Την ανάγκη οι ναυτεργάτες να κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις τους για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων τους και την υπογραφή ικανοποιητικών Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας (ΣΣΕ), απομονώνοντας τις δυνάμεις του εργοδοτικού και κυβερνητικού συνδικαλισμού, αναδεικνύουν με ανακοίνωσή τους τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», ΠΕΕΜΑΓΕΝ, μετά και τις χτεσινές αποφάσεις - πρόκληση που πήρε η πλειοψηφία της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΠΝΟ.
Η Εκτελεστική Επιτροπή συγκλήθηκε μετά από παρέμβαση των τριών ταξικών σωματείων, τα οποία μπροστά στην ένταση της επίθεσης και της αδιαλλαξίας εφοπλιστών και κυβέρνησης σε βάρος των δικαιωμάτων των ναυτεργατών, πρότειναν 24ωρη πανελλαδική απεργία σε όλες τις κατηγορίες πλοίων με προοπτική κλιμάκωσης την Τετάρτη 27/6 και σχεδιασμό πολύμορφων κινητοποιήσεων στα ποντοπόρα, μεσογειακά και ακτοπλοϊκά φορτηγά πλοία.
Οι δυνάμεις του εργοδοτικού και κυβερνητικού συνδικαλισμού, ωστόσο, με επικεφαλής τον γγ της ΠΝΟ, Γ. Χαλά, απέρριψαν την πρόταση των τριών σωματείων, ενώ συμπληρωματικά, όπως αναφέρουν τα σωματεία, «οι δυνάμεις του οπορτουνισμού, με επικεφαλής τον πρόεδρο της ΠΕΝΕΝ Νταλακογεώργο Α., δεν δίστασαν να προτείνουν μέχρι και "παγκόσμια απεργία"».
Αφορμή για την πρωτοβουλία της σύγκλησης της Εκτελεστικής Επιτροπής και τις προτάσεις των τριών σωματείων έδωσε το έγγραφο που απέστειλε ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) στις 14/6, στο οποίο προκλητικά αναφέρει για την υπογραφή ΣΣΕ για τους ναυτεργάτες των ακτοπλοϊκών και επιβατηγών πλοίων, ότι «δεν μπορεί να τεθεί ζήτημα αύξησης των μισθολογικών συνθηκών των πληρωμάτων»! Ως πρόσχημα επικαλείται τις τιμές αύξησης των καυσίμων.
Το έγγραφο της εφοπλιστικής Ενωσης στάλθηκε λίγες μέρες πριν τη διαπραγματευτική συνάντηση με τη διοίκηση της ΠΝΟ, η οποία έχει προγραμματιστεί για αύριο.
Οπως υπογραμμίζουν τα σωματεία, «αυτές οι δυνάμεις οπλίζουν την επιθετικότητα των εφοπλιστών, της κυβέρνησης, για να μην εφαρμόζονται ούτε τα ελάχιστα των ΣΣΕ, να διευρύνεται η ανασφάλιστη εργασία, οι μειώσεις των οργανικών συνθέσεων με την εντατικοποίηση της εργασίας, η φοροεπιδρομή στο λαϊκό εισόδημα κ.ά.».
Καταγγέλλουν ακόμα ότι ο γγ της ΠΝΟ δεν «δραστηριοποιείται» μόνο στο εσωτερικό, αλλά συμμετέχει σε συνεδριάσεις των ITF (Διεθνής Οργάνωση Μεταφορών) και ILO (Διεθνές Γραφείο Εργασίας), χωρίς να έχει πάρει έγκριση από την ΕΕ για το πλαίσιο που θα παρουσιάσει εκεί, κλείνει συμφωνίες με τους εφοπλιστές έναντι αμοιβής για να μην εφαρμόζεται η κλαδική ΣΣΕ και η Κοινωνική Ασφάλιση για όλους τους ναυτεργάτες (π.χ. μπλε κάρτα) και βέβαια δεν ενημερώνει την Εκτελεστική Επιτροπή για τα όσα αποφασίζονται σε αυτές τις οργανώσεις.