Πέμπτη 28 Ιούλη 2011
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 28
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΤΟΥ ΠΑΜΕ
Οχι στη μείωση του συγκοινωνιακού έργου

Την ανάγκη ανάπτυξης συγκοινωνιακού δικτύου με φθηνό εισιτήριο και δωρεάν μετακίνηση τις ώρες της αιχμής, εξυπηρετώντας τις λαϊκές ανάγκες, έτσι ώστε η συγκοινωνία να είναι δικαίωμα και περιουσία του λαού, επισημαίνει με ανακοίνωσή της η Γραμματεία Αστικών Συγκοινωνιών του ΠΑΜΕ, τονίζοντας ταυτόχρονα: «Οχι στη μείωση του συγκοινωνιακού έργου».

Μέσω της «εξυγίανσης» των αστικών συγκοινωνιών, ο χαρακτήρας τους γίνεται καθαρά ανταποδοτικός, που σημαίνει ότι κάθε τρίμηνο θα γίνεται οικονομικός έλεγχος και αναλόγως, αν τα «νούμερα» του ισολογισμού δε βγαίνουν, θα υπάρχουν ακόμη και μειώσεις στα δρομολόγια. Να σημειωθεί πως μέχρι τα τέλη Αυγούστου θα υπάρξουν ακόμη χειρότερες ρυθμίσεις στην ίδια κατεύθυνση.

Συνολικά, σύμφωνα με τις μέχρι σήμερα αποφάσεις, 40 δρομολόγια συγχωνεύονται, δηλαδή, στην ουσία, καταργούνται. Ανάμεσα σε αυτά είναι και γραμμές όπως Β7 (Κάνιγγος - Κηφισιά - Ν. Κηφισιά), Γ8 (Πολυτεχνείο - Ν. Ιωνία - Ηράκλειο) και Ε6 (Μουσείο - Χαλάνδρι). Ενδεικτική είναι και η γραμμή 624 (Α. Γαλάτσι - Ακτημόνων - Σταθμός Α. Πατησίων) με αιτιολογία τη «μικρή επιβατική κίνηση και τη χαμηλή οικονομική ανταποδοτικότητα» (!), γεγονός που δείχνει το κριτήριο με το οποίο κόβονται τα δρομολόγια. Με την ίδια αιτιολογία κόβεται και η γραμμή 623 (Α. Γαλάτσι - Περιβόλια - Σταθμός Α. Πατησίων).

«Εξυγίανση» σε βάρος των λαϊκών στρωμάτων

Η Γραμματεία Αστικών Συγκοινωνιών του ΠΑΜΕ, ανάμεσα στα άλλα, τονίζει:

«Η κυβέρνηση παρά τα μεγάλα λόγια για εξυγίανση και βελτίωση των αστικών συγκοινωνιών, δείχνει το βάρβαρο πρόσωπο της πολιτικής της στους εργαζόμενους και τα λαϊκά στρώματα, που είναι οι χρήστες της συγκοινωνίας. Στα πλαίσια της αντεργατικής πολιτικής που εφαρμόζει η κυβέρνηση και στον τομέα μεταφορών - συγκοινωνιών ψήφισε το νόμο 3920/2011 περί "εξυγίανσης" των αστικών συγκοινωνιών. Με το νόμο αυτό, σε συνδυασμό με την αύξηση κατά 40% της τιμής του εισιτηρίου, περικόπτει γραμμές και δρομολόγια από τις λαϊκές περιοχές και ουσιαστικά διαλύει τη δημόσια αστική συγκοινωνία.

Στο όνομα της μείωσης των δαπανών και στη λογική του κόστους και του κέρδους καταργούν ακόμα και γραμμές που διέρχονται από νοσηλευτικά ιδρύματα. Στόχος της κυβέρνησης είναι να μειώσει κατά 25% το συγκοινωνιακό έργο. Αυτό σημαίνει ότι από 2.150 λεωφορεία θα υπάρχουν στην κυκλοφορία το πολύ 1.400. Αντίστοιχη μείωση γίνεται στα τρόλεϊ.

Η επίθεση της κυβέρνησης είναι ενιαία ενάντια στους επιβάτες και τους εργαζόμενους στις αστικές συγκοινωνίες. Με τις μειώσεις μισθών, τις μετατάξεις προσωπικού ("εθελοντικές" και υποχρεωτικές) μειώνει το εργατικό δυναμικό σε όλα τα επίπεδα (κίνηση - υποστήριξη), δηλαδή σε οδηγούς - ηλεκτροδηγούς και τεχνικούς - διοικητικούς, με συνέπεια ούτε το λειψό προγραμματισμένο συγκοινωνιακό έργο να μπορεί να υλοποιηθεί.

Ιδιωτικοποίηση σημαίνει χειρότερη εξυπηρέτηση για τους επιβάτες, συνεχείς αυξήσεις στην τιμή των εισιτηρίων, εργαζόμενους χωρίς δικαιώματα. Η συγκοινωνία είναι κοινωνικό αγαθό και από τη φύση της ελλειμματική γι' αυτό πρέπει να επιδοτείται εξολοκλήρου από τον κρατικό προϋπολογισμό. Ενα κοινωνικό κράτος οφείλει να παρέχει δωρεάν Υγεία, Παιδεία, συγκοινωνίες. Κοινωνικό κράτος σε αστική δημοκρατία δεν υπάρχει. Μόνη λύση είναι η δημιουργία ενιαίου κρατικού φορέα αστικών συγκοινωνιών στην υπηρεσία του λαού, περιουσία του λαού.

Μόνο σε συνθήκες λαϊκής εξουσίας, λαϊκής οικονομίας μπορεί ο συντονισμός των κρατικών φορέων ενέργειας (καύσιμα) και κατασκευών να παράγει οχήματα (λεωφορεία, τρόλεϊ, τρένα), να τα κινεί με φθηνό καύσιμο και με μόνιμο προσωπικό να εξυπηρετεί τις ανάγκες μετακίνησης των επιβατών σε όλη τη χώρα. Τα κόμματα του ευρωμονόδρομου, ΠΑΣΟΚ - ΝΔ - ΛΑ.Ο.Σ. - ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ, από την πίστη τους στην ελεύθερη αγορά και τη στήριξη του μεγάλου κεφαλαίου, ούτε θέλουν ούτε μπορούν να προχωρήσουν σε τέτοιες λύσεις.

Συγκοινωνία κοινωνικό αγαθό

Η συγκοινωνία ως κοινωνικό αγαθό είναι υπόθεση όλων των εργαζομένων όπου κι αν εργάζονται ή κατοικούν.

Η συντριβή της ζωής μας δεν είναι μονόδρομος. Αυτό που απαιτείται είναι κοινός συντονισμένος αγώνας με το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα για ανατροπή αυτής της πολιτικής.

  • Τώρα αντίσταση, ανυπακοή, οργάνωση, αντεπίθεση στα μέτρα που γονατίζουν καθημερινά την εργατική τάξη.
  • Ενιαίος κρατικός φορέας αστικών συγκοινωνιών, που να αποτελεί λαϊκή περιουσία.
  • Συμπληρωματικά τα μέσα μεταφοράς μεταξύ τους και όχι ανταγωνιστικά.
  • Μείωση της τιμής του εισιτηρίου και δωρεάν μετακίνηση στις ώρες αιχμής. Δωρεάν όλη τη μέρα για ευπαθείς ομάδες (ανέργους - ΑμΕΑ).
  • Κάλυψη των ελλειμμάτων και εξολοκλήρου επιχορήγηση της συγκοινωνίας από τον κρατικό προϋπολογισμό.
  • Καμία μετάταξη εργαζομένων, ούτε "εθελοντική", ούτε υποχρεωτική.
  • Αμεση πρόσληψη μόνιμου προσωπικού με πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα.
  • Ανάπτυξη του συγκοινωνιακού δικτύου σε όλο το Λεκανοπέδιο της Αττικής».
ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Ο ψευτοκαβγάς ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ δεν μπορεί να κρύψει τις ευθύνες τους(2020-11-05 00:00:00.0)
Σήμερα η κινητοποίηση στα γραφεία του ΟΑΣΑ(2011-08-09 00:00:00.0)
Στα χέρια των εργαζομένων η νέα Συλλογική Σύμβαση(2011-08-04 00:00:00.0)
«Εξυγίανση» και εξυγίανση(2010-11-30 00:00:00.0)
Αυξάνονται κατά 33% από 1η Ιούλη(1996-04-09 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ