Ο παραπάνω συλλογισμός ήταν ο πρώτος, αλλά και ο τελευταίος που μας προκάλεσε το πρόσφατα εκδομένο, από τον «Κέδρο», λεύκωμα του Στάθη «Γελοιογραφίες 1999». Ενας συλλογισμός που άρχισε κοιτάζοντας και ξανακοιτάζοντας τις γελοιογραφίες από το εξώφυλλο έως το οπισθόφυλλο. «Διαβάζοντας» και «ξαναδιαβάζοντας» τις λεπτομέρειες και το όλον κάθε σελίδας του. Απολαμβάνοντας την πολύμορφη εικαστική σύνθεση κάθε γελοιογραφίας του. Θαυμάζοντας την υποδομή της ιστορικής γνώσης, η οποία στηρίζει το ταλέντο του και τη φαντασία του, και τις συγκριτικές πολιτικο-ιδεολογικές αναγωγές του παρελθόντος στα μείζονα πολιτικοκοινωνικά «δρώμενα» του 1999. Και προσπαθώντας να ισορροπήσουμε τη συγκίνηση, το θυμό και την οργή, το γέλιο και το δάκρυ, που, αδιάλειπτα μάλιστα, προκαλούν οι καίρια κριτικές «αποτυπώσεις» του 1999 από τον Στάθη.
Το λεύκωμα του Στάθη (το 18ο που εκδίδει), αρχίζει με έξι πολύσημες, αλληγορικά «εισαγωγικές» γελοιογραφίες και με μια «προλογική». Σ' αυτήν εικονίζει τον Μαρξ στον ουρανό να διαβάζει τον Ομηρο, τον Αγιο Πέτρο να τον πληροφορεί ότι «Οι 3 πλουσιότεροι άνθρωποι του κόσμου, έχουν εισόδημα όσο οι 48 φτωχότερες χώρες του πλανήτη» και τον Μαρξ να απαντά «Το ξέρω, αλλά είναι πιο εύκολο να γίνει ο θεός μαρξιστής, παρά ο πλούσιος άνθρωπος». Ακολουθούν πέντε «κεφάλαια», όπου ο Στάθης «καταγράφει» με θλίψη, οργή, με λεπτή ειρωνεία, αλλά και σκληρό σαρκασμό, τα δραματικά έως και τραγικά -εθνικά και διεθνή- γεγονότα του 1999. Πέντε ενότητες έξοχων, πολιτικά τολμηρών γελοιογραφιών, με τους εξής εύγλωττους τίτλους: «Δεν υπάρχει κεφάλαιο, μόνον χρέη», «Υπόθεση Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση», «Υπόθεση Κόσσοβο», «Υπόθεση Οτσαλάν, Υπόθεση σεισμοί, Υπόθεση Ελληνοτουρκική προσέγγιση, Υπόθετα (... γενικώς)», «Υπόθεση Σημίτη (... γενικώς)».
Το λεύκωμα κλείνει με «επίλογο», με εννιά, επίσης αλληγορικές γελοιογραφίες. Η πρώτη, μαυρόασπρη, εικονίζει σ' ένα βουνό το διπλό αγώνα του ανθρώπου. Από τη μια πλευρά να ανεβαίνει το Γολγοθά κι από την άλλη να προσπαθεί να ανεβάσει στην κορυφή τη «σφαίρα» της γης, δηλαδή της Ιστορίας. Κι η τελευταία βάζει αισιόδοξα ένα έγχρωμο τέλος στο εξαίρετο λεύκωμα.