Πέμπτη 8 Δεκέμβρη 2011
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
Σε καθεστώς πλήρους «απελευθέρωσης»

Παρουσιάστηκε χτες το σχέδιο νόμου το οποίο προβλέπει την ακόμη ταχύτερη αδειοδότηση των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας για την εγκατάσταση κεραιών

Δόθηκε εκ νέου χτες στη δημοσιότητα το σχέδιο νόμου του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για την «απελευθέρωση» της εγχώριας ταχυδρομικής αγοράς, με το οποίο ενσωματώνεται στην ελληνική νομοθεσία η κοινοτική οδηγία 2008/6/ΕΚ, σύμφωνα με την οποία τα κράτη - μέλη οφείλουν να αντιμετωπίζουν «ισότιμα» τον κρατικό ταχυδρομικό φορέα και τις ιδιωτικές ταχυδρομικές επιχειρήσεις. Ταυτόχρονα, με το ίδιο νομοσχέδιο θεσπίζονται διαδικασίες - «εξπρές» για την αδειοδότηση εγκατάστασης κεραιών κινητής τηλεφωνίας, ρύθμιση που απαιτούσαν επίμονα τα τελευταία χρόνια οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, ενώ παράλληλα τους χορηγείται διετές καθεστώς «ασυλίας» έναντι των δικαστικών αρχών για όσες κεραίες είχαν εγκαταστήσει και βρίσκονταν σε δικαστική διένεξη με επιτροπές κατοίκων ή άλλους φορείς. Παράλληλα, οι αιτήσεις τους για την εγκατάσταση νέων κεραιών θα πρέπει να διεκπεραιώνονται από τις αρμόδιες υπηρεσίες εντός τετραμήνου.

Το σχέδιο νόμου υπό τον τίτλο «ρύθμιση λειτουργίας ταχυδρομικής αγοράς, θεμάτων ηλεκτρονικών επικοινωνιών και άλλες διατάξεις» βρίσκεται στην διαδικασία έγκρισης από το Γενικό Λογιστήριο του κράτους και σύντομα αναμένεται να κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή.

Στην πραγματικότητα, ελάχιστες αλλαγές έρχεται να επιφέρει στο ήδη διαμορφωμένο καθεστώς των ταχυδρομικών υπηρεσιών στη χώρα, όπου οι ιδιωτικές εταιρείες «courier» δραστηριοποιούνται εδώ και χρόνια και με τον καιρό κατακτούν ολοένα και μεγαλύτερο κομμάτι από τη συγκεκριμένη «πίτα». Η ουσιαστική του ρύθμιση, αφορά την παραμονή των «Ελληνικών Ταχυδρομείων» (ΕΛΤΑ) σε καθεστώς «Φορέα Παροχής Καθολικής Υπηρεσίας» (ΦΠΚΥ) - με την υποχρέωση δηλαδή εκτέλεσης, ταχυδρομικής υπηρεσίας από και προς οποιαδήποτε σημείο της Επικράτειας ανεξαρτήτως κόστους - μέχρι τις 31/12/2028, λαμβάνοντας έτσι την αντίστοιχη επιχορήγηση από τον κρατικό προϋπολογισμό.

Μήπως πρόκειται στην πραγματικότητα για «προίκα» που λαμβάνουν τα ΕΛΤΑ ενόψει της επικείμενης ιδιωτικοποίησής τους; Πάντως, όταν κατά τη χτεσινή παρουσίαση του νομοσχεδίου ρωτήθηκε ο Μ. Βορίδης, για την πώληση ποσοστού των μετοχών που κατέχει στην επιχείρηση το δημόσιο, απάντησε ότι γενική κατεύθυνση της κυβέρνησης Παπαδήμου είναι «να επιταχύνει τις αποκρατικοποιήσεις», αλλά για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο θα πρέπει η όποια αποκρατικοποίηση να είναι «ελκυστική» προς τους ιδιώτες και σε αυτό το σημείο, πρόσθεσε, επέρχεται ο ρόλος του υπουργείου.

Εύκολα λοιπόν προκύπτει το συμπέρασμα ότι μία κερδοφόρα επιχείρηση όπως είναι τα ΕΛΤΑ, ακόμη και εν μέσω κρίσης, σε τιμή... ευκαιρίας, όπως συνηθίζουν να ξεπουλάνε την κρατική περιουσία, οι αστικές κυβερνήσεις και με ένα νομοσχέδιο που τους παρέχει για μια 15ετία και πλέον εχέγγυα... δωρεάν χρηματοδότησης, πράγματι μετατρέπονται σε «ελκυστική» επένδυση.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ