Σε ό,τι αφορά το ύψος της ανατίμησης, μένει να περιμένουμε τις επίσημες ανακοινώσεις. Για την ουσία όμως του ζητήματος, μπορούμε από τώρα να μαντέψουμε τον αντιλαϊκό χαρακτήρα των όποιων σεναρίων επιλεγούν. Γιατί είναι πρόκληση να ταυτίζουν την περιβόητη ...εξυγίανση των αστικών συγκοινωνιών με την υποχρέωση του εργαζόμενου των 500 και 600 ευρώ να πηγαινοέρχεται στην εργασία του πληρώνοντας, τουλάχιστον δύο φορές τη μέρα, εισιτήριο 1,30 ή 1,40 και ακόμα περισσότερο 1,50 ευρώ.
Εξυγίανση των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών από τη σκοπιά των λαϊκών συμφερόντων σημαίνει ευρύ δίκτυο δρομολογίων, ώστε να ικανοποιούνται πράγματι οι ανάγκες μετακίνησης των εργαζομένων και των άλλων λαϊκών στρωμάτων, δρομολόγια στην ώρα τους, φτηνό εισιτήριο, καθιέρωση δωρεάν μετακινήσεων για τους εργαζόμενους τις πρωινές και απογευματινές ώρες που πάνε και επιστρέφουν από τις δουλειές τους, καθώς και για μαθητές, σπουδαστές, φοιτητές και άτομα με ειδικές ανάγκες. Οτιδήποτε κινείται σε αντίθετη κατεύθυνση δεν είναι εξυγίανση των συγκοινωνιών, αλλά πολιτική στο πλαίσιο μετατροπής τους σε επιχείρηση που λειτουργεί στη λογική κόστους - κέρδους, για να επιβαρυνθούν ακόμα περισσότερο εκείνοι που χρησιμοποιούν τις δημόσιες συγκοινωνίες.