Παρασκευή 8 Μάρτη 2013
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 22
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΚΡΑΤΙΚΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ
Ξεκινάνε οι πλειστηριασμοί

Η τρικομματική κυβέρνηση κλιμακώνει το αντιλαϊκό της έργο

Θέμα λίγων ημερών αποτελεί η έναρξη των διαδικασιών εκποίησης των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας τα οποία θα παραχωρηθούν με μακροχρόνιες συμβάσεις, τουλάχιστον 30-35 χρόνια, σε ιδιώτες που θα αναλάβουν εξ ολοκλήρου τη διαχείριση και λειτουργία τους. Ο υπουργός Υποδομών Κ. Χατζηδάκης τόνισε χτες ότι οι αποκρατικοποιήσεις των αεροδρομίων «δε γίνονται μόνο για ταμειακούς λόγους, αλλά πρωτίστως για αναπτυξιακούς», ενώ όπως πρόσθεσε ο διευθύνων σύμβουλος του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) Γ. Εμίρης, η διαδικασία αποκρατικοποίησης θα προχωρήσει παράλληλα με τις μαρίνες, τα περιφερειακά λιμάνια, αλλά και άλλα έργα που «αφορούν τον τουρισμό». Εννοούν προφανώς ανάλογες διαδικασίες εκποίησης δημόσιας γης ανεκτίμητης αξίας, για την ανέγερση μεγάλων τουριστικών μονάδων, που ήδη έχουν ξεκινήσει σε Ρόδο, Κέρκυρα κ.ά.

Οπως έχει ήδη ανακοινωθεί, τα πιο εμπορικά αεροδρόμια θα μοιραστούν σε δύο ομάδες με την πρώτη να περιλαμβάνει αυτά της Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Ζακύνθου, Κεφαλονιάς, Ακτίου, Καβάλας και Χανίων από τα οποία εξυπηρετούνται συνολικά 9,3 εκατ. επιβάτες και στο μέλλον ενδέχεται να συμπεριλάβει τα αεροδρόμια Αλεξανδρούπολης, Αράξου, Καλαμάτας και Λήμνου. Στη δεύτερη ομάδα θα περιληφθούν τα αεροδρόμια Σκιάθου, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης, Κω και Ρόδου, τα οποία εξυπηρετούν 8,3 εκατ. επιβάτες και μελλοντικά ενδέχεται να συμπεριληφθούν τα αεροδρόμια της Καρπάθου, της Χίου και της Λήμνου.

Για τα υπόλοιπα αεροδρόμια τα οποία εξαιτίας της χαμηλής κίνησης που παρουσιάζουν δε φαίνεται να προκύπτει άμεσο ενδιαφέρον από επιχειρηματικούς ομίλους, η συγκυβέρνηση σχεδιάζει να τα εντάξει υπό τη νέα «Ανώνυμη Εταιρεία Διαχείρισης Περιφερειακών Αεροδρομίων» που θα αναλάβει τη διαχείρισή τους, κατ' αρχήν για 20 χρόνια, όπως προβλέπει το σχέδιο απόφασης Διυπουργικής Επιτροπής Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων που δόθηκε χτες στη δημοσιότητα. Προβλέπεται ότι αν υπάρξει ενδιαφέρον από ιδιώτη τότε μπορεί ολόκληρη η εταιρεία να του παραχωρηθεί «πακέτο» με τα αεροδρόμια που θα έχει υπό την εποπτεία της.

Να σημειώσουμε ότι η «ΑΕΔιΠΑ» προικοδοτείται από το ελληνικό Δημόσιο πέραν της τεράστιας ακίνητης περιουσίας και με το ποσό των 5 εκατ. ευρώ, ενώ θα εισπράττει και μέρος των τελών που θα αποδίδονται από τα νέα «αφεντικά» των αεροδρομίων στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Μεσοπρόθεσμα η «ΑΕΔιΠΑ» θα βρεθεί και με ένα τεράστιο μετοχικό κεφάλαιο, για να γίνει ακόμη πιο «ελκυστική» στους επιχειρηματικούς ομίλους που ακόμη δε θέλουν να εμπλακούν με τα λιγότερο εμπορικά αεροδρόμια. Να σημειώσουμε ότι η νέα εταιρεία θα λειτουργεί με υπαλλήλους που θα αποσπαστούν από τη σημερινή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) από την οποία θα καταργηθούν 10 διευθύνσεις και 14 τμήματά της.

Με την ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων η τρικομματική συγκυβέρνηση συνεχίζει στον ίδιο εγκληματικό δρόμο σε βάρος των λαϊκών και εθνικών συμφερόντων με μοναδικό σκοπό την ενίσχυση των κερδών των μονοπωλιακών ομίλων, προσθέτοντας ακόμη ένα βαρύτατο αδίκημα στο ενεργητικό της, για το οποίο αργά ή γρήγορα θα κληθεί να λογοδοτήσει.


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ