Τρίτη 3 Φλεβάρη 2015
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Το γεφύρι της Πλάκας

Το γεφύρι της Πλάκας που πλέον δεν υπάρχει
Το γεφύρι της Πλάκας που πλέον δεν υπάρχει
Μεγάλη απώλεια για τους κατοίκους των Τζουμέρκων - και όχι μόνο - είναι η καταστροφή του γεφυριού της Πλάκας αφού χάθηκε ένα σημαντικό σημείο αναφοράς του τόπου μας. Το μνημείο ήταν εκεί περίπου για δυο αιώνες, αλλά η αδιαφορία του κράτους το άφησε έρμαιο χωρίς κανένα έργο συντήρησης και υποστήριξης. Σε χαρακτηριστικό αφιέρωμά του στο γεφύρι της Πλάκας ο «Ριζοσπάστης» στις 11 Φλεβάρη 2001 προειδοποιούσε πως είναι θέμα χρόνου η κατάρρευσή του αν δεν παίρνονταν άμεσα μέτρα για τη συντήρησή του.

Το μονότοξο γεφύρι της Πλάκας ήταν το μεγαλύτερο των Βαλκανίων, είχε συνολικό μήκος 61 μ. και ύψος 19,70 μ. Η μεγάλη καμάρα, λεπτή και αέρινη, είχε άνοιγμα 39 μ. Γεφύρι με ιστορικό φορτίο, καθώς εκεί λειτούργησε το τελωνείο από την Ελλάδα στην Ηπειρο, όταν η τελευταία ήταν ακόμα τμήμα της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Εκεί στις 29 Φλεβάρη του 1944, υπογράφτηκε η συμφωνία της Πλάκας - Μυρόφυλλου για την κοινή δράση κατά των Γερμανών κατακτητών της χώρας από τον ΕΛΑΣ και τον ΕΔΕΣ.

Το γεφύρι κτίστηκε από μάστορες και πελεκητές της πέτρας από την Πυρσόγιαννη. Οταν τελείωσε το γεφύρι και έγιναν τα εγκαίνια, έπεσε η καμάρα και μετά από λίγο καιρό οι Τζουμερκιώτες έφεραν αρχιμάστορα από την Πράμαντα και το έργο ξανακτίστηκε το 1866. Το γεφύρι κινδύνεψε τον Οκτώβρη του 1943, όταν επιχείρησαν να το ανατινάξουν οι Γερμανοί, αλλά ευτυχώς δεν έπαθε σημαντική ζημιά. Επισκευάστηκε από τους κατοίκους και έκτοτε λειτουργούσε χωρίς προβλήματα.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ