Τετάρτη 3 Νοέμβρη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΥΠΟΒΡΥΧΙΟ «ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ»
Οι πολυεθνικές γλεντάνε με λεφτά του λαού

Παραδόθηκε χτες από τα Ναυπηγεία του Κιέλου, επισφραγίζοντας την ολοκληρωτική παράδοση του Σκαραμαγκά στο ιδιωτικό κεφάλαιο

Με 5 χρόνια καθυστέρηση τοποθετήθηκε η ελληνική σημαία στο υποβρύχιο «Παπανικολής». Οι πολυεθνικές κερδίζουν σε βάρος του λαού, ενώ παραμένει άγνωστο πόσο αξιόπλοο είναι το υποβρύχιο
Με 5 χρόνια καθυστέρηση τοποθετήθηκε η ελληνική σημαία στο υποβρύχιο «Παπανικολής». Οι πολυεθνικές κερδίζουν σε βάρος του λαού, ενώ παραμένει άγνωστο πόσο αξιόπλοο είναι το υποβρύχιο
Πραγματοποιήθηκε χτες στα ναυπηγεία του Κιέλου της Γερμανίας, με πέντε χρόνια καθυστέρηση, η τελετή ύψωσης της ελληνικής σημαίας και η παράδοση στο ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό του υποβρυχίου «Παπανικολής». Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Αμυνας, μετά από καθυστερήσεις και αναβολές χρόνων, δεν παρευρέθηκε στην τελετή και έστειλε τον αρχηγού του ΓΕΝ αντιναύαρχο Δ. Ελευσινιώτη.

Πρόκειται για το πρώτο από τα τέσσερα υποβρύχια τύπου Τ-214 που είχαν παραγγελθεί πριν μια δεκαετία στα γερμανικά ναυπηγεία, όπου ανήκαν τότε και τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Τα άλλα τρία υποβρύχια της ίδιας παραγγελίας κατασκευάζονται στο Σκαραμαγκά και είναι άγνωστο πότε θα παραδοθούν. Το συνολικό κόστος ανέρχεται στα 2,15 δισ. ευρώ και μαζί με τα δύο επιπλέον που παραγγέλθηκαν τώρα και το ένα παλαιού τύπου Τ-209 που ανακατασκευάστηκε το συνολικό ποσό θα ανέλθει στα 3,6 δισ. ευρώ.

Η παράδοση του «Παπανικολή» υποτίθεται πως γίνεται σε εφαρμογή της συμφωνίας μεταβίβασης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά από τη γερμανική εταιρεία στην αραβική πολυεθνική. Το συγκεκριμένο υποβρύχιο είναι αυτό που κατά τις δοκιμές είχε παρουσιάσει κλίση και χρειάστηκε να γίνουν οι απαραίτητες τροποποιήσεις.

Συνολικά, πρόκειται για μια σκανδαλώδη υπόθεση από την πρώτη στιγμή της εξέλιξής της. Η παραγγελία των τεσσάρων υποβρυχίων Τ-214, έγινε επί Α. Τσοχατζόπουλου στο υπουργείο Αμυνας, χωρίς να έχει υπάρξει πρότυπο ή μοντέλο αυτού του τύπου υποβρυχίου. Δηλαδή, η Ελλάδα αγόρασε και μάλιστα πανάκριβα το πρώτο υποβρύχιο της σειράς, πάνω στο οποίο έγιναν δοκιμές και αλλαγές, ώστε να ανταποκρίνεται στις απαιτούμενες προδιαγραφές.

Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ίδιοι οι κατασκευαστές του, οι Γερμανοί, το απαξίωσαν εκτιμώντας τη μεταπωλητική του αξία στα 300 εκατ. ευρώ έναντι 500 εκατ. ευρώ που είναι η τιμή πώλησης στην Ελλάδα των δύο επιπλέον υποβρυχίων Τ-214 που η σημερινή κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ παρήγγειλε, προκειμένου να προικίσει το «γάμο» της γερμανικής εταιρείας με την εταιρεία από το Αμπού Ντάμπι.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ