Σάββατο 11 Οχτώβρη 2014
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΠΑΙΔΕΙΑ
Από αδιέξοδο σε αδιέξοδο... η μεταφορά μαθητών

Από πρόσφατη κινητοποίηση για τη μεταφορά των μαθητών
Από πρόσφατη κινητοποίηση για τη μεταφορά των μαθητών
Οι εξελίξεις στη μεταφορά μαθητών αποδεικνύουν καθημερινά το αδιέξοδο που δημιουργεί η αντιμετώπισης αυτής της ζωτικής σημασίας για τη λειτουργία των σχολείων διαδικασίας, με τους όρους της ελεύθερης αγοράς.

Προχτές, δημοσιεύτηκε από το υπουργείο Εσωτερικών η απόφαση για κατανομή του ποσού των 30.753.786,39 ευρώ στις Περιφέρειες για την εξόφληση δαπανών μεταφοράς του προηγούμενου σχολικού έτους (2013 - 2014). Δηλαδή, για την εξόφληση χρεών προς τους ιδιοκτήτες λεωφορείων για μεταφορά μαθητών που πραγματοποίησαν πέρυσι!!! Στην ίδια απόφαση προβλέπεται ότι «στην περίπτωση που μετά την εξόφληση του συνόλου των δαπανών μεταφοράς» προκύψουν αδιάθετα ποσά, θα διατεθούν για τη φετινή χρονιά.

Υπενθυμίζεται ότι η χρηματοδότηση της μεταφοράς είναι υπόθεση των περιφερειών και χρηματοδοτείται μέσω των Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων (ΚΑΠ) τους. Δηλαδή, χρήματα από την άμεση φορολόγηση του ελληνικού λαού που δίνονται στους δήμους.

Με τη συγκεκριμένη απόφαση, το υπουργείο επιχειρεί να διασκεδάσει τις εντυπώσεις και για το φετινό αδιέξοδο, καθώς πολλοί από τους διαγωνισμούς για την ανάθεση δρομολογίων για φέτος κρίνονται άγονοι, αφού δεν προσέρχονται οι ιδιοκτήτες μέσων μεταφοράς οι οποίοι παραμένουν απλήρωτοι ακόμα για προηγούμενα έτη. Μάλιστα, στη Θεσσαλονίκη, οι ιδιοκτήτες λεωφορείων κινητοποιήθηκαν το Σεπτέμβρη ζητώντας, μεταξύ άλλων, η κυβέρνηση να δώσει άμεσα λύση για την εξόφληση των ενταλμάτων πληρωμής της μεταφοράς μαθητών για τα σχολικά έτη 2012 - 2013 και 2013 - 2014. Ευθύνες γι αυτή την κατάσταση έχουν και οι Περιφέρειες της χώρας που, μαζί με τα αρμόδια υπουργεία, παίζουν ένα κρυφτούλι ευθυνών για το ποιος φταίει που χιλιάδες μαθητές σχολείων, ειδικών σχολείων και μουσικών σχολείων βρίσκονται στον αέρα.

Από την πλευρά των γονιών, επανέρχεται επιτακτικά το αίτημα, το οποίο υποστηρίζει και η αρνητική πείρα χρόνων, για δημιουργία Ενιαίου Κρατικού Φορέα για Αποκλειστικά Δημόσιο, Δωρεάν και Ασφαλές σύστημα μεταφοράς των μαθητών, με κατάλληλα διαμορφωμένα μέσα μετακίνησης, με μόνιμους εξειδικευμένους οδηγούς και συνοδηγούς και απευθείας κρατική χρηματοδότηση. Αλλωστε, τα 30.753.786 ευρώ που διατίθενται για περσινές οφειλές έρχονται να προστεθούν στα τεράστια ποσά που έχουν δαπανηθεί για ένα σύστημα μεταφοράς που είναι πίσω από τις ανάγκες. Σύμφωνα με την ΑΣΓΜΕ, τα τελευταία 10 χρόνια οι ελληνικές κυβερνήσεις έχουν διαθέσει στους ιδιώτες τουλάχιστον 2 δισ. ευρώ. Το 2009 το ποσό ήταν 330 εκατομμύρια, το 2010 ήταν 250 εκατομμύρια ευρώ.


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ