Τρίτη 15 Φλεβάρη 2011
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 10
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΟΥ ΚΚΕ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ
Να αποσυρθεί το νομοσχέδιο

Kαμία σχέση με τη βελτίωση των συγκοινωνιών δε φέρνει το νομοσχέδιο της κυβέρνησης για τις αστικές συγκοινωνίες που συζητιέται από χτες στη Βουλή. Αντίθετα δημιουργεί τους όρους για την είσοδο στο χώρο ιδιωτικών επενδυτικών σχημάτων και παράλληλα συνθλίβει τις εργασιακές σχέσεις και καταργεί τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας.

Εκ μέρους του ΚΚΕ, ο Ν. Παπακωνσταντίνου όχι μόνο καταψήφισε το νομοσχέδιο, αλλά ζήτησε και την απόσυρσή του, τονίζοντας ότι με όσα προβλέπει, τα βάσανα των δύο περίπου εκατομμυρίων επιβατών που μετακινούνται καθημερινά θα πολλαπλασιαστούν και θα προστεθούν στη ληστεία που υφίστανται με την υπέρογκη αύξηση των εισιτηρίων.

Υπογράμμισε ότι το νομοσχέδιο δεν αντιμετωπίζει τις συγκοινωνίες ως κοινωνικό δικαίωμα για ασφαλείς και φθηνές συγκοινωνίες, αλλά κινείται στη λογική της ανταγωνιστικότητας και συνθλίβει τις εργασιακές σχέσεις. Οι φορείς των συγκοινωνιών, είπε, λειτουργούν ως Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου και με τη νομοθεσία που διέπει τις Ανώνυμες Εταιρείες και η κυβέρνηση προετοιμάζει την είσοδο κερδοσκόπων επενδυτών στις συγκοινωνίες που θα λεηλατήσουν την κινητή και ακίνητη περιουσία τους.

Το ΚΚΕ, είπε ο Ν. Παπακωνσταντίνου, προτείνει τη σύσταση ενός ενιαίου, αποκλειστικά δημόσιου φορέα συγκοινωνιών που ενιαία θα ασχολείται με το σχεδιασμό, τον προγραμματισμό, την εκτέλεση και τον έλεγχο του συγκοινωνιακού έργου και θα χρηματοδοτείται εκτός από τον προϋπολογισμό και από τη φορολογία των επιχειρήσεων αφού οι εργαζόμενοι χρησιμοποιούν τις συγκοινωνίες για να πηγαίνουν στις δουλειές τους. Ζήτησε τη δραστική μείωση της τιμής των εισιτηρίων, τη δωρεάν μετακίνηση των ανέργων και την καθιέρωση ζώνης δωρεάν μεταφοράς για εργαζόμενους και σπουδαστές και είπε ότι πρέπει να σταματήσει ο τοκογλυφικός δανεισμών των συγκοινωνιών από τις τράπεζες.

Το νομοσχέδιο (ψηφίζεται σήμερα), είπε, διέπεται από πρωτοφανή αντεργατική μανία αφού καταργεί ακόμα και τα στοιχειώδη συνδικαλιστικά δικαιώματα, καταργεί τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας και οδηγεί τους εργαζόμενους στο πέλαγος της απασχολησιμότητας και των ελαστικών μορφών απασχόλησης. Σχετικά με την τροπολογία που ποινικοποιεί τη μη καταβολή εισιτηρίων και διοδίων έκανε λόγο για καθαρή επίδειξη ποινικοποίησης κάθε αγωνιστικής πρωτοβουλίας.

Κατά του νομοσχεδίου τάχθηκαν η ΝΔ, ο ΛΑ.Ο.Σ. και ο ΣΥΡΙΖΑ, με την πρώτη να δηλώνει σχετικά με την τροπολογία ότι συμφωνεί με τις ποινές, αλλά διαφωνεί με την πρόβλεψη για την ποινή της φυλάκισης.

Υπερασπιζόμενος το νομοσχέδιο ο υπουργός Μεταφορών Δ. Ρέππας ισχυρίστηκε ότι με αυτό θεσπίζεται ένας Μητροπολιτικός Φορέας Συγκοινωνιών στην Αττική, ο οποίος θα χτυπήσει την κακοδιαχείριση και την αδιαφάνεια και θα προχωρήσει σε μείωση των ελλειμμάτων.

24ωρη απεργία σήμερα

24ωρη απεργία πραγματοποιούν σήμερα οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες, μέρα κατά την οποία αναμένεται να ψηφιστεί ο αντεργατικός - αντιλαϊκός νόμος του ΠΑΣΟΚ στη Βουλή. Στο πλαίσιο της σημερινής απεργίας θα γίνει συγκέντρωση στις 4 το απόγευμα στην πλατεία Εθνικής Αντίστασης (πρώην Κοτζιά) και θα ακολουθήσει πορεία έως στο Σύνταγμα. Νωρίτερα το Εργατικό Κέντρο Αθήνας έχει κηρύξει παναττική στάση εργασίας για όλους τους κλάδους, 12 το μεσημέρι - 4 μ.μ. για το ζήτημα των συγκοινωνιών. Από τη άλλη, η κυβέρνηση δε σταματά ούτε μέρα που να μη στέλνει, ακόμα και τώρα, εργαζόμενους στα δικαστήρια. Για τη σημερινή απεργία έχει ήδη προσφύγει στα δικαστήρια κατά των εργαζομένων στο μετρό.

Για άλλη μια φορά πρέπει να σημειωθεί η επικίνδυνη τακτική των συμβιβασμένων συνδικαλιστικών πλειοψηφιών σε βάρος των εργατών στις συγκοινωνίες και σε βάρος του συνόλου των εργατών και των λαϊκών στρωμάτων που χρησιμοποιούν τις συγκοινωνίες. Οι συνδικαλιστικές πλειοψηφίες, που αναγκάζονται να παίρνουν αποφάσεις για κινητοποιήσεις, την ίδια στιγμή παίρνουν μέτρα για να τις αποδυναμώσουν. Χαρακτηριστικό είναι ότι σήμερα αντί να εκμεταλλευτούν την παναττική στάση εργασίας ώστε οι εργαζόμενοι στις συγκοινωνίες να συντονίσουν τα αγωνιστικά τους βήματα με τους υπόλοιπους εργαζόμενους, επέλεξαν να κάνουν συγκέντρωση την ώρα που τελειώνει η στάση, απομονώνοντας το ένα κομμάτι των εργαζομένων από το άλλο.

Στην αντίπερα όχθη, το ΠΑΜΕ καλεί τα ταξικά σωματεία και τους συνδικαλιστές και τους εργαζόμενους να αξιοποιήσουν τη στάση εργασίας προκειμένου να γίνει ουσιαστική ενημέρωση στους χώρους δουλειάς για την προετοιμασία και την επιτυχία της απεργίας και της απεργιακής συγκέντρωσης του ΠΑΜΕ, στις 23 Φλεβάρη.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ