Τετάρτη 29 Μάρτη 2017
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΝΕΟΛΑΙΑ (ΤΕΤΡΑΣΕΛΙΔΟ)
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
Κινητοποιήσεις για μόνιμους μαζικούς διορισμούς

Νέα αγωνιστικά ραντεβού σήμερα το μεσημέρι στη Βουλή και στο υπουργείο Εργασίας

Από τη χτεσινή κινητοποίηση στο υπουργείο Παιδείας
Από τη χτεσινή κινητοποίηση στο υπουργείο Παιδείας
Συγκέντρωση στη Βουλή πραγματοποιούν οι εκπαιδευτικοί σήμερα Τετάρτη, στη 1 το μεσημέρι, με κεντρικό αίτημα την απόσυρση της τροπολογίας για την πρόσληψη αναπληρωτών, με την οποία η κυβέρνηση ομολογεί ότι μέχρι το 2019 δεν πρόκειται να γίνουν μόνιμοι διορισμοί στα σχολεία, ενώ διατηρείται και η υποστελέχωση στην Ειδική Αγωγή.

«Το υπουργείο Παιδείας, σε τροπολογία που καταθέτει σε νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών, μας λέει ότι δεν θα κάνει διορισμούς ούτε... στη Δευτέρα Παρουσία λόγω των οικονομικών συνθηκών! Ταυτόχρονα, λέει ότι θα δίνει σε κάθε υπουργό το δικαίωμα να νομοθετεί κατά το δοκούν στην Ειδική Αγωγή ανάλογα με το τι περισσεύματα εκπαιδευτικών έχει από τις κάθε φορά αλχημείες των ωρολόγιων προγραμμάτων», σημειώνει η Πρωτοβουλία Αναπληρωτών - Ωρομισθίων, που βρέθηκε χτες μαζί με αναπληρωτές και μόνιμους εκπαιδευτικούς στο υπουργείο Παιδείας, στη συγκέντρωση με κεντρικό αίτημα την απόσυρση της επίμαχης τροπολογίας.

Από την πλευρά του, το υπουργείο, κάτω από την πίεση των αντιδράσεων για την κυνική ομολογία για μηδενικούς διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών μέχρι το 2019, προσπαθεί να στρέψει τη συζήτηση στα κριτήρια και στο τεχνικό μέρος πρόσληψης των αναπληρωτών, εμμένοντας στη συγκεκριμένη τροπολογία.

Σήμερα, επίσης, στις 2 το μεσημέρι, η Πρωτοβουλία Αναπληρωτών - Ωρομισθίων και πρωτοβάθμια σωματεία εκπαιδευτικών πραγματοποιούν παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Εργασίας με αίτημα την εξίσωση των αδειών των αναπληρωτών εκπαιδευτικών με αυτές των μονίμων.

Τροπολογία από το ΚΚΕ

Την κατάργηση της ρύθμισης για τοποθέτηση προσωπικού χωρίς προσόντα στην Ειδική Εκπαίδευση προτείνει το ΚΚΕ, με τροπολογία που κατέθεσε στο νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών.

Οπως αναφέρεται μεταξύ άλλων στην αιτιολογική έκθεση: «Η ειδική παιδαγωγική παρέμβαση, σε όλες τις εκφάνσεις του έργου της, είναι μια απαιτητική, σύνθετη διαδικασία, που απαιτεί ειδικές γνώσεις ώστε να μπορείς να παρέμβεις στοχευμένα και εξατομικευμένα για κάθε παιδί που χρήζει ειδικής παιδαγωγικής παρέμβασης. Η σταθερότητα, μονιμότητα και επιστημονική κατάρτιση του προσωπικού αποτελεί βασική προϋπόθεση για την ορθή, ολοκληρωμένη ειδική παιδαγωγική παρέμβαση. Οι μόνιμοι διορισμοί όλων των ειδικοτήτων (ειδικό παιδαγωγικό, επιστημονικό, βοηθητικό, τεχνικό) που κατά βάση εργάζονται ως αναπληρωτές πάνω από μια δεκαετία στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, είναι βασικό προαπαιτούμενο για τον επιστημονικά ορθό εκπαιδευτικό σχεδιασμό.

Με βάση το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο (...) και στα πλαίσια της διαχείρισης του πλεονάζοντος μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού, το τελευταίο τοποθετείται, χωρίς προσόντα, στην Ειδική Εκπαίδευση. Φυσικά, αυτός ο πλεονάζων αριθμός είναι πλασματικός, αφού έχει προέλθει από κυβερνητικές αποφάσεις (...) για κατάργηση του υπεύθυνου δασκάλου στα Ολοήμερα Δημοτικά, οι περικοπές διδακτικών ωρών σε Δημοτικά και Γυμνάσια, η κατάργηση των υπεύθυνων εργαστηρίων στη Δευτεροβάθμια, οι συμπτύξεις τμημάτων και ειδικοτήτων, η θεσμοθέτηση της γ' ανάθεσης κ.ά.

Αυτή η ρύθμιση επηρεάζει αρνητικά ταυτόχρονα τόσο τη Γενική όσο και την Ειδική Εκπαίδευση και προτείνεται η κατάργησή της, καθώς είναι μια ρύθμιση που υποβαθμίζει παραπέρα την ειδική παιδαγωγική στήριξη, την ώρα μάλιστα που υπάρχουν εκπαιδευτικοί και ειδικότητες με ανάλογα προσόντα που δεν εργάζονται στον αντίστοιχο τομέα».


Κορυφή σελίδας

Τετρασέλιδα του «Ρ»
Διαβάστε στο «Ρ»

Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org