Τετάρτη 13 Γενάρη 2021
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Ελλείψεις και προβλήματα εντείνουν την ανησυχία

Τα άνοιγμα των σχολείων, όπως φάνηκε από την πρώτη μέρα, έγινε με πολλά προβλήματα και ελλείψεις και με απουσία των αναγκαίων παρεμβάσεων που θα έπρεπε να έχουν γίνει για την ασφάλεια μαθητών και εκπαιδευτικών από την κυβέρνηση και τις δημοτικές αρχές.

Μετά τον δήμο Αχαρνών στην Αττική, όπου απολύθηκαν 45 σχολικές καθαρίστριες που έληξε η σύμβασή τους, αντίστοιχο πρόβλημα σημειώνεται και στην Κέρκυρα, όπως καταγγέλλει ο Κερκυραϊκός Σύνδεσμος Ιδιωτικών Υπαλλήλων. Σημειώνει χαρακτηριστικά ότι στο δήμο Κεντρικής Κέρκυρας έγιναν 48 απολύσεις καθαριστριών στις 31/12, με αποτέλεσμα να μην αντιστοιχεί ούτε μια εργαζόμενη στην καθαριότητα για κάθε σχολείο και τη δημοτική αρχή να παραπέμπει τη λύση του προβλήματος στο μέλλον με την προκήρυξη νέου διαγωνισμού πρόσληψης συμβασιούχων. Παράλληλα, προσθέτει ότι υπάρχουν συμβασιούχοι στην καθαριότητα απλήρωτοι από τον Νοέμβρη, ενώ δεν έχουν αποδοθεί ακόμη «τα απαραίτητα Μέσα Ατομικής Προστασίας για άλλη μία φορά»...

Στην Καισαριανή πάλι, διαπιστώθηκε ότι ο δήμος έχει διανέμει ακατάλληλα αντισηπτικά που περιέχουν μόλις 15%-30% αλκοόλη, ενώ ο ΕΟΔΥ συνιστά να έχουν περιεκτικότητα 70%. Τα παραπάνω καταγγέλλουν ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης «Ρόζα Ιμβριώτη» και η Ενωση Γονέων Καισαριανής, που ζητούν απαντήσεις από τους αρμόδιους και διανομή κατάλληλων αντισηπτικών.

Ανεπάρκεια σε προστατευτικά υλικά, αλλά και αδυναμία κάλυψης των αναγκών καθαριότητας με τουλάχιστον μία καθαρίστρια σε κάθε σχολείο, διαπιστώθηκε και στη Φλώρινα, μετά από σύσκεψη των επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων, όπως καταγγέλλει η «Λαϊκή Συσπείρωση».

Παράλληλα, εκεί που οι κτιριακές υποδομές ήταν έτσι κι αλλιώς ανεπαρκείς, δεν έγινε και πάλι καμία παρέμβαση για την προστασία και την ασφάλεια σε περίοδο πανδημίας. Στα Γιάννενα για παράδειγμα, η Ενωση Γονέων Μαθητών Δήμου Ιωαννιτών ρωτάει χαρακτηριστικά: «Αλήθεια, στις τάξεις των 10 και 15 τετραγωνικών μέτρων αρκετών Νηπιαγωγείων (όπως π.χ. του 7ου Νηπιαγωγείου) ή τις τάξεις του 24ου Δημοτικού Σχολείου και άλλων σχολείων που δεν έχουν καν παράθυρα, τι προληπτικά μέτρα μπορούν να παρθούν;».

Και με δεδομένη την ανεπάρκεια των μέτρων με τα οποία άνοιξε η κυβέρνηση τα σχολεία, άρχισαν και πάλι τα κρούσματα του ιού. Πιο συγκεκριμένα, λίγες μόνο ώρες μετά την επανέναρξη των μαθημάτων, έκλεισε για το διάστημα που απαιτείται το Β3 τμήμα του ιδιωτικού εκπαιδευτηρίου «Μπακογιάννη» στη Λάρισα, μετά από κρούσμα κορoνοϊού σε μαθητή. Σύμφωνα με πληροφορίες, το παιδί δεν αισθάνθηκε καλά χτες ενώ είχε μεταβεί στο σχολείο, με αποτέλεσμα να φύγει εν ώρα μαθήματος, για να επιβεβαιωθεί λίγο αργότερα ότι είναι θετικό στην Covid-19 και να μην ανοίξει σήμερα το συγκεκριμένο τμήμα. Μετά από απόφαση της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας, το τμήμα κλείνει έως και τις 25 Ιανουαρίου.

Στο σημερινό 4σέλιδο «Νεολαία» μπορούμε να βρούμε:

  • Κινητοποιήσεις εκπαιδευτικών και γονιών για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων
  • Αρθρο: Για τον τρόπο που η κυβέρνηση ανοίγει τα Νηπιαγωγεία και τα Δημοτικά
  • Ανακοίνωση του Μετώπου Αγώνα Σπουδαστών για τις εξελίξεις στην Ανώτατη Εκπαίδευση
  • Κινητοποιήσεις φοιτητικών συλλόγων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
  • Πανελλαδική μέρα δράσης για τους μαθητές στις 21 Γενάρη
  • Πρωτοβουλίες του Συλλόγου Σπουδαστών Σχολών Χορού, Θεάτρου και Κινηματογράφου για να ανοίξουν και πάλι οι σχολές
Podcast της ΚΝΕ για την Παιδεία

- Τι σημαίνουν οι αλλαγές που προωθεί η κυβέρνηση στα σχολεία και τα Πανεπιστήμια;

- Τι αντίκτυπο είχε σε Πανεπιστήμια της Ευρώπης και των ΗΠΑ η πανεπιστημιακή αστυνομία;

- Γιατί παραμένουν 1 χρόνο κλειστά τα Πανεπιστήμια;

- Πώς έχουν επηρεάσει η πανδημία και ο εγκλεισμός τους μαθητές και τους φοιτητές;

Αυτά και άλλα πολλά θα συζητηθούν σήμερα, Τετάρτη, στις 20.00, στο Podcast της ΚΝΕ, με καλεσμένο τον Κυριάκο Ιωαννίδη, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και υπεύθυνο του Τμήματος Παιδείας και Ερευνας της ΚΕ. Παρεμβαίνουν στη συζήτηση υποψήφιοι διδάκτορες σε Πανεπιστήμια της Μ. Βρετανίας και του Βελγίου.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ - ΓΟΝΕΙΣ
Διήμερο διεκδίκησης για ασφαλή σχολεία

Κινητοποιήσεις αύριο Πέμπτη και μεθαύριο Παρασκευή σε πολλές περιοχές της χώρας

Σε άμεσες παρεμβάσεις για να λειτουργήσουν τα σχολεία με ασφάλεια προχωρούν εκπαιδευτικοί και γονείς, διεκδικώντας να ικανοποιηθούν τα αιτήματα, που από την πρώτη στιγμή, μαζί με τους μαθητές, διεκδίκησαν δυναμικά μέσα από πολύμορφες κινητοποιήσεις.

Στην Αθήνα, προγραμματίζονται παραστάσεις διαμαρτυρίας στο υπουργείο Παιδείας αύριο, Πέμπτη, στις 2 μ.μ. και στο υπουργείο Υγείας μεθαύριο Παρασκευή την ίδια ώρα, ενώ αντίστοιχες δράσεις προγραμματίζονται και αλλού.

Τα σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης άνοιξαν με διάχυτο τον προβληματισμό και την αγωνία για τους όρους λειτουργίας τους, για να μείνουν ανοιχτά με διασφάλιση της υγείας όλων. Η έναρξη των διά ζώσης μαθημάτων επιβεβαίωσε και στην πράξη πως οι δύο μήνες που τα παιδιά έμειναν μακριά από τις τάξεις καθόλου δεν αξιοποιήθηκαν για να παρθούν ουσιαστικά μέτρα, με δεδομένες και τις καιρικές και επιδημιολογικές συνθήκες στις οποίες θα κληθούν να λειτουργούν. Αντίθετα, από την πρώτη μέρα καταγράφηκαν και προβλήματα υποδομών και ελλείψεις σε προσωπικό καθαριότητας.

Με αποφάσεις τους μια σειρά από σωματεία εκπαιδευτικών καλούν την κυβέρνηση να πάρει τώρα ουσιαστικά μέτρα ώστε να ανοίξουν τα σχολεία άμεσα με ασφάλεια και υγιεινή για όλους και ειδικότερα να γίνουν: Προσλήψεις εκπαιδευτικών, αξιοποίηση χώρων και αιθουσών και λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων για να αραιώσει ο μαθητικός πληθυσμός στις σχολικές τάξεις. Αμεσα και δωρεάν, μαζικά και επαναλαμβανόμενα τεστ Covid στα σχολεία για εκπαιδευτικούς και μαθητές. Μέτρα για την ουσιαστική ιχνηλάτηση των κρουσμάτων και όχι φόρτωμα αυτής της διαδικασίας στους εκπαιδευτικούς. Να προταχθεί ο μαζικός εμβολιασμός των εκπαιδευτικών ως αναγκαίο μέτρο για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων σε συνθήκες πανδημίας. Να στηριχτούν και να λειτουργήσουν άμεσα οι δομές της ενισχυτικής διδασκαλίας και της πρόσθετης διδακτικής στήριξης. Μέτρα για τη συνολική αναπροσαρμογή της ύλης σε όλες τις τάξεις.

Με αντίστοιχα αιτήματα, η Ομοσπονδία Γονέων Αττικής καλεί τις Ενώσεις Γονέων να συμμετάσχουν στις κινητοποιήσεις.

Κάλεσμα συμμετοχής στις κινητοποιήσεις απευθύνει η Ομοσπονδία Γυναικών Ελλάδας προς όλες τις μητέρες, τις εκπαιδευτικούς, τις εργαζόμενες στα σχολεία και την Προσχολική Αγωγή. Καλεί να μετατραπεί η αγανάκτηση σε διεκδίκηση για τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών, για όλα τα απαραίτητα μέτρα για ασφαλή σχολεία και παιδικούς σταθμούς.

Αντίστοιχες δράσεις προγραμματίζονται αύριο, Πέμπτη, σε Μακεδονία και Θεσσαλία. Η Ομοσπονδία Ενώσεων Γονέων και Κηδεμόνων Κεντρικής Μακεδονίας καλεί τους γονείς να βρίσκονται στα σχολεία και να διεκδικήσουν όλα αυτά που πρέπει να γίνουν ώστε τα σχολεία να ανοίξουν με υγιεινή και ασφάλεια και σε συμμετοχή στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας στη Θεσσαλονίκη, αύριο, στη 1 το μεσημέρι, στο υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης, μαζί με Ενώσεις και Συλλόγους Γονέων.

Στην Ξάνθη, ο Διδασκαλικός Σύλλογος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης προχωρά σε κινητοποίηση αύριο στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στις 2 μ.μ., ενώ επίσης αύριο στην Κομοτηνή ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ροδόπης θα πραγματοποιήσει παράσταση διαμαρτυρίας στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στις 13.30.

Στην Αλεξανδρούπολη, η Ενωση Γονέων αποφάσισε να προχωρήσει σε αντίστοιχη κινητοποίηση την Παρασκευή 15 Γενάρη στις 12.30 μ.μ. στο δημαρχείο.

Σωματεία εκπαιδευτικών καλούν αύριο σε συγκέντρωση στις 2.15 μ.μ. στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης στη Λάρισα. Κινητοποίηση προγραμματίζεται αύριο και στον Βόλο από τον Δημοκρατικό Σύλλογο Γυναικών και το Σωματείο Καθαριστριών/στών, στις 2 μ.μ., έξω από τα γραφεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας.

Για τον τρόπο που η κυβέρνηση ανοίγει τα Νηπιαγωγεία και τα Δημοτικά

Eurokinissi

Η μέρα που ανοίγουν τα σχολεία θα έπρεπε να ήταν μια μέρα χαράς, αισιοδοξίας και ανακούφισης, μετά από δύο μήνες αναστολής της λειτουργίας τους και εγκλεισμού.

Η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας είχαν όλο το χρόνο στη διάθεσή τους, όχι μόνο το δίμηνο Νοέμβρη - Δεκέμβρη, αλλά τους 10 μήνες που βρίσκεται σε εξέλιξη η πανδημία, ώστε να πάρουν όλα τα αναγκαία μέτρα, να δημιουργήσουν όλες τις αναγκαίες προϋποθέσεις υγιεινής και ασφάλειας στα σχολεία.

Δυστυχώς, τίποτα από τα παραπάνω δεν έγινε, καμία από τις συγκεκριμένες διεκδικήσεις που έχουν διατυπωθεί από τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους μαθητές δεν ικανοποιήθηκε.

Ως αποτέλεσμα, αυτό που κυριαρχεί στον κόσμο της Εκπαίδευσης με το άνοιγμα Δημοτικών και Νηπιαγωγείων είναι ο φόβος και η ανασφάλεια, μαζί με την οργή και την αγανάκτηση για τον τρόπο που η κυβέρνηση ανοίγει τα σχολεία.

Ο τρόπος με τον οποίο ανοίγουν τα σχολεία, αφενός δημιουργεί συνθήκες εξάπλωσης του ιού και αφετέρου προδιαγράφει το νέο κλείσιμό τους το επόμενο διάστημα. Μακάρι να μην επιβεβαιωθούν αυτές οι ανησυχίες μας, όμως οφείλουμε να υπενθυμίσουμε ότι στην πρώτη φάση λειτουργίας των σχολείων πάνω από 1.500 τμήματα και ολόκληρα σχολεία έκλεισαν εξαιτίας κρουσμάτων. Ο εφησυχασμός που καλλιεργεί η κυβέρνηση και μέσα από τη συνέντευξη της Επιτροπής (8 Γενάρη) είναι επικίνδυνος.

Πώς στηρίζουμε όλα τα παραπάνω:

Καταρχάς, δεν ικανοποιούνται οι βασικές προϋποθέσεις που - ακόμα και με βάση τις υποδείξεις των υγειονομικών - χρειάζεται να πληρούνται, ειδικά σε συνθήκες όπου η πανδημία είναι σε εξέλιξη, σε περίοδο που είμαστε μπροστά σε ένα τρίτο κύμα και επιπλέον μια σειρά περιοχές της χώρας, όπως π.χ. η Δυτική Αττική, είναι κυριολεκτικά στο κόκκινο, παρά το lockdown, αφού η κυβέρνηση συνεχίζει, υπενθυμίζουμε, να μη λαμβάνει ουσιαστικά μέτρα για τους χώρους δουλειάς, τα ΜΜΜ, τη στήριξη του δημόσιου συστήματος Υγείας, υπονομεύοντας την υγεία του λαού συνολικά.

Τι έπρεπε και τι πρέπει τώρα να γίνει, είναι γνωστό

Πρέπει να παρθούν μέτρα αραίωσης των μαθητών στις τάξεις, να αξιοποιηθούν όλες οι διαθέσιμες υποδομές, να βρεθεί με κάθε τρόπο λύση ώστε να αποφευχθεί ο συνωστισμός στις τάξεις και την ίδια στιγμή να προσληφθεί όλο το αναγκαίο προσωπικό για να καλύψει τις αυξημένες ανάγκες.

Τι κάνει η κυβέρνηση; Στριμώχνει μέχρι και 25 μαθητές σε αίθουσες - κλουβιά και το μόνο μέτρο που προτείνει είναι να ανοίγουν κάθε 20 λεπτά τα παράθυρα για να αερίζεται η τάξη. Εκτός από το ότι παιδιά και εκπαιδευτικοί πρέπει να προμηθευτούμε μάλλον και με μια κουβέρτα, υπάρχουν αίθουσες που είναι ακατάλληλες και το πρόβλημα δεν λύνεται ακόμα και αν όλη την ώρα παραμένουν ανοιχτά τα παράθυρα!

Οι προτάσεις για διαφορετικές ώρες προσέλευσης και αποχώρησης, για διαφορετικά διαλείμματα, για διαφορετικές πύλες εισόδου, για μάσκες κ.λπ. δεν είναι κάτι καινούριο. Πολλά από αυτά είχαν ήδη υλοποιηθεί με πρωτοβουλία των Συλλόγων Διδασκόντων και πριν κλείσουν τα σχολεία.

Οποιος έχει μια στοιχειώδη εικόνα των σχολείων, ξέρει ότι σε πολλές περιπτώσεις, στις περισσότερες μάλλον, όλα τα παραπάνω δεν αρκούν. Για παράδειγμα, τι θα γίνει τις βροχερές μέρες στην πλειοψηφία των σχολείων που δεν υπάρχουν υπόστεγα για διάλειμμα σε εξωτερικό χώρο; Πού θα βγαίνουν τα παιδιά διάλειμμα;

Είναι χαρακτηριστικό το εξής παράδειγμα. Συναδέλφισσα δασκάλα 62 ετών με υποκείμενο νόσημα εργάζεται σε αίθουσα 16 τ.μ., με πολύ κακό αερισμό. Το σχολείο είναι σε περιοχή που υπάρχει έξαρση των κρουσμάτων. Στη συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων ζήτησε από την υπηρεσία να βρει λύση στο πρόβλημα. Μάλιστα, ο Σύλλογος Διδασκόντων του σχολείου πρότεινε συγκεκριμένες αίθουσες δίπλα στο σχολείο - μιλάμε για ένα μεγάλο χωριό της επαρχίας - που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν εκτάκτως. Ποια ήταν η απάντηση της υπηρεσίας; Να πάρει η συναδέλφισσα δύο μέρες άδεια...!

Κρατική ανευθυνότητα και αναλγησία

Μιλάμε για απόλυτη άρνηση να υλοποιήσουν οποιοδήποτε μέτρο που προτείνουμε και έχει κάποιο - έστω και κάποιο ελάχιστο - κόστος.

Δεν έλυσαν ούτε καν το πρόβλημα με τις ακατάλληλες αίθουσες, π.χ. υπόγεια χωρίς αερισμό, δεν έφτιαξαν έστω ένα υπόστεγο για να μπορούν να κάνουν διάλειμμα σε εξωτερικό χώρο τα παιδιά τις βροχερές μέρες.

Αποτελεί επιλογή η πανδημία και στην Εκπαίδευση να βγει τζάμπα για το κράτος, γιατί προτεραιότητα έχει να δίνεται ζεστό χρήμα στο μεγάλο κεφάλαιο. Τα ίδια γίνονται και στην Υγεία.

Δεν υπάρχει κανένα συγκεκριμένο σχέδιο για μαζικά, επαναλαμβανόμενα και στοχευμένα τεστ σε περιοχές με μεγάλο επιδημιολογικό φορτίο. Τα τεστ με sms πριν το άνοιγμα των σχολείων, που μπορούν πιθανόν να περιορίσουν τη μεταφορά κρούσματος από περιοχή σε περιοχή, δεν μπορούν να εντοπίσουν, με τον τρόπο που γίνονται, τη μετάδοση του ιού σε περιοχές που είναι ήδη επιφορτισμένες και που παρατηρείται η μετάδοση του ιού από τους χώρους δουλειάς στα σπίτια και αντίστροφα, κάτι που είναι και το κύριο πρόβλημα αυτήν τη στιγμή. Θα περιμέναμε βέβαια και μια εξήγηση από την κυβέρνηση και τους συμβούλους της για το γεγονός ότι εδώ και μήνες όχι απλά γίνονται ελάχιστα τεστ στα σχολεία, αλλά και για το ότι προσπαθούσαν να μας πείσουν πως τα τεστ δεν είναι αξιόπιστα, δεν είναι αναγκαία και ότι ο ιός δεν κολλάει στα σχολεία.

Δεν βλέπουμε κανένα συγκεκριμένο μέτρο για μείωση του συνωστισμού στα Μέσα Μεταφοράς των μαθητών από και προς το σχολείο. Οι μαθητές στις συγκεκριμένες περιπτώσεις θα συνεχίσουν να μετακινούνται συνωστισμένοι.

Οχι απλά δεν έχουμε ενίσχυση των σχολείων με προσωπικό καθαριότητας, αλλά σήμερα σε ορισμένες περιοχές, π.χ. σε σχολεία του δήμου Αχαρνών, απολύονται δεκάδες συμβασιούχοι στην καθαριότητα. Προφανώς πρέπει εδώ και τώρα να ανανεωθούν όλες οι συμβάσεις, οτιδήποτε άλλο θα είναι εγκληματικό.

Δεν αντιμετωπίζεται ένα από τα βασικά ζητήματα πρόληψης, που είναι η πρόταξη των εκπαιδευτικών στους εμβολιασμούς, άμεσα. Με βάση το σχεδιασμό της κυβέρνησης και τις ούτως ή άλλως ελάχιστες ποσότητες εμβολίων, είναι απίθανο να ξεκινήσει ο εμβολιασμός των συναδέλφων που θα δηλώσουν επιθυμία πριν τη λήξη της σχολικής χρονιάς.

Στο καθαρά εκπαιδευτικό κομμάτι, το υπουργείο Παιδείας συμπεριφέρεται σαν να μη συνέβη τίποτα εδώ και δύο μήνες, σαν να μη χάθηκαν πολύτιμες ώρες μαθήματος την περσινή χρονιά. Από τα παιδιά των μικρότερων τάξεων που παρουσιάζουν προβλήματα τόσο στην προσαρμογή τους στη σχολική ζωή όσο και στην κοινωνικοποίησή τους, έως και τα παιδιά της Γ' Λυκείου που καλούνται να δώσουν μια εξοντωτική μάχη, αυτή των Πανελλαδικών Εξετάσεων, παλεύοντας μπροστά σε ένα κινητό πρωί - απόγευμα για να καλύψουν επαρκώς την ύλη, πράγμα αδύνατο σε αυτές τις συνθήκες, δεν υπάρχει καμία μέριμνα.

Πρωτοβουλίες υπεράσπισης της υγείας και της μόρφωσης

Πρέπει άμεσα: Να καλυφθούν τα κενά εκπαιδευτικών που ακόμα και σήμερα υπάρχουν. Να στηριχτούν και να λειτουργήσουν άμεσα οι δομές της ενισχυτικής διδασκαλίας και της πρόσθετης διδακτικής στήριξης. Να παρθούν μέτρα για τη συνολική αναπροσαρμογή της ύλης σε όλες τις τάξεις. Για τους μαθητές της Γ' Λυκείου, δεν αρκεί η ανακοίνωση μειωμένης εξεταστέας ύλης. Το ελάχιστο που πρέπει να κάνει η κυβέρνηση είναι να προχωρήσει άμεσα στην απόσυρση των αιφνιδιαστικών αλλαγών στο σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ.

Είναι πασιφανές ότι η κυβέρνηση ανοίγει τα σχολεία χωρίς ουσιαστικά μέτρα. Δεν θα επιτρέψουμε σε κανέναν να «παίζει στα ζάρια» την υγεία μας, την υγεία των μαθητών μας και των οικογενειών τους.

Τις επόμενες μέρες τα εκπαιδευτικά σωματεία μαζί με τους γονείς αναλαμβάνουμε πρωτοβουλίες υπεράσπισης της υγείας και της μόρφωσης.

Την Πέμπτη 14 Γενάρη, στις 2 μ.μ., προχωράμε σε παράσταση διαμαρτυρίας στο υπ. Παιδείας και ελπίζουμε η υπουργός να μας ακούσει και να μην κρυφτεί για μια ακόμα φορά.

Την Παρασκευή 15 Γενάρη και πάλι στις 2 μ.μ. θα βρεθούμε σε κινητοποίηση έξω από το υπ. Υγείας, για να πάρουμε απαντήσεις για όλα τα παραπάνω.

Δεν έχουμε άλλη επιλογή από το να φωνάξουμε δυνατά, ώστε να μην πάει χαμένη άλλη μια χρονιά, ώστε να προστατεύσουμε την υγεία και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας. Ο αγώνας για σχολεία ανοιχτά με υγιεινή και ασφάλεια δεν παίρνει αναβολή!


Σπύρος ΜΑΡΙΝΗΣ
Μέλος του ΔΣ της ΔΟΕ, εκλεγμένος με την«Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών»

Κινητοποιήσεις φοιτητικών συλλόγων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Από τη χτεσινή κινητοποίηση των Φοιτητικών Συλλόγων στο ΑΠΘ

INTIME NEWS

Από τη χτεσινή κινητοποίηση των Φοιτητικών Συλλόγων στο ΑΠΘ
Σε κινητοποίηση στο υπουργείο Παιδείας προχωρούν αύριο Πέμπτη, στις 12 το μεσημέρι, φοιτητικοί σύλλογοι της Αθήνας, ενάντια στους κυβερνητικούς σχεδιασμούς για πανεπιστημιακή αστυνομία, όρια φοίτησης, αλλαγές στον τρόπο εισαγωγής και τα άλλα αντιδραστικά μέτρα που προωθούνται.

Η κινητοποίηση αποφασίστηκε στη χτεσινή συνάντηση των φοιτητικών συλλόγων Φιλοσοφικής, Δασκάλων, Ιστορικού - Αρχαιολογικού, Τουρκικών Σπουδών και Νοσηλευτικής του ΕΚΠΑ, Αρχιτεκτόνων Μηχανικών και Ηλεκτρολόγων Μηχανικών του ΕΜΠ, Σχολής Επιστημών Τροφίμων και Σχολής Εφαρμοσμένων Τεχνών και Πολιτισμού του ΠαΔΑ, Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών, Οικοτρόφων ΑΣΠΑΙΤΕ και ΝΦΕΕΜΠ και των τμηματικών επιτροπών Μουσικών και Θεατρικών Σπουδών του ΕΚΠΑ.

Στη Θεσσαλονίκη

Σε κινητοποίηση στην Πρυτανεία του ιδρύματος προχώρησαν χτες το πρωί Φοιτητικοί Σύλλογοι του ΑΠΘ, κατά τη διάρκεια της οποίας πραγματοποιήθηκε συνάντηση εκπροσώπων τους με τον πρύτανη του ΑΠθ, Νίκο Παπαϊωάννου.

Οι φοιτητές μετέφεραν στις πρυτανικές αρχές την αντίθεσή τους στα κυβερνητικά σχέδια έντασης της καταστολής στα πανεπιστήμια και των ανατροπών που υποβαθμίζουν τα πτυχία και τις σπουδές τους, όπως και τα αιτήματά τους σχετικά με την εξασφάλιση ισότιμων όρων συμμετοχής στην εξεταστική, που σχεδιάζεται να αρχίσει την 1η Φλεβάρη στο ΑΠΘ, για όλους τους φοιτητές, όπως την άμεση διανομή όλων των συγγραμμάτων.

Οι φοιτητικοί σύλλογοι Νομικής, Πολιτικών Επιστημών, Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ, Ιατρικής, Φαρμακευτικής, Κτηνιατρικής, Γεωλογικού, Ψυχολογικού, ΤΕΦΑΑ, Παιδαγωγικού και του Συλλόγου Οικοτρόφων Εστιών Θεσσαλονίκης συνεχίζουν το επόμενο διάστημα τις αγωνιστικές κινητοποιήσεις, συμμετέχοντας στην πανελλήνια μέρα δράσης ενάντια στην καταστολή με κινητοποίηση την Πέμπτη 14 Γενάρη, στις 11 π.μ., στο υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης και με νέα παράσταση διαμαρτυρίας την Παρασκευή 15 Γενάρη, κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης της Συγκλήτου του ΑΠΘ.

ΜΕΤΩΠΟ ΑΓΩΝΑ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ
«Παίρνουμε τις σπουδές και τις ζωές στα χέρια μας»

Ανακοίνωση με αφορμή τις εξελίξεις στην Ανώτατη Εκπαίδευση

«Τώρα είναι η ώρα οι φοιτητικοί σύλλογοι, οι φοιτητές σε όλη τη χώρα να υψώσουν τείχος μπροστά στα νέα μέτρα που έρχονται να σαρώσουν ό,τι έχει μείνει από τα δικαιώματά μας. Δεν θα χαρίσουμε τις σπουδές και το μέλλον μας!».

Τα παραπάνω τονίζει η Εκτελεστική Γραμματεία του Μετώπου Αγώνα Σπουδαστών, που αναφέρεται στις εξελίξεις στην Ανώτατη Εκπαίδευση, με τα Πανεπιστήμια σχεδόν ένα χρόνο κλειστά και νέα αντιδραστικά μέτρα να προωθούνται από την κυβέρνηση, και απευθύνεται στους φοιτητές με πλαίσιο πάλης και διεκδίκησης.

Αναλυτικά αναφέρει τα εξής:

«Σε λίγες μέρες συμπληρώνεται ένας χρόνος με κλειστά Πανεπιστήμια! Ενας χρόνος γεμάτος τηλεκπαίδευση μετ' εμποδίων, με αναβολές κλινικών, εργαστηρίων, πρακτικών ασκήσεων, εξεταστικές χωρίς συγγράμματα, με τους πρωτοετείς φοιτητές να μην έχουν μπει ποτέ σε αμφιθέατρο, ενώ με τους μεγαλύτερους να έχουν ξεχάσει πώς είναι! Ενας χρόνος γεμάτος με τεράστιες δυσκολίες και αβεβαιότητα στα σπίτια μας, αφού πολλοί γονείς απολύθηκαν, άλλοι μπήκαν σε αναστολή, ενώ όλοι αγωνιούμε για την υγεία και το μέλλον μας. Αυτή είναι η πραγματικότητα που βιώνουμε!

Η κυβέρνηση έχει τεράστιες ευθύνες γι' αυτήν την κατάσταση γιατί:

-- Επέλεξε το προηγούμενο διάστημα να λειτουργήσουν διά ζώσης ξενόγλωσσα προπτυχιακά που είναι επί πληρωμή (τυχαίο;), τη στιγμή που όλοι εμείς, οι υπόλοιποι φοιτητές, δεν βλέπουμε τις σχολές ούτε με το κιάλι!

-- Αναγνωρίζει την ανάγκη να πάνε σχολείο τα παιδιά του Δημοτικού για λόγους ένταξης στην κοινωνική ζωή, αλλά και για να μπορούν οι γονείς τους να πάνε για δουλειά (τυχαίο;), αλλά δεν εξασφαλίζει το ίδιο για τους φοιτητές.

-- Δίνει 30 εκατ. ευρώ για αστυνομία και κάμερες στα Πανεπιστήμια αλλά προχωρά σε 8% μείωση του τακτικού προϋπολογισμού των Πανεπιστημίων για το 2021. Οι σχολές μας δεν έχουν ανάγκη από αστυνομικές δυνάμεις αλλά από προσλήψεις διδακτικού προσωπικού για να μπορούν να γίνονται τα μαθήματα με αποφυγή συγχρωτισμού, σε μικρές ομάδες.

-- Δίνει 1.287.000 ευρώ σε προγράμματα φοιτητικού τουρισμού, αλλά ούτε 1 ευρώ για να μπορέσουν οι φοιτητές να μπουν στα Πανεπιστήμια και να παρακολουθήσουν τις σπουδές τους με ασφάλεια.

-- Εκανε 73 λιγότερες προσλήψεις καθηγητών από πέρυσι (συνολικά μόλις 400!), τη στιγμή που υπάρχει ανάγκη παραπάνω εκπαιδευτικού προσωπικού για να διεξαχθούν μαθήματα, κλινικές, εργαστήρια σε περισσότερα ολιγάριθμα κλιμάκια.

-- Ενας στους 10 φοιτητές κατάφερε να γίνει δεκτός σε φοιτητική εστία (από τους ήδη ελάχιστους που δικαιούνται) και την ίδια ώρα η πλειοψηφία των φοιτητών πληρώνει υπέρογκα ποσά για νοίκι.

Να δεσμευθεί η κυβέρνηση, το υπουργείο Παιδείας, ότι θα μπει ένα τέλος σε αυτήν την κοροϊδία!

Να παρθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για το άνοιγμα των σχολών μας με ασφάλεια!

Δεν αντέχουμε άλλο να χάνουμε εξάμηνα. Θέλουμε να συνεχιστεί η εκπαιδευτική διαδικασία διά ζώσης. Θέλουμε να γίνουμε ξανά φοιτητές!

Δεν ανεχόμαστε να παίζει κανείς με τις σπουδές και το μέλλον μας! Η κυβέρνηση της ΝΔ καθώς και όλες οι κυβερνήσεις στην Ευρωπαϊκή Ενωση κινούνται με γνώμονα την κάλυψη των συμφερόντων των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων και όχι των αναγκών του λαού και της νεολαίας! Γι' αυτό, άλλωστε, η κυβέρνηση, αντί να πάρει ουσιαστικά μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας από την αρχή της πανδημίας, να κάνει πράξη τα δίκαια αιτήματα των υγειονομικών, έδωσε εκατομμύρια στους κλινικάρχες και έκοψε 600 εκατ. ευρώ από τον κρατικό προϋπολογισμό για την Υγεία (εν μέσω πανδημίας!!!). Γι' αυτό και προχώρησαν σε τεράστιες οικονομικές ενισχύσεις επιχειρήσεων, όπως τα 130.000.000 ευρώ που δόθηκαν στην AEGEAN, ενώ οι εργαζόμενοι φοιτητές παίρνουν 532 ευρώ το μήνα.

Απαιτούμε να παρθούν μέτρα για το ασφαλές άνοιγμα των Πανεπιστημίων μας το εαρινό εξάμηνο!

Με κλειστές σχολές η κυβέρνηση προχωρά σε νέο χτύπημα των σπουδών μας

Εν μέσω πανδημίας και με τις σχολές μας κλειστές η κυβέρνηση προχωρά άρον άρον, σαν τον κλέφτη, σε σοβαρές αλλαγές που αφορούν τις σπουδές μας. Αν αυτές οι αλλαγές γίνονται για το καλό μας, γιατί προωθούνται πίσω από την πλάτη μας;!

  • Βάζουν όριο σπουδών, ν+1/2ν, απειλώντας με διαγραφές χιλιάδες φοιτητές ενώ οι σπουδές μας με δική τους ευθύνη καθυστερούν. Ενώ αποτελεί πρόκληση και για όσους εργάζονται και παλεύουν να τα βγάλουν πέρα με δουλειά και σπουδές παράλληλα! Υποβάθμιση για το κύρος των σχολών δεν είναι ο αριθμός των αποφοίτων, αλλά οι τεράστιες ελλείψεις καθηγητών, εργαστηριακών εξοπλισμών, που με ευθύνη όλων των κυβερνήσεων υπάρχουν στις σχολές μας.
  • Προχωρούν σε αλλαγή στο σύστημα εισαγωγής στο Πανεπιστήμιο με σκοπό να πετάξουν εκτός σχολών χιλιάδες μαθητές ώστε να τους ωθήσουν στην ιδιωτική Εκπαίδευση.
  • Εξασφαλίζουν πελατεία για τα ιδιωτικά κολέγια! Γι' αυτό, παράλληλα με τον τρόπο εισαγωγής, προχωρούν και στην αναγνώριση των πτυχίων των ιδιωτικών κολεγίων, όπως έκαναν σε Αρχιτεκτονική και Λογιστική, με σκοπό, μέσα από τη διαβάθμιση των τίτλων σπουδών όλων μας, τα δικαιώματα να συμπιέζονται προς τα κάτω. Τα εργαστήριά μας, τις πρακτικές ασκήσεις που έχουν αναβληθεί επ' αόριστον, περιμένουν στη γωνία τα ιδιωτικά κολέγια, για να τα πουλήσουν, όπως έκαναν με την παιδαγωγική επάρκεια, την ενεργειακή πιστοποίηση και όση γνώση αφαιρείται από το πτυχίο μας.
Οχι στην ίδρυση πανεπιστημιακής αστυνομίας! Οι φοιτητές δεν φοράνε φίμωτρο!

Θέλουν, όταν γυρίσουμε στις σχολές μας, όλα να είναι χειρότερα απ' ό,τι τα αφήσαμε 1 χρόνο πριν! Γιατί αυτό θα γίνει με τους μειωμένους προϋπολογισμούς, τις ελλείψεις καθηγητών, τα υποβαθμισμένα εργαστήρια και τον αστυνομικό της σχολής να μας περιμένει στην πόρτα!

Κάθε φορά που φοβούνται την αντίδραση του λαού, προχωρούν σε μέτρα καταστολής και εκφοβισμού! Η ίδρυση της πανεπιστημιακής αστυνομίας, οι κάρτες εισόδου, τα face control και οι νέες πειθαρχικές ρυθμίσεις κατατίθενται στο ίδιο νομοσχέδιο με τις αντιεκπαιδευτικές αλλαγές!

Στο όνομα της αντιμετώπισης της εγκληματικότητας μέσα και γύρω από τις σχολές η προηγούμενη κυβέρνηση άνοιξε τη συζήτηση και η σημερινή την ολοκλήρωσε με την κατάργηση του ασύλου, αφού μας έλεγαν ότι "έτσι θα αντιμετωπιστεί το πρόβλημα". Τελικά δεν αντιμετωπίστηκε; Τόσο η σημερινή όσο και οι προηγούμενες κυβερνήσεις χτίζουν ένα Πανεπιστήμιο που αναζητά πόρους σε χορηγούς - ευεργέτες, που φτιάχνει επώνυμες έδρες με επιχειρήσεις, που θέλει πελάτες τους φοιτητές! Σε αυτό το Πανεπιστήμιο ο αγώνας και η διεκδίκηση δεν έχουν θέση!

Οι φωνές που κάνουν κριτική μόνο στο ζήτημα του πού θα υπάγεται η πανεπιστημιακή αστυνομία, αλλά αναγνωρίζουν τις αυξημένες αρμοδιότητες καταστολής, είναι εχθρικές!

Τώρα είναι η ώρα οι φοιτητικοί σύλλογοι, οι φοιτητές σε όλη τη χώρα να υψώσουν τείχος μπροστά στα νέα μέτρα που έρχονται να σαρώσουν ό,τι έχει μείνει από τα δικαιώματά μας. Δεν θα χαρίσουμε τις σπουδές και το μέλλον μας!

Απαιτούμε - Διεκδικούμε:

-- Οχι στο νομοσχέδιο Κεραμέως! Να μην κατατεθεί το νομοσχέδιο για την Ανώτατη Εκπαίδευση!

-- Να πάψει κάθε συζήτηση για νέα μέτρα καταστολής, πανεπιστημιακή αστυνομία, κάρτες εισόδου, face control και πειθαρχικά μέτρα. Οχι στα όρια φοίτησης και τις διαγραφές φοιτητών. Οχι στην περαιτέρω αναγνώριση των τίτλων ιδιωτικών κολεγίων.

-- Να επαναλειτουργήσουν τα Πανεπιστήμια το εαρινό εξάμηνο, με όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας. Να συνεχιστούν τα μαθήματα, τα εργαστήρια, οι κλινικές και οι πρακτικές ασκήσεις διά ζώσης, με μέτρα αποφυγής συνωστισμού.

-- Καταγραφή διδακτικών κενών, αναπροσαρμογές της ύλης και μέτρα προκειμένου να μη χάσουμε αναγκαία γνώση, να μην επιβαρυνθούμε στην πορεία των σπουδών μας.

-- Προσλήψεις καθαριστριών, υγειονομικού προσωπικού για την ασφαλή λειτουργία των Πανεπιστημίων μας. Ιατρικές μονάδες στελεχωμένες σε κάθε Σχολή.

-- Να πραγματοποιούνται rapid test δωρεάν σε ειδικούς χώρους μέσα στα Πανεπιστήμια.

-- Ειδικά για το Α' έτος να ξεκινήσουν με προτεραιότητα τα μαθήματα για τη γρήγορη ένταξη στη φοιτητική ζωή.

-- Αύξηση των δρομολογίων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Ενίσχυση των λεωφορειακών γραμμών από και προς τα Ιδρύματα.

-- Αμεση χρηματοδότηση των σχολών για να καλυφθούν οι τρέχουσες ανάγκες και ένταξη όλων των κονδυλίων (ΕΣΠΑ, χορηγίες, έσοδα ΕΛΚΕ κ.λπ.) στον κρατικό προϋπολογισμό.

-- Αναβάθμιση υποδομών, διαμόρφωση κατάλληλων χώρων, ώστε να αποφεύγεται ο συγχρωτισμός. Αξιοποίηση δημόσιων και ιδιωτικών χώρων με την ευθύνη υπουργείου - Ιδρυμάτων - δήμων - Περιφερειών.

-- Προσλήψεις διδακτικού προσωπικού, μονιμοποίηση έκτακτων διδασκόντων, βοηθητικών κ.ά. ώστε όλα τα μαθήματα να διεξαχθούν σε ολιγάριθμα κλιμάκια.

-- Να γίνουν δεκτές όλες οι μετεγγραφές χωρίς βαθμολογικούς και οποιουσδήποτε άλλους "κόφτες". Να εξασφαλιστεί ότι οι μετεγγραφέντες δεν θα χάσουν το χειμερινό εξάμηνο.

-- Να δίνεται μόνιμο μηνιαίο επίδομα στέγασης για όλους τους φοιτητές που νοικιάζουν σπίτι, να εξασφαλιστεί επίδομα για τους πρακτικάριους φοιτητές».

Ο αστυνομικός της Σχολής...

Η θεσμοθέτηση ειδικού σώματος αστυνομικών για τα πανεπιστήμια δεν είναι πρώτη φορά που πέφτει ως πρόταση στο τραπέζι... Και τι δεν έχουν επικαλεστεί κατά καιρούς οι κυβερνήσεις: Την ανομία, τα ναρκωτικά, τις κλοπές, την αντιγραφή στις εξετάσεις (πρόκληση βέβαια να το επικαλείται ο πρώτος διδάξας - ΔΑΠ), και μέσα σε όλα αυτά, τεχνηέντως εντάσσονται και οι καταλήψεις, οι αγωνιστικές διεργασίες των φοιτητών και των συλλόγων τους, που αναφέρονται δίπλα στα διάφορα ποινικά αδικήματα.

Η θέση της κυβέρνησης της ΝΔ είναι χρόνια γνωστή. Με το μαστίγιο και το καρότο πρέπει να τελειώνουν με το φοιτητικό κίνημα, με το συνδικαλισμό που δεν μπαίνει στα καλούπια του συστήματος. Η λαθροχειρία ωστόσο προέρχεται και σε αυτήν την περίπτωση από τον ΣΥΡΙΖΑ, που έχει γίνει «μανούλα» πλέον στο να μασά τα λόγια του και να βαφτίζει το κρέας ψάρι.

Σε πρόσφατο κείμενο της «Πρωτοβουλίας Πανεπιστημιακών», παράταξης που πρόσκειται στον ΣΥΡΙΖΑ στα ΑΕΙ, αναφέρεται χαρακτηριστικά: «Το νέο αυτό σώμα θα αναφέρεται μάλιστα όχι στις πρυτανικές αρχές, όπως θα αντιστοιχούσε στον αυτοδιοίκητο χαρακτήρα του πανεπιστημίου, αλλά απευθείας στην Ελληνική Αστυνομία». Και παρακάτω: «Θεωρούμε απαράδεκτο και δηλώνουμε ότι δεν θα συναινέσουμε στη δημιουργία και λειτουργία οποιουδήποτε σώματος φύλαξης ή ασφάλειας που θα βρίσκεται εκτός ελέγχου της πανεπιστημιακής κοινότητας». Το πρόβλημα δηλαδή του ΣΥΡΙΖΑ δεν είναι η ίδια η αστυνομία, οι αυξημένες αρμοδιότητες που θα έχει στο κυνήγι μαγισσών μέσα στα ΑΕΙ, η περαιτέρω ποινικοποίηση των αγώνων των φοιτητών, των διδασκόντων και εργαζομένων των πανεπιστημίων, αλλά το πού θα αναφέρεται το νέο σώμα αστυνομικών... Λες και άμα δίνει αναφορά στις πρυτανικές αρχές θα αλλάζει ο χαρακτήρας του, από σώμα καταστολής σε σώμα ...υπεράσπισης των δικαιωμάτων των φοιτητών.

Εδώ κολλάει γάντι η σοφή παροιμία «άλλαξε ο Μανωλιός κι έβαλε τα ρούχα του αλλιώς...». Να θυμίσουμε άλλωστε ότι επί δικής του διακυβέρνησης χτυπήθηκαν από αστυνομικές δυνάμεις οι κινητοποιήσεις των φοιτητών και ότι το κράτος έχει και συνέχεια, όπως συνέχεια έχουν όμως και η μνήμη και η πείρα πλέον του λαού. Οπως και να 'χει, ο αστυνομικός της Σχολής δεν θα γίνει καθεστώς, είτε με αναφορές στο αστικό κράτος απευθείας, είτε, εμμέσως, με αναφορές στις διοικήσεις των Ιδρυμάτων.


Κ.

ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ ΣΧΟΛΩΝ ΧΟΡΟΥ - ΘΕΑΤΡΟΥ - ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
Παίρνουν πρωτοβουλίες για να ανοίξουν οι σχολές

Υπογραφές από σπουδαστές και καθηγητές των ανώτερων καλλιτεχνικών σχολών, για να κινητοποιηθούν συλλογικά και να διεκδικήσουν τα αιτήματά τους, συγκεντρώνει ο Σύλλογος Σπουδαστών Σχολών Χορού, Θεάτρου και Κινηματογράφου.

Παράλληλα σχεδιάζει την ανάρτηση πανό σε όλες τις επαγγελματικές καλλιτεχνικές σχολές με σύνθημα «Ανοιχτές σχολές με όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας», ενώ θα πραγματοποιήσει κινητοποίηση αύριο, Πέμπτη, στο ΥΠΠΟΑ, για την οποία έχει πάρει απόφαση επίσης ο Σύλλογος της ΚΣΟΤ (Κρατική Σχολή Ορχηστρικής Τέχνης), όπως και το προσωρινό ΔΣ που συγκροτήθηκε αυτό το διάστημα στο Εθνικό Θέατρο (Τμήμα Δραματικής και Σκηνοθεσίας).

Στο κείμενο υπογραφών που διακινεί ο Σύλλογος των Σπουδαστών σημειώνεται μεταξύ άλλων: «Είναι εύλογο πραγματικά να απορούμε μέχρι πού θα φτάσουν ο εμπαιγμός της κυβέρνησης και η επιτηδευμένη στάση αναμονής που καλλιεργεί το υπουργείο Πολιτισμού στα ζητήματα που μας αφορούν (χαρακτηριστικό της στάσης του υπουργείου και της κυβέρνησης είναι το γεγονός ότι κανένα μέτρο δεν πάρθηκε - όπως βέβαια και πουθενά αλλού - προκειμένου να μπορέσουν οι σχολές μας να ανοίξουν με ασφάλεια, αλλά και το ότι εδώ και 2 μήνες ζητάμε συνάντηση η οποία πάει από αναβολή σε αναβολή).

Στις ήδη υποβαθμισμένες σπουδές μας έρχεται να προστεθεί το διαδικτυακό μάθημα!

Η φύση των μαθημάτων μας δεν μας επιτρέπει να τα πραγματοποιούμε μόνο από τις γνωστές πλατφόρμες, μιας και αφορούν το ανθρώπινο σώμα, τη φωνή, την επαφή. Ολοι, καθηγητές, σπουδαστές, μικροί σχολάρχες, βρισκόμαστε σε μια κατάσταση όπου τα πρώτα έτη των σχολών δεν έχουν βρεθεί ποτέ από κοντά και τα τρίτα έτη καλούνται να προετοιμάσουν τις πτυχιακές τους εξετάσεις - δηλαδή παράσταση μέσω διαδικτύου. Είναι παραπάνω από φανερό ότι κάτι τέτοιο όχι μόνο είναι ανέφικτο, αλλά δημιουργεί στρεβλή μέθοδο και αντίληψη απέναντι στην τέχνη του θεάτρου».

Απέναντι σε όλα αυτά οι σπουδαστές απαιτούν να ανοίξουν οι σχολές με μέτρα και συγκεκριμένα:

  • Αμεση επαναλειτουργία των σχολών μας με μαζικά δωρεάν και επαναλαμβανόμενα τεστ COVID-19 και μέτρα προστασίας. Συγκεκριμένα, να μειωθούν οι σπουδαστές ανά τμήμα κατ' αναλογία με τα τετραγωνικά μέτρα, να επιταχθούν δημόσιοι χώροι του δήμου Αθήνας όπου αυτό δεν μπορεί να γίνει. Να προσληφθεί μόνιμο προσωπικό για την καθαριότητα και την απολύμανση των χώρων.
  • Με ευθύνη του κράτους να εξασφαλιστεί η δυνατότητα εμβολιασμού σε όλους/ες τους σπουδαστές-στριες που το επιθυμούν, όπως και στον υπόλοιπο πληθυσμό.
  • Αναπλήρωση όλων των διδακτικών ωρών των πρακτικών μαθημάτων και αναπροσαρμογή της ύλης για τις πτυχιακές και προαγωγικές εξετάσεις.
  • Αμεση οικονομική ενίσχυση των σπουδαστών και με ευθύνη του ΥΠΠΟΑ να μη μείνει κανείς σπουδαστής εκτός διαδικασίας λόγω οφειλής διδάκτρων. Χορήγηση επιδόματος ενοικίου σε σπουδαστές που ενοικιάζουν.
Πανελλαδική μέρα δράσης για τους μαθητές στις 21 Γενάρη

Από τις μεγάλες μαθητικές κινητοποιήσεις τους προηγούμενους μήνες
Από τις μεγάλες μαθητικές κινητοποιήσεις τους προηγούμενους μήνες
Σε πανελλαδική μέρα δράσης την Πέμπτη 21 Γενάρη προσανατολίζονται οι μαθητές, με κύριες αιχμές την απόσυρση του νομοσχεδίου που αλλάζει αιφνιδιαστικά τον τρόπο πρόσβασης στην Ανώτατη Εκπαίδευση για τους φετινούς υποψήφιους της Γ' Λυκείου, την απόσυρση της «τράπεζας θεμάτων», αλλά και τα αναγκαία μέτρα για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων. Τα παραπάνω αποφασίστηκαν την περασμένη Κυριακή σε διαδικτυακή σύσκεψη στις σελίδες της Συντονιστικής Επιτροπής Μαθητών Αθήνας στα social media, με τη συμμετοχή μαθητών από Συντονιστικές Επιτροπές, 15μελή και 5μελή από πάνω από 30 πόλεις της χώρας, που αντάλλαξαν απόψεις για το πώς πρέπει να συνεχίσει ο αγώνας τους.

Στην εισήγησή της εκ μέρους της Συντονιστικής της Αθήνας, η Κωνσταντίνα Παντελάρου, μαθήτρια της Γ' Λυκείου, αναφέρθηκε στις μαθητικές κινητοποιήσεις των προηγούμενων μηνών, σημειώνοντας πως τα όποια μέτρα πάρθηκαν στα σχολεία ήταν αποτέλεσμα αυτών των αγώνων, ενώ εντοπίζοντας την απήχηση που είχαν αυτοί οι αγώνες, είπε ότι δημιουργήθηκαν πάνω από 30 μαθητικές Συντονιστικές Επιτροπές, διακινήθηκαν ψηφίσματα που τα υπέγραψαν εκατοντάδες σχολεία κ.λπ.

Αναφορικά με τις αλλαγές που ετοιμάζεται να φέρει η κυβέρνηση στο σύστημα πρόσβασης, σημείωσε χαρακτηριστικά:

«Ολοι εμείς ξεκινήσαμε μέσα σε αυτές τις συνθήκες από πέρυσι και συνεχίζουμε και φέτος την προετοιμασία μας, για να δώσουμε πανελλαδικές (αν όλα πάνε καλά) το καλοκαίρι του 2021. Για πολλούς μήνες τώρα, αυτή η προετοιμασία γίνεται εν μέσω μιας οθόνης, κάτι που σίγουρα δεν μπορεί να θεωρείται ολοκληρωμένη προετοιμασία.

Την ύλη που μειώσατε σε κάποια μαθήματα, όπως πέρσι, που βέβαια τα σχολεία έκλεισαν Μάρτη, όχι Νοέμβρη. Για να μην αναφερθούμε στο γεγονός πως σε μαθήματα στον Τομέα Υγείας των ΕΠΑΛ αλλά και σε μαθήματα ειδικότητας σε Μουσικά - Καλλιτεχνικά Σχολεία που δεν την κόψατε καθόλου!

Μας φέρεστε σαν πειραματόζωα. Διαλύετε την ψυχολογία μας. Νιώθουμε ότι παίζετε με τις τύχες και το μέλλον μας. Νιώθουμε αδικημένοι.

Γιατί όσο δίκαιο και σωστό μπορεί να είναι η επιδίωξη το σχολείο να είναι καλύτερο για να γράφουν όλοι οι μαθητές καλά (όπως μας έχετε πρήξει) και να μην έχουμε "μαθητές που γράφουν 1, 2 και 3", όπως λέτε... τόσο άδικο και προκλητικό είναι αυτό να το λέτε εσείς. Εσείς και κάθε υπουργείο Παιδείας, κάθε κυβέρνηση που έκανε το σχολείο να βγάζει μαθητές που γράφουν 1, 2 και 3.

Γιατί εμείς τόσα χρόνια φωνάζουμε: Θέλουμε σχολείο να μορφώνει - Οχι να εξοντώνει!

Οχι απλά για να μη γράφουμε 1, 2 και 3. Αλλά για να βγαίνουμε μορφωμένοι άνθρωποι.

Και τόσα χρόνια μας απαντάτε όλοι σας πως αυτό δεν γίνεται. Πως κοστίζει.

Και μας αφήνετε χωρίς συχνά καθηγητές, φέτος μας αφήσατε και απροστάτευτους στην πανδημία.

Τώρα σας πήρε ο πόνος; ΤΩΡΑ; Μιλάτε για συνειδητοποιημένους μαθητές, αλλά μάλλον εσείς δεν έχετε συνειδητοποιήσει πώς νιώθει και σκέφτεται ένας μαθητής και μια μαθήτρια που δίνουν πανελλήνιες. Και η επιλογή σας αυτή εντείνει το άγχος μας, γιατί μας δημιουργεί και άλλη ανασφάλεια, που πραγματικά εν μέσω όλης αυτής της κατάστασης πιστεύουμε πως δεν χρειάζεται.

Φτάνει πια, σταματήστε! Πάρτε το πίσω άμεσα. Είναι απέναντί σας η συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών της Γ' Λυκείου.

Εκτός από το ζήτημα της Γ' Λυκείου, επείγει και το ζήτημα της "τράπεζας θεμάτων", που θέλουν να βάλουν σε εφαρμογή φέτος στην Α' Λυκείου των ΓΕΛ και των ΕΠΑΛ. Είναι ξεκάθαρα ψυχοφθόρος, ανταγωνιστικός τρόπος εξέτασης και με υπέρογκη ύλη για τέτοιου είδους εξετάσεις σε όλα τα μαθήματα, και για αυτό, όταν εφαρμόστηκε, έμεινε μετεξεταστέο το 40% των μαθητών. Είναι απαράδεκτο και κατακριτέο από την πλειονότητα των μαθητών να εφαρμοστεί από φέτος! Ολοι οι μαθητές φέτος έχουν τεράστιες δυσκολίες με την τηλεκπαίδευση, κάποιοι δεν έχουν καν πρόσβαση, η ύλη είναι αδύνατο να καλυφθεί, και από τη στιγμή που το μάθημα δεν γίνεται διά ζώσης, τυχόν απορίες είναι πολύ πιο δύσκολο να διευκρινιστούν. Ζητάμε την άμεση απόσυρσή της».




Τετρασέλιδα του «Ρ»
Διαβάστε στο «Ρ»

Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org