Πέμπτη 24 Σεπτέμβρη 2015
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΔΙΕΘΝΗ
ΣΚΑΝΔΑΛΟ «ΦΟΛΚΣΒΑΓΚΕΝ»
Εκτιμήσεις για δυσμενείς επιπτώσεις σε εταιρεία και γερμανική οικονομία

ΒΕΡΟΛΙΝΟ.--

Η συνεχιζόμενη πτώση της αξίας μετοχών της αυτοκινητοβιομηχανίας «Φολκσβάγκεν», σε ευρωπαϊκά και αμερικανικά χρηματιστήρια, φαίνεται πως είναι, προς το παρόν, η «πιο ανώδυνη» επίπτωση, αφού ο γερμανικός όμιλος, που βρίσκεται στο επίκεντρο οξυμένου ανταγωνισμού μεταξύ μονοπωλίων Ευρώπης - Αμερικής, στροβιλίζεται παράλληλα και σε έναν κυκεώνα εισαγγελικών ερευνών και μηνύσεων από μεγάλα δικηγορικά γραφεία και καταναλωτικές οργανώσεις σε ΗΠΑ και Ευρώπη. Ανοίγει, παράλληλα, ο «ασκός του Αιόλου» όχι μόνο για αναδιαρθρώσεις στα ανώτατα στρώματα διοίκησης του ομίλου, όπως συνέβη χτες με την αναγκαστική «παραίτηση» του διευθύνοντα συμβούλου της εταιρείας, Μάρτιν Βίντερκορν, αλλά και πιθανώς και στις θέσεις δουλειάς εκατοντάδων χιλιάδων εργαζομένων, καθώς δεν αποκλείεται να κληθούν αυτοί να πληρώσουν και αυτό το «λογαριασμό», για ένα σκάνδαλο που κατά τα φαινόμενα γνώριζε ένας μικρός στενός κύκλος ανώτατων διοικητικών στελεχών, ενδεχομένως και στελέχη της κυβέρνησης Μέρκελ...

Ο διευθύνων σύμβουλος της VW, Μάρτιν Βίντερκορν, πάντως, επιχείρησε να σηματοδοτήσει «ένα νέο ξεκίνημα» για την εταιρεία, αναλαμβάνοντας προσωπικά, όπως είπε, την ευθύνη για το μεγαλύτερο σκάνδαλο που έχει ξεσπάσει ποτέ στην 78χρονη ιστορία της εταιρείας, έπειτα από την παραδοχή στελεχών σε επιθεωρητές της Αμερικανικής Αρχής Περιβάλλοντος (ΕΡΑ) πως είχε εγκατασταθεί λογισμικό που παραποιούσε σκοπίμως τους δείκτες εκπομπών ρύπων σε πάνω από 11.000.000 αυτοκίνητα τύπου Ντίζελ. «Η "Φολκσβάγκεν" χρειάζεται ένα νέο ξεκίνημα, επίσης και όσον αφορά το προσωπικό της. Ανοίγω το δρόμο γι' αυτό το νέο ξεκίνημα με την παραίτησή μου» ανέφερε ο Βίντερκορν.

Παράλληλα, ο υπουργός Μεταφορών της Γερμανίας, Αλεξάντερ Ντόμπριντ, αρνήθηκε ότι η κυβέρνηση γνώριζε για το λογισμικό παραποίησης ρύπων σε ντιζελοκίνητα αυτοκίνητα της «Φολκσβάγκεν», παρόλο που μόλις πριν από μερικούς μήνες παραδέχτηκε ότι γνώριζε την ύπαρξη μιας «γενικότερης διαφοράς» μεταξύ των τιμών που καταγράφονται στις δοκιμές και σε κανονικές συνθήκες οδήγησης! Ανακοίνωσε, ωστόσο, τη συγκρότηση επιτροπής, τα μέλη της οποίας - υπάλληλοι και επιστήμονες - θα μεταβούν τις προσεχείς μέρες στο Βόλφσμπουργκ, όπου βρίσκεται η έδρα της εταιρείας.

Πέρα από τον αντίκτυπο της υπόθεσης στη γερμανική οικονομία, «τρικυμία» φαίνεται θα αντιμετωπίσει και ο όμιλος, όχι μόνο γιατί είναι αντιμέτωπος με ένα πιθανό τεράστιο πρόστιμο 18 δισ. δολαρίων στις ΗΠΑ και 6,5 δισ. ευρώ τα οποία θα πρέπει να καταβάλει ως το τέλος του έτους, για ν' αποκαταστήσει το «βρώμικο» λογισμικό στα προβληματικά αυτοκίνητα, αλλά και εξαιτίας του μπαράζ ποινικών ερευνών που έχουν ήδη ξεκινήσει στις ΗΠΑ από το αμερικανικό υπουργείο Δικαιοσύνης σε ομοσπονδιακό επίπεδο και από το υπουργείο Δικαιοσύνης της πολιτείας της Νέας Υόρκης, αλλά και από μεγάλα δικηγορικά γραφεία σε ΗΠΑ και Καναδά. Αυτά, πέρα από τις έρευνες που έχουν ξεκινήσει οι αρμόδιες Αρχές σε χώρες με ανταγωνιστικά βιομηχανικά συμφέροντα, όπως η Γαλλία, η Νότια Κορέα, η Βρετανία, η Ιταλία.

Στην «καταιγίδα» των μηνύσεων που αντιμετωπίζει η «Φολκσβάγκεν» προστέθηκε χτες και εκείνη που κατέθεσαν στο Σάο Πάολο της Βραζιλίας πρώην εργαζόμενοι στην αυτοκινητοβιομηχανία και ακτιβιστές, που την κατηγορούν ότι επέτρεψε τα βασανιστήρια και τις διώξεις αντιφρονούντων επί δικτατορίας στη Βραζιλία.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ