Τρίτη 2 Οχτώβρη 2012
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Ερωτηματολόγιο προώθησης της «αξιολόγησης»

Το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών έχει ήδη καλέσει να μη συμπληρωθεί το ερωτηματολόγιο για την «αξιολόγηση» του σχολείου και του εκπαιδευτικού της «αγοράς»

Το υπουργείο Παιδείας προχωρά τη διαδικασία για την «αξιολόγηση» των εκπαιδευτικών και του εκπαιδευτικού συστήματος. Χτες ...κάλεσε τους εκπαιδευτικούς να απαντήσουν σε σχετικό ερωτηματολόγιο, που υπάρχει σε συγκεκριμένη ιστοσελίδα (http://evaluation.minedu.gov.gr) και ζητά από τους εκπαιδευτικούς να ...καταθέσουν τις απόψεις τους μέχρι την επόμενη Τρίτη, 9 Οκτώβρη.

Το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών μετά τις ανακοινώσεις του υπουργείου, τέλη Αυγούστου, για το χρονοδιάγραμμα προώθησης της «αξιολόγησης», κάλεσε τους εκπαιδευτικούς να σταθούν ενάντια στην «αξιολόγηση» και, μεταξύ άλλων, να μη συμπληρώσουν το ερωτηματολόγιο που είχε εξαγγελθεί.

Στο ερωτηματολόγιο που συμπληρώνεται (ανώνυμα), μεταξύ άλλων περιέχονται και ερωτήσεις που δείχνουν την κατεύθυνση του σχολείου της «αγοράς» και τους σκοπούς της «αξιολόγησης».

Στην πρώτη ερώτηση, ο εκπαιδευτικός ...καλείται ν' απαντήσει σε ποιο βαθμό («καθόλου», «λίγο», «αρκετά», «πολύ) πρέπει να αποτελούν αντικείμενο «αξιολόγησης» το σύνολο του εκπαιδευτικού συστήματος (δομές, υπηρεσίες, υποδομές, χρηματοδότηση, προγράμματα σπουδών, βιβλία, επιμόρφωση κ.λπ.), τα στελέχη εκπαίδευσης, η σχολική μονάδα, ο εκπαιδευτικός.

Στη δεύτερη ερώτηση, ο εκπαιδευτικός πρέπει ν' απαντήσει σε ποιο βαθμό το εκπαιδευτικό σύστημα, τα στελέχη εκπαίδευσης, το σχολείο και εκπαιδευτικός πρέπει να έχουν «εξωτερική αξιολόγηση», «εσωτερική αξιολόγηση», «αυτο - αξιολόγηση» ή και συνδυασμό και των τριών. Μάλιστα, δίνονται και οι σχετικές ερμηνείες:

  • Στην «εξωτερική αξιολόγηση» αξιολογούν «φορείς, άτομα - εμπειρογνώμονες που δεν έχουν υπηρεσιακή σχέση με τον αξιολογούμενο φορέα ή άτομο» (π.χ. ανεξάρτητη αρχή).
  • Στην «εσωτερική αξιολόγηση» αξιολογούν «φορείς ή άτομα που έχουν υπηρεσιακή σχέση με τον αξιολογούμενο φορέα ή άτομο».
  • Στην «αυτο-αξιολόγηση» «φορείς και άτομα αξιολογούν τον εαυτό τους».

Στην τρίτη ερώτηση, το θέμα είναι με τι πρέπει να συνδέεται η «αξιολόγηση». Μεταξύ των απαντήσεων (βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού συστήματος, του εκπαιδευτικού έργου του σχολείου) υπάρχει και η «βελτίωση», «ενίσχυση» και «επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών», αλλά και ξεκάθαρα «προαγωγή των εκπαιδευτικών», όπως και η «μισθολογική εξέλιξή» τους. Επίσης, υπάρχει και το «άνοιγμα» του σχολείο στην κοινωνία, που με τη λογική του σχολείου της «αγοράς» σημαίνει σχολείο που θα αναζητά χρηματοδότες και θα αναπτύσσει ανταποδοτικές λειτουργίες...

Η τέταρτη ερώτηση αφορά τους φορείς που θα συμμετέχουν στην αξιολόγηση. Μεταξύ των φορέων είναι από τον Περιφερειακό διευθυντή και τον διευθυντή του σχολείου μέχρι το Σύλλογο διδασκόντων και κάποια ανεξάρτητη αρχή. Η πέμπτη ερώτηση έχει να κάνει με τις φάσεις που θα περιλαμβάνει η «αξιολογική διαδικασία» (π.χ. προαξιολογική φάση, φάση παρακολούθησης της εκπαιδευτικής διαδικασίας κ.ά.). Η έκτη ερώτηση είναι σαφής, το ερωτηματολόγιο προωθεί τη λύση που ήδη έχει «πέσει στο τραπέζι»: Τη θεσμοθέτηση μιας «ανεξάρτητης αρχής».

Είναι φανερό πως το συγκεκριμένο ερωτηματολόγιο φτιάχτηκε για να ...συμφωνήσουν οι εκπαιδευτικοί, ενώ ανάμεσα στις γενικόλογες ερωτήσεις και απαντήσεις εισάγονται και τα συγκεκριμένα μέτρα που επιδιώκεται να προωθηθούν. Σκοπός είναι ένας: Να διαμορφωθεί ο εκπαιδευτικός του σχολείου της «αγοράς», που όταν θα υλοποιεί τις κυβερνητικές πρωτοβουλίες θα ανταμείβεται με διάφορους τρόπους (εξέλιξη, μπόνους ή ό,τι άλλο). Η «αξιολόγηση» δε θα αφορά την ποιότητα της εκπαίδευσης, αλλά θα «μετρά» τη δραστηριότητα του σχολείου σα να είναι επιχείρηση. Θα αντιμετωπίζει τον εκπαιδευτικό σαν υπάλληλο που πρέπει να υλοποιεί τα σχέδια του σχολείου - επιχείρηση...


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ