ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 20 Μάρτη 2001
Σελ. /40
ΠΑΙΔΕΙΑ
Η ΕΕ αξιολογεί τα σχολεία της χώρας

Το εκπαιδευτικό μας σύστημα, τους μαθητές, τους δασκάλους και καθηγητές, αξιολογούν 4 επιτροπές εμπειρογνωμόνων της ΕΕ, που περιοδεύουν εδώ και καιρό σε σχολεία και άλλα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας μας, στο πλαίσιο του προγράμματος «Σωκράτης - Arion». Στη Θεσσαλονίκη ο έλεγχος αυτός πραγματοποιήθηκε την περασμένη βδομάδα και οι επιθεωρητές και διευθυντές μορφωτικών Ιδρυμάτων της ΕΕ, που μετέχουν στην επιτροπή, είχε προγραμματιστεί να επισκεφτούν το 19ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμαριάς, την Παλαιά Παιδαγωγική Ακαδημία, τη Φιλοσοφική Σχολή και το 2ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης.

Μετά την ολοκλήρωση των επισκέψεων σε εκπαιδευτικά ιδρύματα του νομού, θα συντάξουν σχετική έκθεση, την οποία θα υποβάλουν στην αρμόδια επιτροπή της ΕΕ. Πάντως, οι «εμπειρογνώμονες» βιάστηκαν ήδη από την πρώτη κιόλας μέρα, μετά την επίσκεψή τους στο Μουσικό Σχολείο Θεσσαλονίκης, να ανακοινώσουν συμπεράσματα. Σύμφωνα με αυτά, επισημαίνεται η απουσία ουσιαστικής αξιολόγησης της μεταδοτικότητας καθηγητών και δασκάλων, αλλά και των επιδόσεων των μαθητών.

Γεγονός που επιβεβαιώνει την εκτίμηση πολλών εκπαιδευτικών ότι πρόκειται για μια ακόμη έρευνα της ΕΕ με προκαθορισμένα τα αποτελέσματά της και τους στόχους της. Σύμφωνα με τις καταγγελίες, σημειώνεται ότι είναι έλεγχος για τη χειραγώγηση του εκπαιδευτικού, ώστε να εφαρμόζει πειθήνια, αδιαμαρτύρητα τις αντιεκπαιδευτικές κατευθύνσεις της ΕΕ, αλλά και για την προώθηση της παραπέρα εντατικοποίησης και όξυνσης του ανταγωνισμού στο σχολείο.

Την εκτίμηση αυτή έρχεται να ενισχύσει η δήλωση του Προϊσταμένου της Α` Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Θεσσαλονίκης Χ. Στεργίου πως η αξιολόγηση της μεταδοτικότητας των καθηγητών εφαρμόζεται με επιτυχία στη Μεγάλη Βρετανία και η αποκάλυψη πως από το νέο σχολικό έτος αναμένεται να υιοθετηθεί και από το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα.

Οξύ το πρόβλημα σχολικής στέγης

Ερώτηση του ΚΚΕ για το Νομό Μαγνησίας

Από παλιότερη κινητοποίηση μαθητών στη Λάρισα

Ημερήσιος Κήρυκας

Από παλιότερη κινητοποίηση μαθητών στη Λάρισα
Μεγάλο είναι το πρόβλημα της σχολικής στέγης στη Μαγνησία με έλλειψη διδακτηρίων, αποτέλεσμα της πολιτικής λιτότητας, όπου μεγάλος αριθμός σχολείων λειτουργεί σε διπλή βάρδια, κυρίως στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Για το θέμα, Ερώτηση προς τον υπουργό Παιδείας κατέθεσαν οι βουλευτές του ΚΚΕ Ν. Γκατζής και Τ. Τσιόγκας. Οι βουλευτές του ΚΚΕ επισημαίνουν ότι «για να καλυφθούν οι επείγουσες ανάγκες της προσχολικής, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με βάση προϋπολογισμό της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης, απαιτούνται συνολικά 11 δισ. δρχ. περίπου. Με βάση δε τα χρηματοδοτικά δεδομένα του ΠΕΠ Θεσσαλίας (και τις ως τώρα συνεννοήσεις με τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση), υπάρχει δυνατότητα να διατεθούν περίπου 4 δισ. δραχμές». Οπως σημειώνεται στην Ερώτηση, για να λήξει το πρόβλημα της διπλοβάρδιας το 2005 θα πρέπει να διατεθούν από το ταμειακό πρόγραμμα του υπουργείου Παιδείας ή από εθνικούς πόρους μέσω του ΟΣΚ ΑΕ την επόμενη πενταετία τα υπόλοιπα 7 δισ. περίπου.

Με βάση τα παραπάνω, οι βουλευτές του ΚΚΕ ρωτούν τον υπουργό Παιδείας τι μέτρα σκοπεύει να πάρει ώστε το κτιριακό πρόβλημα της Μαγνησίας να αντιμετωπιστεί οριστικά με συγκεκριμένο και δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα ως το 2005.

Να αποπερατωθεί η Βιβλιοθήκη της Λάρισας

Τα κονδύλια που απαιτούνται για την αποπεράτωση της Βιβλιοθήκης Λάρισας αφορά η Ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή, οι ίδιοι βουλευτές του ΚΚΕ.

«Η αποπεράτωση της σύγχρονης Βιβλιοθήκης Λάρισας, όπως τονίζουν, κινδυνεύει να μη γίνει, αφού η χρηματοδότησή της εξακολουθεί να δίνεται με το "σταγονόμετρο". Ετσι, η ανάδοχος εταιρία "Διαγώνιος ΑΕΤΕ" υπέβαλε έγγραφο διακοπής εργασιών για δεύτερη φορά, καθώς παραμένουν ανεξόφλητοι λογαριασμοί 50 εκατ. δρχ. που έχει καταθέσει».

Το μέλλον του έργου καθίσταται αβέβαιο, αφού παρά την υπόσχεση που είχε δοθεί πέρσι, δεν εντάχθηκε από το υπουργείο Παιδείας στο Γ` ΚΠΣ, ενώ δε θεωρείται σίγουρο ότι θα υπάρξει επαρκής ροή κονδυλίων μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.

Οι βουλευτές του ΚΚΕ ρωτούν τους υπουργούς Παιδείας και Οικονομικών αν είναι στις προθέσεις τους να αντιμετωπίσουν το θέμα, διαθέτοντας τα 600 εκατ. περίπου που απαιτούνται για την αποπεράτωση του έργου, μέσω εθνικών πόρων, δεδομένου ότι το έργο έπρεπε να παραδοθεί το φθινόπωρο του 2000.

ΚΟΝΤΡΑ ΣΤΙΣ ΑΥΤΑΠΑΤΕΣ
ΟΧΙ στη διάκριση θεωρίας - εφαρμογής

Μας λένε: Γιατί να μην υπάρχει διάκριση σε ΑΕΙ -ΤΕΙ. Αλλο πράγμα η θεωρία κι άλλο η εφαρμογή μιας επιστήμης.

Απαντάμε: Συχνά οι ανάγκες καταμερισμού της εργασίας οδηγούν κάποιους να καταπιάνονται περισσότερο με την καθαρή θεωρία κι άλλους να επεξεργάζονται και να καθορίζουν το δρόμο της εφαρμογής της θεωρίας στην πράξη. Ομως αυτή η εφαρμοσμένη έρευνα δεν πρέπει να νοείται σαν ανεξάρτητος από την επιστήμη εμπειρισμός, μιας και προϋπόθεσή της είναι η θεωρητική έρευνα, η ανακάλυψη συγκεκριμένων νομοτελειών.

Στα πλαίσια της ανάγκης να είναι η σπουδή των τεχνικών επιστημών άμεσα συνδεδεμένη με τη θεωρητική της βάση, είναι αδιανόητη η ύπαρξη των ΤΕΙ σαν δεύτερης κατηγορίας «τεχνολογικής ανώτατης αλλά μη πανεπιστημιακής εκπαίδευσης», πλάι μάλιστα σε άλλα ανώτατα τεχνολογικού χαρακτήρα ιδρύματα, όπως τα Πολυτεχνεία, τα οποία όμως είναι πανεπιστήμια.

Πίσω από τη διάκριση σε ΑΕΙ - ΤΕΙ, με τα ΤΕΙ να έχουν ερμαφρόδιτο χαρακτήρα ανάμεσα σε επαγγελματική σχολή και πανεπιστήμιο, κρύβεται η βασική επιδίωξη του μεγάλου κεφαλαίου για φθηνότερη και ταχύτερη αναπαραγωγή ενός μεσαίου και περισσότερο «εύκαμπτου» εργατικού δυναμικού. Αυτό που απαιτείται σήμερα είναι η ριζική ανασυγκρότηση της ανώτατης εκπαίδευσης, για τη διαμόρφωση μιας ενιαίας δημόσιας και δωρεάν ανώτατης βαθμίδας, χωρίς κύκλους σπουδών και αντιεπιστημονικούς διαχωρισμούς, ώστε να ανταποκριθεί στον κοινωνικό της ρόλο. Βασική προϋπόθεση είναι ο επανακαθορισμός των επιστημονικών αντικειμένων των πανεπιστημιακών τμημάτων με βάση τις κοινωνικές ανάγκες και την ανάπτυξη της επιστήμης κι όχι το κέρδος των πολυεθνικών.

Ο φοιτητής μπορεί έτσι να καλλιεργεί την επιστημονική κοσμοθεωρητική αντίληψη, να εντάσσει τους ειδικούς νόμους στους γενικότερους, να μπορεί να εφαρμόζει μια επιστήμη που γνωρίζει ολοκληρωμένα. Οι ξεκομμένοι εφαρμοστές μιας επιστήμης που δεν την κατέχουν ολοκληρωμένα, είναι καταδικασμένοι να πετιούνται σαν στυμμένες λεμονόκουπες μιας και η πρόοδος της επιστήμης και η ανάπτυξη της τεχνολογίας οδηγεί στη γρήγορη απαξίωση των αποσπασματικών τεχνολογικών τους γνώσεων.

Η εφαρμογή της Ενιαίας Ανώτατης Εκπαίδευσης, χωρίς διάκριση μεταξύ ΑΕΙ-ΤΕΙ, με ουσιαστική μόρφωση και ειδίκευση μέσα στο πτυχίο, αποτελεί όχι μόνο ρεαλιστική αναγκαιότητα σήμερα, αλλά και κυρίαρχο αίτημα αγωνιστικής διεκδίκησης.

Απαιτούν άμεσες δεσμεύσεις

Σε συγκέντρωση στο Δημαρχείο Περιστερίου, προχωρούν την Πέμπτη στις 9 μ.μ. μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικοί του 10ου Λυκείου

Σε συγκέντρωση στο Δημαρχείο Περιστερίου, στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, την Πέμπτη, στις 9 το βράδυ, προχωρούν οι μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί του 10ου Λυκείου Περιστερίου, για να εκφράσουν τη διαμαρτυρία τους για τον εμπαιγμό αλλά και την κωλυσιεργία για την ανέγερση του νέου τους σχολείου. Την απόφαση για την κινητοποίηση έχουν πάρει το 15μελές μαθητικό συμβούλιο και ο Σύλλογος Γονέων του 10ου Λυκείου.

Συγκεκριμένα, στις 17 Μάη τελειώνει ο χρόνος για την αγορά από τον ΟΣΚ της γης για την ανέγερση του σχολείου. Οπως επισημαίνει ο Σύλλογος Γονέων του 10ου Λυκείου Περιστερίου «ο μαραθώνιος των δεκάχρονων αγώνων μας, μάς διασφάλισε το κονδύλι για την αγορά της γης. Ομως τελευταία στιγμή μαθαίνουμε, ότι εκεί θέλουν να φτιάξουν αναψυκτήρια και όχι σχολείο για τη μόρφωση των παιδιών μας».

Καταγγέλλει επίσης, το υπουργείο Παιδείας, το ΥΠΕΧΩΔΕ, τον ΟΣΚ και το Δήμο Περιστερίου που «συνειδητά απέκρυψαν το γεγονός από εμάς και τα παιδιά μας τα τελευταία χρόνια». Δηλώνει δε ότι αυτά τα σχέδια δεν πρόκειται να περάσουν, γιατί «το συμφέρον το δικό μας και των παιδιών μας είναι μεγαλύτερο απ' τα οικονομικά συμφέροντα και τη διαπλοκή. Η μόρφωση των παιδιών μας είναι αδιαπραγμάτευτη».

Οι μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί απαιτούν στον ενάμιση μήνα που απομένει για να αγοραστεί η γη από τον ΟΣΚ, το ΥΠΕΧΩΔΕ να λύσει την εκκρεμότητα και η Δημοτική Αρχή σε συνεργασία με τον ΟΣΚ να δεσμευτεί με χρονοδιάγραμμα για την ανέγερση του σχολείου.

Τη συμπαράστασή τους στο δίκαιο αγώνα των μαθητών, γονιών και εκπαιδευτικών του 10ου Λυκείου εκφράζουν με ψηφίσματά τους οι Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων του 45ου Δημοτικού Σχολείου, του 8ου Γυμνασίου Περιστερίου, του 17ου Δημοτικού Σχολείου καθώς και το 15μελές του 7ου ΕΛ Περιστερίου.

Αντιστέκονται στην ιδιωτικοποίηση του ΟΑΕΔ

Στο ξεπούλημα του ΟΑΕΔ αντιστέκονται όλο και περισσότεροι σπουδαστές των Σχολών Μαθητείας του Οργανισμού σε όλη τη χώρα. Ηδη στις περισσότερες περιοχές της Ελλάδας οι σπουδαστές έχουν προχωρήσει στην κατάληψη των σχολών τους, αρνούμενοι να δεχτούν τη μετατροπή του ΟΑΕΔ σε ΑΕ.

Οι σπουδαστές επισημαίνουν ότι την ακέραια ευθύνη για τα προβλήματα και τα κενά που υπάρχουν στο σημερινό εκπαιδευτικό σύστημα έχει η κυβέρνηση. Επίσης, τονίζουν ότι δεν ενδιαφέρεται για τις υπηρεσίες που παρέχει ο ΟΑΕΔ στους ανέργους, ενώ με τα προγράμματα επιδότησης των επιχειρήσεων, με τα προγράμματα τύπου stage, τους εξευτελιστικούς μισθούς και το χαμηλό ένσημο που κολλάνε οι σπουδαστές, ο ΟΑΕΔ έχει μετατραπεί σε οργανισμό εργοδοτών και όχι ανέργων, σε οργανισμό περιορισμού των δικαιωμάτων του εργαζομένου.

Για τις Σχολές Μαθητείας της Αθήνας, το επόμενο αγωνιστικό ραντεβού είναι μεθαύριο, Πέμπτη, στις 10.30 το πρωί στην πλατεία Κάνιγγος, όπου θα ακολουθήσει πορεία μέχρι το υπουργείο Εργασίας.

Κύρια αιτήματα είναι η διατήρηση του ενιαίου και δημόσιου χαρακτήρα του ΟΑΕΔ, η βελτίωση της υλικοτεχνικής υποδομής, η οικονομική ενίσχυση του Οργανισμού, η πρόσληψη μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού, η αναβάθμιση του πτυχίου και κατάργηση των εξετάσεων πιστοποίησης, η αύξηση του μισθού και του ενσήμου, η εξασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων και η παροχή δωρεάν βιβλίων, τα οποία να είναι σύγχρονα και κατανοητά.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ