επέβαλε ο Οργανισμός Λιμένος Πατρών (ΟΛΠΑ) σε όσους σταθμεύουν τα αυτοκίνητά τους στο πάρκινγκ εντός του λιμανιού, απέναντι από την εκκλησία του Αγίου Ανδρέα, το οποίο μέχρι προχτές λειτουργούσε δωρεάν κι εξυπηρετούσε καθημερινά εκατοντάδες εργαζόμενους.

Η ενέργεια αυτή έχει προκαλέσει την οργή των χρηστών του πάρκινγκ, που διαπιστώνουν, πέρα από το γεγονός ότι κανένα ουσιαστικό μέτρο δε λαμβάνεται για την ανακούφιση του κυκλοφοριακού προβλήματος τα τελευταία 20 χρόνια, πως και για το αυτονόητο, δηλαδή να παρκάρουν το αυτοκίνητό τους και μάλιστα έξω από το κέντρο της πόλης πρέπει να πληρώσουν.

Ο διοικητής του ΟΛΠΑ, Κωνσταντίνος Χριστοδούλου, στην προσπάθειά του να πείσει για το... ορθόν της απόφασης, στην αρχή επικαλέστηκε ότι ήταν απόφαση της προηγούμενης διοίκησης (κάλλιστα θα μπορούσε το νέο ΔΣ να την ακυρώσει) και στη συνέχεια πρόβαλλε το επιχείρημα της... ανταποδοτικότητας, ισχυριζόμενος πως με τα χρήματα που θα συγκεντρωθούν θα προχωρήσουν σε εργασίες που θα κάνουν περισσότερο καλαίσθητο και λειτουργικό το χώρο.

Αυτή η πρακτική από τον ΟΛΠΑ, όμως, είναι ένα ακόμα αποτέλεσμα της μετατροπής του δημοσίου χώρου των λιμανιών σε Ανώνυμες Εταιρίες, όπου κυρίαρχη θέση πλέον έχει το κέρδος και όχι η εξυπηρέτηση του λαού. Και είναι χαρακτηριστικό πως από τη στιγμή που το πάρκινγκ λειτουργεί με εισιτήριο, διαπιστώνει κανείς ότι, πρώτον, σε αυτό σταθμεύουν κατά βάση ακριβά αυτοκίνητα που μαρτυρούν την οικονομική ευμάρεια αυτών που το χρησιμοποιούν και δεύτερον, είναι συνεχώς μισοάδειο, κάτι που υποδηλώνει την αδυναμία των εργαζομένων να χρεωθούν επιπρόσθετα οικονομικά βάρη.



Διακήρυξη της ΚΕ του ΚΚΕ για τη συμπλήρωση 80 χρόνων από το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ