Πέμπτη 13 Δεκέμβρη 2012
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΘΝΙΚΟΙ ΟΔΙΚΟΙ ΑΞΟΝΕΣ
Πρόσθετα βάρη στο λαό για να ξαναξεκινήσουν τα έργα

Με πρόσθετες χρηματοδοτήσεις στους κατασκευαστικούς ομίλους που θα πληρώνει ο λαός και με πανάκριβα χαράτσια διοδίων, αναμένεται να συνεχιστούν τα έργα στους 4 μεγάλους αυτοκινητοδρόμους (Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Νέα Οδός, Κεντρική Οδός και Ολυμπία Οδός). Θυμίζουμε ότι τα έργα έχουν παγώσει λόγω άρνησης των ιδιωτικών τραπεζών να συνεχίσουν τη δανειοδότηση των μεγαλοεργολάβων, ενώ χτες η κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι έχει έρθει σε κατ' αρχήν συμφωνία. Ειδικότερα η συμφωνία, σύμφωνα με δηλώσεις που έκαναν χτες το απόγευμα ο υπουργός Ανάπτυξης Κ. Χατζηδάκης και ο αναπληρωτής υπουργός Στ. Καλογιάννης, προβλέπει:

  • Πληρωμή του 50% περίπου των πρόσθετων διεκδικήσεων των κατασκευαστικών ομίλων (για καθυστερήσεις στις απαλλοτριώσεις, τις αρχαιολογικές ανασκαφές, τη μετάθεση δικτύων κοινής ωφέλειας κλπ.). Πρόκειται για ένα ποσό 280 εκατ. ευρώ που θα δοθεί από τον κρατικό προϋπολογισμό και, φυσικά, θα πληρώσει ο ελληνικός λαός.
  • Την κρατική επιχορήγηση των έργων με πρόσθετα κονδύλια 650 εκατ. ευρώ που θα προέλθουν από δάνειο που ήδη έχει εγκρίνει η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) και το οποίο θα κληθεί να αποπληρώσει πάλι ο ελληνικός λαός.
  • Την περικοπή τριών τουλάχιστον οδικών τμημάτων που υπήρχαν στις αρχικές συμβάσεις. Πρόκειται για τα τμήματα: Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα της Ολυμπίας Οδού και Τρίκαλα - Παναγιά και Λαμία - Δομοκός, της Κεντρικής Οδού.
  • Οσον αφορά τα διόδια, αυτά θα παραμείνουν, όπως ακριβώς προβλέπονταν στις αρχικές συμβάσεις. Δηλαδή, μόλις ολοκληρωθεί και υπογραφεί η συμφωνία θα υπάρξει αμέσως τιμαριθμική προσαρμογή τους με βάση τον πληθωρισμό, ενώ κάθε φορά που ολοκληρώνεται κατασκευαστικά ένα τμήμα θα αυξάνει το αντίτιμο του χαρατσιού κατά 40% έως και 60%, ανάλογα με το τι προβλέπουν οι συμβάσεις!

Πάντως, παρά την αισιοδοξία των υπουργών ότι τα έργα θα ξεκινήσουν την άνοιξη, η αρχική αυτή συμφωνία βρίσκεται στον "αέρα", καθώς με αυτήν θα πρέπει να συμφωνήσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αλλά και οι ιδιωτικές τράπεζες, οι οποίες διεκδικούν πολύ μεγαλύτερο επιτόκιο.


Κορυφή σελίδας

Διαβάστε στο «Ρ»
Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org