Πέμπτη 11 Γενάρη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 25
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΡΓΑΤΙΚΑ ΔΥΣΤΥΧΗΜΑΤΑ
Δυο νεκροί μέσα σε μια μέρα!

Νεκρός εργάτης σε συνεργείο στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και ένας ακόμη στα έργα κατασκευής της Εγνατίας οδού

Δυο εργάτες μέσα σε μια ώρα σκοτώθηκαν χτες το μεσημέρι, την ώρα που έβγαζαν το μεροκάματο, πληρώνοντας με τη ζωή τους την ασυδοσία και αυθαιρεσία που παρέχει η κυβέρνηση στην εργοδοσία! Ο Αλ. Δερμόπουλος, 34 χρόνων, βρήκε τραγικό θάνατο στις 2.30 το μεσημέρι, όταν υποχώρησε ξυλότυπη κατασκευή σε γέφυρα που κατασκευάζεται στην Εγνατία οδό στην περιοχή της Καβάλας. Στις 3.20 το μεσημέρι σκοτώθηκε ο εργατοτεχνίτης Π. Καλμουζής, 39 χρόνων, σε επισκευαζόμενο πλοίο στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, όταν έπεσε από σκαλωσιά ύψους περίπου 8 μέτρων στο αμπάρι του πλοίου εξαιτίας της έλλειψης μέτρων ασφαλείας. Η διοίκηση του Συνδικάτο Μετάλλου Πειραιά σε έκτακτη συνεδρίασή της αποφάσισε 24ωρη απεργία σε όλα τα συνεργεία της Ζώνης που δουλεύουν στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.

Συγκεκριμένα, ο 39χρονος εργατοτεχνίτης της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης Π. Καλμουζής, πατέρας δυο μικρών παιδιών, που ήταν βοηθός ελασματουργού, δούλευε με το συνεργείο «ΑΛΚΑ» στο πλοίο «Χόμπι» με σημαία Λιβερίας, όπου εκτελούνταν επισκευαστικές εργασίες. Ο άτυχος εργατοτεχνίτης δούλευε πάνω σε σκαλωσιά στη δεξιά δεξαμενή Νο2 στην οποία όμως δεν υπήρχε δεύτερο προστατευτικό ρέλι (κουπαστή), όπως προβλέπεται από όλους τους κανονισμούς, με αποτέλεσμα να πέσει από ύψος περίπου 8 μέτρων και να βρει τραγικό θάνατο. Συνάδελφοί του που έτρεξαν από διπλανά πλοία στον τόπο του δυστυχήματος, κατήγγειλαν επιπλέον ότι στα αμπάρια του πλοίου που δουλεύουν εργαζόμενοι δεν υπήρχε ο κατάλληλος φωτισμός. Ο Π. Καλμουζής μεταφέρθηκε στο Γενικό Κρατικό Νοσοκομείο Νίκαιας αλλά ήταν αργά. Προανάκριση διενεργεί η Λιμενική Αρχή Σκαραμαγκά.

Το Συνδικάτο Μετάλλου απαιτεί να παρθούν όλα τα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας στο συγκεκριμένο πλοίο και σε όποια άλλα συνεργεία δουλεύουν στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Οπως κατήγγειλαν συνδικαλιστές, στο συγκεκριμένο πλοίο έχουν γίνει αρκετές φορές παρεμβάσεις για τον εξαερισμό και μια σειρά άλλα μέτρα που έπρεπε να παρθούν. Καταγγέλλουν επίσης ότι με ευθύνη των εργολάβων και του Ναυπηγείου, σε όλες τις σκαλωσιές δεν υπάρχει το δεύτερο ρέλι, όπως και ο κατάλληλος φωτισμός. Οι τεχνικοί ασφάλειας του Ναυπηγείου και του εργολάβου έχουν τεράστιες ευθύνες. Τέλος, το Συνδικάτο καταγγέλλει και θεωρεί απαράδεκτο να παρεμποδίζεται η είσοδος στο Ναυπηγείο στα μέλη της διοίκησης, προκειμένου να παρεμβαίνουν για τα προβλήματα. Συστηματικά και σκόπιμα ασκούνται τέτοιου είδους πιέσεις και μόνο μετά από οξύτατες αντιπαραθέσεις μπαίνουν οι συνδικαλιστές.

Πενήντα λεπτά νωρίτερα, άλλος ένας εργάτης, ο Αλ. Δερμόπουλος, βρήκε τραγικό θάνατο όταν υποχώρησε ξυλότυπη κατασκευή στην πέμπτη χαραδρογέφυρα της 14 χιλιομέτρων παρακαμπτηρίου της Καβάλας που κατασκευάζεται από την κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ ΑΕ - ΕΡΓΑΣ. Ο άτυχος 34χρονος, ομογενής από την πρώην Σοβιετική Ενωση, έπεσε από ύψος 70 μέτρων με αποτέλεσμα να τραυματιστεί θανάσιμα. Σύμφωνα με πληροφορίες, σε βάρος του εργολάβου ασκήθηκε ποινική δίωξη για ανθρωποκτονία από αμέλεια.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ