Τη στιγμή που τα κυβερνητικά επιτελεία μεθοδεύουν την ακόμα μεγαλύτερη υποβάθμιση και υποταγή της εκπαίδευσης στις ορέξεις των επιχειρήσεων, η ανάγκη της «Ενιαίας Ανώτατης Εκπαίδευσης» πρόβαλε περισσότερο επίκαιρη παρά ποτέ και συζητήθηκε χτες σε μια πολύ ενδιαφέρουσα εκδήλωση που διοργάνωσε η ΚΝΕ στα ΤΕΙ Πειραιά.
Παίρνοντας πρώτος το λόγο ο Π. Σινιόρος, επίκουρος καθηγητής στο ΤΕΙ και μέλος του ΔΣ της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών ΤΕΙ, μίλησε για την τελματική κατάσταση, στην οποία έχουν περιέλθει τα ΤΕΙ της χώρας. Παρουσιάζοντας εκθέσεις των διοικητικών οργάνων των ΤΕΙ και στοιχεία του ΟΟΣΑ, ο Π. Σινιόρος απέδειξε ότι η χρηματοδότηση είναι ένα καθεστώς που εμποδίζει σοβαρά τη λειτουργία των ΤΕΙ, τα οδηγεί στην εξάρτηση. Ενώ, τόνισε, προέκυψε και το «νέο φρούτο» του ΕΠΕΑΕΚ από το οποίο «προκύπτει ένα πανεπιστήμιο υποταγμένο στις ανάγκες της αγοράς, που κινείται σ' ένα χαμηλό καταρτισιακό επίπεδο, και όχι στις ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας» και αποτελεί μηχανισμό εξαγοράς συνειδήσεων του εκπαιδευτικού προσωπικού.
Και επειδή οι ευθύνες γι' αυτή την κατάσταση βαρύνουν συγκεκριμένες παρατάξεις, «τη συντηρητική και τη... συντηρητική», όπως είπε χαρακτηριστικά, κάλεσε τους σπουδαστές σε πάλη μέσα από τα όργανά τους και τους φυσικούς συμμάχους τους, για την ανατροπή της.
Ο Παναγιώτης Γεωργιάδης, μέλος του Τμήματος Παιδείας της ΚΕ του ΚΚΕ, που πήρε αμέσως μετά το λόγο, κάνοντας μια εμπεριστατωμένη ανάλυση της εξέλιξης της γνώσης και της επιστήμης από την πρωτόγονη κοινωνία μέχρι σήμερα, μίλησε για τις σύγχρονες ανάγκες, που η συσσώρευση γνώσης απαιτεί μια καινούρια θεώρηση για την εκπαίδευση και η Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση δεν αποτελεί μόνο ένα επιστημονικό ζητούμενο, αλλά εξυπηρετεί την ανάγκη να συμβαδίζει η γνώση με την εξέλιξη της κοινωνίας.
Τέλος, ο Κ. Βρυζίδης, πρόεδρος του ΤΕΙ Πειραιά, που ήταν ο τελευταίος ομιλητής, αναφέρθηκε από τη δική του σκοπιά στην ανάγκη ριζικής αλλαγής στην εκπαίδευση, τάχτηκε όμως υπέρ της πλήρους αποσύνδεσης πτυχίου - επαγγέλματος και υπέρ της κατάργησης του συστήματος δωρεάν παροχής σίτισης, στέγασης και συγγραμμάτων, πράγμα που ξεσήκωσε αντιδράσεις από τους σπουδαστές.