Πέμπτη 15 Οχτώβρη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 10
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΓΙΑ ΣΕΜΠΟ ΟΛΠ
Σχεδιάζει να παραδώσει στην COSCO και την τελευταία προβλήτα!

Η πολυθρύλητη «επαναδιαπραγμάτευση» που προπαγανδίζει το ΠΑΣΟΚ έχει σαν στόχο την πλήρη επικράτηση της πολυεθνικής στο στρατηγικό τομέα του εισαγωγικού και εξαγωγικού εμπορίου

Με τη ΝΔ, οι πολυεθνικές πάτησαν πόδι στο ΣΕΜΠΟ του ΟΛΠ. Με την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, παίρνουν στα χέρια τους το σύνολο των εγκαταστάσεων και μαζί τον έλεγχο του εισαγωγικού και εξαγωγικού εμπορίου της χώρας

Eurokinissi

Με τη ΝΔ, οι πολυεθνικές πάτησαν πόδι στο ΣΕΜΠΟ του ΟΛΠ. Με την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, παίρνουν στα χέρια τους το σύνολο των εγκαταστάσεων και μαζί τον έλεγχο του εισαγωγικού και εξαγωγικού εμπορίου της χώρας
Την παραπέρα ισχυροποίηση των πολυεθνικών στο πρώτο λιμάνι της χώρας προωθεί η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, διαλύοντας και την τελευταία αυταπάτη στους εργαζόμενους για τις προθέσεις της και την εχθρική για τα εργατικά συμφέροντα αντιλαϊκή πολιτική της.

Οπως αποκάλυψε χτες από η υπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Λ. Κατσέλη, η κυβέρνηση σχεδιάζει την «επαναδιαπραγμάτευση» της σύμβασης παραχώρησης του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων με την κινεζική πολυεθνική, όχι βέβαια για να ανακόψει την πορεία της πλήρους ιδιωτικοποίησης μιας στρατηγικής σημασίας εγκατάστασης, αλλά για να εκχωρήσει στην COSCO και την Προβλήτα 1, η οποία υποτίθεται ότι θα παρέμενε στην ΟΛΠ ΑΕ! Με τη μέχρι τώρα σύμβαση, η COSCO έβαζε υπό την κυριότητά της την Προβλήτα 2, ενώ αναλάμβανε την υποχρέωση να φτιάξει και μια ακόμα Προβλήτα, την 3, η οποία επίσης θα ανήκε στην ίδια.

Με τη μεθόδευση της παράδοσης και της Προβλήτας 1 στην πολυεθνική, η κυβέρνηση σπεύδει να ενισχύσει ακόμα περισσότερο τη «δράση» της COSCO στο πρώτο λιμάνι, παραδίδοντας στο σύνολό του το μεγαλύτερο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων της χώρας. Δηλαδή της προσφέρει πλέον τα «κλειδιά» του ελληνικού εισαγωγικού και εξαγωγικού εμπορίου, με απροσδιόριστες συνέπειες συνολικά για την εργατική λαϊκή οικογένεια. Ταυτόχρονα σφοδρό θα είναι το χτύπημα και στα εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων του ΟΛΠ, αφού ήδη προβλέπεται ότι οι εργασιακές σχέσεις θα υπόκεινται στους νόμους της «ελεύθερης αγοράς». Σε απλή μετάφραση, ο ΣΕΜΠΟ μετατρέπεται σε απέραντο εργασιακό γκέτο όπου θα κυριαρχούν απόλυτα οι νόμοι της «ανταγωνιστικότητας».

Πάνω απ' όλα τα συμφέροντα της πολυεθνικής

Για το ζήτημα συγκλήθηκε χτες στο Μέγαρο Μαξίμου σύσκεψη με τον πρωθυπουργό και τους αρμόδιους υπουργούς (Εργασίας, Ανάπτυξης - Οικονομίας - Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Υποδομών - Μεταφορών και Δικτύων) και τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης. Πληροφορίες αναφέρουν ότι κατά τη διάρκεια της σύσκεψης, ο πρωθυπουργός διαμήνυσε στους υπουργούς ότι πρέπει να σπάσει με κάθε τρόπο η απεργία.

Σε δηλώσεις της αμέσως μετά της σύσκεψη, η Λ. Κατσέλη ανέφερε χωρίς περιστροφές ότι: «Η ΣΕΠ (σ.σ. η εταιρεία που αναλαμβάνει τον ΣΕΜΠΟ για λογαριασμό της COSCO) συμφώνησε να καθίσουμε στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων για να συζητήσουμε όλους τους όρους της παραχώρησης προς αμοιβαίο βεβαίως συμφέρον. Το δεύτερο που συμφωνήσαμε την Παρασκευή με την ΣΕΠ, είναι ότι ο ΟΛΠ και η ΣΕΠ να καθίσουν μαζί πάλι, από μηδενική βάση, να κοιτάξουν το πλαίσιο συνεργασίας προβλητών 1 και 2»!

Τις πραγματικές προθέσεις της κυβέρνησης φρόντισαν να αποσαφηνίσουν από νωρίς χτες στενοί συνεργάτες του πρωθυπουργού και κυβερνητικοί κύκλοι που σημείωναν ότι «η επαναδιαπραγμάτευση ανοίγει ενδιαφέροντα κεφάλαια και προοπτικές στη συνεργασία Ελλάδας - Κίνας», ενώ εξυμνούσαν και τις «εξαιρετικές ενέργειες της κινεζικής πρεσβείας αλλά και της Λούκας Κατσέλη». Σ' αυτό το πνεύμα τα κυβερνητικά στελέχη έθεταν χωρίς περιστροφές το ερώτημα αν «πρέπει να μείνουμε με την πρόβλημα 1 του λιμανιού στα χέρια...», ενώ εγκαλούσαν «για ζημιογόνα στάση» την «αντιπολίτευση και όποιον επιχειρεί να παρέμβει στις διαπραγματεύσεις».

Σε άλλο σημείο των δηλώσεών της, απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με τα εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων, η Λ. Κατσέλη πρόσθεσε: «Είμαστε ανοιχτοί στο διάλογο. Θέλουμε να στηρίξουμε τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Ακριβώς γι' αυτό πετύχαμε αυτά που πετύχαμε την Παρασκευή, να συζητήσουμε με την άλλη πλευρά και να δούμε πώς καλύτερα θα διασφαλιστούν τα εργασιακά δικαιώματα και στο πλαίσιο της υπάρχουσας σύμβασης, αλλά και της νέας σύμβασης που θα γίνει». Με άλλα λόγια, θα προκύψει εντέλει νέα σύμβαση. Οσο για το αν διασφαλίζονται τα δικαιώματα των εργαζομένων, αυτό θα είναι... θέμα «διαλόγου»!

Στα πλαίσια της συνεργασίας της κυβέρνησης με την πολυεθνική, χτες το απόγευμα έγινε και συνάντηση της Λ. Κατσέλη με τον πρέσβη της Κίνας. Αμέσως μετά, η υπουργός δήλωσε περιχαρής: «Θέλουμε να αναπτύξουμε την οικονομική συνεργασία με την Κίνα, να ενισχύσουμε τις εμπορικές και τις επενδυτικές μας σχέσεις για αμοιβαίο όφελος και των δύο χωρών. Πιστεύουμε σε αυτήν τη φιλία και συνεργασία και θα κάνουμε τα αδύνατα δυνατά και οι δύο για να επιλύσουμε όποια προβλήματα έχουν δημιουργηθεί και να προχωρήσουμε μπροστά για μία αποδοτική συνεργασία».

Δικαιώνεται το ΚΚΕ και το ταξικό κίνημα

Ολες οι παραπάνω εξελίξεις επιβεβαιώνουν πλήρως το ΚΚΕ που από την πρώτη στιγμή είχε επισημάνει ότι η υπεράσπιση των εργασιακών κατακτήσεων είναι άρρηκτα δεμένη και προϋποθέτει την πάλη για λιμάνι στην υπηρεσία των λαϊκών συμφερόντων. Είχε τονίσει ότι η απελευθέρωση των λιμανιών που επιβάλλει η ΕΕ υπονομεύει και τα συμφέροντα του λαού και τα δικαιώματα των εργαζομένων. Ταυτόχρονα, αναδεικνύεται όλο και πιο επιτακτική η συσπείρωση των εργαζομένων του ΟΛΠ στο ΠΑΜΕ, που και με την προχτεσινή του παρέμβαση στο ΣΕΜΠΟ κάλεσε ο απεργιακός αγώνας να γίνει υπόθεση των ίδιων των εργαζομένων. Να συμπορευτούν με τις ταξικές δυνάμεις, συγκροτώντας μέτωπο καταρχήν με τους εργαζόμενους του Πειραιά, ενάντια συνολικά στην αντιλαϊκή πολιτική, διεκδικώντας λιμάνια αποκλειστικά 100% δημόσια, στην υπηρεσία του λαού.


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ