Τετάρτη 2 Φλεβάρη 2011
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 32
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΕΡΓΑΤΟΤΕΧΝΙΤΕΣ Ν/Ζ ΖΩΝΗΣ ΠΕΡΑΜΑΤΟΣ
Φωνή αντίστασης στα σχέδια διάλυσης της Ζώνης

Εμπόδισαν το κατάπλου των πλοίων RO/RO, με νέα κινητοποίηση χτες στο Νέο Μόλο Δραπετσώνας

Στιγμιότυπο από τη χτεσινή συγκέντρωση
Στιγμιότυπο από τη χτεσινή συγκέντρωση
Η δυναμική παρέμβαση των εργατών της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης απέτρεψε προς το παρόν τα σχέδια της κυβερνητικής διοίκησης της ΟΛΠ ΑΕ, να αλλάξει τη χρήση του Νέου Μόλου Δραπετσώνας και από επισκευαστική βάση, τμήμα της Ζώνης, να τον μετατρέψει σε τμήμα του εμπορικού λιμανιού, όπου θα καταπλέουν τα πλοία RO/RO (φορτηγά - οχηματαγωγά). Οι εργατοτεχνίτες χτες στις 7 το πρωί συγκεντρώθηκαν στην πύλη του Νέου Μόλου, δείχνοντας την αποφασιστικότητά τους να υπερασπίσουν το δικαίωμά τους στη δουλειά, να προστατεύσουν τη Ζώνη από τα διαλυτικά σχέδια του ΟΛΠ, απαιτώντας ταυτόχρονα την άμεση χωροθέτησή της, ώστε να εξασφαλιστούν όλοι οι χώροι στους οποίους σήμερα εκτελούνται ναυπηγοεπισκευαστικές εργασίες.

Από τον ΟΛΠ, υπήρξε από νωρίς η διαβεβαίωση όπως αναφέρεται και σε σχετικό δελτίο Τύπου που εκδόθηκε στη συνέχεια, ότι: «Ο σημερινός χώρος επισκευής στο Μόλο θα παραμείνει ως έχει και κανένα σχέδιο διαφορετικής χρήσης δεν έχει αποφασισθεί». Από τους εργαζόμενους, διαμηνύθηκε ότι θα βρίσκονται σε συνεχή επαγρύπνηση. Ο πρόεδρος του Συνδικάτου Μετάλλου Πειραιά Σ. Πουλικόγιαννης, μιλώντας στους συγκεντρωμένους, αφού τους ενημέρωσε για τη σχετική εξέλιξη, ξεκαθάρισε ότι: «Είμαστε σε επιφυλακή. Τις διαβεβαιώσεις τους τις ξέρουμε. Μπορεί να φέρουν τα καράβια αυτά και νύχτα. Τους προειδοποιούμε ότι η αντίδρασή μας θα είναι άμεση και δεν θα επιτρέψουμε να γίνει καμία φόρτωση ή εκφόρτωση των πλοίων αυτών στο χώρο του μόλου».

Σημειώνεται ότι ο ΟΛΠ, στο πλαίσιο του «Αναπτυξιακού Προγράμματος Επενδύσεων» που έχει εκπονήσει και αποτελεί στρατηγική απόφαση της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, είχε προγραμματίσει χτες να μεταφέρει τα RO/RO στο μόλο της Δραπετσώνας, προκειμένου να ξεκινήσουν τα έργα στην Καρβουνόσκαλα Κερατσινίου, όπου καταπλέουν μέχρι τώρα αυτά τα πλοία, ώστε αυτή να μετατραπεί σε σταθμό μεταφόρτωσης αυτοκινήτων (car terminal). Πρόκειται για ένα «Αναπτυξιακό Πρόγραμμα», που «τρώει» ελεύθερους χώρους, αποκόβει τους κατοίκους των γύρω δήμων από κάθε πρόσβαση στη θάλασσα, έχει προδιαγράψει τη δραστική συρρίκνωση της Ζώνης και δημιουργεί, όπως το ΣΕΜΠΟ της προβλήτας ΙΙ του ΟΛΠ που παραδόθηκε στην COSCO, εργασιακά γκέτο. Γνώμονας του «Προγράμματος» είναιη ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και κερδοφορίας των εφοπλιστών, των μονοπωλίων της κρουαζιέρας και των συνδυασμένων μεταφορών και των μεγαλοκατασκευαστών.

Είναι χαρακτηριστικό ότι στο πόδι βρίσκονται και οι κάτοικοι του Δήμου Κερατσινίου - Δραπετσώνας, επειδή η μετατροπή της Καρβουνόσκαλας σε car terminal, θα επιβαρύνει ακόμα περισσότερο το ήδη βεβαρυμένο περιβάλλον της περιοχής και τους αποκλείει από τη θάλασσα. Χτες, στις 10 το πρωί κάτοικοι του δήμου απέκλεισαν συμβολικά την είσοδο του κτιρίου του ΟΛΠ. Ο δήμαρχος Λ. Τζανής (εκλεγμένος με το ψηφοδέλτιο των ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ, ΔΑ, πλειάδας στελεχών των ΠΑΣΟΚ και ΝΔ), προσπαθεί να περιορίσει τις διεκδικήσεις των κατοίκων, μόνο στα τοπικά προβλήματα που προκαλεί το Αναπτυξιακό Πρόγραμμα. Τα «μάζεψε», δε, μόλις ο Γ. Ανωμερίτης, πρόεδρος του ΟΛΠ, του υποσχέθηκε ότι από σήμερα ξεκινάει «διάλογος».

Ο εκλεγμένος με τη «Λαϊκή Συσπείρωση» Η. Πατίδης μιλώντας στους συγκεντρωμένους τους κάλεσε να απορρίψουν συνολικά το «Αναπτυξιακό Πρόγραμμα», να συσπειρωθούν με τα ταξικά συνδικάτα της Ζώνης, να ορθώσουν μέτωπο αγώνα, διεκδικώντας παραλιακή ζώνη 100% λαϊκή περιουσία.


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ