Σάββατο 7 Σεπτέμβρη 2013 - 2η έκδοση
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Απαιτήσεις της Ευρωπαϊκής Τράπεζας για τον «Μορέα»

Αναπροσαρμογή του χρηματοοικονομικού μοντέλου του έργου «αυτοκινητόδρομος Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα - Σπάρτη», ζητά σύμφωνα με πληροφορίες, η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ). Αυτό γίνεται γιατί η ΕΤΕπ έχει αμφισβητήσει μελέτες που έδειχναν τις προβολές κίνησης και φόρτου του «αυτοκινητόδρομου Μορέα». Και ζήτησε ένα νέο μοντέλο με δεδομένο ότι θα υπάρχουν ακόμα χαμηλότερα επίπεδα και άρα μικρότερα έσοδα από τη χρήση του αυτοκινητοδρόμου.

Το έργο Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα / Λεύκτρο - Σπάρτη έχει μήκος 205 χλμ. Στη σύμβαση παραχώρησης προβλέπονται η κατασκευή, η λειτουργία και η συντήρηση νέων τμημάτων αυτοκινητοδρόμου σε μήκος 100 χλμ., η βελτίωση, η λειτουργία και η συντήρηση του τμήματος Κόρινθος - Τρίπολη και η λειτουργία και η συντήρηση του τμήματος Αθήναιο - Λεύκτρο και Παραδείσια - Τσακώνα. Το κόστος κατασκευής του Μορέα είναι 904 εκατ. ευρώ. Αξίζει να σημειώσουμε ότι το ελληνικό Δημόσιο επιδοτεί την κοινοπραξία για τη λειτουργία του έργου.

Την ίδια στιγμή οι οδηγοί αναγκάζονται να πληρώνουν ήδη υπέρογκα διόδια για τη χρήση του αυτοκινητοδρόμου, ενώ προβλέπονται και νέοι σταθμοί διοδίων (μετωπικοί και πλευρικοί) όταν ολοκληρωθεί και το κομμάτι Λεύκτρο - Σπάρτη. Οσον αφορά στους πλευρικούς σταθμούς του ανισόπεδου κόμβου Λογκανίκου, εκεί θα χρεώνονται όσοι κινούνται από και προς τη Σπάρτη, αποφεύγοντας να πληρώσουν διόδια στο μετωπικό σταθμό διοδίων στην Πετρίνα. Δηλαδή, θα πληρώνουν διόδια ακόμη και όσοι διανύουν κοντινές διαδρομές ή θέλουν να πάνε να καλλιεργήσουν τα χωράφια τους!


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ