Τρίτη 13 Φλεβάρη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
Πάλη και στο επίπεδο της κοινωνικής συνείδησης

Στην πλούσια και ζωντανή συζήτηση που ακολούθησε, σκέψεις, απόψεις και εμπειρία κατέθεσε πλήθος σπουδαστών και εκπαιδευτικών. Αναδείχτηκε η ταξική φύση της εκπαίδευσης, τα οικονομικά βάρη που επωμίζεται η λαϊκή οικογένεια για να σπουδάσει τα παιδιά της, το δίλημμα που αντιμετωπίζουν οι σπουδαστές, η εκμετάλλευση που υφίστανται στην πρακτική άσκηση και στην εργασία.

Στη συζήτηση το λόγο πήραν πολλοί εκπαιδευτικοί, που ανέδειξαν ότι η τεχνική - επαγγελματική εκπαίδευση απευθύνεται στα παιδιά της εργατικής τάξης, ότι η ταξική επιλογή γίνεται όλο και πιο πρόωρα στο σημερινό εκπαιδευτικό σύστημα. Ακόμα, σχολιάστηκαν τα νέα αντιδραστικά βιβλία στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, η έλλειψη καλλιτεχνικής και μουσικής παιδείας καθώς και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί στην εργασία.

«Η ποιότητα των σπουδών είναι ταυτόσημη της τσέπης των γονιών», τόνισε ο Νίκος Λάππας, πρόεδρος του Συλλόγου Σπουδαστών Δημοσίων ΙΕΚ. Και πρόσθεσε: «Απέναντι σε όλο αυτό το αντιδραστικό σκηνικό βρίσκεται ο σύλλογος, που διεκδικεί δημόσιες και δωρεάν επαγγελματικές σχολές. Που απαιτεί να μην πληρώνουν διπλάσια χρήματα οι μετανάστες. Που απαιτεί τη χορήγηση του πάσου. Που εναντιώνεται στην απαγόρευση της συνδικαλιστικής δράσης μέσα στα ΙΕΚ. Που ζητάει δουλιά με δικαιώματα ενάντια στο δουλεμπόριο των εργαζομένων που γίνεται μέσα από την πρακτική και τα γραφεία διασύνδεσης. Είμαστε νέοι. Θέλουμε να μάθουμε, θέλουμε και να ζήσουμε».

Την εμπειρία των μαθητών που επιλέγουν τελικά τα ΤΕΕ μετέφερε ο Βασίλης Καλαμαράς, μαθητής σε ΤΕΕ. Τόνισε ότι «η ελευθερία επιλογής που μας λένε αρχίζει και τελειώνει στο πόσο γεμάτη είναι η τσέπη του καθενός». Εξήγησε ότι η πλειοψηφία των μαθητών που πηγαίνει στα ΤΕΕ βρίσκεται μπροστά στο εξής δίλημμα: «`Η να κόψει το σχολείο μετά το Γυμνάσιο γιατί πρέπει να δουλέψει ή να δουλέψει και να πηγαίνει στα απογευματινά και νυχτερινά, όπου η κατάσταση είναι άθλια ή στα πρωινά ΤΕΕ για να μάθει μια υποτιθέμενη τέχνη».

Ο Σωτήρης Δημητροκάλης, εκπαιδευτικός στην ΤΕΕ, σημείωσε: «Η λογική και η φιλοσοφία και της νέας αλλαγής, με την ίδρυση των ΕΠΑΛ - ΕΠΑΣ, είναι ίδια με τις προηγούμενες. Πρόκειται για προσπάθεια προσαρμογής στις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις της ΕΕ, ώστε να αυξηθεί στην Ελλάδα ο αριθμός των μαθητών που στρέφονται στην κατάρτιση και να προσεγγίσει το μέσο όρο της ΕΕ, υπερβαίνοντας το 50%, ενώ σήμερα είναι μόνο 35% με τάση μείωσης τα τελευταία χρόνια».

Την εμπειρία από τις συνθήκες που βιώνουν οι εργαζόμενοι και οι σπουδαστές στον τομέα του επισιτισμού και του τουρισμού μετέφερε στην εκδήλωση η Γεωργία Φλούδα, πρόεδρος του Σωματείου Ξενοδοχοϋπαλλήλων. Σημείωσε ότι μεγάλο μέρος των νέων αναζητά εργασία στο συγκεκριμένο κλάδο και τόνισε ότι πολλά παιδιά στρέφονται στα ΙΕΚ ενώ λίγα καταφέρνουν να μπουν στις 8 δημόσιες σχολές τουριστικών επαγγελμάτων, όπου μπορεί να μην πληρώνουν δίδακτρα, «αντιμετωπίζουν όμως πολλά προβλήματα, στέγαση, μεταφορά, κλίμα τρομοκρατίας, εκπαιδευτικά προβλήματα».

Μιλώντας στην εκδήλωση η Μ. Ζευγώλη, εκ μέρους της Κομμουνιστικής Ανανέωσης, σημείωσε ότι όσα μέτρα παίρνονται σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης είναι στην κατεύθυνση «η εκπαίδευση να υπηρετεί ακριβώς τη διαιώνιση των τάξεων κατ' αρμοδιότητα», δηλαδή το παιδί του γιατρού να γίνεται γιατρός, του μηχανικού μηχανικός κ.ο.κ.

Η Ε. Μηλιαρονικολάκη, επικεφαλής του Τμήματος Παιδείας της ΚΕ του ΚΚΕ, τόνισε ότι μέσα από τις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις οδηγούν την εκπαίδευση σε κάτι χειρότερο από τα ΙΕΚ και επισήμανε: «Μέσα στην επαγγελματική κατάρτιση βάζουν και τις γνώσεις που μπορεί να αποκτήσει κανείς παρεμπιπτόντως, τυχαία και άθελά του μέσα από την καθημερινή του ζωή». Εξήγησε ότι «εμείς δεν είμαστε κατά μονάχα των ΤΕΕ, των ΕΠΑΛ και των ΕΠΑΣ. Είμαστε κατά και του σημερινού λυκείου, του σημερινού διπλού δικτύου, είμαστε κατά και των δυο μορφών που έχει σήμερα το σχολείο. Γιατί και οι δυο αυτές μορφές δεν είναι γενική παιδεία. Το ένα είναι προθάλαμος για τα πανεπιστήμια και κάνει τη διαλογή, και το άλλο είναι για τα παιδιά που δεν μπορούν να πάνε στο πανεπιστήμιο. Εμείς μιλάμε για κατάργηση και των δυο αυτών τύπων σχολείου και θέλουμε ένα ενιαίο σχολείο».

Κλείνοντας τη συζήτηση, η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Αλ. Παπαρήγα, υπογράμμισε: «Οι επαγγελματικές διεκδικήσεις των εκπαιδευτικών δεν μπορούν να διαχωριστούν από την κατάσταση στην Παιδεία και από τις συνθήκες κάτω από τις οποίες ασκούν το επάγγελμα». Και τόνισε ότι η Παιδεία την οποία διεκδικεί το ΚΚΕ είναι με βάση τις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες, υπογραμμίζοντας: «Οι διεκδικήσεις μας είναι τέτοιες που βοηθάν το σήμερα και ανοίγουν το δρόμο για το αύριο. Αλλωστε, ο αντίπαλος φέρνει αλλαγές στην Παιδεία που θα γίνουν προπομπός για γενικότερες αλλαγές στο σύνολο της οικονομίας, του πολιτικού συστήματος κλπ. Επομένως, η πάλη σήμερα για τη δωρεάν σύγχρονη λαϊκή Παιδεία είναι πάλη και στο πεδίο της κοινωνικής συνείδησης. Είναι το κίνημα εκείνο το οποίο βοηθάει και την πολιτικοποίηση».

Δε θέλουμε «να τα βρούμε» με τα κόμματα του κεφαλαίου

Κατά τη διάρκεια της ομιλίας της, η Αλ. Παπαρήγα τόνισε ότι «η επιστήμη, η μόρφωση, τα πάντα έχουν ταξική διάσταση». Εξήγησε ότι «η Παιδεία είναι ταξική. Και γι' αυτό χρειάζεται και ένα ταξικό κίνημα να την αντιμετωπίσει». Υπογράμμισε ότι «δεν μπορεί να υπάρξει και εθνική πολιτική στην Παιδεία. Δεν είναι εθνικό θέμα, είναι λαϊκό θέμα, παλλαϊκό θέμα. Αλλά είναι ταξικό. Και επομένως δεν μπορούμε να τα βρούμε. Εγώ θα το έλεγα καθαρά: Δεν έχουμε την πρόθεση να τα βρούμε. Και αυτό είναι κάτι που χαρακτηρίζει το ΚΚΕ. Να μην έχει την πρόθεση να τα βρει με τα κόμματα του κεφαλαίου. Πρόθεση δεν έχουμε να τα βρούμε, δε θέλουμε να τα βρούμε. Αμα θέλαμε θα τα βρίσκαμε. Θα βάζαμε πολύ νερό στο κρασί, εντελώς νερωμένο και θα τα βρίσκαμε».

«Το ΠΑΣΟΚ πρωτοστάτησε στην αλλαγή του άρθρου 16. Μπορεί να δυσκόλεψε την κυβέρνηση, αλλά δε δυσκόλεψε την πολιτική το κεφαλαίου, που θέλει μη κρατικά Πανεπιστήμια», σημείωσε. Και πρόσθεσε ότι «εμείς από την αρχή είπαμε όχι στην αναθεώρηση του άρθρου 16. Το εργατικό κίνημα, το κίνημα της νεολαίας, σε σύμπλευση με τις ριζοσπαστικές δυνάμεις, μπορεί να παρεμποδίσει και στην πορεία να ανατρέψει αυτήν την πολιτική».

Η επιστήμη μπορεί να συμβάλει στη λαϊκή ευημερία

Στην ομιλία της, η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, επισήμανε ότι «όταν κυβερνητικοί παράγοντες, η σημερινή κυβέρνηση και η προηγούμενη, αλλά και υποστηρικτές της κυρίαρχης πολιτικής μιλάνε για την παιδεία, βάζουν ένα "π" κεφαλαίο, και συνήθως καταναλώνουν διθυραμβικά λόγια για την παιδεία». Προβάλλουν, σημείωσε, «ότι σήμερα όλα τα προβλήματα που υπάρχουν σ' αυτόν τον τόπο, από την κοινωνική εγκληματικότητα μέχρι και παγκόσμια τα προβλήματα του πολέμου, σε τελευταία ανάλυση είναι θέμα παιδείας, θέμα κουλτούρας, θέμα μορφωτικού επιπέδου».

Ωστόσο, εξήγησε, «οι άνθρωποι δε χωρίζονται σε μορφωμένους και αμόρφωτους» και συμπλήρωσε ότι «υπάρχουν άνθρωποι με τεράστια μόρφωση και συνήθως αυτοί που βρίσκονται στην εξουσία έχουν μόρφωση, έχουν τελειώσει πανεπιστήμιο. Αλλά αυτό δεν τους εμποδίζει να είναι αντιλαϊκοί, εγκληματίες, διεφθαρμένοι, με ό,τι συνεπάγεται αυτό».

Εξήγησε ότι η προβολή της παιδείας με αυτόν τον τρόπο, γίνεται ακριβώς για «να τεκμηριώσουν και τη θέση ότι σήμερα όλα τα προβλήματα, η φτώχεια, η πείνα, ο πόλεμος μπορούν να αντιμετωπιστούν με αλλαγές στην παιδεία. Και πρόκειται πραγματικά για μεγάλο ψέμα».

Ακόμα υπογράμμισε ότι αυτές οι απόψεις προβάλλουν πως «ο κόσμος δεν μπορεί να αλλάξει, η καπιταλιστική κοινωνία δεν μπορεί να αλλάξει, δεν μπορεί να αλλάξει η πραγματικότητα. Οτι αυτό που πρέπει να αλλάξει είναι ο άνθρωπος μέσω της παιδείας. Και όταν λένε να αλλάξει ο άνθρωπος μέσω της παιδείας, εννοούν να προσαρμοστεί ο άνθρωπος σε μια ταξική κοινωνία, στην κοινωνία των κερδών, στην κοινωνία που όχι απλώς παράγει αλλά έχει απόλυτο στοιχείο τον πόλεμο, τη βία, την καταστολή, τη διαφθορά κλπ.».

Η Αλ. Παπαρήγα, σημείωσε ότι η παιδεία και η επαγγελματική κατάρτιση «δεν είναι φάρμακο για την απασχόληση» και συμπλήρωσε ότι «η ανεργία χτυπάει σήμερα και τους πτυχιούχους πανεπιστημίου και τους απόφοιτους λυκείου. Οπωσδήποτε δε χτυπάει μόνο αυτούς - που λέγαμε παλιά - ανειδίκευτους ή ειδικευμένους σε ορισμένους τομείς της επαγγελματικής δραστηριότητας. Η ανεργία χτυπάει όλους, όλες τις ηλικίες και μεγαλύτερος είναι ο δείκτης στους νέους και τις γυναίκες».

Και τόνισε ότι «το ΚΚΕ είχε, έχει και θα έχει πάντα ψηλά τη γνώση, την επιστήμη. Είναι μέσα στη φύση και την ιδεολογία του. Μόνο που για εμάς η μόρφωση, η γνώση και η επιστήμη πρώτα πρώτα είναι δημιούργημα του ανθρώπου. Για εμάς η επιστήμη και το επίπεδο που έχει φτάσει σήμερα, είναι μια απόδειξη ότι μπορεί να υπάρξει λαϊκή ευημερία, στο βαθμό που η επιστήμη είναι στην υπηρεσία του λαού, στο βαθμό που υπάρχει μια εξουσία τέτοια που και με τα επιστημονικά δεδομένα θα δώσει τη δυνατότητα στο λαό να ζει καλύτερα».

ΑΛΕΚΑ ΠΑΠΑΡΗΓΑ
Καμιά διάκριση μέχρι τα 18

Τις θέσεις του ΚΚΕ για την επαγγελματική μόρφωση παρουσίασε, σε εκδήλωση - συζήτηση που οργάνωσε η ΚΟΑ, η Γενική Γραμματέας της ΚΕ του ΚΚΕ

Σε πλούσια συζήτηση, ανταλλαγή απόψεων, κατάθεση σκέψεων, προβληματισμών, αλλά και εμπειρίας σπουδαστών και εκπαιδευτικών, μετατράπηκε η εκδήλωση που διοργάνωσε την Κυριακή, στο πλαίσιο της τρίμηνης καμπάνιας του Κόμματος, η Κομματική Οργάνωση Αθήνας, με θέμα «Οι θέσεις του ΚΚΕ για την επαγγελματική μόρφωση» και ομιλήτρια την ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Αλέκα Παπαρήγα.

Στην κατάμεστη αίθουσα εκδηλώσεων της ΚΟΑ συναντήθηκαν μαθητές των ΤΕΕ, σπουδαστές σε ΤΕΙ και ΙΕΚ, εκπαιδευτικοί, εργαζόμενοι και συνδικαλιστές. Μοιράστηκαν τον προβληματισμό τους, την πείρα τους, την αγωνία τους για τις σπουδές και την εργασία. Στο επίκεντρο της συζήτησης τέθηκε το ζήτημα της επαγγελματικής μόρφωσης, ο ταξικός διαχωρισμός του σχολείου σε γενικό και τεχνικό, αλλά και συνολικά το περιεχόμενο της μόρφωσης.

Τη συζήτηση παρακολούθησαν μεταξύ άλλων ο Δ. Αρβανιτάκης, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ και γραμματέας της ΚΟΑ, η Ε. Μηλιαρονικολάκη, μέλος της ΚΕ και επικεφαλής του Τμήματος Παιδείας της ΚΕ του ΚΚΕ, η Μ. Ζευγώλη, εκ μέρους της Κομμουνιστικής Ανανέωσης και ο Ν. Αναστασάτος, εκ μέρους της Παρέμβασης Αριστερών Πολιτών.

Μέχρι τα 18 να σπουδάζει ο νέος, όχι να δουλεύει

Στην ομιλία της, η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ υπογράμμισε ότι «η ύπαρξη και μόνο γενικής παιδείας και επαγγελματικής παιδείας πριν τα 18 είναι μία καθαρά ταξική διάκριση. Υπάρχει ένας δυϊσμός: η γενική παιδεία και η επαγγελματική κατάρτιση». Σημείωσε ότι «οι ταξικοί φραγμοί υπάρχουν και στο γενικό σχολείο, σε όλες τις βαθμίδες: τα παιδιά της εργατικής τάξης και των άλλων λαϊκών στρωμάτων δεν έχουν τις ίδιες ευκαιρίες, τις ίδιες δυνατότητες. Οχι τις πνευματικές, αλλά τις ταξικές. Δεν έχουν τις ίδιες δυνατότητες να μάθουν τα πάντα και με την ίδια ευχέρεια».


Πρόσθεσε ότι «σήμερα υπάρχει ταξικός φραγμός μέσα από τα Τεχνικά Επαγγελματικά ΕΠΑΣ, ΕΠΑΛ, αλλά και μέσα από τα αποκεντρωμένα σχολεία στο μέλλον. Το πέρασμα στην Τοπική Αυτοδιοίκηση θα συνοδευτεί από κατάργηση του ενιαίου προγράμματος διδασκαλίας. Τι αντίκρισμα έχουν αυτές οι ειδικότητες και ο σχεδιασμός που γίνεται; Είναι προς όφελος του κεφαλαίου».

Τόνισε ότι «είμαστε αντίθετοι με αυτού του τύπου την επαγγελματική εκπαίδευση. Μέχρι τα 18 δεν πρέπει κανείς να δουλεύει, ούτε να υπάρχει δίλημμα για την επιλογή κατεύθυνσης. Ο,τι τίτλο και να δώσουν, σε αυτά τα εκπαιδευτήρια, θα τα έχουν υποτιμημένα». Και πρόσθεσε ότι «πριν τα 18 χρόνια δεν μπορεί να υπάρχει καμία διάκριση και καμία διαίρεση, ούτε μέσα στο γενικό σχολείο ούτε έξω, ούτε πουθενά. Τα παιδιά μέχρι 18 χρονών πρέπει να αποκτούν ένα επίπεδο γενικής μόρφωσης και μάλιστα ενιαίο».

Η Αλ. Παπαρήγα εξήγησε ότι «ο νέος πρέπει να ζει ως νέος. Μέχρι τα 18, δηλαδή, να μη δουλεύει, να σπουδάζει. Η κοινωνία για την οποία εμείς παλεύουμε, η σοσιαλιστική, είναι μια κοινωνία που από τη φύση της, αλλά και με το όπλο του σχεδιασμού που θα έχει και με την κοινωνικοποίηση μέσων παραγωγής, σου δίνει τη δυνατότητα πριν τελειώσεις το σχολείο να ξέρεις πού θα δουλέψεις».


Οσο για το αν υπάρχουν κάποια παιδιά που μπορεί να μη θέλουν γενική μόρφωση, αλλά να μάθουν μια τέχνη, σημείωσε ότι είναι ψευτοπρόβλημα, καθώς «και τέχνη μπορείς να μάθεις μετά τα 18 και πολλές τέχνες, στο κάτω κάτω αν θέλεις μπορείς να μαθαίνεις και συνέχεια. Μετά τα 18 μπορείς να επιλέξεις την επαγγελματική σου ειδίκευση. Εμείς προτείνουμε μετά τα 18 να υπάρχουν "μεταλυκειακές" τεχνικές σχολές, τόσες όσες χρειάζονται για όσα επαγγέλματα απαιτούν μια τέτοια επαγγελματική ειδίκευση».

Συμπλήρωσε ότι «εμείς δεν πιστεύουμε ότι υπάρχουν παιδιά που δεν τους αρέσουν τα γράμματα. Το σχολείο έτσι όπως χρόνια ήταν και εξελίσσεται είναι αυτό που δυσκολεύει, γίνεται ανιαρό, ψυχοφθόρο πολλές φορές. Οταν το σχολείο έχει μετατραπεί σε ένα εξεταστικό κέντρο και έναν προθάλαμο για τα πανεπιστήμια, αποθαρρύνει».

Ενάντια στο θεσμό των ΤΕΕ, όχι στους σπουδαστές

Ακόμα, σημείωσε ότι «επειδή είμαστε εναντίον του θεσμού των ΤΕΕ, δε σημαίνει ότι είμαστε εναντίον των παιδιών στα ΤΕΕ. Ούτε είμαστε εναντίον των εκπαιδευτικών που δουλεύουν στα ΤΕΕ».

Η Αλ. Παπαρήγα υπογράμμισε ότι «πολλά από αυτά τα μέτρα δυστυχώς θα περάσουν - διότι δεν τα θέλει μόνο η ΝΔ, είναι και το ΠΑΣΟΚ που τα θέλει. Οσο η δικομματική εναλλαγή θα ισχύει - εμείς παλεύουμε για να μη μακροημερεύσει - και περάσουν αυτά τα μέτρα, εμείς θα είμαστε έξω από τα ΕΠΑΣ, τα ΕΠΑΛ, τα ΙΕΚ, τα ΚΕΚ και θα ασχοληθούμε και με τα προβλήματα που έχουν, ως τέτοια. Για παράδειγμα, να μην πληρώνει κανείς τίποτα, να είναι δωρεάν η σίτιση, να έχουν βιβλία, να έχουν εργαστήρια. Δεν πρόκειται να αδιαφορήσουμε γι' αυτό που υπάρχει στο όνομα ότι θέλουμε κάτι άλλο. Θα αντιπαλεύουμε αυτό που υπάρχει για να φέρουμε πιο κοντά και αυτό το κάτι άλλο».

Ερωτήματα & Απαντήσεις

Ποια είναι τα χαρακτηριστικά του ενιαίου δωδεκάχρονου σχολείου που προτείνει το ΚΚΕ;

Το αίτημα για ενιαίο δωδεκάχρονο υποχρεωτικό σχολείο βασικής εκπαίδευσης είναι ένα αίτημα ώριμο που ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες του λαού και της νεολαίας για μόρφωση. Η εξέλιξη της επιστήμης, οι διευρυμένες σύγχρονες πραγματικές απαιτήσεις καθιστούν επιτακτική ανάγκη τη διεύρυνση της βασικής παιδείας. Μια γενική μόρφωση δεν μπορεί να στοχεύει στην εκμάθηση κάποιων δεξιοτήτων ή στη συσσώρευση κάποιων πληροφοριών, δεν μπορεί να περιορίζεται σε στοιχειώδεις γνώσεις υπολογισμού και γλώσσας. Οφείλει να δίνει τη βάση και τα εφόδια για να μπορέσει ο νέος άνθρωπος να γνωρίζει τους φυσικούς και κοινωνικούς νόμους, να μπορεί να ερμηνεύει τον κόσμο στον οποίο ζει, τη θέση του σε αυτόν και πώς να τον αλλάξει.

Οι σημερινές ανάγκες επιβάλλουν μια βασική - γενική εκπαίδευση, που να δίνει στη νεολαία τη δυνατότητα να οικοδομήσει την παραπέρα εξέλιξή της. «Η εξέλιξη της επιστήμης, η πληθώρα των γνώσεων και των μέσων, κάνουν επιτακτική την επέκταση της, καθοριστικής για τη μετέπειτα πορεία του ανθρώπου, βασικής εκπαίδευσης», υπογραμμίζεται σχετικά στις θέσεις της ΚΕ του ΚΚΕ για το ενιαίο δωδεκάχρονο σχολείο.

Με βάση την πείρα, που δείχνει ότι και η θεσμοθετημένη 9χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση (από του χρόνου 10χρονη, με ένα χρόνο υποχρεωτική προσχολική αγωγή) εγκαταλείπεται από μεγάλη μερίδα των μαθητών, το ΚΚΕ δεν επιζητεί απλά μια νομοθετική θέσπιση της υποχρεωτικής δωδεκάχρονης εκπαίδευσης. Με τον όρο υποχρεωτική εννοεί την υποχρέωση της πολιτείας να παρέχει αυτήν την εκπαίδευση δωρεάν, μέσα από κρατικά σχολεία και παράλληλα να εξασφαλίζει την απρόσκοπτη συμμετοχή των μαθητών σε αυτή με μέτρα απαγόρευσης της παιδικής εργασίας, της δουλιάς των εφήβων και φυσικά με μέτρα οικονομικής ενίσχυσης της φτωχής οικογένειας.

Το ενιαίο σχολείο δε χωρίζεται σε βαθμίδες, δημοτικό, γυμνάσιο και λύκειο. Είναι ενιαίο από την αρχή μέχρι την τελευταία τάξη. Η κάθε τάξη αποτελεί συνέχεια της προηγούμενης, χωρίς επικαλύψεις της ύλης ανάμεσα στις τάξεις. Το ενιαίο σχολείο διασφαλίζει το καθολικό δικαίωμα στη μόρφωση, την ισότιμη παροχή ίδιας μόρφωσης σε όλους, στις ίδιες συνθήκες, χωρίς φραγμούς και διακρίσεις.

Αν η βασική εκπαίδευση είναι ανάγκη να γίνει δωδεκάχρονη, τότε πρέπει να εξασφαλίζεται για όλους μέσα από έναν τύπο σχολείου. Αυτό πρακτικά σημαίνει ενιαία δομή, ενιαίο πρόγραμμα, ενιαία διοίκηση και λειτουργία, ενιαίο επίπεδο υλικοτεχνικής υποδομής και εκπαιδευτικού προσωπικού. Το ενιαίο σχολείο βασικής μόρφωσης αντιδιαστέλλεται στον ταξικό χαρακτήρα του σχολείου στις όποιες εκφράσεις του: Στην υποβάθμιση της μαζικής βασικής εκπαίδευσης, το σταδιακό περιορισμό των μαθητών από τάξη σε τάξη κι από βαθμίδα σε βαθμίδα, τη διαφοροποίηση των τύπων εκπαίδευσης (γενική - επαγγελματική) και βέβαια την ιδιωτικοποίηση, την ιδιωτική παιδεία και παραπαιδεία.

Εκδήλωση

Εκδήλωση με θέμα: «Ανώτατη Εκπαίδευση: Εξελίξεις κι η απάντηση του κινήματος» διοργανώνει σήμερα η ΠΚΣ, στις 7 το απόγευμα, στο αμφιθέατρο 3 του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Θα μιλήσουν ο Ν. Ασπράγγαθος, καθηγητής του Πανεπιστημίου Πατρών, ο Στ. Μαυρουδέας, αναπληρωτής καθηγητής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας κι ο Σ. Ζαριανόπουλος, γραμματέας του ΕΚΘ και μέλος της Γραμματείας Θεσσαλονίκης του ΠΑΜΕ.

ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Πολύμορφη δράση

Νέος γύρος συνελεύσεων, συμμετέχουν αύριο στο συλλαλητήριο στην Αθήνα, νέο συλλαλητήριο μεθαύριο στη Θεσσαλονίκη

Motion Team

Κλιμακώνοντας με μαζικές συνελεύσεις, πολύμορφες πρωτοβουλίες και καταλήψεις σε όλες τις σχολές, οι φοιτητές και οι σπουδαστές στη Θεσσαλονίκη και στις άλλες μεγάλες πόλεις της Βόρειας Ελλάδας προετοιμάζουν την κορύφωση των διαδηλώσεων για το διήμερο πανελλαδικής παλλαϊκής δράσης. Απαιτούν να μην αναθεωρηθεί το άρθρο 16 του Συντάγματος, να αποσυρθεί ο νόμος - πλαίσιο, να καταργηθούν οι νόμοι των ΝΔ - ΠΑΣΟΚ για ΙΔΒΕ, ΔΟΑΤΑΠ, Συμπλήρωμα Διπλώματος, Διεθνές Πανεπιστήμιο, Αξιολόγηση - κατηγοριοποίηση, κατάταξη και ανάλογη χρηματοδότηση των ΑΕΙ - ΤΕΙ.

Στη Θεσσαλονίκη έχει ξεκινήσει νέος γύρος συνελεύσεων σε όλες τις σχολές για εβδομαδιαίες καταλήψεις. Στο μεταξύ, επτά γενικές συνελεύσεις έχουν αποφασίσει συμμετοχή στο Πανελλαδικό Συλλαλητήριο στην Αθήνα, αύριο, Τετάρτη 14 Φλεβάρη.

Είκοσι μία γενικές συνελεύσεις προχωρούν στη διοργάνωση του παλλαϊκού συλλαλητηρίου στη Θεσσαλονίκη την Πέμπτη 15 Φλεβάρη με συγκέντρωση στις 10.30 π.μ. στο Πολυτεχνείο, σε απεργιακή προσυγκέντρωση του ΠΑΜΕ, στις 10.30 π.μ., στην πλατεία Συντριβανίου, ενώ σε συγκέντρωση των μαθητών, στις 11.30 π.μ., στην Καμάρα, καλεί το ΣΑΣΘ. Συνέντευξη Τύπου παραχωρεί σήμερα στη 1 μ.μ., στην αίθουσα της ΕΔΟΘ, το Συντονιστικό Γενικών Συνελεύσεων των φοιτητών και σωματεία.

Μικροπροβλήματα προσπάθησε να δημιουργήσει η ΔΑΠ ΝΔΦΚ στη γενική συνέλευση της Θεολογικής, δυσαρεστημένη από την αγωνιστική απόφαση του συλλόγου. Ο υπεύθυνος της ΔΑΠ και μέλος του ΔΣ του συλλόγου της Θεολογικής, Κ. Μιχαηλίδης, ως κοινός τραμπούκος χτύπησε μέλη της ΠΚΣ.

Στην Καβάλα οι γενικές συνελεύσεις των ΣΔΟ και ΣΤΕΦ καλούν σε συγκέντρωση στις 12 μ., στους Κήπους, την Πέμπτη 15 Φλεβάρη. Στην Αλεξανδρούπολη το ΣΑΣΑ καλεί τους μαθητές, στις 11 π.μ., στο Δημαρχείο. Στην Κομοτηνή το Μουσικό Γυμνάσιο και το 3ο Γυμνάσιο Κομοτηνής καλούν, στις 11 π.μ, στην κεντρική πλατεία. Η γενική συνέλευση της ΣΤΕΦ του ΤΕΙ Σερρών θα συμμετέχει στην πανελλαδική κινητοποίηση της Τετάρτης στην Αθήνα. Στην Κοζάνη το Συντονιστικό Αγώνα Σχολείων Κοζάνης καλεί στη 1 μ.μ., στην κεντρική πλατεία, ενώ σήμερα, στις 12 μ., οι σχολές του ΤΕΙ Κοζάνης καλούν σε γενική συνέλευση.

Ολοι στην απεργιακή κινητοποίηση

Με εξορμήσεις στα μαγαζιά, τις τράπεζες και τα εργοστάσια οι ταξικές δυνάμεις του ΠΑΜΕ προετοιμάζουν την πανεργατική 24ωρη απεργία, που κήρυξε το Εργατικό Κέντρο Θεσσαλονίκης, μετά από πρόταση των ταξικών συνδικαλιστών του ΠΑΜΕ. Στην προκήρυξη, που εξέδωσε η Γραμματεία Θεσσαλονίκης του ΠΑΜΕ, καλεί τους εργαζόμενους και τη νεολαία να φτιάξουν κοινό μέτωπο για Παιδεία και Οικονομία στην υπηρεσία του λαού. Εχουν κοινό συμφέρον, σημειώνει το ΠΑΜΕ, να παλέψουν από κοινού για ενιαία, αποκλειστικά δημόσια - δωρεάν Παιδεία.

Στη Θεσσαλία

Συλλαλητήρια, συγκεντρώσεις κι άλλες αγωνιστικές εκδηλώσεις για την Παιδεία των λαϊκών αναγκών διοργανώνουν αύριο οι ταξικές δυνάμεις του ταξικού συνδικαλιστικού κινήματος στις πρωτεύουσες και των τεσσάρων νομών της Θεσσαλίας. Ταυτόχρονα, αποφάσεις συμμετοχής και άλλες πρωτοβουλίες παίρνουν και οι φοιτητές και οι σπουδαστές στις γενικές συνελεύσεις τους, ενώ αγωνιστικό «παρών» θα δώσουν και οι μαθητές.

Στη Λάρισα, η ταξική διοίκηση του Εργατικού Κέντρου διοργανώνει συλλαλητήριο στις 6.30 μ.μ., στην πλατεία Ταχυδρομείου και για την καλύτερη οργάνωσή του, χτες το απόγευμα, συγκάλεσε σύσκεψη Διοικητικών Συμβουλίων των Σωματείων της δύναμής του και των αντιπροσώπων του.

Στο Βόλο, το αγωνιστικό ραντεβού έχει οριστεί, στις 6.30 μ.μ., στη συγκέντρωση που διοργανώνει η Γραμματεία Μαγνησίας του ΠΑΜΕ, στην πλατεία Ελευθερίας.

Στα Τρίκαλα, η τοπική Γραμματεία του ΠΑΜΕ καλεί σε πικετοφορία, στις 7 μ.μ., που θα ξεκινήσει από την πλατεία Ρήγα Φεραίου.

Στην Καρδίτσα, οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ διοργανώνουν συγκέντρωση στις 6.30 μ.μ. στην κεντρική πλατεία.

ΚΟ ΑΘΗΝΑΣ ΤΟΥ ΚΚΕ
Πικετοφορίες στις γειτονιές

Πικετοφορίες ενάντια στην αναθεώρηση του Συντάγματος και γενικότερα για τα ζητήματα της Παιδείας διοργανώνουν οι Κομματικές Οργανώσεις της ΚΟΑ του ΚΚΕ και της ΚΝΕ, αύριο, Τετάρτη, 14 Φλεβάρη.

Συγκεκριμένα, πικετοφορίες διοργανώνονται:

  • Στις 6 μ.μ., στην πλατεία Αμερικής, από την Αχτίδα 5ου-6ου Διαμερίσματος.
  • Στις 6.30 μ.μ., στο Ν. Κόσμο (Φραντζή 68) και στο Παγκράτι (Φιλολάου και Πλυτά) η Αχτίδα 2ου Διαμερίσματος.
  • Στις 6 μ.μ., στα Κάτω Πετράλωνα (σταθμός ΗΣΑΠ), η Αχτίδα 3ου-4ου Διαμερίσματος.
  • Στις 7 μ.μ., στους Αμπελόκηπους (σταθμός ΜΕΤΡΟ), η Αχτίδα 1ου-7ου Διαμερίσματος.
  • Στις 7 μ.μ., στο Μαρούσι (σταθμός ΗΣΑΠ), η Αχτίδα Βόρειων Συνοικιών.
  • Στις 6.30 μ.μ., στην Καισαριανή (παλιό Τέρμα) και στου Ζωγράφου (στάση Ανοιξη) η Αχτίδα Ανατολικών Συνοικιών.
  • Στις 7 μ.μ., στην Καλλιθέα (πλατεία Δαβάκη), η Αχτίδα Νότιων Συνοικιών
  • Στις 6 μ.μ., στο Περιστέρι (πεζόδρομος Εθνικής Αντίστασης) και στις 7 μ.μ. στο Αιγάλεω (Ιερά οδός και Θηβών, πλατεία Ελευθερίας) η Αχτίδα Νοτιοδυτικών Συνοικιών.
  • Στις 6 μ.μ., στο Ν. Ηράκλειο (κινηματογράφος «ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ», την ίδια ώρα στη Ν. Φιλαδέλφεια (γραφεία Κομματικής Οργάνωσης) και στη Ν. Ιωνία (πεζόδρομος Ν. Ιωνίας) η Αχτίδα Βορειοδυτικών Συνοικιών.
  • Στις 7 μ.μ., στην Ηλιούπολη (πλατεία Κανάρια), την ίδια ώρα στον Υμηττό (Δημαρχείο) και στο Ελληνικό (πλατεία Σουρμένων) η Αχτίδα Νοτιοανατολικών Συνοικιών.
  • Στις 7 μ.μ., στο Γαλάτσι (Γαλατσίου και Βεΐκου) και στην Αγ. Παρασκευή, η Αχτίδα Βορειοανατολικών Συνοικιών.

Επίσης, η Κομματική Οργάνωση στα Μελίσσια θα πραγματοποιήσει εξορμήσεις, αύριο, Τετάρτη, στις 12 το μεσημέρι, στο σούπερ μάρκετ «ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ» και στο Λύκειο Μελισσίων και το απόγευμα της ίδιας μέρας, στις 6 μ.μ., στα σούπερ μάρκετ «LIDL» και «ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ».

ΝΕΑ ΒΙΒΛΙΑ
Φτωχαδάκια και... λεφτάδες

Ποιος μπορεί να αγοράσει το αρκουδάκι; Η Υπατία έχει... ΕΥΡΩ. Ο Νίκος έχει.... ΕΥΡΩ. Η Κορίνα έχει... ΕΥΡΩ. Το αρκουδάκι μπορεί να το αγοράσει... (Μαθηματικά Α' Δημοτικού, τετρ. εργασιών σελ. 16).

Ποιος μπορεί να αγοράσει το παιχνίδι; Η Μαρία έχει... ΕΥΡΩ. Ο Χασάν έχει... ΕΥΡΩ. Η Αρτεμη έχει... ΕΥΡΩ. Ποιος μπορεί να αγοράσει το παιχνίδι; (Μαθηματικά Α' Δημοτικού, τετρ. εργασιών σελ. 23).

Στις μικρές τάξεις, τα βιβλία είναι γεμάτα με ασκήσεις όπου τρία παιδάκια έχουν κάποια χρήματα το καθένα κι η ερώτηση είναι; Ποιος μπορεί να αγοράσει το τάδε προϊόν που στοιχίζει τόσα λεφτά; Ο πληθωρισμός ασκήσεων όπου οι μαθητές καλούνται να υπολογίσουν αθροίσματα, γινόμενα, υπόλοιπα κλπ μέσα από παραδείγματα που αναφέρονται σε ευρώ είναι χαρακτηριστικό των νέων βιβλίων μαθηματικών, στο πλαίσιο της εκγύμνασης των λεγόμενων χρηστικών δεξιοτήτων, ενώ την ίδια στιγμή, εκπαιδευτικοί παρατηρούν σοβαρά μεθοδολογικά και παιδαγωγικά λάθη στα νέα βιβλία. Αυτό δείχνει για μια ακόμα φορά ότι καλλιέργεια δεξιοτήτων και πραγματική μόρφωση έρχονται σε αντίθεση στο νέο σχολείο που θέλουν να φτιάξουν, με αποτέλεσμα τελικά την αμάθεια.

Το βιβλίο των Μαθηματικών της πρώτης τάξης του Δημοτικού έχει το γενικό τίτλο «Μαθηματικά της φύσης και της ζωής». Και έτσι διδάσκονται και τα μαθηματικά από τα παραπάνω παραδείγματα. Μέσα από τη ζωή. Μέχρι οι μαθητές να καταλάβουν και να συνηθίσουν, ξεκινώντας από έξι χρονών, ότι κάποιοι στη ζωή έχουν, άλλοι δεν έχουν, κάποιοι στη ζωή είναι... «πιο ίσοι» από τους άλλους. Κάτι που όπως φαίνεται ταιριάζει στη φιλοσοφία και το σαφή ιδεολογικό προσανατολισμό που σηματοδοτούν και τα νέα βιβλία για την εκπαίδευση, με την εμπορευματοποίηση, την καλλιέργεια επιχειρηματικότητας κ.ο.κ.

Η γνώση δεν κατακτιέται μέσα από την καλλιέργεια απλά δεξιοτήτων, αλλά με τη μετάδοσή της. Η πραγματική κατανόηση των νόμων της φύσης και της ζωής είναι αυτή που θα επιτρέψει τελικά και τη διαμόρφωση προσωπικοτήτων ικανών να παίρνουν στα χέρια τους την τύχη τους, ικανών να καταλάβουν (και να αλλάξουν) τον κόσμο.

Ημερίδα για τα νέα σχολικά βιβλία

Ημερίδα με θέμα «Τα νέα σχολικά βιβλία στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο» διοργανώνει αύριο Τετάρτη, 14 Φλεβάρη, η Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας (ΑΣΓΜΕ). Η ημερίδα θα γίνει στις 5 το απόγευμα στη Νομική Σχολή (αίθουσα Οικονομίδου) και θα μιλήσουν σε αυτή εκπαιδευτικοί, εκπρόσωποι του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, της ΟΛΜΕ, της ΔΟΕ.

Στον Πειραιά

Δεκαοχτώ σωματεία εργαζομένων, γονείς και μαθητές του Πειραιά διοργανώνουν συγκέντρωση ενάντια στην αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος, το νέο νόμο πλαίσιο και όλα τα μέτρα ιδιωτικοποίησης της παιδείας, την Πέμπτη, 15 Φλεβάρη, στις 6.30 μ.μ. στην πλατεία Κοραή.

ΦΟΙΤΗΤΕΣ - ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ
Διήμερο πανελλαδικής δράσης

Πανελλαδικό συλλαλητήριο αύριο στις 12 το μεσημέρι στα Προπύλαια. Οι κινητοποιήσεις μαθητών, εκπαιδευτικών, πανεπιστημιακών θα συνεχιστούν και την Πέμπτη

Φοιτητές της Νομικής έκαναν αγωνιστική παρέμβαση χτες έξω από τα γραφεία του Δικηγορικού Συλλόγου Αθήνας

Eurokinissi

Φοιτητές της Νομικής έκαναν αγωνιστική παρέμβαση χτες έξω από τα γραφεία του Δικηγορικού Συλλόγου Αθήνας
Συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις τους φοιτητές και σπουδαστές, που παλεύουν για να μην περάσει η αντιδραστική αναθεώρηση του άρθρου 16, να μην κατατεθεί ο νόμος - πλαίσιο και διεκδικούν δημόσια δωρεάν ανώτατη εκπαίδευση στην υπηρεσία των λαϊκών αναγκών. Στην κατεύθυνση αυτή, η Τετάρτη 14 και η Πέμπτη 15 του Φλεβάρη αποτελούν διήμερο πανελλαδικής πανεκπαιδευτικής αγωνιστικής δραστηριότητας.

Αύριο, Τετάρτη, διοργανώνουν πανελλαδικό συλλαλητήριο, στις 12 το μεσημέρι στα Προπύλαια, ενώ οι κινητοποιήσεις συνεχίζονται και την Πέμπτη 15 του Φλεβάρη σε κάθε πόλη.

Την αταλάντευτη συνέχιση του αγώνα τους, με κάλεσμα να «πλημμυρίσει» το κέντρο της Αθήνας την Τετάρτη το μεσημέρι κατά το πανελλαδικό συλλαλητήριο, έκαναν ξεκάθαρη φοιτητές και σπουδαστές κατά τη χτεσινή συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε το Πανελλαδικό Συντονιστικό Γενικών Συνελεύσεων και Καταλήψεων. Οπως είπαν χαρακτηριστικά, μετά από 12 μήνες στους δρόμους και με τα αιτήματά τους να «αγκαλιάζουν» μια σειρά από συνοικίες και χώρους δουλιάς, στοχεύουν πιο αποφασιστικά στο εξής στην κοινή παλλαϊκή αγωνιστική δράση.

Τονίζοντας, μεταξύ άλλων, ότι παίρνουν δύναμη από την όλο και μεγαλύτερη συμμετοχή και συμπαράσταση των εργαζομένων στους αγώνες τους, αλλά και από τους ελιγμούς της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, που δείχνουν ότι έχουν στριμωχτεί, δήλωσαν ότι δεν πρόκειται να υποχωρήσουν. «Οι μορφές πάλης που έχουμε υιοθετήσει και τα αιτήματά μας έχουν τρομάξει την κυβέρνηση της ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ. Ο αγώνας μας έχει διάρκεια, αντοχή και πολυμορφία, ενώ οι ελιγμοί, οι αναβολές και οι αλληλοκατηγορίες των δυνάμεων του δικομματισμού αποκαλύπτουν την πίεση της δυναμικής του φοιτητικού κινήματος», υπογράμμισαν.

Επισημαίνοντας ακόμα ότι η καλύτερη απάντηση, στις συκοφαντίες κατά του φοιτητικού κινήματος, είναι η μαζική συμμετοχή των φοιτητών στις διαδηλώσεις, στις Γενικές Συνελεύσεις και τις καταλήψεις, είπαν πως οι σύλλογοι της επαρχίας ήδη προετοιμάζονται, ήδη γράφουν τα πανό τους και καλούν μαζικά στο συλλαλητήριο της Τετάρτης.

Και την Πέμπτη στο δρόμο

Οι κινητοποιήσεις συνεχίζονται και την Πέμπτη 15 του Φλεβάρη. Οι φοιτητές θα συνεχίσουν με πολύμορφες δράσεις σ' όλη τη διάρκεια της μέρας. Οι πανεπιστημιακοί καθηγητές συνεχίζουν την απεργία που αποφάσισε η Ομοσπονδία τους (ΠΟΣΔΕΠ). Σε 48ωρη απεργία στις 14 και 15 του Φλεβάρη προχωρά και η Ομοσπονδία του εκπαιδευτικού προσωπικού των ΤΕΙ (ΟΣΕΠ-ΤΕΙ). Οι καθηγητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης απεργούν, ενώ η ΟΛΜΕ έχει κηρύξει απεργία και για τις 22 του Φλεβάρη.

Η Ομοσπονδία Γονέων Αθήνας απευθύνει κάλεσμα στους γονείς να συμμετάσχουν στα συλλαλητήρια στις 15 και 22 του Φλεβάρη, σημειώνοντας: «Η αναθεώρηση του άρθρου 16 σε συνδυασμό με τα νέα μέτρα ιδιωτικο-οικονομικής λειτουργίας της δημόσιας εκπαίδευσης οδηγούν σε σχολεία και πανεπιστήμια πολλών ταχυτήτων, τα λίγα κι εκλεκτά για τους γόνους των ανώτερων κοινωνικών στρωμάτων, ενώ τα πολλά υποβαθμισμένα για τα παιδιά του λαού, εντείνοντας έτσι τους ταξικούς φραγμούς στη μόρφωση».

Στη συνεδρίαση του Συντονιστικού Αγώνα Σχολείων Αθήνας την Κυριακή 11 του Φλεβάρη, οι μαθητές αποφάσισαν για τις 22 του Φλεβάρη, μέρα που ξεκινά η ψήφιση στη Βουλή για την αναθεώρηση, να πραγματοποιήσουν κατάληψη των σχολείων τους και συλλαλητήριο. Επίσης, αποφάσισαν να συζητήσουν στα μαθητικά συμβούλια τη συμμετοχή τους σε όλες τις κινητοποιήσεις που γίνονται αυτό το διάστημα για την Παιδεία.

ΠΑΜΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Δέκα λόγοι για να συνεχίσουμε τους αγώνες!

Σε συνέχιση και πολύμορφη κλιμάκωση των αγώνων ενάντια στο σύνολο των μέτρων που στρέφονται κατά του δικαιώματος στη μόρφωση, ενάντια στο σύνολο της πολιτικής που υπονομεύει το σήμερα και το αύριο των εργαζομένων καλεί το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών. Για δέκα λόγους «κι άλλους τόσους που δε χωράει το χαρτί», όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά, οι ταξικές δυνάμεις στους εκπαιδευτικούς τονίζουν την επιτακτική ανάγκη να αποδυναμωθούν οι δικομματικοί υπηρέτες της αντιλαϊκής πολιτικής, «να ανοίξουμε δρόμο για ριζικές, πολιτικές και κοινωνικές αλλαγές στην εκπαίδευση και στην κοινωνία». Αναλύοντας τους «δέκα λόγους», το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών τονίζει:

Λόγος 1ος

Τη χρονιά που πέρασε οι δυναμικές απεργιακές και άλλες κινητοποιήσεις για την εκπαίδευση, με τη συμμετοχή εκπαιδευτικών, μαθητών, φοιτητών και τη συμπόρευση με τους γονείς και τα ταξικά εργατικά συνδικάτα, κατάφεραν να εξαναγκάσουν σε τακτικές υποχωρήσεις και ελιγμούς τους δικομματικούς εταίρους στο θέμα της αναθεώρησης του Συντάγματος. Η αποπροσανατολιστική κίνηση του ΠΑΣΟΚ με την κατάθεση της πρότασης μομφής στη Βουλή είχε ως σκοπό να αναστείλει τις δυναμικές κινητοποιήσεις των φοιτητών και εκφράζει τον πανικό της άρχουσας τάξης ότι μπορεί να γενικευτούν με γενικότερα ζητήματα που έχουν σχέση με το ρόλο, τον προσανατολισμό της εκπαίδευσης και τις εργασιακές σχέσεις των αποφοίτων της. Η διεύρυνση αυτού του μετώπου και η ολοκληρωμένη συγκρότησή του πρέπει να ενισχυθεί με τη συνέχιση και την κλιμάκωση των αγώνων, με ποιοτικά χαρακτηριστικά και ταξικό προσανατολισμό. Μόνον έτσι μπορούμε να αποσπάσουμε αρχικά κατακτήσεις και στη συνέχεια να ακυρώσουμε συνολικά τις καπιταλιστικές αναδιαρθρώσεις και να βάλουμε στο επίκεντρο την ικανοποίηση των σύγχρονων λαϊκών αναγκών.

Λόγος 2ος

Οι συνέπειες της αναθεώρησης του άρθρου 16 πρέπει να γίνουν κατανοητές από ευρύτερα λαϊκά στρώματα. Στόχος δεν είναι όπως διακηρύττουν (ΝΔ-ΠΑΣΟΚ) μόνο η «ανεμπόδιστη ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων», αλλά η πλήρης ιδιωτικοποίηση των δημόσιων ΑΕΙ - ΤΕΙ, η λειτουργία τους με ιδιωτικά - οικονομικά κριτήρια, η πλήρης παράδοση της έρευνας και της διδασκαλίας στις πολυεθνικές, με προφανές αποτέλεσμα να συμπαρασυρθούν στη δίνη των ιδιωτικοποιήσεων όλες οι βαθμίδες της δημόσιας εκπαίδευσης. Μείωση της κρατικής χρηματοδότησης στα δημόσια πανεπιστήμια και παραπέρα υποβάθμισή τους.

Λόγος 3ος

Ταυτόχρονα, επιταχύνεται η κατάθεση στη Βουλή του νόμου -πλαισίου για τα ΑΕΙ-ΤΕΙ, με έμφαση στην κατάργηση του ασύλου (γνωστές προβοκάτσιες και κουκουλοφόροι προετοιμάζουν το κλίμα). Ο νόμος - πλαίσιο προβλέπει αντιδραστικές ρυθμίσεις για κατάργηση των δωρεάν συγγραμμάτων, 4ετή επιχειρησιακά πλάνα και πρόσληψη μάνατζερ (ιδιωτικο-οικονομική λειτουργία των σχολών), αποβολή των φοιτητών μετά τα ν+ν/2 χρόνια φοίτησης, κατάργηση των ακαδημαϊκών ελευθεριών. Είναι αυτός που άναψε τη φοιτητική φλόγα τον περασμένο Ιούνιο και την κρατάει ακόμα άσβεστη. Το ειδικό αυτό συμπλήρωμα των εκπαιδευτικών αναδιαρθρώσεων πρέπει τελικά να μην περάσει και να μείνει ...απραγματοποίητο όνειρο του εμπνευστή του, κυρίου Βερέμη.

Λόγος 4ος

Παράλληλα, με την αναθεώρηση των άρθρων 103 και 104 αίρεται σταδιακά η μονιμότητα των δημοσίων υπαλλήλων στο στενό δημόσιο τομέα. Τα άρθρα πάλι 24 και 117 επιταχύνουν τις αναδιαρθρώσεις και ιδιωτικοποιήσεις, με τον αποχαρακτηρισμό των δασών, των δημόσιων εκτάσεων και την εκχώρησή τους σε ιδιωτικές κατασκευαστικές εταιρείες. Διευρύνουν δηλαδή και ενισχύουν την κερδοσκοπία και κάθε είδος επιχειρηματικής δραστηριότητας στη γη και στο περιβάλλον. Την ίδια στιγμή χαλκεύονται μέτρα για περιστολή των δικαιωμάτων και δημοκρατικών ελευθεριών, όπως η παρεμπόδιση προκήρυξης πολυήμερων απεργιών με προαπαιτούμενο την υπεραυξημένη πλειοψηφία απόφασης, ο έλεγχος και η απαγόρευση υπό όρους των διαδηλώσεων κ.ά. Πρόκειται, δηλαδή, για εμφανή κατάργηση της λαϊκής κυριαρχίας, που εκφράζεται με πορείες, διαδηλώσεις, απεργίες και περιορίζει τις αυθαιρεσίες της εξουσίας. Η αντιδραστική αναθεώρηση του Συντάγματος γίνεται για να κατασκευαστεί «προστατευτική ασπίδα», από τη μια των καπιταλιστικών αναδιαρθρώσεων και από την άλλη καταστολής και απόκρουσης των αιτημάτων του λαϊκού κινήματος. Γι' αυτό και πρέπει να μη γίνει.

Λόγος 5ος

Ανάμεσα στους στόχους του δικομματισμού είναι και η αποκέντρωση του δημόσιου σχολείου μέσα από την τοπική διαμόρφωση και χρηματοδότηση σημαντικού μέρους του σχολικού προγράμματος. Στο όνομα της απαλλαγής του σχολείου από τον «κρατικό εναγκαλισμό», προωθούνται η ιδιωτικοποίηση και η βαθύτερη ταξική διαφοροποίηση των σχολικών μονάδων. Ενα τέτοιο είδος σχολείου εναρμονίζεται με τις επιθυμίες του ΣΕΒ και τις κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ και της ΕΕ. Η επιχείρηση «αποκέντρωση» πρέπει να αποκαλυφθεί και να ακυρωθεί.

Λόγος 6ος

Τα πορίσματα του ΕΣΥΠ είναι βέβαιο ότι θα γίνουν πράξη με νομοθετικές ρυθμίσεις στο άμεσο μέλλον. Το σχολείο αυτό, που εξαγγέλλουν με τυμπανοκρουσίες, είναι ένα σχολείο κλειστό στην πραγματική μόρφωση και διαπαιδαγώγηση και ανοιχτό σε επικίνδυνες για τη διαμόρφωση της προσωπικότητας των μαθητών δεξιότητες, σε αποσπασματικές, αντιεπιστημονικές μαθήσεις, στις οποίες συμβάλλουν τα νέα σχολικά βιβλία και αναλυτικά προγράμματα. Ενα σχολείο με μπόλικη πλύση εγκεφάλου, με την άμεση ανάμειξη των επιχειρήσεων - χορηγών και μεγαλοεκδοτών -εμπόρων. Παράλληλα, ο πολλαπλασιασμός των εξετάσεων από την Ε΄ και ΣΤ΄ τάξη του Δημοτικού και οι απολυτήριες - περιφερειακές (Γ΄ Γυμνασίου), εικονικές (Α΄ Λυκείου), περιφερειακές-πανελλαδικές εξεταστικές διαδικασίες (Λύκεια), σε συνδυασμό με την ημιμάθεια, θα ενισχύσουν την ταξική επιλογή και τον μορφωτικό αποκλεισμό των φτωχών παιδιών (βλ. Εκθεση του ΕΣΥΠ). Μέσα από αυτό το αδιαπέραστο φίλτρο της ακόμη πιο πρόωρης και σκληρής ταξικής επιλογής, οι μαθητές θα κατευθύνονται μαζικά και «εθελούσια» στο ανισότιμο τεχνικοεπαγγελματικό σκέλος και ιδιαίτερα στην ψευτοκατάρτιση των ΕΠΑΣ. Αυτά ακριβώς εξυπηρετούν και τα νέα μέτρα και ο Νόμος 3475/06 για την ΤΕΕ, που διευρύνουν το χάσμα τεχνικής και γενικής εκπαίδευσης, διογκώνουν τα προβλήματα για τα παιδιά των φτωχών λαϊκών στρωμάτων. Γι' αυτό και πρέπει να αφήσουμε τις προτάσεις και τα μέτρα αυτά στα συρτάρια του δικομματισμού και στη φαντασία της επιτροπής σοφών.

Λόγος 7ος

Η θεσμοθέτηση της αξιολόγησης προχωράει αρχίζοντας από τα πανεπιστήμια και φτάνει μέχρι το νηπιαγωγείο. Με το πρόσχημα της «ποιότητας στην εκπαίδευση», πέρα από την ταξική διαφοροποίηση των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, η αξιολόγηση έχει ως σκοπό την επιτάχυνση της ιδιωτικοποίησης, την ανατροπή των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών και την πίεση ώστε να εφαρμόζουν καλύτερα τις «μεταρρυθμίσεις» στο χώρο τους. Αυτή η διακοσμημένη βιτρίνα για τη δήθεν αξιοκρατία και ποιότητα πρέπει να σπάσει για να ακυρωθεί συνολικά και έμπρακτα η επιχείρηση αξιολόγησης που αποτελεί βασικό μοχλό των αναδιαρθρώσεων.

Λόγος 8ος

Το έτος που διανύουμε είναι πιθανά έτος μαζικής φυγής προς τη σύνταξη των εκπαιδευτικών που διορίστηκαν πριν το 1982 και αποτελούν το μεγαλύτερο ποσοστό των ήδη υπηρετούντων. Τα σύννεφα της καινούριας αντιασφαλιστικής επίθεσης προμηνύουν καταιγίδες, πιθανόν μετά τις εκλογές, ρυθμίσεις με βάση τις οδηγίες της ΕΕ για σύνταξη στα 70. Η κατάσταση αυτή δεν πρέπει να οδηγήσει σε αποδυνάμωση την πάλη και την αντεπίθεση του κινήματος για καθολικό και δημόσιο σύστημα Κοινωνικής Ασφάλισης και πλήρη ασφάλιση με 30/30 ανεξαρτήτου ορίου ηλικίας, αλλά αντίθετα να τα ενισχύσει.

Λόγος 9ος

Οπως ήταν αναμενόμενο, η κυβέρνηση της ΝΔ δεν απάντησε σε κανένα από τα αιτήματα των μέχρι τώρα αγώνων, ούτε σ' αυτά του εκπτωτικού πλαισίου της πλειοψηφίας των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών, ούτε στα δυναμικά των φοιτητικών κινητοποιήσεων, ενώ η αξιωματική αντιπολίτευση του ΠΑΣΟΚ συναινεί και δε στηρίζει πολιτικά τους αγώνες, αλλά προκαλεί με τεχνάσματα δήθεν διαφοροποίησης. Για να ενισχυθεί ο αγώνας μας, χρειάζεται να παλέψουμε με το συνολικό πλαίσιο του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών, στα οικονομικά, εργασιακά και εκπαιδευτικά ζητήματα. Αφού, ταυτόχρονα, με τα αντιδραστικά μέτρα και τις αναθεωρήσεις, αθέατα προχωρούν μηχανισμοί εσωτερικής άλωσης και επίθεσης, όπως π.χ. η επιλογή 1.000 δασκάλων και άλλων τόσων καθηγητών ως δήθεν υπότροφων για έρευνες marketing που προετοιμάζει ένα σώμα πραιτοριανών και μισθοφόρων στα σχολεία, για την προώθηση της εσωτερικής αξιολόγησης και τις αντιδραστικές τομές (αποκέντρωση, επιχειρηματική δράση, ευρωπαϊκά προγράμματα).

Λόγος 10ος

Τέλος, ο αγώνας για ενιαίο δωδεκάχρονο σχολείο βασικής μόρφωσης και για ενιαία ανώτατη εκπαίδευση απαιτεί μακροχρόνιο και συντονισμένο παλλαϊκό αγώνα που μπορεί να αφήσει στα χαρτιά τους σκοτεινούς σχεδιασμούς της ΕΕ και του μεγάλου κεφαλαίου.

Γ. ΠΑΝΟΥΣΗΣ
Οι εργάτες παραβιάζουν το άσυλο!

Οι δηλώσεις του Θ. Πάγκαλου «νομίζω ότι έχουν ένα στοιχείο πραγματικότητας». Ποιος προχώρησε σ' αυτή την πολιτική εκτίμηση; Ο υποψήφιος νομάρχης του ΣΥΝ και καθηγητής Πανεπιστημίου Γ. Πανούσης, μιλώντας στον «Φλας».

Ο ίδιος δεν περιορίστηκε στις διαπιστώσεις, με τρόπο που βάλλει ευθέως εναντίον του πανεπιστημιακού ασύλου και κυρίως στοχεύοντας η υπεράσπιση να μη γίνει υπόθεση του λαϊκού κινήματος, έθεσε και ορισμένα ερωτήματα: «Οποιοσδήποτε μπορεί να μπαίνει μέσα και να λέει "εγώ υπερασπίζομαι το άσυλο"; Τι είστε εσείς; "Εργάτης". Τι κάνετε; "Υπερασπίζω το άσυλο". Ποιος σας είπε ότι μπορείτε;»!!

Δε σταμάτησε όμως εκεί, αναφερόμενος στην είσοδο αστυνομικού στο Πολυτεχνείο πριν από αρκετούς μήνες ο οποίος συνόδευε το βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Ευάγ. Βενιζέλο, είπε: «Πολύ κακώς το έκανε, όμως δεν είναι παραβίαση ασύλου να μπει ένας αστυνόμος μέσα στο άσυλο. Δηλαδή αν μπαίνανε 100 εργάτες μέσα στο άσυλο δεν υπάρχει πρόβλημα και αν μπαίνει ένας αστυνόμος υπάρχει πρόβλημα; Ποιος το λέει αυτό, πού είναι γραμμένο στο νόμο και πότε το έχουμε συμφωνήσει;»...

Αγώνας με σαφή πολιτική προοπτική

Σε συγκέντρωση για την Παιδεία, στα Τρίκαλα, μίλησε ο Δ. Γόντικας, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ

O αγώνας για μια Παιδεία στην υπηρεσία των λαϊκών συμφερόντων πρέπει να γίνει υπόθεση όλων των εργαζομένων και των άλλων λαϊκών στρωμάτων. Αυτό τονίστηκε στη συγκέντρωση επαγγελματοβιοτεχνών και εμπόρων, που διοργάνωσε το ΚΚΕ στα Τρίκαλα, στον Πυργετό - όπου μίλησε ο Δ. Γόντικας, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ. Ο ομιλητής έδωσε το έναυσμα για μια ουσιαστική συζήτηση, στην οποία αναδείχτηκαν οι πραγματικές αιτίες του προβλήματος της Παιδείας, που ανάγονται στις ταξικές πολιτικές των κυβερνήσεων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, οι οποίες υλοποιούνται στο πλαίσιο των κατευθύνσεων της ΕΕ και στοχεύουν στη χρησιμοποίηση και της Παιδείας για την εξυπηρέτηση των συμφερόντων των μονοπωλίων.

Ο διάλογος που αναπτύχθηκε στη συγκέντρωση στάθηκε, ιδιαίτερα, στις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις που προωθούνται στην Εκπαίδευση, με στόχο την πλήρη παράδοση της Παιδείας στις κερδοσκοπικές ορέξεις του κεφαλαίου. Και τονίστηκε ότι η πάλη για την Παιδεία, που βρίσκεται σε εξέλιξη, χρειάζεται να συνεχιστεί, να κλιμακωθεί και να πάρει παλλαϊκό χαρακτήρα. Οπως χαρακτηριστικά είπε ο Δ. Γόντικας, «τα λαϊκά στρώματα δεν μπορούν ν' αφήσουν την τύχη των παιδιών τους στα χέρια των μονοπωλίων». Κι επισήμανε ότι έχει, ήδη, κλονιστεί η εμπιστοσύνη πλατιών μαζών στο σημερινό σχολείο, κάτι που ανησυχεί, ιδιαίτερα, τα μονοπώλια και τις κυβερνήσεις της άρχουσας τάξης, γι' αυτό και εντείνουν την ιδεολογική και πολιτική επίθεση ενάντια στο λαϊκό κίνημα και, ιδιαίτερα, κατά των κομμουνιστών. Σ' αυτό το πλαίσιο - τόνισε - εντάσσεται και η επίθεση του ΠΑΣΟΚ κατά του ΚΚΕ, με την οποία επιχειρεί να συγκαλύψει τη συναίνεσή του με την ταξική, αντιδραστική πολιτική της κυβέρνησης της ΝΔ και στα ζητήματα της Παιδείας.

Παρουσιάζοντας τις προτάσεις του ΚΚΕ για την Παιδεία, ο Δ. Γόντικας υπογράμμισε ότι η πρόταση του Κόμματος για αποκλειστικά δημόσια, δωρεάν και ενιαία Παιδεία για όλους, χωρίς ταξικούς, γεωγραφικούς, θρησκευτικούς ή άλλους περιορισμούς, ανταποκρίνεται στις σημερινές διευρυμένες ανάγκες του λαού για ουσιαστική μόρφωση. Τόνισε, όμως, ότι μέσα στο σημερινό καπιταλιστικό σύστημα δεν μπορεί να εξασφαλιστεί μια Παιδεία στην υπηρεσία του λαού και της κοινωνικής προόδου, γι' αυτό και χρειάζεται ο αγώνας να έχει ουσιαστικό περιεχόμενο και σαφή πολιτική προοπτική, στην κατεύθυνση ανατροπής των πολιτικών συσχετισμών δύναμης ώστε να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις ανάδειξης της Λαϊκής Εξουσίας, η οποία θα εφαρμόσει μια άλλη πολιτική, υπέρ των συμφερόντων των εργαζομένων και των άλλων λαϊκών στρωμάτων.

Εκφράζει απέχθεια προς την αγωνιστική κοινωνική δραστηριότητα

Σε ερώτηση δημοσιογράφου χτες σχετικά με τις δηλώσεις του Θ. Πάγκαλου, η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Αλέκα Παπαρήγα, σημείωσε:

«Μόνο κάποιος που αισθάνεται απέχθεια για κάθε μορφή αγωνιστικής κοινωνικής δραστηριότητας μπορεί να υποστηρίξει μια τέτοια θέση και μάλιστα να αγνοήσει το γεγονός ότι το λαϊκό κίνημα σε όλες του τις εκφράσεις - και το νεολαιίστικο - είναι σε θέση να αυτοπεριφρουρηθεί.

Το ζήτημα είναι ποιος μας περιφρουρεί από τους πολιτικούς εχθρούς του λαϊκού κινήματος».

Γ. ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ
Το άρθρο 16 πρέπει να αλλάξει γιατί είναι «αναχρονιστικό»

«Η θέση μου και η θέση του ΠΑΣΟΚ είναι γνωστή και δεν αλλάζει. Το άρθρο 16 είναι αναχρονιστικό και αυταρχικό άρθρο, δεν προστατεύει το δημόσιο Πανεπιστήμιο, το πνίγει. Το άρθρο 16 θα αλλάξει».

Μ' αυτή του την πολιτική τοποθέτηση, σε συνέντευξή του στον «Ελεύθερο Τύπο» την Κυριακή, ο Γ. Παπανδρέου ήρθε να επαναβεβαιώσει με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο την πλήρη ταύτιση του ΠΑΣΟΚ με τη ΝΔ στην προώθηση των διαρθρωτικών αλλαγών στην εκπαίδευση. Ηρθε επίσης να αποκαλύψει ότι η πρόταση μομφής προς την κυβέρνηση ήταν ένα τέχνασμα για να εξαπατηθούν λαϊκά στρώματα. Παρουσιάζοντας την «ολοκληρωμένη πρόταση» του ΠΑΣΟΚ για την εκπαίδευση, όπως τη χαρακτήρισε ο Γ. Παπανδρέου, ανέφερε ότι το «πανεπιστήμιο πρέπει να αναπνεύσει από την κρατική γραφειοκρατία, να γίνει πιο υπεύθυνο, πιο αξιοκρατικό, πιο σύγχρονο», να μπορεί να «ανταγωνιστεί» στη «νέα εκπαιδευτική πραγματικότητα στην Ευρώπη και παγκοσμίως». Να εναρμονιστεί δηλαδή με τις επιταγές της στρατηγικής της Λισαβόνας και της διακήρυξης της Μπολόνια.

Ξεκαθαρίζοντας ότι τάσσεται υπέρ της ίδρυσης ιδιωτικών πανεπιστημίων, ο Γ. Παπανδρέου τόνισε: «Το Συνέδριο του ΠΑΣΟΚ ομόφωνα ψήφισε για την αλλαγή του άρθρου 16. Καταθέσαμε την πρότασή μας ομόφωνα ως Κοινοβουλευτική Ομάδα. Και τελικά το ΠΑΣΟΚ ψήφισε για το άρθρο 16 στην Επιτροπή Αναθεώρησης, χωρίς κανένα πρόβλημα».

Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ ανέφερε ότι το κόμμα του θα ξεκινήσει από την αρχή την αναθεώρηση του Συντάγματος, με στόχο και την αναθεώρηση του 16 και έσπευσε να θέσει ψευτοδίλημμα στον ελληνικό λαό, ότι στις εκλογές «το δίλημμα είναι αν θα δώσουμε σοβαρό κοινωνικό περιεχόμενο στο νέο άρθρο και τον εφαρμοστικό νόμο ή θα πάμε με μια συντηρητική προσέγγιση στη διαμόρφωση και εφαρμογή ενός νέου άρθρου 16». Δηλαδή, αν θα εμπορευματοποιηθεί και θα ιδιωτικοποιηθεί η ανώτατη εκπαίδευση από «πράσινη» ή «γαλάζια» κυβέρνηση...

ΠΑΣΟΚ
Στο πλευρό της κυβέρνησης για την κατάργηση του ασύλου

Ο Θ. Πάγκαλος ζήτησε να περιπολεί στα πανεπιστήμια η Αστυνομία

Το «κάρο» της δικομματικής ενορχηστρωμένης επίθεσης, κατασυκοφάντησης του πανεπιστημιακού ασύλου, με στόχο τον περιορισμό έως και την πλήρη κατάργησή του, ανέλαβε να σύρει ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Θ. Πάγκαλος, ζητώντας αστυνομικές περιπολίες μέσα στα πανεπιστήμια!

«Δε βλέπω γιατί πρέπει να είναι απούσα η αστυνομία τάξης από τα πανεπιστήμια», δήλωσε την προηγούμενη Κυριακή με συνέντευξή του στην «Καθημερινή» το μέλος του Κοινοβουλευτικού Συμβουλίου του ΠΑΣΟΚ, υπεύθυνος για την Εξωτερική Πολιτική, ρίχνοντας «νερό στο μύλο» της αντιδραστικής επίθεσης εναντίον του ασύλου, όπου συμμετέχουν από κοινού ΠΑΣΟΚ και ΝΔ.

Οι δηλώσεις του Θ. Πάγκαλου, όσο και αν επιχειρήθηκε από τη Χαριλάου Τρικούπη να εμφανιστούν σαν... «προσωπικές απόψεις», εκφράζουν το «όλον ΠΑΣΟΚ». Ο Θ. Πάγκαλος ήταν εισηγητής του ΠΑΣΟΚ στη διαδικασία αναθεώρησης του Συντάγματος, βασικός εκφραστής δηλαδή των προτάσεων του ΠΑΣΟΚ που είχαν στόχο την πλήρη ιδιωτικοποίηση της ανώτατης εκπαίδευσης, με αιχμή του δόρατος την αναθεώρηση του άρθρου 16, το οποίο βάζει εμπόδια στην ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων, όπως εμπόδιο για την ίδρυσή τους βάζει και το πανεπιστημιακό άσυλο.

Ο πόλεμος που κήρυξε ο Θ. Πάγκαλος στο πανεπιστημιακό άσυλο έρχεται σε μια χρονική περίοδο που η κυβέρνηση ετοιμάζεται να προωθήσει το νόμο - πλαίσιο για τα πανεπιστήμια, με το οποίο φιλοδοξεί να καταργήσει το άσυλο, και το κορυφαίο στέλεχος του ΠΑΣΟΚ φρόντισε να της προσφέρει χείρα βοηθείας. Είναι χαρακτηριστικό ότι χτες στον «Ελεύθερο Τύπο» υπήρξε δημοσίευμα, στο οποίο γινόταν λόγος για τηλεφωνική επικοινωνία μεταξύ του Θ. Πάγκαλου και της υπουργού Παιδείας, Μ. Γιαννάκου, στο οποίο, σύμφωνα με το δημοσίευμα, ...σχολιάστηκαν οι πρόσφατες δηλώσεις του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ.

Εξυπηρετώντας αυτούς τους στόχους, λοιπόν, ο Θ. Πάγκαλος προχώρησε στην κατασυκοφάντηση του πανεπιστημιακού ασύλου και υποστήριξε: «Το άσυλο είναι και μόνον ένας χώρος όπου εκφράζονται ελεύθερα όλες ανεξαιρέτως οι απόψεις. Αυτό και μόνον είναι το άσυλο και δεν έχει καμία σχέση με τις παράνομες πράξεις που βλέπουμε κάθε τόσο μέσα στα πανεπιστήμια. Εγώ θα έλεγα ότι το πανεπιστημιακό άσυλο δε σημαίνει καν ότι δεν μπαίνει η αστυνομία στα πανεπιστήμια».

Ο ίδιος μάλιστα υποστήριξε ότι η Αστυνομία πρέπει να μπαίνει στα πανεπιστήμια «χωρίς καμία άδεια» (!!!), αφού, όπως είπε, το πανεπιστήμιο «θυμίζει πλέον ένα τεράστιο παζάρι», στο οποίο μικροπωλητές «πωλούν» μικροαντικείμενα «χωρίς άδεια, χωρίς να κόβουν αποδείξεις, χωρίς να πληρώνουν φόρους» και στη συνέχεια αποκαλύπτοντας τις πραγματικές του διαθέσεις αναρωτήθηκε: «Αν είναι δυνατόν να μην μπορεί η αστυνομία να μπει μέσα και να επιβάλει την τάξη;».

Ο ίδιος μάλιστα έφτασε στο σημείο να ζητήσει και πεζές περιπολίες αστυνομικών. Μάλιστα, χτες, μιλώντας στη ΝΕΤ ισχυρίστηκε ότι δε βλέπει «πού είναι το κακό, αγαθά παιδάκια της αστυνομίας τάξης να περιπολούν στους χώρους του πανεπιστημίου»!

Ο Θ. Πάγκαλος δεν περιόρισε τη «δράση» του μόνο εναντίον του ασύλου, αλλά στράφηκε και κατά των κινητοποιήσεων των πανεπιστημιακών και των φοιτητών που αγωνίζονται για την υπεράσπιση της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης, λέγοντας: «Από τους τρεις - τέσσερις χιλιάδες διαδηλωτές που κάνουν πορείες κάθε εβδομάδα η μεγάλη πλειοψηφία δεν έχει ιδέα καν για τι θέμα μιλάμε».

Ως επικοινωνιακό λάθος αντιμετώπισε η ηγεσία του ΠΑΣΟΚ τις δηλώσεις Πάγκαλου: Ο γραμματέας του ΠΑΣΟΚ, Ν. Αθανασάκης, αρκέστηκε να δηλώσει: «Ο διάλογος στο ΠΑΣΟΚ είναι ελεύθερος, αλλά κάθε τι που δημιουργεί σύγχυση δεν προσφέρει τίποτα αυτή τη στιγμή»... Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ, Χ. Καστανίδης, υπενθύμισε ότι με τον ισχύοντα νόμο «μπορεί να επεμβαίνει στο άσυλο η αστυνομία, χωρίς έγκριση πρυτανικών αρχών όταν υπάρχει αυτόφωρο κακούργημα». Η Α. Διαμαντοπούλου ανέφερε ότι χρειάζονται διευκρινίσεις για το «πώς νοείται πλέον το άσυλο». Το ΠΑΣΟΚ, εξάλλου, σε κάθε ευκαιρία θυμίζει τη στάση που κράτησε το 1995, όταν αξιοποιώντας τον «κλεφτοπόλεμο» ΜΑΤ και κουκουλοφόρων, με συνοπτικές διαδικασίες κατέλυσε το πανεπιστημιακό άσυλο.



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ