Παρασκευή 6 Ιούλη 2012
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 7
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΕΥΡΩΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ
Εκθεση - προπομπός για ιδιωτικοποιήσεις στο Σιδηρόδρομο

Υπέρ του να απορριφθεί ψήφισε το ΚΚΕ, καταψήφισαν την πρόταση για απόρριψη ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ και ΛΑ.Ο.Σ.

Από παλιότερη κινητοποίηση των ταξικών δυνάμεων ενάντια στην ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ
Από παλιότερη κινητοποίηση των ταξικών δυνάμεων ενάντια στην ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ
Υπέρ της πρότασης για απόρριψη της έκθεσης σχετικά με τη «δημιουργία ενιαίου ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού χώρου», ψήφισε χτες το ΚΚΕ στο Ευρωκοινοβούλιο, σε αντίθεση με τα κόμματα της ΝΔ, του ΣΥΡΙΖΑ, του ΠΑΣΟΚ και του ΛΑ.Ο.Σ., που καταψήφισαν την απόρριψη της αντιδραστικής έκθεσης. Κατά τη διάρκεια της σχετικής συζήτησης στην ολομέλεια στο Στρασβούργο, ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ, Γιώργος Τούσσας, επεσήμανε τα εξής:

«Η έκθεση για την αναδιατύπωση της Οδηγίας για τον "Ενιαίο Ευρωπαϊκό Σιδηροδρομικό Χώρο", προωθεί με ακόμη μεγαλύτερη ένταση την ιδιωτικοποίηση των δημόσιων σιδηροδρομικών μεταφορών σε όλα τα κράτη - μέλη της ΕΕ και την παράδοσή τους στους μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους που δραστηριοποιούνται στον κλάδο. Το λεγόμενο "τρίτο πακέτο" της ΕΕ για τις σιδηροδρομικές μεταφορές, ολοκλήρωσε τη διάσπαση του σιδηροδρομικού μεταφορικού έργου, διαχωρίζοντας το δίκτυο των υποδομών από το κυρίως μεταφορικό έργο.

Με αυτόν τον τρόπο, διευκολύνθηκε η ιδιωτικοποίηση, αφού έτσι ξεπουλιέται το κερδοφόρο τμήμα, που είναι το μεταφορικό έργο, ενώ το δίκτυο των υποδομών, με το κόστος που συνεπάγεται, παραμένει στο δημόσιο. Με την αναδιατύπωση του "τρίτου πακέτου" επιχειρείται να παραμεριστούν όλα τα εμπόδια (διοικητικά και τεχνικά) για την ιδιωτικοποίηση, ώστε να ολοκληρωθεί η διασύνδεση του σιδηροδρομικού δικτύου σε όλα τα κράτη - μέλη και να προωθηθούν οι εξαγορές των κρατικών σιδηροδρόμων από τους μονοπωλιακούς ομίλους, ιδιαίτερα των ισχυρών καπιταλιστικών κρατών της ΕΕ.

Αυτό θα έχει ως συνέπεια, κύμα απολύσεων και χειροτέρευση των εργασιακών συνθηκών των εργαζομένων, θα εκτινάξει τις τιμές για επιβάτες και εμπορεύματα στα ύψη, ενώ θα χειροτερέψει την ποιότητα του μεταφορικού έργου και την ασφάλεια των σιδηροδρόμων.

Η πολιτική αυτή εφαρμόστηκε και εφαρμόζεται ήδη με συνέπεια από τις κυβερνήσεις του κεφαλαίου, ΝΔ, ΠΑΣΟΚ στην Ελλάδα και από την προηγούμενη και σημερινή συγκυβέρνηση: Διαχωρισμός της "ΤΡΑΙΝΟΣΕ" από το μεταφορικό έργο, ώστε οι υποψήφιοι αγοραστές να πάρουν την ξεπουλημένη δημόσια περιουσία χωρίς επιβαρύνσεις με χρέη και το κόστος συντήρησης των υποδομών, χιλιάδες απολύσεις εργαζομένων, μειώσεις μισθών και εντατικοποίηση εργασίας στο έπακρο.

Η πολιτική αυτή έχει οδυνηρές συνέπειες, καθώς εκτίναξε ήδη τις τιμές στα ύψη, το μεταφορικό έργο έχει περιοριστεί δραστικά, ενώ σε μεγάλο κίνδυνο τίθεται η ασφάλεια επιβατών και εργαζομένων.

Δημόσιες σιδηροδρομικές μεταφορές, ποιοτικές, φτηνές και ασφαλείς, με κατοχυρωμένα εργασιακά και μισθολογικά δικαιώματα των εργαζομένων στον κλάδο προϋποθέτουν την αποδέσμευση από την ΕΕ, την ανατροπή της κυριαρχίας των μονοπωλίων και της εξουσίας τους, στα πλαίσια της λαϊκής οικονομίας, που θα καθοδηγείται και θα σχεδιάζεται κεντρικά σε πανεθνικό επίπεδο από τη λαϊκή εξουσία».


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ