Τετάρτη 6 Σεπτέμβρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 22
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ
Σε ιδιώτες αυτοκινητόδρομοι 160 χιλιομέτρων!

Με την ανάθεση της κατασκευής και εκμετάλλευσης σε ιδιώτες αυτοκινητοδρόμων 160 χιλιομέτρων του άξονα Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη ανοίγει ο δρόμος για τσουχτερές αυξήσεις στα διόδια

Η ιδιωτικοποίηση των αυτοκινητοδρόμων ξεκινά με την παραχώρηση της κατασκευής και εκμετάλλευσης από ιδιώτες οδικών αξόνων 160 χιλιομέτρων, που αφορούν σε τμήματα της ΠΑΘΕ και της Πελοποννήσου, με τη σκανδαλώδη μέθοδο της υπογραφής μακροχρόνιων συμβάσεων παραχώρησης. Αυτό προκύπτει από χτεσινή ανακοίνωση του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας, σε μια στιγμή που όλοι αναρωτιούνται - υποκριτικά - για τη γιγάντωση της διαπλοκής. Γιατί το σίγουρο είναι ότι τα νέα αφεντικά των αυτοκινητοδρόμων θα είναι τα πρώτα ονόματα της οικονομικής ολιγαρχίας (Λαμπράκης, Κόκκαλης, Τεγόπουλος, Μπόμπολας, Λάτσης κ.ά.) που απασχολούν τις μέρες αυτές τον ελληνικό Τύπο.

Οι παραπάνω εκπρόσωποι της ολιγαρχίας είτε έχουν συστήσει δικές τους κατασκευαστικές εταιρίες, είτε συνεργάζονται εμφανώς ή αφανώς με κατασκευαστικές εταιρίες και σε συνεργασία με ξένα κατασκευαστικά μεγαθήρια λυμαίνονται τα δημόσια έργα της χώρας και τον πακτωλό των τρισεκατομμυρίων δραχμών. Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι στην ανακοίνωση του υπουργείου δε γίνεται η παραμικρή αναφορά στην εκμετάλλευση των διοδίων (όχι απαραίτητα μόνο των τμημάτων που θα αναλάβουν οι ιδιώτες να κατασκευάσουν) από τα ιδιωτικά κεφάλαια, παρά το γεγονός ότι η απόφαση για τσουχτερές αυξήσεις στα διόδια είναι δεδομένη. Φτάνει μόνο να υπενθυμίσουμε ότι στο παρελθόν κυβερνητικά στελέχη έχουν μιλήσει για την ανάγκη... τετραπλασιασμού των διοδίων από τα σημερινά τους επίπεδα.

Εκτός από την ιδιωτικοποίηση των αυτοκινητοδρόμων, σε εξέλιξη βρίσκεται μια γιγάντια διαδικασία ιδιωτικοποίησης των δημοσίων υπηρεσιών, της κατασκευής και εκμετάλλευσης από ιδιώτες νέων λιμανιών, μαρίνων, καθώς και η κατασκευή και μακροχρόνια εκμετάλλευση από ιδιωτικά κεφάλαια δημοσίων έργων μικρού και μεσαίου μεγέθους.

Στην ανακοίνωση το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας αναφέρει ότι ο χρηματοοικονομικός σύμβουλος (κοινοπραξία Bank of America - ΕΤΕΒΑ), που ανέλαβε τη διερεύνηση της κατασκευής των ελληνικών αυτοκινητοδρόμων από ιδιώτες με συμβάσεις παραχώρησης, παρέδωσε στην κυβέρνηση τις τελικές προτάσεις για τα τμήματα που μπορούν να κατασκευαστούν με τη συμμετοχή ιδιωτικών κεφαλαίων.

Τα τμήματα των αυτοκινητοδρόμων που παραδίδονται στους ιδιώτες είναι τα ακόλουθα:

1.α. Λεύκτρο - Παραδείσια (6 χλμ.) με αρχικό εκτιμώμενο κόστος 8 δισ. δραχμές.

1.β. Κλάδος - Λεύκτρο - Σπάρτη (45 χλμ.) με εκτιμώμενο κόστος 32,3 δισ. δραχμές.

1.γ. Τσάκωνα - Καλαμάτα (25 χλμ.) με αρχικό εκτιμώμενο κόστος 35 δισ. δραχμές.

2.α. Κόρινθος - Πάτρα (110 χλμ.) με αρχικό εκτιμώμενο κόστος 193 δισ. δραχμές.

2.β. Πάτρα - Πύργος (62 χλμ.). Δεν αναφέρει εκτίμηση κόστους κατασκευής, αλλά σημειώνεται μόνο ότι στις εργασίες πιθανότατα θα συμπεριληφθεί και μέρος της υποδομής της σιδηροδρομικής γραμμής Κορίνθου - Πάτρας. Η έναρξη των διαδικασιών σύναψης των συμβάσεων για τα έργα αυτά τοποθετείται χρονικά στο 2002 και η έναρξη κατασκευής τους το 2003.

3.α. Τέμπη - Ραψάνη (13 χλμ. και προϋπολογισμού 114 δισ. δρχ.).

3.β. Πλαταμώνας - Σκοτίνα (6,8 χλμ. και προϋπολογισμού 42 δισ. δρχ.).


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ