Προκλητική, πέρα από κάθε όριο, η επιχείρηση εκφοβισμού των μαρτύρων από τους μεγαλοδικηγόρους των εφοπλιστών. Πρωτεργάτης ο δικηγόρος, που ισχυριζόταν ότι και στο ναυάγιο του «Σαμίνα» η μόνη που δεν έφταιγε ήταν η «Μίνοαν Φλάιν Ντόλφιν»...
«Γυμνοί» από επιχειρήματα έχουν μείνει οι μεγαλοδικηγόροι, που έχουν επιστρατευτεί για να «καθαρίσουν» τους εφοπλιστές και τον «Ελληνικό Νηογνώμονα» από το σωρό των κατηγοριών που τους βαρύνουν για τον άδικο χαμό των 20 ανθρώπων που «θάφτηκαν» με το πλωτό «κουρέλι» «ΔΥΣΤΟΣ». Η αδυναμία του «γκρουπ» έγινε χτες ολοφάνερη, κατά τη δεύτερη μέρα της κατάθεσης του τεχνικού συμβούλου των οικογενειών των θυμάτων, Ι. Αγγελάκη, στο Τριμελές Πλημμελειοδικείο Πειραιά. Οι δικηγόροι, ανήμποροι να αντικρούσουν τα ατράνταχτα επιχειρήματα και στοιχεία που κατέθετε ο μάρτυρας, με τα οποία αποδεικνύεται ότι το ναυάγιο αυτό αποτελεί ναυτικό έγκλημα, δε δίστασαν μπροστά στους δικαστές να εξαπολύσουν απειλές περί ψευδορκίας, ενώ ορισμένοι από αυτούς καταφέρθηκαν εναντίον του με διάφορους χαρακτηρισμούς, για να προσβάλουν την αξιοπιστία του!
Να σημειωθεί ότι δεν είναι πρώτη φορά, που οι δικηγόροι των κατηγορουμένων επιχειρούν να τρομοκρατήσουν μάρτυρες. Πρωτεργάτες σ' αυτήν την επιχείρηση εμφανίζονται ο γνωστός από το ναυάγιο του «Σαμίνα» κ. Ιριώτης και ο κ. Κατσαντώνης. Ο πρώτος φαίνεται πως έχει αναλάβει εργολαβικά την υπεράσπιση των εφοπλιστών και του «Ελληνικού Νηογνώμονα». Είναι ενδεικτικό ότι εκτός από την υπεράσπιση, στην προκειμένη περίπτωση, της ΑΝΕ - ΗΡΑΚΛΗΣ (θυγατρική της ΑΓΕΤ), πλοιοκτήτριας του «ΔΥΣΤΟΣ», υπερασπίζεται τον «Ελληνικό Νηογνώμονα» στη δίκη για το ναυάγιο του «ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ», την MFD στην υπόθεση του ναυαγίου του «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ» και πάει λέγοντας...
Ο μάρτυρας επανέλαβε ότι αιτία για τη βίαιη ανατροπή του πλοίου στις 28 Δεκέμβρη 1996 αποτέλεσε το ρήγμα που δημιουργήθηκε από τη σαπίλα στις λαμαρίνες του, κατά τη διάρκεια του μοιραίου ταξιδιού του πλοίου. Το ρήγμα, το οποίο έχει βεβαιωθεί και από τις καταθέσεις των δυτών, σημειώθηκε στη δεξιά πλευρά του πλοίου 5 μέτρα κάτω από την κουβέρτα του και είχε ως αποτέλεσμα την εισροή υδάτων και τη δημιουργία ελεύθερων επιφανειών. Ανέφερε ακόμα ότι στα πιστοποιητικά του πλοίου αναφερόταν η μεταφορική ικανότητα που είχε το πλοίο πριν το 1985, οπότε μετασκευάστηκε και ουσιαστικά προέκυψε καινούριο πλοίο, που σημαίνει ότι η μεταφορική του ικανότητα άλλαξε!
Σημαντικό στοιχείο, που προέκυψε χτες, αποτέλεσε το έγγραφο που κατέθεσε ο δικηγόρος των οικογενειών κ. Παπαθεοδωρόπουλος, από το οποίο προκύπτει ότι ο «Ελληνικός Νηογνώμονας» παραβίασε τους κανονισμούς του για να εκδώσει πιστοποιητικά αξιοπλοΐας στο «ΔΥΣΤΟΣ». Να σημειωθεί ότι ανάλογο στοιχείο έχει κατατεθεί και στη δίκη του «ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ». Από το έγγραφο αυτό, προκύπτει ότι ο «Ελληνικός Νηογνώμονας», με βάση τους κανονισμούς του, διενεργεί ειδικές επιθεωρήσεις στα πλοία χύδην φορτίου, όπως ήταν το «ΔΥΣΤΟΣ», επειδή αυτά, λόγω των φορτίων τους, καταπονούνται περισσότερο και φθείρονται πιο γρήγορα. Ομως, τέτοιες επιθεωρήσεις δε διενήργησε στο «ΔΥΣΤΟΣ». Βέβαια, οι δικηγόροι των κατηγορουμένων, αγγίζοντας τα όρια της αυτογελοιοποίησης, προσπάθησαν να πείσουν ότι το «ΔΥΣΤΟΣ» δεν ήταν τέτοιου τύπου πλοίο...