Αλυτο παραμένει το πρόβλημα συναυλιακής αίθουσας για την ΚΟΑ
Η «συμφέρουσα και απλή» πρόταση του πιανίστα Αρη Γαρουφαλή, που βρίσκεται στο «τιμόνι» της διεύθυνσης της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών, αλλά και του Ωδείου Αθηνών έδωσε τη λύση στο ΥΠΠΟ, προκειμένου να αντιμετωπίσει το οξύ πρόβλημα της εγκατάστασης της ΚΟΑ, μετά το κλείσιμο του «Παλλάς». Το μεγαλύτερο συμφωνικό σύνολο της χώρας μας, μετά από περιπλάνηση 60 χρόνων σε διάφορες «φιλόξενες ή αφιλόξενες αίθουσες», ανακουφίζεται με την εύρεση χώρου για τις δοκιμές της στο ημιτελές εδώ και δεκαετίες κτίριο του Ωδείου Αθηνών. Η λύση αποτελεί «ανάσα» και για το Ωδείο, που αντιμετωπίζει σοβαρά οικονομικά προβλήματα και πλέον νοικιάζει το χώρο έναντι 5.000.000 δρχ. το μήνα. Αλυτο, όμως, προς το παρόν παραμένει το θέμα της συναυλιακής αίθουσας της ΚΟΑ, καθώς το Μέγαρο Μουσικής, μόνο κατ' όνομα αποτελεί «σπίτι της ΚΟΑ» (σ.σ. σύμφωνα με παλαιότερες δηλώσεις του Χρ. Λαμπράκη), ενώ η αποπεράτωση της αμφιθεατρικής αίθουσας συναυλιών που υπάρχει στο υπόγειο του Ωδείου (700 περίπου θέσεων) εντάσσεται στους μελλοντικούς σχεδιασμούς του ΥΠΠΟ. Η ημιτελής αίθουσα αναμένεται να ολοκληρωθεί την επόμενη διετία, με προϋπολογισμό 1 δισ. Αν και ο Ε. Βενιζέλος στη διάρκεια των εγκαινίων του χώρου δοκιμών άδραξε την ευκαιρία να μιλήσει για τη βούληση του υπουργείου ώστε να λυθεί το στεγαστικό πρόβλημα της ΚΟΑ, αλλά και άλλων συνόλων μέσω του Γ` ΚΠΣ, η μουσική κοινότητα της χώρας είναι γεγονός πως εδώ και δεκαετίες έχει χορτάσει από ανεκπλήρωτες υποσχέσεις. Με την ευκαιρία των εγκαινίων, ο υπουργός αναφέρθηκε και σε άλλες παρεμβάσεις που πρόκειται να γίνουν στην περιοχή που περικλείεται ανάμεσα στις οδούς Ρηγίλλης, Β. Σοφίας, Β. Κωνσταντίνου και Β. Γεωργίου (στο πλαίσιο του Γ` ΚΠΣ). Αφορούν: Στην επισκευή και διαμόρφωση των υπαρχόντων κτιρίων του Βυζαντινού Μουσείου και στην ολοκλήρωση του εκθεσιακού προγράμματός του, στη διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου, με έμφαση στον αρχαιολογικό χώρο του Λυκείου του Αριστοτέλη, στην επέκταση της Εθνικής Πινακοθήκης, καθώς και στην ανέγερση του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης από το Ιδρυμα Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή στο χώρο της οδού Ριζάρη, παρ' όλες τις αντιδράσεις φορέων και κατοίκων της περιοχής.