Παρασκευή 1 Νοέμβρη 2013
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ ΑΛΥΣΙΔΑ
Υποδομές και δίκτυα μεταφορών στα μονοπώλια

«Ανοιχτές οδούς» για την κερδοφορία του κεφαλαίου σε γη, θάλασσα και αέρα υπόσχεται η κυβέρνηση

Λιμάνια, δρόμοι, σιδηρόδρομοι, όλα στην υπηρεσία των μονοπωλίων

Phasma

Λιμάνια, δρόμοι, σιδηρόδρομοι, όλα στην υπηρεσία των μονοπωλίων
Η παράδοση των εναέριων, θαλάσσιων, οδικών και σιδηροδρομικών δικτύων και υποδομών στους μεγάλους μονοπωλιακούς ομίλους ώστε να μεταφέρουν τα προϊόντα τους διά μέσου της Ελλάδας με το μικρότερο δυνατόν γι' αυτούς κόστος, αποτελεί κεντρική πολιτική επιλογή της κυβέρνησης. Το παραπάνω διεμήνυσαν χτες οι υπουργοί Υποδομών και Ανάπτυξης Μιχ. Χρυσοχοΐδης και Κ. Χατζηδάκης, αντίστοιχα, με αφορμή την ολοκλήρωση της έκθεσης της Παγκόσμιας Τράπεζας για την ανάπτυξη και διαχείριση των εγχώριων εμπορευματικών μεταφορών και της εφοδιαστικής αλυσίδας (logistics).

Πρόκειται για το προϊόν εργασίας της ειδικής Επιτροπής που έχει συσταθεί από τις αρχές του έτους στο υπουργείο Υποδομών, η οποία σε συνεργασία με την Παγκόσμια Τράπεζα έχει ως μοναδικό αντικείμενο την ανάπτυξη των μεταφορών και των υλικών υποδομών που συνδέονται με αυτές. Κατά τον Μιχ. Χρυσοχοΐδη, η μετατροπή της Ελλάδας σε κέντρο εμπορευματικών μεταφορών συνδέεται άμεσα με την «ανταγωνιστικότητα» της οικονομίας, στόχοι που αν δεν επιτευχθούν «η πολιτική των περικοπών σε μισθούς και συντάξεις δεν θα έχει κανένα αποτέλεσμα», όπως είπε χαρακτηριστικά.

Ο υπουργός Υποδομών και στέλεχος του ΠΑΣΟΚ ανέλυσε τις συγκεκριμένες δράσεις που υλοποιεί η κυβέρνηση το τελευταίο διάστημα στον τομέα των υποδομών, παρέχοντας βέβαια τεράστια ποσά «ζεστού» κρατικού χρήματος. Κατ' αρχήν αναφέρθηκε στην ολοκλήρωση των σιδηροδρομικών υποδομών - ώστε σε τρία χρόνια να έχει ολοκληρωθεί και ηλεκτροδοτηθεί η σιδηροδρομική γραμμή που διασχίζει τον κεντρικό κορμό της χώρας και συνδέεται καταρχήν με τα βασικά λιμάνια του Πειραιά, της Θεσσαλονίκης, της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας και στη συνέχεια με όλα όσα κριθούν ως «εμπορικά» βάσει των αναγκών των επιχειρήσεων.

Επίσης ανακοίνωσε ότι τις επόμενες ημέρες θα κατατεθούν στη Βουλή οι συμβάσεις για τους μεγάλους οδικούς άξονες Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη, Αθήνα - Καλαμάτα και Αθήνα - Σπάρτη, τον Ε65 (αυτοκινητόδρομο κεντρικής Ελλάδας) και το τμήμα της Ιόνιας Οδού από το Αντίρριο μέχρι τα Γιάννενα. Οι ιδιωτικοποιήσεις, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, των περιφερειακών αεροδρομίων και των λιμανιών, κατ' αρχήν του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, εντάσσονται επίσης στο ίδιο σχέδιο, ενώ παράλληλα αναμένεται το αμέσως επόμενο διάστημα νέο νομοθετικό πλαίσιο, στα «μέτρα» των μονοπωλιακών ομίλων, που θα διέπει το καθεστώς της εφοδιαστικής αλυσίδας.

«Ο τομέας των "logistics" είναι ιδιαίτερα κρίσιμος για την οικονομία» είπε στην ομιλία του ο Κ. Χατζηδάκης εξηγώντας ότι η γεωπολιτική θέση της Ελλάδας γενικά, αλλά και ειδικά η ύπαρξη των λιμανιών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης επάνω σε έναν από τους κυριότερους διαδρόμους της διεθνούς ναυσιπλοΐας, διαμορφώνουν το «συγκριτικό πλεονέκτημα» της χώρας. Συνέχισε λέγοντας ότι κεντρικός στόχος της «εθνικής μας στρατηγικής» στο συγκεκριμένο τομέα είναι «να καταστεί η Ελλάδα το σημαντικότερο κέντρο "logistics" στη ΝΑ Ευρώπη».

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Χορός εκατομμυρίων, καραμπόλες και κονταροχτυπήματα μακριά από τις λαϊκές ανάγκες(2021-01-22 00:00:00.0)
«Εθνικός στρατηγικός σχεδιασμός» με έντονο αμερικανικό ενδιαφέρον(2017-11-25 00:00:00.0)
Στις «ράγες» των αναγκών του μεγάλου κεφαλαίου(2017-06-29 00:00:00.0)
Πεδίο τρελής κερδοφορίας για τα μονοπώλια σε βάρος των λαϊκών αναγκών(2014-08-30 00:00:00.0)
Πρόσκληση σε μεγαλοεπιχειρηματίες για επένδυση «logistics»(2014-06-13 00:00:00.0)
Νομοσχέδιο με βάση τις προτάσεις της Παγκόσμιας Τράπεζας(2014-06-03 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ