Παρασκευή 11 Ιούλη 2014
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 3
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ - ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ
Επεξεργασίες για την ενίσχυση της κερδοφορίας των εφοπλιστών

«Συνθήκες ασφαλείας» για τις επενδύσεις των μονοπωλίων και νέα χτυπήματα στα εργασιακά δικαιώματα των ναυτεργατών στο επίκεντρο

Ενίσχυση της άγριας εκμετάλλευσης των ναυτεργατών με την επέκταση της μαύρης ανασφάλιστης εργασίας παντού, νέα «κίνητρα» - προνόμια για τους εφοπλιστές και πλήρη μετατροπή του Πειραιά σε εμποροναυτιλιακό κέντρο, «πνίγοντας» και τους τελευταίους παραθαλάσσιους ελεύθερους χώρους, όπως είναι η περιοχή πρώην «Λιπάσματα Δραπετσώνας», ήταν τα στοιχεία που κυριάρχησαν κατά τη χτεσινή ενότητα του συνεδρίου του «Economist» που ήταν αφιερωμένο στη ναυτιλία και τον τουρισμό.

Ο υπουργός Ναυτιλίας, Μ. Βαρβιτσιώτης, επανέλαβε και χτες την πρόθεση της κυβέρνησης για προκλητικές μειώσεις ακόμα και αυτών των ελάχιστων φόρων που πληρώνουν οι εφοπλιστές και εξασφάλιση ακόμα φτηνότερου ναυτεργατικού δυναμικού για τα καράβια τους. «Δυστυχώς - σημείωσε χαρακτηριστικά - φορολογικές παρεμβάσεις το τελευταίο διάστημα έφεραν αντίθετα από τα προσδοκώμενα αποτελέσματα (...) Γι' αυτό και πρέπει να τις ξαναδούμε μέσα σε ένα πλαίσιο ανάπτυξης».

Πρόθεσε πως, «ενώ έχουμε ένα σχετικό πλεονέκτημα ως ΕΕ, να έχουμε την ισχυρότερη ναυτιλία στον πλανήτη, αν βάλουμε κανόνες που θα την καταστήσουν μη ανταγωνιστική, δε θα δημιουργήσουμε ουσιαστικά έσοδα για τα κράτη μας. Απλώς, θα χάσουμε θέσεις εργασίας και οι επιχειρήσεις που σήμερα λειτουργούν στα κράτη μας, θα φύγουν προς εκεί που υπάρχουν τα περισσότερα προνόμια και αυτές είναι οι αγορές της Απω Ανατολής». Για την ανταγωνιστικότητα και τα κέρδη των εφοπλιστών, προαναγγέλλει νέα χτυπήματα στα εργασιακά δικαιώματα των ναυτεργατών, την ίδια ώρα βέβαια που τα ελληνικά και ευρωενωσιακά μονοπώλια κάνουν έτσι κι αλλιώς «χρυσές» μπίζνες με τις «αγορές της Απω Ανατολής» (βλ. π.χ. τις πρόσφατες συμφωνίες Ελλάδας - Κίνας για τη ναυτιλία).

«Εμείς, θα προσπαθήσουμε - συνέχισε - σε συνεργασία, πάντα, με τα συναρμόδια υπουργεία και, ιδιαίτερα, με το υπουργείο Οικονομικών να διαμορφώσουμε αυτό το πλαίσιο και να το παρουσιάσουμε: Πώς, δηλαδή, το Shipping Cluster θα αποκτήσει πραγματικά βάση και δομή για την παρουσία του στη χώρα, θα έχει τις συνθήκες ασφάλειας ώστε να μην υπάρχει ανασφάλεια στον οποιοδήποτε επενδυτή».

Το λόγο πήρε και ο εφοπλιστής και δημοτικός σύμβουλος Πειραιά πλέον, Β. Μαρινάκης, ο οποίος παραθέτοντας τα σχέδιά του για τον Πειραιά ανέφερε: «Η δημιουργία ενός νέου, σύγχρονου, διεθνούς ναυτιλιακού κέντρου στον Πειραιά - την καρδιά της ελληνικής ναυτιλίας - που θα πλαισιώνει τις υπάρχουσες ναυτιλιακές εταιρείες με μακροπρόθεσμη στρατηγική και δράσεις, θα διαθέτει δομές εκκόλαψης νέων εταιρειών - τα λεγόμενα start ups - και θα προσφέρει ένα one stop shop για τις ξένες ναυτιλιακές εταιρείες που θέλουν να εγκατασταθούν στον Πειραιά, είναι μια καλή αρχή».

Υπενθυμίζεται ότι ο Β. Μαρινάκης έχει βάλει στο «μάτι» την περιοχή στη Δραπετσώνα όπου ήταν το εργοστάσιο των Λιπασμάτων, η οποία έχει έκταση περίπου 600 στρέμματα. Μάλιστα, εκεί κονταροχτυπιούνται με τον επίσης εφοπλιστή Μελισσανίδη, ο οποίος έχει αγοράσει ένα μέρος αυτής της περιοχής που ανήκε στην BP και ήδη έχει ξεκινήσει τα «έργα» του για τη δημιουργία εγκατάστασης πετρελαιοειδών (διαχωριστήρων).

Ο Β. Μαρινάκης πρόσθεσε, βεβαίως, ότι «το πιο σημαντικό είναι να υπάρξει ένα σταθερό κανονιστικό και φορολογικό πλαίσιο για τις ναυτιλιακές εταιρείες που εγκαθίστανται στην Ελλάδα και το οποίο το κράτος θα δεσμευθεί να στηρίξει για το απώτερο μέλλον».

Ο νέος δήμαρχος Πειραιά, Γ. Μώραλης, συμπληρώνοντας όσα είπε ο Β. Μαρινάκης, σημείωσε ότι «το σχέδιό μας με μεθοδικά και οργανωμένα βήματα επιδιώκει, μέσα από δράσεις και δομές στήριξης της επιχειρηματικότητας, με στόχευση τη ναυτιλία, το θαλάσσιο τουρισμό, την κρουαζιέρα και το σύνολο της θαλάσσιας επιχειρηματικότητας, να καταστήσει τον Πειραιά διεθνές ναυτιλιακό κέντρο».

Με αυτόν τον τρόπο, ισχυρίστηκε, «μέσω της νέας επιχειρηματικότητας που θα αναπτυχθεί και της ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας των υφιστάμενων, να δημιουργηθούν καινούργιες βιώσιμες θέσεις εργασίας στον Πειραιά», όταν στην πραγματικότητα οι κινήσεις αυτές ενισχύουν τα μονοπώλια και επιταχύνουν το λουκέτο σε χιλιάδες αυτοαπασχολούμενους, ενώ οι όποιες θέσεις εργασίας δημιουργηθούν θα είναι κακοπληρωμένες και βασισμένες σε όλο το αντεργατικό πλαίσιο που έχει ήδη θεσμοθετηθεί.

Ο Γ. Μώραλης, τέλος, επανέλαβε τη θέση του για την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Πειραιά με παραχωρήσεις σε ιδιώτες μέσω πολυετών συμβάσεων.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ