FOTOVISI0N.GR |
Ο Κώστας Καζάκος - με μεγάλη πνευματικότητα, καυστικό χιούμορ και ταυτόχρονα με εξαιρετική αμεσότητα και απλότητα - ενσαρκώνει τον καθηλωμένο σε αναπηρικό καρότσι Χαμ, σύμβολο της «τυφλής», άχρηστης, άπληστης, κυνικής, διεστραμμένης κεφαλαιοκρατικής εξουσίας. Το φαινομενικά «στατικό» έργο εκτυλίσσεται σε ένα χώρο σαν καταφύγιο ή κελί φυλακής, με δυο μικρά - «τυφλά» κι αυτά - παράθυρα, κοντά στο ταβάνι. Ακινητοποιημένοι, πεταμένοι σα σκουπίδια σε κάδο, «ζουν» οι «γονείς» του εξουσιαστή, ο Ναγκ και η Νελ, που εύστοχα ερμηνεύονται από τους Γιώργο Μωρόγιαννη και Νίνα Γιαννίδη (αντίστοιχα). Ο μόνος που υποχρεωτικά κινείται, για την ακρίβεια σέρνεται εξουθενωμένος από τη μακρόχρονη υπερκόπωση και την υποτυπώδη τροφή που του δίνει ο αφέντης, είναι ο υπηρέτης, ο Κλοβ.
Η απουσία από τον τίτλο του έργου του οριστικού άρθρου «το» δεν είναι τυχαία. Σημαίνει ότι το «παιχνίδι» τελειώνει, οριστικά. «Το τέλος είναι φυλακισμένο μες στην αρχή. Βάλτε το μυαλό σας να δουλέψει! Στη Γη βρισκόμαστε, δεν υπάρχει σωτηρία γι' αυτό», λέει ο Χαμ. Θα τελειώσει, αν ο Κλοβ δε βρει τη διέξοδο από την «κόλαση».
Το έργο παρουσιάζεται σε μετάφραση Οδυσσέα Νικάκη, σκηνοθεσία Λεωνίδα Παπαδόπουλου, σκηνικά - κοστούμια Φαίδωνα Πατρικαλάκη, φωτισμούς Θανάση Σταυρόπουλου.