Πέμπτη 19 Φλεβάρη 2015
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
ΡΟΝΙΤ ΚΑΙ ΣΛΟΜΙ ΕΛΚΑΜΠΕΤΖ
Το διαζύγιο

Υποδειγματικής αναπαράστασης δικαστικό δράμα με τόνους που ταλαντεύονται ανάμεσα στο τραγικό και παράδοξο πλαίσιο, μια «ανωμαλία», που ακουμπά στο ισραηλινό οικογενειακό δίκαιο. Ο χώρος συγκεκριμένος και σταθερός, η αίθουσα ενός θρησκευτικού δικαστηρίου κάπου στη χώρα, με τρεις ραβίνους για δικαστές, με αποκλειστική πηγή δικαίου τη θρησκεία - τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τα διαζύγια - και με διάδικους, μάρτυρες έως και δικηγόρους ιδιαίτερα προσεκτικούς στο τι λένε, στο πώς ντύνονται κ.λπ... Στο δικαστήριο αυτό εξετάζεται η αίτηση διαζυγίου μιας γυναίκας που, πολύ νέα, παντρεύτηκε έναν άκαμπτο ορθόδοξο Εβραίο κι εδώ και τρία χρόνια εγκατέλειψε τη συζυγική στέγη και επέστρεψε στους γονείς της. Η γυναίκα επιδιώκει να αποκτήσει ξανά την ελευθερία της, μόνο που στο Ισραήλ, που το διαζύγιο εμπίπτει στο θρησκευτικό δίκαιο, αποκλειστικά ο σύζυγος δύναται να «λύει» το γάμο και να δίνει στη σύζυγο υπογεγραμμένο διαζύγιο. Μέχρι τότε, εκείνη πρέπει να παραμένει στη συζυγική εστία αποκλεισμένη από την κοινωνική ζωή και το σεβασμό.

Γυναικεία προσωπογραφία ώριμης, αυστηρής και μελαγχολικής γοητείας, αλλά και σπάνιας δύναμης «κατασκευασμένη» ως επί το πλείστον μέσα από κοντινά πλάνα, βλέμματα στο φακό και συνέπεια στη σκηνοθετική γραμμή της «υποκειμενικότητας του βλέμματος». Παρά το αποσπασματικό του χρόνου, μέσα από επιγραφές, που υπογραμμίζουν το ανεκτίμητο της ελεύθερης ύπαρξης, παρά το καταπιεστικό του χώρου και το δομικά επαναληπτικό της τυπικής γλώσσας, η ταινία εκπλήσσει με την κομψότητα της γραφής και την αμεσότητά της.

Με τους: Σιμόν Αμπκαριάν, Σασόν Γκαμπάι, Ζέεβ Ρεβάς, Γκάμπι Αμρανί, Ραμί Ντανόν, κ.ά.

Παραγωγή: «Gett: The Trial of Viviane Amsalem», Ισραήλ, Γερμανία, Γαλλία (2014).


Κορυφή σελίδας

Τετρασέλιδα του «Ρ»
Διαβάστε στο «Ρ»

Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org