Τρίτη 6 Μάρτη 2012
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΔΕΞΑΜΕΝΟΠΛΟΙΟ «ΑΛΦΑ Ι»
Ναυάγησε λίγα μέτρα από τη στεριά

Τραγικός απολογισμός ένας νεκρός ναυτεργάτης

Μέσα στον κόλπο Ελευσίνας και σε απόσταση αναπνοής από το Λιμεναρχείο, ναυάγησε χτες το πρωί το 40χρονο γκαζάδικο «ΑΛΦΑ 1» της εταιρίας «VIAMAR», με τραγικό απολογισμό ένα νεκρό ναυτεργάτη. Πρόκειται για τον καπετάνιο του πλοίου, τον 48χρονο Δημήτρη Φωκιανό, πατέρα τριών παιδιών. Το «ΑΛΦΑ 1» με έτος κατασκευής το 1972, ήταν ανεφοδιαστικό που έκανε «τοπικά» δρομολόγια, φορτώνοντας με πετρελαιοειδή από τα διυλιστήρια όπως αυτά στον Ασπρόπυργο, ή της ΠΕΤΡΟΛΑ κλπ., προκειμένου να ανεφοδιάσει με καύσιμα τα διερχόμενα πλοία από τη ράδα του Πειραιά.

Οπως λένε μαρτυρίες ναυτεργατών, το συγκεκριμένο πλοίο ήταν σε αδιάκοπο «πήγαινε έλα», που σημαίνει ότι το πλήρωμα ήταν στο πόδι μέχρι εξάντλησης. Αυτό επιβεβαιώνεται και από το «ιστορικό» των τελευταίων ημερών του πλοίου, που είναι καταγραμμένο στο δορυφορικό σύστημα «marinetraffic».

Από προχτές το βράδυ μέχρι χτες τις πρώτες πρωινές ώρες το «ΑΛΦΑ 1» φόρτωνε από τα διυλιστήρια Ασπροπύργου πετρελαιοειδή και συγκεκριμένα 1.800 τόνους μαζούτ και 235 τόνους πετρέλαιο κίνησης (ντίζελ). Λίγο πριν τις 5 το πρωί και προκειμένου να ξεκουραστεί το πλήρωμα για μερικές ώρες, αγκυροβόλησε στον κόλπο της Ελευσίνας.

Στις 9.30 περίπου το πρωί σήκωσε άγκυρες με προορισμό να παραδώσει το φορτίο του στο πλοίο «FAVOLA», που βρισκόταν περίπου σε ένα μίλι απόσταση. Δέκα λεπτά από τον απόπλου του έγινε το «κακό». Το καράβι προσέκρουσε πάνω σε παλιό ναυάγιο που βρίσκεται μέσα στον κόλπο της Ελευσίνας και παρά το γεγονός ότι φέρει φωτεινό σημαντήρα, αποτελεί σοβαρότατο κίνδυνο για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας. Πέντε πλοία έχουν πέσει πάνω του, τα δύο τελευταία χρόνια, από τα οποία το ένα είχε την ίδια «τύχη» με το «ΑΛΦΑ Ι», δηλαδή βούλιαξε ευτυχώς χωρίς θύματα.

Από τα 11 μέλη του πληρώματος, οι 10 πρόλαβαν και έπεσαν στη θάλασσα την τελευταία στιγμή. Ο καπετάνιος, σύμφωνα με τις μαρτυρίες των υπόλοιπων ναυτεργατών, τους οποίους περισυνέλεξε μία λάντζα (είδος βάρκας), «δεν πρόλαβε», «πήγε στην καμπίνα του μάλλον για να πάρει χαρτιά», «χάσαμε το καλύτερο παιδί».

Τα ερωτηματικά είναι πολλά. Τι γινόταν με τα στεγανά του; Οι λαμαρίνες του ήταν σε καλή κατάσταση για να «αντέξουν» ένα τέτοιο περιστατικό ή ήταν «τσιγαρόχαρτο»; Επίσης: Επειδή υπάρχουν μαρτυρίες ναυτεργατών ότι είδαν τη τσαμαδούρα περίπου 40 μέτρα μακριά από εκεί που προσέκρουσαν, ήταν η τσαμαδούρα του παλιού ναυαγίου στο κανονικό στίγμα της χαρτογραφημένης περιοχής ή έχει μετατοπιστεί; Ποια ήταν η τελευταία φορά που ελέγχθηκε αν είναι στη θέση της, δηλαδή αν βρίσκεται στο σημείο εκείνο του ναυαγίου που είναι πιο κοντά στην επιφάνεια της θάλασσας;


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ